Skocz do zawartości

Ekspert Kawasaki Odpowiada Na Pytania


Kawasaki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem przedstawicielem firmy Probike, która reprezentuję markę Kawasaki w Polsce. W tym wątku chciałbym odpowiadać na Wasze pytanie związane z pojazdami firmy Kawasaki. Serdecznie zapraszam do dyskusji :smile:

 

*************************

LETNIA PROMOCJA KAWASAKI!

 

- Z800 stara cena 34900 - nowa cena 31500 i z ABS stara cena 36900 nowa cena 33500

 

- Ninja 300 stara cena 20900 - nowa cena 18500 i z ABS stara cena 22900 nowa cena 20500

 

- J300 stara cena 19900 - nowa cena 17900 i z ABS stara cena 21500 nowa cena 19500

 

Przy okazji zapraszam do zadawania pytań!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ZXR 400. Wymienie bezproblemowo łańcuch rozrządu bez zakuwania? Wiem że rozrząd jest po boku silnika, ale czy jest z tym jakiś większy problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do ZXR 400 oryginalny łańcuch rozrządu przychodzi już zakuty. Także montujemy zakuty. "czy to jakiś większy problem" - zależy jakie kto posiada umiejętności i wiedzę. Jeśli nie jesteś pewny, czy dasz sobie radę samodzielnie to najlepiej będzie jeśli odwiedzisz jeden z naszych autoryzowanych serwisów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra skoro ekspert to rozumiem, że o starsze modele tez można pytać, poczytałem w necie ale najlepiej pytać u źródła.  :smile:

Przymierzam się do zakupu ZX6R 626 2005-2008 ale w 2007 była zmiana nowszy rocznik ale mniejsza pojemność.

 

Kawaski ZX6R 626cm3 z 2005-2006 <<KONTRA>> model 2007-2008 ZX6R 600cm3.

 

Ta pierwsza jest nazywana najsilniejszą 600tką (choć to 626cm3) ale zakładam, że jednak firma idzie z postępem i w 2007 jednak też popracowali.

Choć obiegowa opinia głosi, że te modele od 2007 to już "nie jadą" w sensie straciły ten wigor i powolnie rozpędzają maszynę.

 

Pytanie czy faktycznie różnica w pojemności ma przełożenie na osiągi motocykli (bo przecież jeszcze kwestia masy, przełożeń, momentu itp.) czy jednak zmiany w 2007 powinny skłaniać do zakupu młodszego modelu ? Jakie były te zmiany, przy czym "majstrowaliście" co zostało zmodyfikowane w stosunku do modelu ZX6R z 2006 ?

Czy jednak 2005-06 ZX6R przy 626cm3 to najlepszy rocznik ?

 

Z góry dziękuję za odpowiedź :biggrin:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jednak 2005-06 ZX6R przy 626cm3 to najlepszy rocznik ?

 

"636" 2005/2006 to nie był najlepszy rocznik :P Najlepszy rocznik to B1H/B2H czyli 2003/2004 ;)

 

Na podstawie rozmów m.in z specem, który posiadał 636 B2H - 2004 r. (czyli model 2003/2004) i miał okazję latać modelem "636" 2005/2006 stwierdził, że jest to zupełnie inny motocykl... Jakby łagodniejszy ;) "636" 2003/2004 wg opinii użytkowników miała najbardziej agresywny silnik :smile: akurat posiadam "636" B1H i mogę szczerze powiedzieć, że silnik to prawdziwa bomba!!! Pozycja za kierownicą również typowo sportowa (mało przyjazna w codziennym lataniu) - w modelu 2005/2006 jest zdecydowanie wygodniejsza ;)

 

Nie będę pisał o modelu 2007/2008 czyli powrotu do klasy "600"... Ale nie słyszałem "dobrych opinii" odnośnie silnika - ponownie złagodzony i swoją mocą poraża raczej w górnym zakresie obrotów... A elastyczność raczej słaba... Kolega posiadający ZX6R 2008 również to potwierdził - ta "szóstka" lubi ostre kręcenie i górny zakres obrotów ;)

 

Jeśli chodzi o krzywą momentu, jej przebieg w dolnym i średnim zakresie a także masę motocykla to niestety dla nowszych modeli ponownie ZX6R 2003/2004 podniósł wysoko poprzeczkę :P Nie została ona "przebita" ;)

 

Fakt faktem, że "636" 2005/2006 miała najwyższą wartość jeśli chodzi o moc maksymalną - 136 KM ;)

 

P.S nawet spece z "MotorManii" nie najlepiej wypowiadali się o modelu 2007/2008 a zwłaszcza o silniku :P (w sensie jego charakterystyki - do użytkowania codziennego)

Edytowane przez _Michał_ (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kawaski ZX6R 626cm3 z 2005-2006 <> model 2007-2008 ZX6R 600cm3.

