X76 Opublikowano 17 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Co może być przyczyną ząbkowania przedniej opony? Po zdjęciu opony zauważyłem że na długości około 15-20 centymetrów opona jest wy-ząbkowana.Dodam że motocykl stał kilka lat niejeżdżony, opony jeszcze fabryczne, wyważone przebieg 7000km. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejCBR Opublikowano 17 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Nie równo wyważona opona, motocykl stał czyli obciążenie było skierowane cały czaś na jedno podłoże opony nikt nawet go nie przepchnał, ewentualnie nie równy poziom amortyzacji w lagach, jeśli jeździłes tym motocyklem i dopiero to zauważyłeś. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JAKUBKO Opublikowano 17 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 najpierw zmień opony olej w lagach z uszczelniaczami sprawźz łożyska koła i ramy a potem szukaj dziury w d*pie 0 Cytuj www. Serwisuj sie u KUBY .pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soltys Opublikowano 31 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 najpierw zmień opony olej w lagach z uszczelniaczami a czemu uszczelniacze? tak z ciekawości bo idąc tą metodą dojdziemy do zmiany motocykla 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JAKUBKO Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Jeżeli opona jest poząbkowana to albo taka była założona albo się spieprzyła na motorku jeżeli zabkuje to znaczy ze nie amortyzuje jeżeli nie amortyzuje to pewnie nie ma oleju w lagach jeżeli nie ma oleju w lagach to znaczy że uszczelniacze ciekną 0 Cytuj www. Serwisuj sie u KUBY .pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LUBIANY Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Dokładnie jak powiada Jakubko nie ma oleju i pewnie uszczelniacze do pieca 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soltys Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 uszczelniacze cieknąjeszcze mi się nie zdarzyło by ktoś wyjeździł olej do końca i nie było go widać na lagach, ale kolega ma większe doświadczenie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ridrick Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 jeszcze mi się nie zdarzyło by ktoś wyjeździł olej do końca i nie było go widać na lagach, ale kolega ma większe doświadczenie Cały to chyba nie ale były juz wersję ze było mało 1 Cytuj Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla !!! Jest to pasja, którą trzeba poczuć całym sercem, rodzi się pewien rodzaj więzi 'człowiek-maszyna', dająca sens życiu i uczucie wolności jakiej nikt nie jest w stanie dać nam na tym świecie. Pasja ta staje się najmocniejszym narkotykiem, który rządzi naszym życiem. Nawet gdy ją porzucimy zostawia za sobą pustkę, jakiej nie da się wypełnić niczym innym !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soltys Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 (edytowane) ewentualnie nie równy poziom amortyzacji w lagach tak się zastanawiam nad tym punktem bo: Yamaha FZ1 ad 2006 posiada uproszczony system regulacji zawieszenia, tłumienie dobicia jest w lewej goleni, z kolei odbicia w prawej. np. przy wysuwaniu się zawieszenia mamy jaskrawy przykład że lewa laga pracuje jak bez oleju(bo nie ma tłumienia czyli = 0) a prawa blokuje wysuwanie tak mocno jak jest ustawione śrubą, w momencie kompresji mamy natomiast sytuację odwrotną: lewa blokuje na zaworkach przepływ oleju, prawa nie. Czyli lagi pracują różnie teoretycznie "krzywiąc", "kantując" koło Prawdopodobnie występuje tłumienia przepływu oleju w kierunku nie sterowanym ale na 200% różni się ono między lagami jak by był różny poziom lub lepkość płynu w lagach, bądź regulacja(w motocyklach które je mają) była by różnie ustawiona w każdej z lag. i to mnie właśnie zastanawia czy w tym motocyklu występuje nagminne zjawisko ząbkowania opony, wydaje mi się że nie, bo ząbkowanie wystepuje gdy tego tłumienia nie ma w ogóle bądź jest bardzo niskie a nie różne na obu lagach, ale oczywiście to tylko moja teoria którą może ktoś behawioralnie obali Edytowane 8 Kwietnia 2014 przez Soltys (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.