Łodzianin Posted May 3, 2014 Report Share Posted May 3, 2014 Czołem Łodzianie! Jakiś czas temu w swoim pomykaczu zamontowałem cylinder Airsal Sport 70cc. Po przejechaniu niecałych 1500 kilometrów zacząłem tracić moc i kompresję. Zdjąłem więc cylinder i zacząłem oglądać stan nicasilu i tłoka. Obydwa wyglądają w porządku, brak jest na nich rys i wytarć, natomiast z pierścienia nie zostało mi prawie nic. Dodatkowo odpadła jedna część zamka [tak jak na foto]. Co może być przyczyną tak szybkiego zużycia pierścienia ? Dodam, że jeździłem na dobrym oleju [motul 710] i nie dawałem gazu w opór. Czy wymiana samego pierścienia załatwi sprawę ? Z góry dzięki za odpowiedź.Pozdrawiam! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz_Sob Posted May 3, 2014 Report Share Posted May 3, 2014 Pierscień załatwi sprawę,Ale co to założyłeś że po 1,5 koła kilosów pierscień padl i zamek się upier....?Miałem taki sprzęt i dlubałem sporo przy nim,ale takie jaja? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łodzianin Posted May 4, 2014 Author Report Share Posted May 4, 2014 Właśnie ręce mi opadły jak to zobaczyłem, ale nic nie jest porysowane, więc mam farta Rozmawiałem ze znajomym, który powiedział, że winą może być środowisko w jakim jeżdżę. Mówię tu o agresywnym, kwaśnym pyle. Konkretniej chodzi mi o popiół z jakiejś elektrowni albo zakładów chemicznych przy Borucie pod Zgierzem. Możliwe to ? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrzejCBR Posted May 5, 2014 Report Share Posted May 5, 2014 Nie to nie ma nic do rzeczy. Obstawiam badziewny material. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz_Sob Posted May 16, 2014 Report Share Posted May 16, 2014 (edited) Konkretniej chodzi mi o popiół z jakiejś elektrowni albo zakładów chemicznych przy Borucie pod Zgierzem Hahaha, Dobre,haha. Gdzie częsci kupiłeś?Masz filtr Powietrza w Moto? Edited May 16, 2014 by SOBOL (see edit history) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jasio Posted May 16, 2014 Report Share Posted May 16, 2014 Rzeczywiście śmiesznie Wpakuj porządne nowe i po kłopocie. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bulba Posted May 17, 2014 Report Share Posted May 17, 2014 Jak dla mnie ten pierscien to jakas chinska chinszczyzna. Kup sobie ze sprawdzonego zrodla 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fronsme Posted May 21, 2014 Report Share Posted May 21, 2014 Miałem podobny problem ! Nie wiem co było nie tak ale poszedłem do mechanika i za jedyne 200 zł problem się sam naprawił ! Nie polecam wam majsterkować przy aucie jak się na tym nie znacie raz kumpel coś grzebał i dzięki 'poradą' z internetu musiał zapłacić 600zł tak sobie samochód urządził. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz_Sob Posted May 21, 2014 Report Share Posted May 21, 2014 Miałem podobny problem ! Nie wiem co było nie tak Jak i my ale poszedłem do mechanika i za jedyne 200 zł problem się sam naprawił ! I nadal nie wiesz co się zepsuło? Szokujące-Zapłacić 200 zł nie wiedząc za co 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łodzianin Posted May 24, 2014 Author Report Share Posted May 24, 2014 Zestaw kupiłem ze sprawdzonego źródła. Poza tym był fabrycznie zapakowany ... Napisano 21 maj 2014 - 10:15 Miałem podobny problem ! Nie wiem co było nie tak ale poszedłem do mechanika i za jedyne 200 zł problem się sam naprawił ! Nie polecam wam majsterkować przy aucie jak się na tym nie znacie raz kumpel coś grzebał i dzięki 'poradą' z internetu musiał zapłacić 600zł tak sobie samochód urządził. Tylko, że sprawa nie dotyczy samochodu, który ma silnik czterosuwowy, tylko małego dwu-taktu z jednym pierścionkiem. Mam jeszcze pytanie: co będzie korzystniejsze- kupić oryginalny pierścień airsala, czy po prostu dobrać z wymiaru? Bo szczerze mówiąc trochę się zawiodłem na airsalu. Pozdrawiam. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łodzianin Posted July 10, 2014 Author Report Share Posted July 10, 2014 Ludzie POMOCY!Po tamtych problemach kupiłem oryginalny tłok airsala. Założyłem delikwenta, wszystko pracowało miodnie, motór kręcił się jak nowy. Przejechałem się jakieś 3 razy robiąc ok. 170 km. i coś mi nawala w cylindrze. Jak moto pracuje na wolnych obrotach to stuka niemiłosiernie, na wyższych już tego nie słychać. W czym problem? Jak znajdę chwilę czasu to zdejmę cylinder, jednak chciałbym wiedzieć czy to ja coś spaprałem i na co się szykować?Powoli tracę cierpliwość do airsala i myślę nad włożeniem oryginalnego, żeliwnego cylindra. Spadek mocy będzie bardzo odczuwalny? Czy w Łodzi jest jakiś dobry zakład, który robi szlify i ewentualnie jaki byłby koszt takiego zabiegu?Przepraszam za chaotyczność ale jestem załamany.Pozdrawiam. