Jump to content

Łańcuch - Naciąg...


Rebel
 Share

Recommended Posts

Czy zbyt mocne naciągnięcie łańcucha może skutkować głośna pracą skrzyni biegów (zwłaszcza przy wrzucaniu jedynki). Troszkę zmniejszyłem luz łańcucha dzisiaj i mam wrażenie że skrzynia gorzej/głośniej chodzi.

 

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie i weź pod uwagę, że przy jeździe w dwie osoby naciąg będzie jeszcze mocniejszy. Odpowiedni naciąg łańcucha jest bardzo ważny, dla wałka zdawczego a właściwie jego łożyska, oraz dla samych zębatek oraz łańcucha.

Link to comment
Share on other sites

 

 

że przy jeździe w dwie osoby

 

nawet jeśli sam będziesz jeździł na dużych nierównościach dochodzi do pełnego skoku zawieszenia!

 

jak jest za mocno naciągnięty zgrzyty na zębatkach słychać

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

żeby nie zakładać nowego tematu, napiszę w tym ( mam nadzieję, że autor się nie obrazi ;) )

chciałem się doradzić jak prawidłowo zmierzyć naciąg łańcucha

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3972f53372e88e80.html

moim zdaniem sposób b jest ok, przyjmujemy sobie jakiś punkt i mierzymy odległości w skrajnych położeniach,

wolę jednak się upewnić coby nie popsuć nowego napędu ;)

Link to comment
Share on other sites

Jasne, że prawidłowe jest B. Ja mierzę nie tylko wychylenie w dół ale także w górę - zazwyczaj jakieś ~ 0.5 cm bonusowe.

Link to comment
Share on other sites

bocianlask

ok. dzięki bardzo za odpowiedź, łańcuch naciągnięty, jutro wymiana oleju i będzie można sezon zaczynać ;)

Link to comment
Share on other sites

Lord Vader

Jak już naciągniesz ten łańcuch i dojdziesz do wniosku, że jest super i pięknie to wsiądź na moto i sprawdź czy nadal jest tak jak chciałeś. W zależności od motocykla naciąg na stopce bocznej i naciąg gdy siedzisz na moto może się różnić. (zakładam, że nie naciągasz na centralce ;) ).

P.S. nie chcę wywoływać dyskusji o tym, że w manualu jest napisane aby sprawdzać na bocznej itp.. Manual manualem a życie życiem, jeżeli masz miękki zawias + kogoś na plecaku to zakładam się o flaszkę ze po tyś kaemów łańcuch się rozciągnie jak szmatka.

Lepiej mieć lekki luz niż za mocny naciąg. Jak to mówią...nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dawid Xrv

Nie zapomnij smarknąć jakim smalcem na ten łańcuch :P  A byłoby w pipkę gdybyś raz na jaki czas w nafcie wymył łańcuch, ile tam syfu siedzi to głowa mała  :P  To teraz zasiałem :laugh2:

Edited by Dawid Xrv (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

bocianlask

łańcuch po naciągnięciu na stopce bocznej ma około 3,5cm "luzu" mierzone na skrajnym wychyleniu do dołu i do góry....

gdy usiądzie na moto jedna osoba ok 100kg żywej wagi :P wtedy "luz" spada do około 2,5 cm

łańcuch jak i zębatki są nowe więc mycie na razie odpada, a co do smaru to napsikane aż biało :P

Link to comment
Share on other sites

Według producenta luz w GS'ie 20-30mm na bocznej bez obciążenia oczywiście.

 

 co do smaru to napsikane aż biało :P

 

Nie pozostaje życzyć nic innego jak bezawaryjnej jazdy i miłego mycia felgi :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

bocianlask

za bezawaryjną jazdę nie podziękuję aby taka była ;) a felgę się umyje.... wolałem żeby po wymianie napędu wszystko było dobrze nasmarowane ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
NSM Pabianice

Polecamy mały poradnik dla motocyklistów dotyczący dbania o napęd, napisany przez naszego kierownika serwisu INVENTEC na ul. Warszawskiej 72 w Pabianicach. 

