bocianlask Opublikowano 13 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie poruszania się po Niemczech samochodem dostawczym (autolaweta) o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5t wraz z lawetą o dopuszczalnej masie całkowitej 2t. DMC zestawu pojazdów wynosić będzie 5,5t. Może ktoś z Forumowiczów wie jakie przepisy mnie obowiązują. Z tego co wyczytałem w internecie poruszając się samochodem o DMC miedzy 2,8t a 3,5t trzeba w Niemczech wypełniać "książkę czasu pracy kierowcy". O zestawie pojazdów powyżej 3,5t żadnych konkretnych informacji nie znalazłem. Dodam, że samochód będzie wypożyczony, samochód nie posiada tachografu, zakupione towary w Niemczech są na własne potrzeby (maszyny rolnicze do własnego gospodarstwa). Napisałem również do ambasady Niemiec w Polsce, lecz jeszcze żadnej odpowiedzi nie dostałem i pewnie nie dostanę... Może ktoś zna niemieckie przepisy, ma firmę transportową, pracował w takiej lub wie gdzie mógłbym uzyskać konkretne, potwierdzone informację. Za każdą podpowiedź będę wdzięczny Pozdrawiam 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek4026e Opublikowano 14 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Spróbuj zadzwonić do PZM powinni wiedzieć. 0 Cytuj Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pafcio Opublikowano 14 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Może jestem bestroski ale jak ja jeździłem to starczyło orawo jazdy b+e. I aby masa przyczepy nie przekroczyła tego co jest wbite na hak 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit71 Opublikowano 14 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Nie mam pojęcia jak to wygląda na busach+E w Niemczech,ale lepiej dla świętego spokoju wypełnij książkę. Może coś z tego pomoże: http://www.szczecin.kwp.gov.pl/porady/4703 http://forum.trans.org/viewtopic.php?pid=4000482 0 Cytuj "Lepszy głópiec wendrujący po świecie od mendrca, który siedzi w domu" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bocianlask Opublikowano 14 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Ok dzięki za odpowiedzi... trzeba będzie wypełnić książkę.... Dostałem odpowiedź z ambasady Polskiej w Berlinie: Szanowny Panie, Obowiązek dokumentowania w Niemczech okresów pracy i wypoczynku dla kierowców pojazdów od dmc 2,8 do 3,5 t prowadzących przewozy zarobkowe wynika z obowiązujących przepisów krajowych (Drugie rozporządzenie o zmianie przepisów dotyczących kierujących pojazdami z 2008 r.) i jest egzekwowany także wobec kierowców zagranicznych przez policję i kontrolerów Federalnego Urzędu Przewozów Towarowych (BAG). Wymagane jest udokumentowanie czasu pracy w dniu kontroli i 28 dni wstecz. W przypadku naruszeń tego przepisu sprawa jest z reguły kierowana do BAG, który przeprowadza postępowanie i wydaje decyzję o karze finansowej. Od decyzji policji można się odwołać do BAG (adres pocztowy Postfach: 190180, 50498 Köln; Telefon: 0049221-5776-0, Fax: 0049221-5776-1777, E-Mail: poststelle@bag.bund.de). Z naszego doświadczenia wynika, że kontrolujący funkcjonariusze przy tego typu pojazdach z reguły zakładają przewozy o charakterze zarobkowym i – jeżeli chce się uniknąć konsekwencji finansowych – kierujący powinien być w stanie wykazać niezarobkowy charakter tego przejazdu. Na wypadek, gdyby chciał Pan skorzystać z pomocy prawnej załączamy listę polskojęzycznych adwokatów, ponieważ polskie urzędy konsularne nie mają możliwości spełniać roli pełnomocnika prawnego. Oraz Niemiec W Polsce: Szanowny Panie, przepisy, którymi jest Pan zainteresowany wchodzą w zakres działania i kontroli GITD (Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego) w Polsce oraz BAG (Bundesamt für Güterverkehr) w Niemczech, zatem potrzebne Panu informacje powinien Pan uzyskać właśnie w tych instytucjach. Poniżej dołączamy zarys informacji dostępnych na stronie w/w urzędów. Zgodnie z obowiązującymi na terenie Niemiec przepisami prawnymi dotyczącymi pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) powyżej 2,8 tony do 3,5 tony, w oparciu o informacje niemieckich służb kontrolnych BAG (Bundesamt für Güterverkehr) niniejszym informujemy, że: - zgodnie z § 1, ust. 1, pozycja 1 niemieckiego Rozporządzenia w sprawie załóg pojazdów mechanicznych (Fahrpersonalverordnung) kierowcy pojazdów, których ciężar całkowity wraz z przyczepą/naczepą wynosi więcej niż 2,8 t, a maksymalnie 3,5 t, zobowiązani są do dokumentowania czasu jazdy, przerw, innego czasu pracy i odpoczynku w myśl § 1, ust. 6 powyższego Rozporządzenia. Obowiązek dokumentacji oznacza, że kierowcy pojazdów o masie powyżej 2,8 t i mniejszej niż 3,5 t, w których nie jest zamontowany tachograf, muszą zgodnie z § 1, ust. 6 Rozporządzenia, w połączeniu z § 17 Ustawy o czasie pracy (Arbeitszeitgesetz) o ile nie są objęci wyjątkami uregulowanymi w Rozporządzeniu codziennie zapisywać czas jazdy, wszelkie inne czasy pracy, przerwy i okresy odpoczynku. Każda strona dokumentacji musi zawierać imię i nazwisko kierowcy, datę, numer rejestracyjny