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrzejCBR Posted July 10, 2014 Report Share Posted July 10, 2014 Sa podkladki na swozniu tloka? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łodzianin Posted July 11, 2014 Author Report Share Posted July 11, 2014 Podkładki? Jeśli chodzi o zabezpieczenia sworznia, to tak. Włożyłem nowe, z kompletu tłoka. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrzejCBR Posted July 12, 2014 Report Share Posted July 12, 2014 miedzy swożniem a tłokiem są podkładki? nie chodzi mi o zabezpieczenie swożnia. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiełek Posted July 12, 2014 Report Share Posted July 12, 2014 może zła sekelcja tłoka dobrana? Zwymiarowałeś cylinder średnicówką? Co prawda z małymi pojemnościami nie mam doświadczenia, ale sporo singli 2T i 4T już rozbierałem i nigdy nie widziałem podkładek na sworzniu tłoka (na dole korby to i owszem) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łodzianin Posted July 13, 2014 Author Report Share Posted July 13, 2014 Żadnej podkładki nie miałem. Tłok niestety jest tego samego wymiaru co poprzedni. Jak pisałem jest to zestaw airsala i jedynym dostępnym tłokiem był taki sam, jak "nominalny". 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łodzianin Posted July 26, 2014 Author Report Share Posted July 26, 2014 Witam po przerwie.Wreszcie znalazłem czas żeby zajrzeć do tłoka. gdy wszystko rozebrałem i zacząłem kombinować co jest nie tak, zauważyłem, że łożysko "lata" po sworzniu i podczas pracy tłoka przesuwa się częściowo poza korbowód. Wygrzebałem stary tłok (ten na 50 ccm), pomierzyłem suwmiarką i okazało się, że airsalowski tłok jest 4mm szerszy w miejscu sworznia. [zdjęcie 1]Pomyślałem sobie, że kupię szersze łożysko. Niestety nowe łożysko było tylko 1mm szersze. Postanowiłem więc zrobić dystanse/podkładki. Wygrzebałem stare łożysko, powyciągałem wałeczki i zabrałem się za cięcie i szlifowanie. Podkładki razem mają 3mm, więc został luz 1mm. Podkładki wyglądają tak: [zdjęcie 2]Efekt końcowy wg mnie jest zadowalający. [zdjęcie 3] Zadowolony z efektów swojej pracy złożyłem wszystko do kupy. Jeszcze z ciekawości zacząłem kręcić magnetem i w tym momencie szlag mnie trafił. Podczas gwałtownego kręcenia magnetem w lewo-prawo słychać cichy stuk dochodzący jakby z korbowodu. Ręce mi opadły, szczególnie, że jak "badałem" korbę na luzy wszystko było na tip-top. Macie jakieś pomysły co może być nie tak? Jutro może uda mi się włożyć silnik i odpalić maszynę, wtedy też może coś się wyjaśni.Pozdrawiam i z góry dzięki za cierpliwość 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamil rx Posted August 3, 2014 Report Share Posted August 3, 2014 Ja mialem problem z pierścieniami przejeździłem tydzień i było po pierścieniach dodam że tłok był meteor Wina była albo w regulacji gaźnika albo w dozowniku (nie wiem bo zrobiłem jedno i drugie) tzn odczepiłem dozownik i robiłem mieszanke a gaźnik dałem do regulacji. i od tego czasu przestały sie żużywać pierścienie (dodam że są to najtańsze chińskie pierścienie po 8zł i jeżdze ponad 2 tyg dając do oporu i kompresja wciąz taka sama) . druga sprawa kiedyś mi siadły pierścienie w przeciągu 2 dni okazało sie że wciągał wode przez głowice i przez to chodził na sucho. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łodzianin Posted August 4, 2014 Author Report Share Posted August 4, 2014 U mnie to nie może być dozownik, bo jest odłączony i sam mieszam. Gaźnik też jest dobrze wyregulowany- kolor świecy prawidłowy. Wody też mi nie ma prawa pobierać, bo... po prostu jej nie ma- chłodzenie powietrzem Natomiast prawdopodobnie czeka mnie ponowna wymiana korbowodu (po niecałych 2 tysiącach kilometrów), gdyż coś już napiernicza jak szalone 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barteklodz Posted August 12, 2014 Report Share Posted August 12, 2014 z jakim luzem jest nowy tłok ? łożyska na wale sprawdzone ? te podkładki na sworzniu ściągnij, nie ma prawa ich tam być bo ograniczasz smarowanie 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jcb Posted August 14, 2014 Report Share Posted August 14, 2014 Jedno zasadnicze pytanie do kol. Łodzianina - Czy przed montażem sprawdziłeś luz na zamku pierscienia po umieszczeniu go w cylindrze ? Jako przyczynę takiego obrotu sprawy obstawiałbym raczej zbyt mały lub brak luzu na zamku - pieścień się kleszczył w cylindrze więc nie wytrzymał. Z ukruszonym kawałkiem pierścienia coś się musiało stać - mógł narobić szkód w dowolnym miejscu układu tłokowo-korbowego. Taki fragment pierścienia może uszkodzić zarówno łożyska główne wału jak i korbowe. Najbardziej optymistyczny scenariusz zakłada ,że wyleciał po ukruszeniu przez okno wydechowe i nie zdążył niczego zniszczyć. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.