 

Może dokończę tu temat żeby nie spamować w innym..

ZX-6R z tych lat co piszesz miała 636 cm3..(ogólnie nie przypominam sobie pojemności 626 w R) Cały czas uparcie piszesz 626 więc jeżeli mi coś umknęło to mnie poprawcie  :blink:  no chyba że mowa o mazdzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki to mi się coś pochrzaniło oczywiście 636  :biggrin: , a kiedyś jeździłem Mazdą ale 323F no mniejsza o większość pochrzaniłem poprawię tam. Dzięki za sprostowanie. 

 

Na jednym kompie instaluję oprogramowanie do kontrolera, a na drugim podglądam forum i tak się rozpraszam, tu inne cyferki i tu inne.

Edytowane przez PIT (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym miał pytanie. Czy jest jakaś możliwość żeby sprawdzic amortyzator tylny z kawy zx10? Chodzi mi o ciśnienie w amorku i sprawdzenie poprawności działania dobicia i odbicia. Jaki to by był koszt i ew jak długo by to zajęło?

Suzuki SV650S 2007 icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie jaki model - typ żarówki pasuje do licznika Kawasaki Zr7s (2001r)??

 

Zależy, o które pytasz, ogólnie masz pewnie te:

3,4W  T10 - kontrolki poniżej blatu

1,7W  T10 - podświetlenie zegarów

1,7W  T6.5 - o ile pamiętam to kontrolka oleju w balcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, trochę mnie nie było, ale niestety wezwały mnie obowiązki służbowe :smile: odpowiadam na pytania :biggrin:

 

@PIT

tutaj dla Ciebie małe porównanie:

 

ZXR636 2005-2006

 

Rozstaw osi 1400mm

Długość 2030mm

Szerokość 678mm

Wysokość 1175mm

Masa własna pojazdu 275 kg

Masa pojazdu bez kierowcy, chłodziwa, oleju, paliwa: 174 kg

Dopuszczalna masa całkowita: 380 kg

Kod fabryczny silnika ZX 636AE

Zasada działania silnika: CZTEROSUWOWY , ISKROWY

Pojemność skokowa silnika:...........636...................cm3

Maksymalna moc silnika:........83,0... kW przy prędkości obrotowej:......12500..min-1

Przełożenia na biegach 1 .2,928, 2. 2,063, 3. 1,632, 4. 1,381, 5. .1,217, 6. 1,083

Przełożenie przekładni głównej:........2,667

Opony i koła osi: Oś 1:....120/65-17 J 17 x MT 3.50 Oś 2:...180/55-17 J 17 x MT 5.50.,

Zwięzły opis układu hamulcowego: przód – dwie tarcze, zacisk sześcio tłoczkowy,

tył – jedna tarcza, zacisk jedno tłoczkowy;

Rodzaj nadwozia:..................... rama aluminiowa delta

Prędkość maksymalna .260 – 6 bieg ......... km/h

Hałas: na postoju:.........93,0...dB(A) przy prędkości obr........6250...min-1; podczas jazdy:...79,0..dB(A)

Toksyczność spalin: CO:..7,0 .g/km CH + NOx:..1,82 g/km Cząstki stałe:.............g/km

 

ZX6R 2007-2008

 

Rozstaw osi: 1405 mm

Długość: 2105 mm

Szerokość: 687 mm

Wysokość: 1125 mm

Masa pojazdu (z nadwoziem) w stanie gotowym do jazdy: 200 kg

. Masa pojazdu bez obciążenia: 187 kg

. Maksymalna masa całkowita pojazdu: 380 kg

Kod fabryczny silnika: ZX600PE

Liczba i układ cylindrów: 4 (7)

Pojemność skokowa silnika: 599 cm3

Paliwo: P (8)

Maksymalna moc netto (lub odpowiednio - znamionowa moc ciągła) silnika: 91,9 kW
przy prędkości obrotowej 14000 min-1

Stosunek maksymalnej mocy netto (lub odpowiednio - znamionowej mocy ciągłej) do masy pojazdu w stanie gotowym do jazdy: 91,9/200 (kW/kg)

Przełożenia na biegach: 1: 13.860; 2: 11.234; 3: 9.447; 4:8.170; 5: 7.256; 6: 6.638