 

http://sklepmotocyklowypabianice.pl/o-inventec/porady-serwisu-motocykli-inventec/item/250-jak-zadbac-o-prawidlowy-naciag-i-smarowanie-lancucha

 

Jak będą pytania to proszę o kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

To ja dołączę się do tematu jakże mi bliskiego. Takie pytanie: Jaki właściwie powinien być naciąg w yamaha FZ6? Pytałem wujka googla ale on ma wiele opini na ten temat.. Pomóżcie bo nie chciał bym przegiąć i uszkodzić po czasie łożysko wałka zdawczego. 

Link to comment
Share on other sites

jak ustawisz 3 cm bedzie ok, tylko ustaw to w miejscu gdzie łańcuch jest najbardziej wyciągnięty

Link to comment
Share on other sites

Kolego guzon chyba coś przesadziłeś taki łańcuch to już trochę wisi jak rękaw magika. 3cm luzu będzie ok. 
Naprawde dziwie się jak długo można wałkować tak banalny temat.

Link to comment
Share on other sites

juz nic nie chciałem pisać ale jak ja bym miał 5,5 to bym sie bał że łańcuch koło szyi mi sie zawinie :P

Link to comment
Share on other sites

tylko ten luz to na obciążonym motocyklu

i koniecznie się upewnić że łańcuch w miare równo się wyciąga

Link to comment
Share on other sites

Na pytanie

 

Jaki właściwie powinien być naciąg w yamaha FZ6?

 

 

poprawną odpowiedzią jest - tak jest zresztą w serwisówce dla FZ6 -

 

Kolego onespark, prawidłowy luz łańcucha Twojego moto to 4,5-5,5cm.

 

 

Tu dodam, że dotyczy to FZ6 roczników 2004-2007.

Sam jestem właścicielem takiego motocykla i temat dość dobrze zgłębiłem.

Taki naciąg łańcucha (4,5-5,5cm) wynika z wady fabrycznej w FZ6 2004-2007 oraz YZF-R6 1999-2005 polegającej na złym zabezpieczeniu nakrętki zębatki na wałku zdawczym. Otóż kiepskie zabezpieczenie powoduje, że nakrętka może odkręcić się, a w następstwie tego z wałka spada zębatka zdawcza. Większy niż zazwyczaj luz łańcucha ma powodować mniejsze naprężenia w układzie napędowym.

Z tego powodu Yamaha na Zachodzie ogłosiła bezpłatną przywoławczą akcję serwisową, podczas której wymieniano zabezpieczenie i nakrętkę zabezpieczające zębatkę zdawczą.

W tym temacie akcji serwisowej wysłałem zapytanie mailem do naszego lokalnego Autoryzowanego Przedstawiciela Yamahy – Liberty Motors. Mail z czerwca przeczytali po dwóch tygodniach i do dziś nie raczyli odpowiedzieć …

Mnie właśnie taka „przygoda” spotkała  - nakrętka się odkręciła i spadła zębatka zdawcza. Zębatka poszorowała trochę po wałku, skutkiem czego zdarty został gwint na wałku zdawczym. Nowej nakrętki nie było więc do czego przykręcić …

 

Dlatego dla właścicieli FZ6 z wiadomych roczników:

 - luz na łańcuchu 4,5-5,5cm

 - obowiązkowe sprawdzanie co kilka kkm czy nakrętka przy zębatce zdawczej dobrze trzyma.

I wtedy jazda Fazerkiem to już sama radość

:smile:

Link to comment
Share on other sites

to nie tylko w jadzi były takie cuda

w drzetach to samo, dopiero klej do osadzania łożysk załatwił sprawę z odkręcaniem

Link to comment
Share on other sites

ro6ert zgłebiłeś sie w temat i możesz mieć racje ale zalecenia tej serwisówki są naprawdę trochę żałosne, rozumiem ze producent się tak broni ale trochę to skopali. Jeśli faktycznie tak jest dostałbym się do przedniej zębatki złożył to wszystko na klei do gwintów i miał spokój a nie jeździć z luźnym łańcuchem lub myśleć czy zębatka się odkręci czy nie. Jak bym wziłął to ta klei i ustawił luz na 2,5-3cm.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...