bocianlask Opublikowano 13 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Maja 2014 Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie poruszania się po Niemczech samochodem dostawczym (autolaweta) o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5t wraz z lawetą o dopuszczalnej masie całkowitej 2t. DMC zestawu pojazdów wynosić będzie 5,5t. Może ktoś z Forumowiczów wie jakie przepisy mnie obowiązują. Z tego co wyczytałem w internecie poruszając się samochodem o DMC miedzy 2,8t a 3,5t trzeba w Niemczech wypełniać "książkę czasu pracy kierowcy". O zestawie pojazdów powyżej 3,5t żadnych konkretnych informacji nie znalazłem. Dodam, że samochód będzie wypożyczony, samochód nie posiada tachografu, zakupione towary w Niemczech są na własne potrzeby (maszyny rolnicze do własnego gospodarstwa). Napisałem również do ambasady Niemiec w Polsce, lecz jeszcze żadnej odpowiedzi nie dostałem i pewnie nie dostanę... Może ktoś zna niemieckie przepisy, ma firmę transportową, pracował w takiej lub wie gdzie mógłbym uzyskać konkretne, potwierdzone informację. Za każdą podpowiedź będę wdzięczny Pozdrawiam 0 Cytuj
bartek4026e Opublikowano 14 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2014 Spróbuj zadzwonić do PZM powinni wiedzieć. 0 Cytuj Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą.
pafcio Opublikowano 14 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2014 Może jestem bestroski ale jak ja jeździłem to starczyło orawo jazdy b+e. I aby masa przyczepy nie przekroczyła tego co jest wbite na hak 0 Cytuj
Pit71 Opublikowano 14 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2014 Nie mam pojęcia jak to wygląda na busach+E w Niemczech,ale lepiej dla świętego spokoju wypełnij książkę. Może coś z tego pomoże: http://www.szczecin.kwp.gov.pl/porady/4703 http://forum.trans.org/viewtopic.php?pid=4000482 0 Cytuj "Lepszy głópiec wendrujący po świecie od mendrca, który siedzi w domu"
bocianlask Opublikowano 14 Maja 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2014 Ok dzięki za odpowiedzi... trzeba będzie wypełnić książkę.... Dostałem odpowiedź z ambasady Polskiej w Berlinie: Szanowny Panie, Obowiązek dokumentowania w Niemczech okresów pracy i wypoczynku dla kierowców pojazdów od dmc 2,8 do 3,5 t prowadzących przewozy zarobkowe wynika z obowiązujących przepisów krajowych (Drugie rozporządzenie o zmianie przepisów dotyczących kierujących pojazdami z 2008 r.) i jest egzekwowany także wobec kierowców zagranicznych przez policję i kontrolerów Federalnego Urzędu Przewozów Towarowych (BAG). Wymagane jest udokumentowanie czasu pracy w dniu kontroli i 28 dni wstecz. W przypadku naruszeń tego przepisu sprawa jest z reguły kierowana do BAG, który przeprowadza postępowanie i wydaje decyzję o karze finansowej. Od decyzji policji można się odwołać do BAG (adres pocztowy Postfach: 190180, 50498 Köln; Telefon: 0049221-5776-0, Fax: 0049221-5776-1777, E-Mail: poststelle@bag.bund.de). Z naszego doświadczenia wynika, że kontrolujący funkcjonariusze przy tego typu pojazdach z reguły zakładają przewozy o charakterze zarobkowym i – jeżeli chce się uniknąć konsekwencji finansowych – kierujący powinien być w stanie wykazać niezarobkowy charakter tego przejazdu. Na wypadek, gdyby chciał Pan skorzystać z pomocy prawnej załączamy listę polskojęzycznych adwokatów, ponieważ polskie urzędy konsularne nie mają możliwości spełniać roli pełnomocnika prawnego. Oraz Niemiec W Polsce: Szanowny Panie, przepisy, którymi jest Pan zainteresowany wchodzą w zakres działania i kontroli GITD (Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego) w Polsce oraz BAG (Bundesamt für Güterverkehr) w Niemczech, zatem potrzebne Panu informacje powinien Pan uzyskać właśnie w tych instytucjach. Poniżej dołączamy zarys informacji dostępnych na stronie w/w urzędów. Zgodnie z obowiązującymi na terenie Niemiec przepisami prawnymi dotyczącymi pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) powyżej 2,8 tony do 3,5 tony, w oparciu o informacje niemieckich służb kontrolnych BAG (Bundesamt für Güterverkehr) niniejszym informujemy, że: - zgodnie z § 1, ust. 1, pozycja 1 niemieckiego Rozporządzenia w sprawie załóg pojazdów mechanicznych (Fahrpersonalverordnung) kierowcy pojazdów, których ciężar całkowity wraz z przyczepą/naczepą wynosi więcej niż 2,8 t, a maksymalnie 3,5 t, zobowiązani są do dokumentowania czasu jazdy, przerw, innego czasu pracy i odpoczynku w myśl § 1, ust. 6 powyższego Rozporządzenia. Obowiązek dokumentacji oznacza, że kierowcy pojazdów o masie powyżej 2,8 t i mniejszej niż 3,5 t, w których nie jest zamontowany tachograf, muszą zgodnie z § 1, ust. 6 Rozporządzenia, w połączeniu z § 17 Ustawy o czasie pracy (Arbeitszeitgesetz) o ile nie są objęci wyjątkami uregulowanymi w Rozporządzeniu codziennie zapisywać czas jazdy, wszelkie inne czasy pracy, przerwy i okresy odpoczynku. Każda strona dokumentacji musi zawierać imię i nazwisko