Jump to content

Szybkie Zużycie Pierścienia


Łodzianin
 Share

Recommended Posts

Łodzianin

Czołem Łodzianie!
 

Jakiś czas temu w swoim pomykaczu zamontowałem cylinder Airsal Sport 70cc. Po przejechaniu niecałych 1500 kilometrów zacząłem tracić moc i kompresję. Zdjąłem więc cylinder i zacząłem oglądać stan nicasilu i tłoka. Obydwa wyglądają w porządku, brak jest na nich rys i wytarć, natomiast z pierścienia nie zostało mi prawie nic. Dodatkowo odpadła jedna część zamka [tak jak na foto]. Co może być przyczyną tak szybkiego zużycia pierścienia ? Dodam, że jeździłem na dobrym oleju [motul 710] i nie dawałem gazu w opór. Czy wymiana samego pierścienia załatwi sprawę ? 

 

Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam!post-2958-0-80981900-1399128299_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Łukasz_Sob

Pierscień załatwi  sprawę,Ale co to założyłeś że po 1,5 koła kilosów pierscień padl  i zamek się upier....?Miałem taki sprzęt i dlubałem sporo przy nim,ale takie jaja?

Link to comment
Share on other sites

Łodzianin

Właśnie ręce mi opadły jak to zobaczyłem, ale nic nie jest porysowane, więc mam farta  :smile: 
Rozmawiałem ze znajomym, który powiedział, że winą może być środowisko w jakim jeżdżę. Mówię tu o agresywnym, kwaśnym pyle. Konkretniej chodzi mi o popiół z jakiejś elektrowni albo zakładów chemicznych przy Borucie pod Zgierzem. Możliwe to ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Łukasz_Sob
Konkretniej chodzi mi o popiół z jakiejś elektrowni albo zakładów chemicznych przy Borucie pod Zgierzem

 Hahaha,

Dobre,haha.

Gdzie częsci kupiłeś?Masz filtr Powietrza w Moto?

Edited by SOBOL (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jak dla mnie ten pierscien to jakas chinska chinszczyzna.

Kup sobie ze sprawdzonego zrodla

Link to comment
Share on other sites

Miałem podobny problem ! Nie wiem co było nie tak ale poszedłem do mechanika i za jedyne 200 zł problem się sam naprawił ! Nie polecam wam majsterkować przy aucie jak się na tym nie znacie raz kumpel coś grzebał i dzięki 'poradą' z internetu musiał zapłacić 600zł tak sobie samochód urządził.

Link to comment
Share on other sites

Łukasz_Sob

 

 

Miałem podobny problem ! Nie wiem co było nie tak

Jak i my

 

 

ale poszedłem do mechanika i za jedyne 200 zł problem się sam naprawił !

I nadal nie wiesz co się zepsuło?

Szokujące-Zapłacić 200 zł nie wiedząc za co

Link to comment
Share on other sites

Łodzianin

Zestaw kupiłem ze sprawdzonego źródła. Poza tym był fabrycznie zapakowany ...

 

 

Napisano 21 maj 2014 - 10:15 Miałem podobny problem ! Nie wiem co było nie tak ale poszedłem do mechanika i za jedyne 200 zł problem się sam naprawił ! Nie polecam wam majsterkować przy aucie jak się na tym nie znacie raz kumpel coś grzebał i dzięki 'poradą' z internetu musiał zapłacić 600zł tak sobie samochód urządził.

 

 

Tylko, że sprawa nie dotyczy samochodu, który ma silnik czterosuwowy, tylko małego dwu-taktu z jednym pierścionkiem.

Mam jeszcze pytanie: co będzie korzystniejsze- kupić oryginalny pierścień airsala, czy po prostu dobrać z wymiaru? Bo szczerze mówiąc trochę się zawiodłem na airsalu.

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ludzie POMOCY!
Po tamtych problemach kupiłem oryginalny tłok airsala. Założyłem delikwenta, wszystko pracowało miodnie, motór kręcił się jak nowy. Przejechałem się jakieś 3 razy robiąc ok. 170 km. i coś mi nawala w cylindrze. Jak moto pracuje na wolnych obrotach to stuka niemiłosiernie, na wyższych już tego nie słychać. W czym problem? Jak znajdę chwilę czasu to zdejmę cylinder, jednak chciałbym wiedzieć czy to ja coś spaprałem i na co się szykować?
Powoli tracę cierpliwość do airsala i myślę nad włożeniem oryginalnego, żeliwnego cylindra. Spadek mocy będzie bardzo odczuwalny? Czy w Łodzi jest jakiś dobry zakład, który robi szlify i ewentualnie jaki byłby koszt takiego zabiegu?

Przepraszam za chaotyczność ale jestem załamany.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Podkładki? Jeśli chodzi o zabezpieczenia sworznia, to tak. Włożyłem nowe, z kompletu tłoka.

