Skocz do zawartości

Szybkie Zużycie Pierścienia


Łodzianin

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem Łodzianie!
 

Jakiś czas temu w swoim pomykaczu zamontowałem cylinder Airsal Sport 70cc. Po przejechaniu niecałych 1500 kilometrów zacząłem tracić moc i kompresję. Zdjąłem więc cylinder i zacząłem oglądać stan nicasilu i tłoka. Obydwa wyglądają w porządku, brak jest na nich rys i wytarć, natomiast z pierścienia nie zostało mi prawie nic. Dodatkowo odpadła jedna część zamka [tak jak na foto]. Co może być przyczyną tak szybkiego zużycia pierścienia ? Dodam, że jeździłem na dobrym oleju [motul 710] i nie dawałem gazu w opór. Czy wymiana samego pierścienia załatwi sprawę ? 

 

Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam!post-2958-0-80981900-1399128299_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ręce mi opadły jak to zobaczyłem, ale nic nie jest porysowane, więc mam farta  :smile: 
Rozmawiałem ze znajomym, który powiedział, że winą może być środowisko w jakim jeżdżę. Mówię tu o agresywnym, kwaśnym pyle. Konkretniej chodzi mi o popiół z jakiejś elektrowni albo zakładów chemicznych przy Borucie pod Zgierzem. Możliwe to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Konkretniej chodzi mi o popiół z jakiejś elektrowni albo zakładów chemicznych przy Borucie pod Zgierzem

 Hahaha,

Dobre,haha.

Gdzie częsci kupiłeś?Masz filtr Powietrza w Moto?

Edytowane przez SOBOL (wyświetl historię edycji)
http://autoteam.com.pl>KLIMA I WEBASTO W TWOIM SAMOCHODZIE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie ten pierscien to jakas chinska chinszczyzna.

Kup sobie ze sprawdzonego zrodla

"Ja chcę, żeby moja Łódź rosła, żeby miała pałace wspaniałe,
ogrody piękne, żeby był wielki ruch, wielki handel i wielki pieniądz..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem ! Nie wiem co było nie tak ale poszedłem do mechanika i za jedyne 200 zł problem się sam naprawił ! Nie polecam wam majsterkować przy aucie jak się na tym nie znacie raz kumpel coś grzebał i dzięki 'poradą' z internetu musiał zapłacić 600zł tak sobie samochód urządził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Miałem podobny problem ! Nie wiem co było nie tak

Jak i my

 

 

ale poszedłem do mechanika i za jedyne 200 zł problem się sam naprawił !

I nadal nie wiesz co się zepsuło?

Szokujące-Zapłacić 200 zł nie wiedząc za co

http://autoteam.com.pl>KLIMA I WEBASTO W TWOIM SAMOCHODZIE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw kupiłem ze sprawdzonego źródła. Poza tym był fabrycznie zapakowany ...

 

 

Napisano 21 maj 2014 - 10:15 Miałem podobny problem ! Nie wiem co było nie tak ale poszedłem do mechanika i za jedyne 200 zł problem się sam naprawił ! Nie polecam wam majsterkować przy aucie jak się na tym nie znacie raz kumpel coś grzebał i dzięki 'poradą' z internetu musiał zapłacić 600zł tak sobie samochód urządził.

 

 

Tylko, że sprawa nie dotyczy samochodu, który ma silnik czterosuwowy, tylko małego dwu-taktu z jednym pierścionkiem.

Mam jeszcze pytanie: co będzie korzystniejsze- kupić oryginalny pierścień airsala, czy po prostu dobrać z wymiaru? Bo szczerze mówiąc trochę się zawiodłem na airsalu.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ludzie POMOCY!
Po tamtych problemach kupiłem oryginalny tłok airsala. Założyłem delikwenta, wszystko pracowało miodnie, motór kręcił się jak nowy. Przejechałem się jakieś 3 razy robiąc ok. 170 km. i coś mi nawala w cylindrze. Jak moto pracuje na wolnych obrotach to stuka niemiłosiernie, na wyższych już tego nie słychać. W czym problem? Jak znajdę chwilę czasu to zdejmę cylinder, jednak chciałbym wiedzieć czy to ja coś spaprałem i na co się szykować?
Powoli tracę cierpliwość do airsala i myślę nad włożeniem oryginalnego, żeliwnego cylindra. Spadek mocy będzie bardzo odczuwalny? Czy w Łodzi jest jakiś dobry zakład, który robi szlify i ewentualnie jaki byłby koszt takiego zabiegu?