kierowcy, datę, numer rejestracyjny pojazdu, stan licznika oraz nazwę miejscowość, w której rozpoczęto i w której zakończono jazdę. Wszystkie dane należy wpisywać bezzwłocznie. Ww. zapisy powinny być prowadzone w formie formularza (tzw. Tageskontrollblatt), który jest dostępny m.in. na stronie internetowej BAG, do której link podajemy poniżej oraz w pliku pod niniejszą informacją: http://www.bag.bund.de/cln_011/SharedDocs/Downloads/DE/Formulare_Hinweisblaetter/Tageskontrollblatt.html W momencie przeprowadzania kontroli drogowej kierowca pojazdu o DMC powyżej 2,8 t i nie wyższej niż 3,5 t zobowiązany jest do okazania zapisów bieżących oraz za 28 dni poprzedzające dzień kontroli. W przypadku, gdy kierowca nie prowadził pojazdu, bądź prowadził pojazd wobec którego nie istniał obowiązek prowadzenia ewidencji czasu pracy kierowcy powinien okazać zaświadczenie zgodne z §20 Rozporządzenia w sprawie załóg pojazdów mechanicznych (dostępne w pliku poniżej). Dopuszczalne okresy prowadzenia pojazdu, jak również wymagane minimalne okresy odpoczynków, zgodnie z przekazanymi przez stronę niemiecką informacjami mają dokładnie takie same wartości, jak w przypadku kierowców pojazdów o DMC powyżej 3,5 t, tj. określone w Rozporządzeniu (WE) Nr 561/2006. Zgodnie z § 1, ust. 1, poz. 1 niemieckiego Rozporządzenia w sprawie załóg pojazdów mechanicznych (Fahrpersonalverordnung) powyższy przepis nie ma zastosowania w przypadku: - pojazdów wymienionych w Rozporządzeniu (WE) Nr 561/2006, Art. 3, litery: do i) oraz art. 13, litery: a) do m) oraz o) do p), - pojazdów przewożących materiały, sprzęt lub urządzenia potrzebne do wykonywania działalności zawodowej prowadzonej przez wykonującego transport, jeśli tylko prowadzenie pojazdu nie stanowi jego głównego zajęcia, - pojazdów , służących do przewozu dóbr należących do wykonującego transport, które są produktami rzemieślniczymi, produktami powstałymi w małych seriach, bądź takimi których naprawa przewidziana jest w miejscu prowadzonej przez kierującego pojazdem działalności zawodowej, jeśli tylko prowadzenie pojazdu nie jest jego głównym zajęciem , - maszyn samobieżnych zgodnie z § 2 nr 17 Rozporządzenia o dopuszczeniu pojazdów do ruchu (tj. pojazdów, które ze względu na swoją konstrukcję oraz szczególne przeznaczenie, nie służą do przewozu osób lub towarów), - pojazdy dostosowane i wykorzystywane jako punkty sprzedaży dóbr na miejscowych targowiskach, o ile prowadzenie pojazdu nie jest podstawowym zajęciem prowadzącego pojazd, - pojazdów używanych w promieniu 250 kilometrów od miejsca przedsiębiorstwa do transportu produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego określonych w art 3 § 1 Rozporządzenia (WE) nr 1069/2009 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 21 Października 2009 określającego przepisy sanitarne dotyczące produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi. Link do niemieckiego Rozporządzenia w sprawie załóg pojazdów mechanicznych: http://www.gesetze-im-internet.de/fpersv/BJNR188210005.html Załączone informacje udzielane są bez gwarancji i nie stanowią wykładni prawnej dla podróżujących do Niemiec. Wynika z tego wszystkiego tyle, że zależy na jakiego policjanta lub kontrolera BAG się trafi, taki będzie mandat lub jego brak.... 1 Cytuj
Roberto-pol72 Opublikowano 17 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 17 Maja 2014 (edytowane) Jeżeli na użytek swój nie musisz rejestrować czasu pracy ,jakby co pokażesz że samochód wypożyczony i wykonujesz przejazd okazjonalny Z naszego doświadczenia wynika, że kontrolujący funkcjonariusze przy tego typu pojazdach z reguły zakładają przewozy o charakterze zarobkowym i – jeżeli chce się uniknąć konsekwencji finansowych – kierujący powinien być w stanie wykazać niezarobkowy charakter tego przejazdu. Edytowane 17 Maja 2014 przez Roberto-pol72 (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Darmowe Ogłoszenia Lokalne Malito.pl
bocianlask Opublikowano 17 Maja 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Maja 2014 Już wróciłem z "wycieczki", obyło się bez kontroli.... Jeszcze raz dzięki wielkie dla wszystkich, którzy zainteresowali się tematem 0 Cytuj
motoTomasz Opublikowano 18 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2014 Generalnie jeżeli poruszałbyś się własnym autem z własnym ładunkiem (faktura na Ciebie) to nie musisz mieć książki. Sprawa się komplikuje ze względu na pożyczone auto. To już zależy od BAGowca, a z nimi nie ma żartów. 0 Cytuj Stayin' AliveInstruktor motocyklowy w MotoInstruktor, Szkoła MotocyklowaTurbo i KULIKowisko.plRatownik MotoPozytywni.plJeśli instruktor siadaąąaz kursantem na tylne siedzenie, podczas zajęć w ruchu drogowym, to ok.Jeśli jedzie autem i mądrzy się przez radio, to amator i niewiele przekaże podczas zajęć.Co do szkolenia w aglomeracji łódzkiej, to ja proponuję szkołę Turbo, gdzie szkoli motoTomasz.
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.