Oznaczenie rozmiaru opon:

Oś 1: 120/70ZR17M/C(58W), Oś 2: 180/55ZR17M/C(73W),

Prędkość maksymalna: 262 km/h

Poziom hałasu (13): 97/24/EC roz. 9 zmienione przez 2006/27/EC:

na postoju : 95 dB(A) przy prędkości obrotowej silnika 7000 min-1;

podczas jazdy: 78 dB(A)

Toksyczność spalin (13): 97/24/EC roz. 5 zmienione przez 2006/72/EC:

Badanie typu I: CO: 0,99 g/km, CH: 0,146 g/km, NOx : 0,064 g/km, 


@Bogdano

Oczywiście, na jazdy próbne można zapisać się na stronie www.kawasaki.pl
Model Kawasaki Z1000 do jazd testowych jest dostępny u dealera Auto Wache :
http://www.kawasaki.pl/pl/dealers/nowy_tomy%C5%9Bl/auto_wache_-_filia?Uid=098AX10LXVgNC10KDgkJXF0KUVFfCwoMUFtfCV4KXVAMCQ0

 

@Tomi

Na pewno Sanchez z Otrębusów zajmuje się sprawdzaniem/naprawą i regeneracją amortyzatorów ma do tego sprzęt, wiedzę i doświadczenie.

 

@Kama95

Dla Ciebie: http://motocykle-lodz.pl/uploads/imgs/flm_1401446288__carowki_zr7s.png

Edytowane przez Kawasaki (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jeszcze ja ;)

jako, że zakupiłem Kawkę Z1000sx dłuższy czas temu (jeszcze jak Kawka w łódzkim była pod Zgierzem), jedynie z centralnym kufrem (oryginał kufer - dawany w salonie Kawki), i zawsze w poprzednich 2oo montowałem stop w kufrze, i tym razem mnie naszło, więc poszukuję światła stop do tegoż kufra.

Kiedyś znalazłem, że kufry te robi bodajże GIVI (mimo braku podpisu GIVI na nich), ale niestety nie znalazłem stopu do tego kufra w GIVI (ani gdzie indziej).

 

Pytanie brzmi, czy istnieje stop do oryginalnego kufra centralnego dla Kawy Z1000sx (2011), czy też raczej szukać czegoś do zmajstrowania na własną rękę?

 

niestety nie mam foty dokładnej kufra, jedynie takie:

 

http://p1.bikepics.com/2012/03/27/bikepics-2373107-full.jpg

 

http://p1.bikepics.com/2012/07/25/bikepics-2433558-full.jpg

 

Dzięki.

W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 😆
avatar2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@jaquzi 

Niestety, ale nie ma dodatkowej lampy stop do zamontowania :sad2:

 

@Olo

Fabrycznie te wersje nie przychodzą zdławione, można natomiast zamontować KIT dławiący, ale przyczyny braku mocy mogą być różne, proponuję diagnostykę w serwisie co rozwieje wszelkie wątpliwości, bez obejrzenia motocykla nie powiem nic konkretnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najciekawsze jest to, że w tym kufrze są oryginalnie poprowadzone tunele na kable do stopu ;)

 

mimo wszystko dzięki za odpowiedź, będę kombinował na własną rękę więc.

 

@jaquzi 
Niestety, ale nie ma dodatkowej lampy stop do zamontowania :sad2:

W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 😆
avatar2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

@Olo

Fabrycznie te wersje nie przychodzą zdławione, można natomiast zamontować KIT dławiący, ale przyczyny braku mocy mogą być różne, proponuję diagnostykę w serwisie co rozwieje wszelkie wątpliwości, bez obejrzenia motocykla nie powiem nic konkretnego.

Dzięki za odpowiedz, ale zapomniałem dodać że ER jest sprowadzone z francji i tam blokują seryjnie moc, w przypadku mojej kawy zobaczyłem że posiada blokady w gaźniku jakimi są otworki w przepustnicy. Można by u Was kupić takie rzeczy żeby w pełni odblokować moc?

thumb_flm_1402668250__drossel-v0-4-74367

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki to ja też mam pytanie. Szykuje się do wymiany przewodu hamulcowego w Kawie ZX6r z 2002 roku. Zamierzam zamówić przewody w oplocie i potrzebuję znać długość przewodów jaką powinnam zamówić. Wiem, ze mogę wymontować z moto i zmierzyć samodzielnie, ale wolałabym skrócić czas, w którym moje moto będzie unieruchomione. Wszelka pomoc mile widziana:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...