X76 Posted March 17, 2014 Report Share Posted March 17, 2014 Co może być przyczyną ząbkowania przedniej opony? Po zdjęciu opony zauważyłem że na długości około 15-20 centymetrów opona jest wy-ząbkowana.Dodam że motocykl stał kilka lat niejeżdżony, opony jeszcze fabryczne, wyważone przebieg 7000km. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrzejCBR Posted March 17, 2014 Report Share Posted March 17, 2014 Nie równo wyważona opona, motocykl stał czyli obciążenie było skierowane cały czaś na jedno podłoże opony nikt nawet go nie przepchnał, ewentualnie nie równy poziom amortyzacji w lagach, jeśli jeździłes tym motocyklem i dopiero to zauważyłeś. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JAKUBKO Posted March 17, 2014 Report Share Posted March 17, 2014 najpierw zmień opony olej w lagach z uszczelniaczami sprawźz łożyska koła i ramy a potem szukaj dziury w d*pie 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soltys Posted March 31, 2014 Report Share Posted March 31, 2014 najpierw zmień opony olej w lagach z uszczelniaczami a czemu uszczelniacze? tak z ciekawości bo idąc tą metodą dojdziemy do zmiany motocykla 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JAKUBKO Posted April 6, 2014 Report Share Posted April 6, 2014 Jeżeli opona jest poząbkowana to albo taka była założona albo się spieprzyła na motorku jeżeli zabkuje to znaczy ze nie amortyzuje jeżeli nie amortyzuje to pewnie nie ma oleju w lagach jeżeli nie ma oleju w lagach to znaczy że uszczelniacze ciekną 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUBIANY Posted April 6, 2014 Report Share Posted April 6, 2014 Dokładnie jak powiada Jakubko nie ma oleju i pewnie uszczelniacze do pieca 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soltys Posted April 6, 2014 Report Share Posted April 6, 2014 uszczelniacze cieknąjeszcze mi się nie zdarzyło by ktoś wyjeździł olej do końca i nie było go widać na lagach, ale kolega ma większe doświadczenie 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ridrick Posted April 7, 2014 Report Share Posted April 7, 2014 jeszcze mi się nie zdarzyło by ktoś wyjeździł olej do końca i nie było go widać na lagach, ale kolega ma większe doświadczenie Cały to chyba nie ale były juz wersję ze było mało 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soltys Posted April 8, 2014 Report Share Posted April 8, 2014 (edited) ewentualnie nie równy poziom amortyzacji w lagach tak się zastanawiam nad tym punktem bo: Yamaha FZ1 ad 2006 posiada uproszczony system regulacji zawieszenia, tłumienie dobicia jest w lewej goleni, z kolei odbicia w prawej. np. przy wysuwaniu się zawieszenia mamy jaskrawy przykład że lewa laga pracuje jak bez oleju(bo nie ma tłumienia czyli = 0) a prawa blokuje wysuwanie tak mocno jak jest ustawione śrubą, w momencie kompresji mamy natomiast sytuację odwrotną: lewa blokuje na zaworkach przepływ oleju, prawa nie. Czyli lagi pracują różnie teoretycznie "krzywiąc", "kantując" koło Prawdopodobnie występuje tłumienia przepływu oleju w kierunku nie sterowanym ale na 200% różni się ono między lagami jak by był różny poziom lub lepkość płynu w lagach, bądź regulacja(w motocyklach które je mają) była by różnie ustawiona w każdej z lag. i to mnie właśnie zastanawia czy w tym motocyklu występuje nagminne zjawisko ząbkowania opony, wydaje mi się że nie, bo ząbkowanie wystepuje gdy tego tłumienia nie ma w ogóle bądź jest bardzo niskie a nie różne na obu lagach, ale oczywiście to tylko moja teoria którą może ktoś behawioralnie obali Edited April 8, 2014 by Soltys (see edit history) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.