pafcio Posted April 4, 2014 Report Share Posted April 4, 2014 witam i proszę o radę może ktoś to przerabiał i ma większe doświadczenie. zagwozdka dotyczy suzuki "olejaka" , zakupiłem z uszkodzoną skrzynią ale po rozebraniu okazało się że złamany jest wałek sprzęgłowy i wyrwany jest pierścień osadczy łożyska postanowiłem to łożysko przykleić klejem anarobowym i tu jest pytanie : jakim? następna kwestja , podczas rozbiórki ukręciłem śruby do skrecania połówek silnika i pytanie następujące: jakiej są one twardości bo na tych co ocalały nie ma oznaczeń . z góry dziekuje za odpowiedzi (łącznie z tymi :sklej na gume arabską) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomi Posted April 4, 2014 Report Share Posted April 4, 2014 Sklej na gumę arabską. Poszukaj serwisówki haynesa do tego modelu. Będziesz mieć wszystkie dane, łącznie z tymi których nie potrzebujesz. Ew skieruj się po orginalne części do salonu.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pafcio Posted April 4, 2014 Author Report Share Posted April 4, 2014 chodzi o to że wyrwało kawałek kartera 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr Posted April 4, 2014 Report Share Posted April 4, 2014 Dawaj foty, komisyjnie ocenimy jaką ilością gumy arabskiej zalać dziurę w karterze. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pafcio Posted April 4, 2014 Author Report Share Posted April 4, 2014 chodzi o unieruchomienie łożyska (ruch osiowy) w karterach 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr Posted April 4, 2014 Report Share Posted April 4, 2014 unieruchomić to jedno, a unieruchomić we właściwej pozycji to drugie, skoro jest wyrwa to czy jesteś pewny że ośka będzie w linii? jeśli tak to czy można to naspawać tak aby ruch osi był zachowany? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czupryn Posted April 4, 2014 Report Share Posted April 4, 2014 Skoro wyrwało to nie lepiej naspawać i podfrezować ubytek ? Klejenie to raczej takie tymczasowe rozwiązanie. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pafcio Posted April 4, 2014 Author Report Share Posted April 4, 2014 Zrobie fotki to wrzucę 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pafcio Posted April 5, 2014 Author Report Share Posted April 5, 2014 Ooto zdjęcia Coś nie pykło Tu wraz z urwanym kawałkiem 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz_Sob Posted April 5, 2014 Report Share Posted April 5, 2014 Cienki kawałek żeby to pospawać,ew. Napawanie i frezowanie 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pafcio Posted April 5, 2014 Author Report Share Posted April 5, 2014 Stąd pomysł żeby łożysko przykleić zewnętrzzną bieżnię na klej ( tzw bardzo trudny demontaż) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
renpa1971 Posted April 5, 2014 Report Share Posted April 5, 2014 (edited) Nie do uratowania,poniweaz duzo napawania i trzeba by bylo nowe wytoczenie na lozysko robic na koordynadce ,koszt niewarty swieczki.Malo cialka i dlatego napisalem ze duzo napawania poniewaz uszkodzilo by sie gniazdo lozyskowe. Edited April 5, 2014 by renpa1971 (see edit history) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz_Sob Posted April 5, 2014 Report Share Posted April 5, 2014 Loctite Czy jakoś tak,Klej do gwintów Może pomóc 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomi Posted April 5, 2014 Report Share Posted April 5, 2014 Z tego co wiem to locktite nie ma właściwosci klejacych. On zwiększa tarcie i wypełnia przestrzeń między śrubą, a nakrętką. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soltys Posted April 5, 2014 Report Share Posted April 5, 2014 a o jakie pieniądze trwa walka? po ile są sprawne kartery? To przecież dość leciwy silnik, wydaje mi się ze taniej będzie silnik kupić klej polecił bym epoxydowy ale czy to wytrzyma? w sumie jest szansa jak się nie uda zawsze można drugi silnik kupić 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr Posted April 5, 2014 Report Share Posted April 5, 2014 pafcio, zostały mi 2 tubki kleju epoksydowego do metalu, jak chcesz to Ci je dam 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pafcio Posted April 5, 2014 Author Report Share Posted April 5, 2014 Chodzi mi o klej który unieruchomi łożysko w gnieździe niż o łatanie g... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr Posted April 5, 2014 Report Share Posted April 5, 2014 Ten klej jest do metalu, zawiera jakieś opiłki metalu i inne cuda... ponoć zawiera jad skorpiona i można nim kleić kadłub atomowej łodzi podwodnej... tymczasem leży u mnie i się kurzy ;-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GrubY Posted April 5, 2014 Report Share Posted April 5, 2014 podczas rozbiórki ukręciłem śruby do skrecania połówek silnika i pytanie następujące: jakiej są one twardości bo na tych co ocalały nie ma oznaczeń . Jak tyś to zrobił???Które śruby potrzebujesz bo w środe rozkręcałem taki silnik na złom (po panewie). Skrzynie mam ideał jakby ktoś coś 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pafcio Posted April 5, 2014 Author Report Share Posted April 5, 2014 Imbus i dwie ósemki skręcające panewki główne. A jak? Normalnie ś.p tato mówił daj Pawłowi kowadło też zepsuje PD ten klej służy raczej do odbudowy elementów i wypełniania ubytków ale dziękuje 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GrubY Posted April 5, 2014 Report Share Posted April 5, 2014 W poniedziałek Ci luknę jakie te śruby a co to za moto tak wgl ? foto zapodaj 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pafcio Posted April 5, 2014 Author Report Share Posted April 5, 2014 Moto natenczas zwancig kilometer stąd na pewno m8 Olejak 600 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz_Sob Posted April 5, 2014 Report Share Posted April 5, 2014 (edited) Z tego co wiem to locktite nie ma właściwosci klejacych. On zwiększa tarcie i wypełnia przestrzeń między śrubą, a nakrętką. Tak,i o to chodzi.,Ponieważ tak naprawdę NIE MA KLEJU DO METALU(tylko wspomagacze),Żadne epoxy czy inne cuda z opiłkami byle czego nie przykleją się Do dwóch Gładkich elementów,Nie oszukujmy się.Klej Może pomóc na dziure albo obraz na sciane ale nie do łożyska.Ja bym osadził łożysko na Loctice? ew, inny i składał,Bo i tak Kartery dociskają zew. bieżnie łożyska,Takie moje zdanie,Pomijając podatność kleju na zmiany temp. np. 10-100st.C. A rozszeszalność Amelijum I stali Edited April 5, 2014 by SOBOL (see edit history) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soltys Posted April 6, 2014 Report Share Posted April 6, 2014 kolega silnik w cenie złomu odda bierz będziesz miał kupę części zamiennych i sprawny blok silnika 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.