Rebel Opublikowano 27 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Czy zbyt mocne naciągnięcie łańcucha może skutkować głośna pracą skrzyni biegów (zwłaszcza przy wrzucaniu jedynki). Troszkę zmniejszyłem luz łańcucha dzisiaj i mam wrażenie że skrzynia gorzej/głośniej chodzi. 0 Cytuj Live slow!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid Xrv Opublikowano 27 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Na pewno łożysko wałka zdawczego dostaje w dupe przy zbyt mocnym uciągu. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejCBR Opublikowano 27 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Dokładnie i weź pod uwagę, że przy jeździe w dwie osoby naciąg będzie jeszcze mocniejszy. Odpowiedni naciąg łańcucha jest bardzo ważny, dla wałka zdawczego a właściwie jego łożyska, oraz dla samych zębatek oraz łańcucha. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soltys Opublikowano 31 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 że przy jeździe w dwie osoby nawet jeśli sam będziesz jeździł na dużych nierównościach dochodzi do pełnego skoku zawieszenia! jak jest za mocno naciągnięty zgrzyty na zębatkach słychać 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bocianlask Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 żeby nie zakładać nowego tematu, napiszę w tym ( mam nadzieję, że autor się nie obrazi ) chciałem się doradzić jak prawidłowo zmierzyć naciąg łańcucha http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3972f53372e88e80.html moim zdaniem sposób b jest ok, przyjmujemy sobie jakiś punkt i mierzymy odległości w skrajnych położeniach, wolę jednak się upewnić coby nie popsuć nowego napędu 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ice Opublikowano 1 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 Jasne, że prawidłowe jest B. Ja mierzę nie tylko wychylenie w dół ale także w górę - zazwyczaj jakieś ~ 0.5 cm bonusowe. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bocianlask Opublikowano 1 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 ok. dzięki bardzo za odpowiedź, łańcuch naciągnięty, jutro wymiana oleju i będzie można sezon zaczynać 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Vader Opublikowano 1 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 Jak już naciągniesz ten łańcuch i dojdziesz do wniosku, że jest super i pięknie to wsiądź na moto i sprawdź czy nadal jest tak jak chciałeś. W zależności od motocykla naciąg na stopce bocznej i naciąg gdy siedzisz na moto może się różnić. (zakładam, że nie naciągasz na centralce ). P.S. nie chcę wywoływać dyskusji o tym, że w manualu jest napisane aby sprawdzać na bocznej itp.. Manual manualem a życie życiem, jeżeli masz miękki zawias + kogoś na plecaku to zakładam się o flaszkę ze po tyś kaemów łańcuch się rozciągnie jak szmatka. Lepiej mieć lekki luz niż za mocny naciąg. Jak to mówią...nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid Xrv Opublikowano 1 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 (edytowane) Nie zapomnij smarknąć jakim smalcem na ten łańcuch A byłoby w pipkę gdybyś raz na jaki czas w nafcie wymył łańcuch, ile tam syfu siedzi to głowa mała To teraz zasiałem Edytowane 1 Maja 2014 przez Dawid Xrv (wyświetl historię edycji) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bocianlask Opublikowano 1 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 łańcuch po naciągnięciu na stopce bocznej ma około 3,5cm "luzu" mierzone na skrajnym wychyleniu do dołu i do góry.... gdy usiądzie na moto jedna osoba ok 100kg żywej wagi wtedy "luz" spada do około 2,5 cm łańcuch jak i zębatki są nowe więc mycie na razie odpada, a co do smaru to napsikane aż biało 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ice Opublikowano 2 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 Według producenta luz w GS'ie 20-30mm na bocznej bez obciążenia oczywiście. co do smaru to napsikane aż biało Nie pozostaje życzyć nic innego jak bezawaryjnej jazdy i miłego mycia felgi 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bocianlask Opublikowano 2 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 za bezawaryjną jazdę nie podziękuję aby taka była a felgę się umyje.... wolałem żeby po wymianie napędu wszystko było dobrze nasmarowane 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NSM Pabianice Opublikowano 30 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 Polecamy mały poradnik dla motocyklistów dotyczący dbania o napęd, napisany przez naszego kierownika serwisu INVENTEC na ul. Warszawskiej 72 w Pabianicach. http://sklepmotocyklowypabianice.pl/o-inventec/porady-serwisu-motocykli-inventec/item/250-jak-zadbac-o-prawidlowy-naciag-i-smarowanie-lancucha Jak będą pytania to proszę o kontakt. 1 Cytuj http://SklepMotocyklowyPabianice.pl Sklep i serwis motocyklowy INVENTEC ul. Warszawska 72 Pabianice tel: 42-215-77-77 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