Link to comment
Share on other sites

miedzy swożniem a tłokiem są podkładki? nie chodzi mi o zabezpieczenie swożnia.

Link to comment
Share on other sites

może zła sekelcja tłoka dobrana? Zwymiarowałeś cylinder średnicówką?


Co prawda z małymi pojemnościami nie mam doświadczenia, ale sporo singli 2T i 4T już rozbierałem i nigdy nie widziałem podkładek na sworzniu tłoka (na dole korby to i owszem)

Link to comment
Share on other sites

Żadnej podkładki nie miałem.

Tłok niestety jest tego samego wymiaru co poprzedni. Jak pisałem jest to zestaw airsala i jedynym dostępnym tłokiem był taki sam, jak "nominalny".

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam po przerwie.

Wreszcie znalazłem czas żeby zajrzeć do tłoka. gdy wszystko rozebrałem i zacząłem kombinować co jest nie tak, zauważyłem, że łożysko "lata" po sworzniu i podczas pracy tłoka przesuwa się częściowo poza korbowód. Wygrzebałem stary tłok (ten na 50 ccm), pomierzyłem suwmiarką i okazało się, że airsalowski tłok jest 4mm szerszy w miejscu sworznia.  [zdjęcie 1]post-2958-0-63539900-1406409658_thumb.jpg

Pomyślałem sobie, że kupię szersze łożysko. Niestety nowe łożysko było tylko 1mm szersze. Postanowiłem więc zrobić dystanse/podkładki. Wygrzebałem stare łożysko, powyciągałem wałeczki i zabrałem się za cięcie i szlifowanie. Podkładki razem mają 3mm, więc został luz 1mm. Podkładki wyglądają tak: [zdjęcie 2]post-2958-0-16297400-1406409861_thumb.jpg

Efekt końcowy wg mnie jest zadowalający. [zdjęcie 3]post-2958-0-86465200-1406410012_thumb.jpg

 

Zadowolony z efektów swojej pracy złożyłem wszystko do kupy. Jeszcze z ciekawości zacząłem kręcić magnetem i w tym momencie szlag mnie trafił. Podczas gwałtownego kręcenia magnetem w lewo-prawo słychać cichy stuk dochodzący jakby z korbowodu. Ręce mi opadły, szczególnie, że jak "badałem" korbę na luzy wszystko było na tip-top. Macie jakieś pomysły co może być nie tak? Jutro może uda mi się włożyć silnik i odpalić maszynę, wtedy też może coś się wyjaśni.

Pozdrawiam i z góry dzięki za cierpliwość ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja mialem problem z pierścieniami przejeździłem tydzień i było po pierścieniach dodam że tłok był meteor

 

Wina była albo w regulacji gaźnika albo w dozowniku (nie wiem bo zrobiłem jedno i drugie) tzn odczepiłem dozownik i robiłem mieszanke a gaźnik dałem do regulacji. i od tego czasu przestały sie żużywać pierścienie (dodam że są to najtańsze chińskie pierścienie po 8zł i jeżdze ponad 2 tyg dając do oporu i kompresja wciąz taka sama) . druga sprawa kiedyś mi siadły pierścienie w przeciągu 2 dni okazało sie że wciągał wode przez głowice i przez to chodził na sucho.

Link to comment
Share on other sites

U mnie to nie może być dozownik, bo jest odłączony i sam mieszam. Gaźnik też jest dobrze wyregulowany- kolor świecy prawidłowy. Wody też mi nie ma prawa pobierać, bo... po prostu jej nie ma- chłodzenie powietrzem  :decayed: 
Natomiast prawdopodobnie czeka mnie ponowna wymiana korbowodu (po niecałych 2 tysiącach kilometrów), gdyż coś już napiernicza jak szalone  :sad2:

Link to comment
Share on other sites

z jakim luzem jest nowy tłok ?

łożyska na wale sprawdzone ?

te podkładki na sworzniu ściągnij, nie ma prawa ich tam być bo ograniczasz smarowanie

Link to comment
Share on other sites

Jedno zasadnicze pytanie do kol. Łodzianina -  Czy przed montażem sprawdziłeś luz na zamku pierscienia po umieszczeniu go w cylindrze ?

 

Jako przyczynę takiego obrotu sprawy obstawiałbym raczej zbyt mały lub brak luzu na zamku  - pieścień się kleszczył w cylindrze więc nie wytrzymał.

 

Z ukruszonym kawałkiem pierścienia coś się musiało stać - mógł narobić szkód w dowolnym miejscu układu tłokowo-korbowego. Taki fragment pierścienia może uszkodzić zarówno łożyska główne wału jak i korbowe. Najbardziej optymistyczny scenariusz zakłada ,że wyleciał po ukruszeniu przez okno wydechowe i nie zdążył niczego zniszczyć.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...