Jump to content

Rejestracja Moto Na A2 W Łódzkim Wk


Olo
 Share

Recommended Posts

Rejestrował ktoś z Was motocykl na A2, który ma ponad 35kW?  Ma ktoś doświadczenie jak to wygląda w łódzkim wydziale komunikacji :smile:

Link to comment
Share on other sites

Zaświadczenie ze SKP  (jak oczywiście zblokowana już jest ;) ) i do wydziału :smile:

Jest już zblokowana. W SKP jak to będą sprawdzać? mocy tam nie mierzą i blokad też nie sprawdzają

Link to comment
Share on other sites

Najpierw hamownia. I zaznacz na hamowni by wpisali w kartę jak najwięcej danych pojazdu typu VIN, numer ramy, silnika i wtedy z kwitkiem z hamowni na przegląd i tam odpowiednią adnotacje walną.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

podłączam się do tematu:
ja chciałbym sie dowiedziec jak wyglada zerejestrowanie 600ccm (typu: cbr, r6, gsx-r) na kat. A2 (podobno moc max pojazdu musi byc <70KW a w tych maszynkach jest >70KW). Jest możliwość taki sprzęt zarejestrowac na A2? Ze strony teoretycznej wiem jak to wygląda (blokada, 2 wykresy mocy (przed zablokowaniem i po) itp itd). Pytanie moje brzmi: czy jak w dowod jest wbite np. 77~78KW(gsx-r) a mam 2 wykresy mocy (<70KW i poniżej 35KW) to nie będzie problemu z rejestracją? W wydziale komunikacji sie nie przyczepia ze w dowodzie jest inaczej niz na wykresie mocy ??

Pytam ponieważ zastanawiam sie nad tym czy jest sens kupowac 600 i robic a2 i przerejestrowywac czy nie lepiej zrobic a2 i kupic cos typu dominatora :/

Dodam że mnie najbardziej kręcą ścigacze i chciałbym w tych "kręgach" zostać i dlatego pytam.

Z góry Serdecznie Dziękuję za odp.

Link to comment
Share on other sites

na większości forum typu ścigacz mozna wyczytać taką "notke"

"3) kategorii A2:
a) motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej
nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla,
B) motocyklem trójkołowym o mocy nieprzekraczają cej 15 kW,
c) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;"
 
Własnie o to pytam czy przy rejestracji takiego moto (które przekraczate 70KW) nie bd w Łodzi problemu. Pytanie głównie do tych co ten proces mają już za sobą.

 

Edited by Lukas (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mam Yamahę XJ6 Diversion zarejestrowaną na A2.
W serwisie założyli mi autoryzowaną blokadę, dalej na hamownię i do stacji kontroli. Z takim zestawem dokumentów nie było problemu przy rejestracji.

Co do motocykli, które fabrycznie mają ponad 70kW nie wiem, ale mam wrażenie, że nie przejdzie.

Edited by Baran (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Mam Yamahę XJ6 Diversion zarejestrowaną na A2.

W serwisie założyli mi autoryzowaną blokadę, dalej na hamownię i do stacji kontroli. Z takim zestawem dokumentów nie było problemu przy rejestracji.

Co do motocykli, które fabrycznie mają ponad 70kW nie wiem, ale mam wrażenie, że nie przejdzie.

Napisz gdzie znalazłeś hamownię, bo ja ostatnio szukałem i nikt nic nie widział, nikt nic nie wie. Nawet wujek Google mi nie pomógł. Stłumienie moto + papiery to nie problem, ale znaleźć hamownię to już gorzej. Jedyne co udało mi się wskórać to pogadanie w "Nagaz" przy 1 maja, bo mają sprzęt, ale nie chcą hamować moto. Może uruchomią a może nie, dzisiaj się dowiem.

 

Jeśli chodzi o tłumienie moto ponad 70 kW to nie przejdzie, bo nie można stłumić pojazdu który ma ponad dwukrotność mocy ograniczonej kategorią. Możesz ograniczyć coś co ma w dowodzie 69,9kW i nie więcej, bo sie mogą przyczepić :/

Edited by Płomień (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

@ Płomień
W Poznaniu, bo stamtąd mam motocykl. Podobno łódzkie Liberty Motors ma hamownię.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Podobno łódzkie Liberty Motors ma hamownię.

 

już nie mają hamowni

 

jeśli w papierach nie ma podanej mocy motocykla to nie potrzeba nawet wydruku z hamowni, tylko przegląd

Link to comment
Share on other sites

Znalazłem hamownię, która nie jest w Warszawie ani w Poznaniu. Jest to "All Tuning Technology" w Sieradzu, Stawiszcze 1k. (nie pomylcie ze Stawiszcze 1000 :P ). Jak dowiem się czy w nagazie będą hamować to edytuje post. Najprawdopodobniej jutro albo pojutrze będziemy jechać z DobrymWujem, jak ktoś chce się podpiąć to zapraszamy.