onespark Opublikowano 19 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 To ja dołączę się do tematu jakże mi bliskiego. Takie pytanie: Jaki właściwie powinien być naciąg w yamaha FZ6? Pytałem wujka googla ale on ma wiele opini na ten temat.. Pomóżcie bo nie chciał bym przegiąć i uszkodzić po czasie łożysko wałka zdawczego. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosmaty Opublikowano 19 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 jak ustawisz 3 cm bedzie ok, tylko ustaw to w miejscu gdzie łańcuch jest najbardziej wyciągnięty 0 Cytuj https://www.hondapark.pl/pl/motocykle.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guzon Opublikowano 19 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 Kolego onespark, prawidłowy luz łańcucha Twojego moto to 4,5-5,5cm. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejCBR Opublikowano 19 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 Kolego guzon chyba coś przesadziłeś taki łańcuch to już trochę wisi jak rękaw magika. 3cm luzu będzie ok. Naprawde dziwie się jak długo można wałkować tak banalny temat. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosmaty Opublikowano 20 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 juz nic nie chciałem pisać ale jak ja bym miał 5,5 to bym sie bał że łańcuch koło szyi mi sie zawinie 0 Cytuj https://www.hondapark.pl/pl/motocykle.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guzon Opublikowano 20 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 (edytowane) AndrzejCBRF2 zgadzam się z Tobą, że ten łańcuch wygląda wtedy jak biust 80-latki, ale skoro tak podaje producent... Edytowane 20 Października 2014 przez guzon (wyświetl historię edycji) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejCBR Opublikowano 20 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 Zrób tak jak wyżej napisane i bedzie gites. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barteklodz Opublikowano 20 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 tylko ten luz to na obciążonym motocyklu i koniecznie się upewnić że łańcuch w miare równo się wyciąga 0 Cytuj Bus, bagażówka stała trasa Łódź-Paryż(F)-Łódź 663-231-860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ro6ert Opublikowano 21 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 Na pytanie Jaki właściwie powinien być naciąg w yamaha FZ6? poprawną odpowiedzią jest - tak jest zresztą w serwisówce dla FZ6 - Kolego onespark, prawidłowy luz łańcucha Twojego moto to 4,5-5,5cm. Tu dodam, że dotyczy to FZ6 roczników 2004-2007. Sam jestem właścicielem takiego motocykla i temat dość dobrze zgłębiłem. Taki naciąg łańcucha (4,5-5,5cm) wynika z wady fabrycznej w FZ6 2004-2007 oraz YZF-R6 1999-2005 polegającej na złym zabezpieczeniu nakrętki zębatki na wałku zdawczym. Otóż kiepskie zabezpieczenie powoduje, że nakrętka może odkręcić się, a w następstwie tego z wałka spada zębatka zdawcza. Większy niż zazwyczaj luz łańcucha ma powodować mniejsze naprężenia w układzie napędowym. Z tego powodu Yamaha na Zachodzie ogłosiła bezpłatną przywoławczą akcję serwisową, podczas której wymieniano zabezpieczenie i nakrętkę zabezpieczające zębatkę zdawczą. W tym temacie akcji serwisowej wysłałem zapytanie mailem do naszego lokalnego Autoryzowanego Przedstawiciela Yamahy – Liberty Motors. Mail z czerwca przeczytali po dwóch tygodniach i do dziś nie raczyli odpowiedzieć … Mnie właśnie taka „przygoda” spotkała - nakrętka się odkręciła i spadła zębatka zdawcza. Zębatka poszorowała trochę po wałku, skutkiem czego zdarty został gwint na wałku zdawczym. Nowej nakrętki nie było więc do czego przykręcić … Dlatego dla właścicieli FZ6 z wiadomych roczników: - luz na łańcuchu 4,5-5,5cm - obowiązkowe sprawdzanie co kilka kkm czy nakrętka przy zębatce zdawczej dobrze trzyma. I wtedy jazda Fazerkiem to już sama radość 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barteklodz Opublikowano 21 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 to nie tylko w jadzi były takie cuda w drzetach to samo, dopiero klej do osadzania łożysk załatwił sprawę z odkręcaniem 0 Cytuj Bus, bagażówka stała trasa Łódź-Paryż(F)-Łódź 663-231-860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guzon Opublikowano 21 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 ro6ert niezły research zrobiłeś! Instrukcja do FZ6 z 2008 i naklejka na moto (ta na której odczytasz m.in. zalecane ciśnienie w kołach) też sugeruje zachowanie luzu w granicach 4.5-5.5cm. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejCBR Opublikowano 21 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 ro6ert zgłebiłeś sie w temat i możesz mieć racje ale zalecenia tej serwisówki są naprawdę trochę żałosne, rozumiem ze producent się tak broni ale trochę to skopali. Jeśli faktycznie tak jest dostałbym się do przedniej zębatki złożył to wszystko na klei do gwintów i miał spokój a nie jeździć z luźnym łańcuchem lub myśleć czy zębatka się odkręci czy nie. Jak bym wziłął to ta klei i ustawił luz na 2,5-3cm. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.