Skocz do zawartości

Ząbkowanie Opony


X76

Rekomendowane odpowiedzi

Co może być przyczyną ząbkowania przedniej opony? Po zdjęciu opony zauważyłem że na długości około 15-20 centymetrów opona jest wy-ząbkowana.Dodam że motocykl stał kilka lat niejeżdżony, opony jeszcze fabryczne, wyważone przebieg 7000km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie równo wyważona opona, motocykl stał czyli obciążenie było skierowane cały czaś na jedno podłoże opony nikt nawet go nie przepchnał, ewentualnie nie równy poziom amortyzacji w lagach, jeśli jeździłes tym motocyklem i dopiero to zauważyłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

 

najpierw zmień opony olej w lagach z uszczelniaczami

 

a czemu uszczelniacze?

tak z ciekawości bo idąc tą metodą dojdziemy do zmiany motocykla ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli opona jest poząbkowana to albo taka była założona albo się spieprzyła na motorku jeżeli zabkuje to znaczy ze nie amortyzuje jeżeli nie amortyzuje to pewnie nie ma oleju w lagach jeżeli nie ma oleju w lagach to znaczy że uszczelniacze ciekną

 

 

007.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelniacze ciekną

jeszcze mi się nie zdarzyło by ktoś wyjeździł olej do końca i nie było go widać na lagach, ale kolega ma większe doświadczenie ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jeszcze mi się nie zdarzyło by ktoś wyjeździł olej do końca i nie było go widać na lagach, ale kolega ma większe doświadczenie ;)

Cały to chyba nie ale były juz wersję ze było  mało ;)

Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla !!!

 

Jest to pasja, którą trzeba poczuć całym sercem, rodzi się pewien rodzaj więzi 'człowiek-maszyna', dająca sens życiu i uczucie wolności jakiej nikt nie jest w stanie dać nam na tym świecie.

 

Pasja ta staje się najmocniejszym narkotykiem, który rządzi naszym życiem. Nawet gdy ją porzucimy zostawia za sobą pustkę, jakiej nie da się wypełnić niczym innym !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ewentualnie nie równy poziom amortyzacji w lagach

 

tak się zastanawiam nad tym punktem bo:

 

Yamaha FZ1 ad 2006 posiada uproszczony system regulacji zawieszenia, tłumienie dobicia jest w lewej goleni, z kolei odbicia w prawej.

 

np. przy wysuwaniu się zawieszenia mamy jaskrawy przykład że lewa laga pracuje jak bez oleju(bo nie ma tłumienia czyli = 0) a prawa blokuje wysuwanie tak mocno jak jest ustawione śrubą, w momencie kompresji mamy natomiast sytuację odwrotną:  lewa blokuje na zaworkach przepływ oleju, prawa nie. Czyli lagi pracują różnie teoretycznie "krzywiąc", "kantując" koło

 

Prawdopodobnie występuje tłumienia przepływu oleju w kierunku nie sterowanym ale na 200% różni się ono między lagami jak by był różny poziom lub lepkość płynu w lagach, bądź regulacja(w motocyklach które je mają) była by różnie ustawiona w każdej z lag.

 

i to mnie właśnie zastanawia czy w tym motocyklu występuje nagminne zjawisko ząbkowania opony, wydaje mi się że nie, bo ząbkowanie wystepuje gdy tego tłumienia nie ma w ogóle bądź jest bardzo niskie a nie różne na obu lagach, ale oczywiście to tylko moja teoria którą może ktoś behawioralnie obali   ;)

Edytowane przez Soltys (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...