Link to comment
Share on other sites

Co do hamowni w Łodzi - znalazłem coś takiego: https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE.

Kiedyś też miał Rut-Mar bo Marcinowi na tor przygotowywali ale to by trzeba dzwonić i pytać. Ostatnio byli w centrum na Lipowej 85, a numer do Marcina mogę podać na PW.

 

Nie hamują motocykli. Tłumaczą że nie maja podstawki na przednie koło. 

Link to comment
Share on other sites

Dla wszystkich zainteresowanych tematem, jest szansa dla hamowni w Łodzi. Rozmowa z współwłaścicielem Nagazu okazała się być owocna (bardzo miły facet swoją drogą). Na początku przyszłego tygodnia odpalają hamownie i zakładają nakładkę, poprosili mnie i DobregoWuja o małą pomoc w charakterze materiału testowego. Przyjedziemy, popróbujemy, pohamujemy i jeśli wszystko pójdzie sprawnie i bezproblemowo to będziemy mieli znowu w Łodzi hamownię dla motocykli. Jeśli dowiem się czegoś to zaraz będę informował o tym na forum.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Nie hamują motocykli. Tłumaczą że nie maja podstawki na przednie koło. 

Tak jak mówię Rut-Mar przygotowuje motocykl torowy Marcina więc siłą rzeczy muszą robić. A reszta zwyczajnie wygooglana.

Link to comment
Share on other sites

A ja byłem w TC Perferomance na Zgierskiej się dowiedzieć to powiedzieli że nie mają podstawki. A na pytanie gdzie najbliżej zhamują motocykl to odpowiedź brzmiała że w warszawie chodź tak jak koledzy wyżej pisali jest w sieradzu.

Link to comment
Share on other sites

 

 

a2_2.jpg

 

 

Na dole jest pieczątka, Rev-Tec w Kielcach. Fotka z artykułu na moto-gen, więc sprawdzone info. Ale jeśli by była gdzieś bliżej hamownia sprawdzona to się piszę :smile: 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ostatnio zupełnie przypadkiem mi wpadło do głowy coś na ten temat.
Kat. A2 uprawnia do "kierowania motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW (46,9357KM) i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającej 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla",
ALE w dowodzie rejestracyjnym są przecież tylko aktualne dane (moc i stosunek mocy do masy), więc teoretycznie nie wiadomo jaką moc miał dany motocykl opuszczając fabrykę.

Link to comment
Share on other sites

wszystko zależy co jest wpisane w karcie homologacyjnej

miałem kiedyś exc 250 2T z niemieckiego salonu i oficjalnie ten motocykl miał 7kW (siedem) w papierach,i tak został w PL zarejestrowany

w drzecie miałem podobnie, tu akurat polski salon i wpisali moc z Ski > 29kw zamiast 36kW

Link to comment
Share on other sites

Z tym, że podczas kontroli nie sposób sprawdzić karty homologacyjnej. O ile policjant nie skojarzy, że ten motocykl miał fabrycznie większą moc, to teoretycznie możesz jechać dalej.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję dobranoc, w łódzkim wydziale komunikacji do zmiany mocy w dowodzie rej. Wymagana jest opinia rzeczoznawcy, a taki luksus to koszta 350 zł + chyba trzeba wykonać hamownie (najbliżej w zduńskiej woli lub warszawie) czyli koszt około 100 zł, możliwe że z tymi dokumentami trzeba iść do stacji kontroli pojazdów czyli 60 zł i koszt zmiany danych około 30 zł. jest grubo.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dobra mordy temat ogarnięty. W wydziale komunikacji pani z okienka będzie chciała jedynie papiurka ze stacji kontroli pojazdów o zmianie mocy motocykla. Może to być okresowe albo te o zmianie specyfikacji pojazdu, nie do końca pamiętam nazwy. Zaś ten papiórek w OSKP wydadzą wam na podstawie hamownii (najbliższa i sprawdzona TU). Jeśli w waszym najbliższej OSKP będą wołali opinii rzeczoznawcy (ok. 350zł) to pojedźcie do innej, gdyż chłopacy sami nie są doinformowani na ten temat. Oczywiście jeśli ktoś ma szwagra w Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów i flaszkę w lodówce to wiadomo, że można ominąć temat z hamownii :smile: Powodzonka i miłego śmigania na legalu

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...