Jump to content

Ząbkowanie Opony


X76
 Share

Recommended Posts

Co może być przyczyną ząbkowania przedniej opony? Po zdjęciu opony zauważyłem że na długości około 15-20 centymetrów opona jest wy-ząbkowana.Dodam że motocykl stał kilka lat niejeżdżony, opony jeszcze fabryczne, wyważone przebieg 7000km. 

Link to comment
Share on other sites

Nie równo wyważona opona, motocykl stał czyli obciążenie było skierowane cały czaś na jedno podłoże opony nikt nawet go nie przepchnał, ewentualnie nie równy poziom amortyzacji w lagach, jeśli jeździłes tym motocyklem i dopiero to zauważyłeś.

Link to comment
Share on other sites

najpierw zmień opony olej w lagach z uszczelniaczami sprawźz łożyska koła i ramy a potem szukaj dziury w d*pie

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

 

najpierw zmień opony olej w lagach z uszczelniaczami

 

a czemu uszczelniacze?

tak z ciekawości bo idąc tą metodą dojdziemy do zmiany motocykla ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli opona jest poząbkowana to albo taka była założona albo się spieprzyła na motorku jeżeli zabkuje to znaczy ze nie amortyzuje jeżeli nie amortyzuje to pewnie nie ma oleju w lagach jeżeli nie ma oleju w lagach to znaczy że uszczelniacze ciekną

Link to comment
Share on other sites

uszczelniacze ciekną

jeszcze mi się nie zdarzyło by ktoś wyjeździł olej do końca i nie było go widać na lagach, ale kolega ma większe doświadczenie ;)
Link to comment
Share on other sites

 

 

jeszcze mi się nie zdarzyło by ktoś wyjeździł olej do końca i nie było go widać na lagach, ale kolega ma większe doświadczenie ;)

Cały to chyba nie ale były juz wersję ze było  mało ;)

Link to comment
Share on other sites

ewentualnie nie równy poziom amortyzacji w lagach

 

tak się zastanawiam nad tym punktem bo:

 

Yamaha FZ1 ad 2006 posiada uproszczony system regulacji zawieszenia, tłumienie dobicia jest w lewej goleni, z kolei odbicia w prawej.

 

np. przy wysuwaniu się zawieszenia mamy jaskrawy przykład że lewa laga pracuje jak bez oleju(bo nie ma tłumienia czyli = 0) a prawa blokuje wysuwanie tak mocno jak jest ustawione śrubą, w momencie kompresji mamy natomiast sytuację odwrotną:  lewa blokuje na zaworkach przepływ oleju, prawa nie. Czyli lagi pracują różnie teoretycznie "krzywiąc", "kantując" koło

 

Prawdopodobnie występuje tłumienia przepływu oleju w kierunku nie sterowanym ale na 200% różni się ono między lagami jak by był różny poziom lub lepkość płynu w lagach, bądź regulacja(w motocyklach które je mają) była by różnie ustawiona w każdej z lag.

 

i to mnie właśnie zastanawia czy w tym motocyklu występuje nagminne zjawisko ząbkowania opony, wydaje mi się że nie, bo ząbkowanie wystepuje gdy tego tłumienia nie ma w ogóle bądź jest bardzo niskie a nie różne na obu lagach, ale oczywiście to tylko moja teoria którą może ktoś behawioralnie obali   ;)

Edited by Soltys (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...