Jump to content

Jak Ocenić, Kiedy Należy Wymienić Sprzęgło?


Apophis
 Share

Recommended Posts

Jak w temacie. Być może dla niektórych to banał ale ja jako "Świeżak" mam z tym mały problem. Moja Ninja 250R ma chyba zbyt duży luz na manetce. Podczas wbijania 1 biegu na postoju, czuć takie minimalne szarpnięcie. Wydaje mi się, że linki bardziej nie podciągnę, bo się nie wysprzęgli i spalę tarcze. Niby w trakcie jazdy nic nie strzela ale obawiam się o synchronizatory i wole zapytać. Czy to już jest oznaka sugerująca wymianę, czy zwyczajnie potrzebna jest regulacja, czy też może ten model tak ma.

Link to comment
Share on other sites

Jak w temacie. Być może dla niektórych to banał ale ja jako "Świeżak" mam z tym mały problem. Moja Ninja 250R ma chyba zbyt duży luz na manetce. Podczas wbijania 1 biegu na postoju, czuć takie minimalne szarpnięcie. Wydaje mi się, że linki bardziej nie podciągnę, bo się nie wysprzęgli i spalę tarcze. Niby w trakcie jazdy nic nie strzela ale obawiam się o synchronizatory i wole zapytać. Czy to już jest oznaka sugerująca wymianę, czy zwyczajnie potrzebna jest regulacja, czy też może ten model tak ma.

W motocyklach sprzęgło jest ''mokre'' i na jedynce zawsze szarpie, bo nigdy do końca się nie rozklei. Jeśli podczas jazdy jest ok to jest ok. Zrób test i na postoju z wciśnietym sprzęgłem przetocz kawałek motocykl i wbij bieg. nie powinno być szarpniecia.

Link to comment
Share on other sites

Na 1 zawsze szarpnie to norma. Linka od sprzegła musi mieć luz od 2mm do 4mm. Jeśli jest do wymiany zwyczajnie się slizga, więc jeśli chcesz sprawdzić łopatologicznie to wykonaj kilka szarpnięć motocykla z gazu na pierwszym biegu, ew przypal trochę gume:) jeśli koło zwalnia a obroty rosną sprzęgło się jara. 

Link to comment
Share on other sites

Łukasz_Sob

W motocyklach sprzęgło jest ''mokre'' i na jedynce zawsze szarpie, bo nigdy do końca się nie rozklei. Jeśli podczas jazdy jest ok to jest ok. Zrób test i na postoju z wciśnietym sprzęgłem przetocz kawałek motocykl i wbij bieg. nie powinno być szarpniecia.

Będzie

Na 1 zawsze szarpnie to norma. Linka od sprzegła musi mieć luz od 2mm do 4mm. Jeśli jest do wymiany zwyczajnie się slizga, więc jeśli chcesz sprawdzić łopatologicznie to wykonaj kilka szarpnięć motocykla z gazu na pierwszym biegu, ew przypal trochę gume:) jeśli koło zwalnia a obroty rosną sprzęgło się jara. 

To już całkiem jest zj****ane

Test na ostatnim biegu,co i jak jest w Gogle-Długo by pisać

Link to comment
Share on other sites

Będzie

To już całkiem jest zj****ane

Test na ostatnim biegu,co i jak jest w Gogle-Długo by pisać

Co to znaczy będzie?

Link to comment
Share on other sites

To znaczy że lekkie szarpnięcie zawsze będzie, a to o czym napisałeś czyli przetoczenie motockla robi się po dłuższym np zimowym postoju w celu rozklejenia tarczy sprzęgła.

Ja z kolei mam pytanie do doświadczonych co jest zdrowsze dla skrzyni, delikatne wciskanie jedynki czy zdecydowane wbicie. W jednym przypadku skrzynia zdecydowanie ale krótko szarpnie, w kolejnym czuć delikatne grzechotanie

Link to comment
Share on other sites

No właśnie w moim przypadku jest tak, że manetka ma z centymetr luzu. Właściwie to nawet nie odbija do końca, tylko tak wisi. Jak wcisnę sprzęgło to czuje, że jest rozprzęglone bo moto się nie toczy. Czyli że sprzęgło działa ale czemu nie odbija do końca, być może na pancerzu powinna być jakaś sprężyna, która odciąga linkę. Próbowałem podkręcić nieco linkę na regulacji przy manetce, jednak nawet przy przekręceniu z pół obrotu czuje, że nie do końca wysprzęgla, więc wróciłem do ustawienia poprzedniego.

Link to comment
Share on other sites

Łukasz_Sob

 

 

zdecydowane wbicie.

Oczywiście,Polać mu :cheers:


 

 

może linka się rozwarstwiła ? i się nie cofa..

Tak,albo sprzęgło zdechło,Więc albo Linka albo Sprzęgło,Ale i regulacja-Wsio w temacie

Link to comment
Share on other sites

Może palnę głupotę bo motocykle się trochę pozmieniały ale za moich czasów stawało się przed murem tak aby przednie koło opierało się o ścianę i próbowało powoli ruszyć (powoli puszczamy sprzęgło ale utrzymujemy podwyższone obroty) z jedynki lub z dwójki. Jeśli silnik gaśnie pod obciążeniem to znaczy, że sprzęgło się nie ślizga, a jeśli po puszczeniu sprzęgła jest czas w którym silnik kręci zwalniając to znaczy, że sprzęgło się ślizga. Trzeba to zwyczajnie wyczuć.

 

Oczywiście nie przeginać z obrotami bo jak ktoś ma 150KM i wkręci na obroty to albo sobie spali sprzęgło, albo wykopie rów oponą, albo zespoli się z ścianą.  

Link to comment
Share on other sites

PiT tak to możesz sprawdzić sprzęgło w jawce komarku simsonku i jakims chinczyku. Pamietaj ze jak na sprzegło działa tez siła odsrodkowa.

Link to comment
Share on other sites

PiT tak to możesz sprawdzić sprzęgło w jawce komarku simsonku i jakims chinczyku. Pamietaj ze jak na sprzegło działa tez siła odsrodkowa.

Tak podejrzewałem, że trochę się pozmieniało  :smile:

Link to comment
Share on other sites

To znaczy że lekkie szarpnięcie zawsze będzie, a to o czym napisałeś czyli przetoczenie motockla robi się po dłuższym np zimowym postoju w celu rozklejenia tarczy sprzęgła.

Ja z kolei mam pytanie do doświadczonych co jest zdrowsze dla skrzyni, delikatne wciskanie jedynki czy zdecydowane wbicie. W jednym przypadku skrzynia zdecydowanie ale krótko szarpnie, w kolejnym czuć delikatne grzechotanie

No i właśnie po krótkim przetoczeniu szarpnięcie będzie znikome.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...