Przepraszam za chaotyczność ale jestem załamany.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może zła sekelcja tłoka dobrana? Zwymiarowałeś cylinder średnicówką?


Co prawda z małymi pojemnościami nie mam doświadczenia, ale sporo singli 2T i 4T już rozbierałem i nigdy nie widziałem podkładek na sworzniu tłoka (na dole korby to i owszem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnej podkładki nie miałem.

Tłok niestety jest tego samego wymiaru co poprzedni. Jak pisałem jest to zestaw airsala i jedynym dostępnym tłokiem był taki sam, jak "nominalny".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam po przerwie.

Wreszcie znalazłem czas żeby zajrzeć do tłoka. gdy wszystko rozebrałem i zacząłem kombinować co jest nie tak, zauważyłem, że łożysko "lata" po sworzniu i podczas pracy tłoka przesuwa się częściowo poza korbowód. Wygrzebałem stary tłok (ten na 50 ccm), pomierzyłem suwmiarką i okazało się, że airsalowski tłok jest 4mm szerszy w miejscu sworznia.  [zdjęcie 1]post-2958-0-63539900-1406409658_thumb.jpg

Pomyślałem sobie, że kupię szersze łożysko. Niestety nowe łożysko było tylko 1mm szersze. Postanowiłem więc zrobić dystanse/podkładki. Wygrzebałem stare łożysko, powyciągałem wałeczki i zabrałem się za cięcie i szlifowanie. Podkładki razem mają 3mm, więc został luz 1mm. Podkładki wyglądają tak: [zdjęcie 2]post-2958-0-16297400-1406409861_thumb.jpg

Efekt końcowy wg mnie jest zadowalający. [zdjęcie 3]post-2958-0-86465200-1406410012_thumb.jpg

 

Zadowolony z efektów swojej pracy złożyłem wszystko do kupy. Jeszcze z ciekawości zacząłem kręcić magnetem i w tym momencie szlag mnie trafił. Podczas gwałtownego kręcenia magnetem w lewo-prawo słychać cichy stuk dochodzący jakby z korbowodu. Ręce mi opadły, szczególnie, że jak "badałem" korbę na luzy wszystko było na tip-top. Macie jakieś pomysły co może być nie tak? Jutro może uda mi się włożyć silnik i odpalić maszynę, wtedy też może coś się wyjaśni.

Pozdrawiam i z góry dzięki za cierpliwość ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem problem z pierścieniami przejeździłem tydzień i było po pierścieniach dodam że tłok był meteor

 

Wina była albo w regulacji gaźnika albo w dozowniku (nie wiem bo zrobiłem jedno i drugie) tzn odczepiłem dozownik i robiłem mieszanke a gaźnik dałem do regulacji. i od tego czasu przestały sie żużywać pierścienie (dodam że są to najtańsze chińskie pierścienie po 8zł i jeżdze ponad 2 tyg dając do oporu i kompresja wciąz taka sama) . druga sprawa kiedyś mi siadły pierścienie w przeciągu 2 dni okazało sie że wciągał wode przez głowice i przez to chodził na sucho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to nie może być dozownik, bo jest odłączony i sam mieszam. Gaźnik też jest dobrze wyregulowany- kolor świecy prawidłowy. Wody też mi nie ma prawa pobierać, bo... po prostu jej nie ma- chłodzenie powietrzem  :decayed: 
Natomiast prawdopodobnie czeka mnie ponowna wymiana korbowodu (po niecałych 2 tysiącach kilometrów), gdyż coś już napiernicza jak szalone  :sad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z jakim luzem jest nowy tłok ?

łożyska na wale sprawdzone ?

te podkładki na sworzniu ściągnij, nie ma prawa ich tam być bo ograniczasz smarowanie

Bus, bagażówka

stała trasa Łódź-Paryż(F)-Łódź

663-231-860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno zasadnicze pytanie do kol. Łodzianina -  Czy przed montażem sprawdziłeś luz na zamku pierscienia po umieszczeniu go w cylindrze ?

 

Jako przyczynę takiego obrotu sprawy obstawiałbym raczej zbyt mały lub brak luzu na zamku  - pieścień się kleszczył w cylindrze więc nie wytrzymał.

 

Z ukruszonym kawałkiem pierścienia coś się musiało stać - mógł narobić szkód w dowolnym miejscu układu tłokowo-korbowego. Taki fragment pierścienia może uszkodzić zarówno łożyska główne wału jak i korbowe. Najbardziej optymistyczny scenariusz zakłada ,że wyleciał po ukruszeniu przez okno wydechowe i nie zdążył niczego zniszczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...