pojazdu, stan licznika oraz nazwę miejscowość, w której rozpoczęto i w której zakończono jazdę. Wszystkie dane należy wpisywać bezzwłocznie. Ww. zapisy powinny być prowadzone w formie formularza (tzw. Tageskontrollblatt), który jest dostępny m.in. na stronie internetowej BAG, do której link podajemy poniżej oraz w pliku pod niniejszą informacją: http://www.bag.bund.de/cln_011/SharedDocs/Downloads/DE/Formulare_Hinweisblaetter/Tageskontrollblatt.html W momencie przeprowadzania kontroli drogowej kierowca pojazdu o DMC powyżej 2,8 t i nie wyższej niż 3,5 t zobowiązany jest do okazania zapisów bieżących oraz za 28 dni poprzedzające dzień kontroli. W przypadku, gdy kierowca nie prowadził pojazdu, bądź prowadził pojazd wobec którego nie istniał obowiązek prowadzenia ewidencji czasu pracy kierowcy powinien okazać zaświadczenie zgodne z §20 Rozporządzenia w sprawie załóg pojazdów mechanicznych (dostępne w pliku poniżej). Dopuszczalne okresy prowadzenia pojazdu, jak również wymagane minimalne okresy odpoczynków, zgodnie z przekazanymi przez stronę niemiecką informacjami mają dokładnie takie same wartości, jak w przypadku kierowców pojazdów o DMC powyżej 3,5 t, tj. określone w Rozporządzeniu (WE) Nr 561/2006. Zgodnie z § 1, ust. 1, poz. 1 niemieckiego Rozporządzenia w sprawie załóg pojazdów mechanicznych (Fahrpersonalverordnung) powyższy przepis nie ma zastosowania w przypadku: - pojazdów wymienionych w Rozporządzeniu (WE) Nr 561/2006, Art. 3, litery: do i) oraz art. 13, litery: a) do m) oraz o) do p), - pojazdów przewożących materiały, sprzęt lub urządzenia potrzebne do wykonywania działalności zawodowej prowadzonej przez wykonującego transport, jeśli tylko prowadzenie pojazdu nie stanowi jego głównego zajęcia, - pojazdów , służących do przewozu dóbr należących do wykonującego transport, które są produktami rzemieślniczymi, produktami powstałymi w małych seriach, bądź takimi których naprawa przewidziana jest w miejscu prowadzonej przez kierującego pojazdem działalności zawodowej, jeśli tylko prowadzenie pojazdu nie jest jego głównym zajęciem , - maszyn samobieżnych zgodnie z § 2 nr 17 Rozporządzenia o dopuszczeniu pojazdów do ruchu (tj. pojazdów, które ze względu na swoją konstrukcję oraz szczególne przeznaczenie, nie służą do przewozu osób lub towarów), - pojazdy dostosowane i wykorzystywane jako punkty sprzedaży dóbr na miejscowych targowiskach, o ile prowadzenie pojazdu nie jest podstawowym zajęciem prowadzącego pojazd, - pojazdów używanych w promieniu 250 kilometrów od miejsca przedsiębiorstwa do transportu produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego określonych w art 3 § 1 Rozporządzenia (WE) nr 1069/2009 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 21 Października 2009 określającego przepisy sanitarne dotyczące produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi. Link do niemieckiego Rozporządzenia w sprawie załóg pojazdów mechanicznych: http://www.gesetze-im-internet.de/fpersv/BJNR188210005.html Załączone informacje udzielane są bez gwarancji i nie stanowią wykładni prawnej dla podróżujących do Niemiec. Wynika z tego wszystkiego tyle, że zależy na jakiego policjanta lub kontrolera BAG się trafi, taki będzie mandat lub jego brak.... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roberto-pol72 Opublikowano 17 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 (edytowane) Jeżeli na użytek swój nie musisz rejestrować czasu pracy ,jakby co pokażesz że samochód wypożyczony i wykonujesz przejazd okazjonalny Z naszego doświadczenia wynika, że kontrolujący funkcjonariusze przy tego typu pojazdach z reguły zakładają przewozy o charakterze zarobkowym i – jeżeli chce się uniknąć konsekwencji finansowych – kierujący powinien być w stanie wykazać niezarobkowy charakter tego przejazdu. Edytowane 17 Maja 2014 przez Roberto-pol72 (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Darmowe Ogłoszenia Lokalne Malito.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bocianlask Opublikowano 17 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Już wróciłem z "wycieczki", obyło się bez kontroli.... Jeszcze raz dzięki wielkie dla wszystkich, którzy zainteresowali się tematem 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motoTomasz Opublikowano 18 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 Generalnie jeżeli poruszałbyś się własnym autem z własnym ładunkiem (faktura na Ciebie) to nie musisz mieć książki. Sprawa się komplikuje ze względu na pożyczone auto. To już zależy od BAGowca, a z nimi nie ma żartów. 0 Cytuj Stayin' AliveInstruktor motocyklowy w MotoInstruktor, Szkoła MotocyklowaTurbo i KULIKowisko.plRatownik MotoPozytywni.plJeśli instruktor siadaąąaz kursantem na tylne siedzenie, podczas zajęć w ruchu drogowym, to ok.Jeśli jedzie autem i mądrzy się przez radio, to amator i niewiele przekaże podczas zajęć.Co do szkolenia w aglomeracji łódzkiej, to ja proponuję szkołę Turbo, gdzie szkoli motoTomasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.