ClearWater Opublikowano 16 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2014 Witam, poszukuję kogoś kto wymieni uszczelniacze w lagach. Moto aprilia rs 50 lagi wyglądają tak, z jednego powoli leci . Zależy mi na tym, żeby zrobił to ktoś blisko Sulejowa, w stronę Łodzi mogę dojechać, do Tomaszowa tak samo. Ew jak ktoś sprawdzony w Łodzi to proszę pisać. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dann Opublikowano 16 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2014 Jak skącze cbr 125 to mogę ci to zrobić 0 Cytuj Nie mam siły, by wstać, nie mam siły, by iść.Nie mam siły, by grać,nie mam siły, by żyć.Eksploduje mój mózg,atakuje mnie chłód.Zasypuje rój gruz,to rujnuje mnie znów,ale nagle w żagle łapię ciepły wiatr, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ClearWater Opublikowano 16 Marca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2014 A jeśli można wiedzieć to gdzie urzędujesz ? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejCBR Opublikowano 16 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2014 ja tez Ci mogę zrobić. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ErR Opublikowano 16 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2014 (edytowane) Ogólnie to jest tak prosta sprawa, że jakbyś poświęcił na spokojnie ze 3 godzinki z piwkiem w ręku to również dałbym sobie sam radę Edytowane 16 Marca 2014 przez rooland (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ClearWater Opublikowano 17 Marca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 No tak, ale co ja zrobię z moto z odkręconymi lagami ? Nie mam stojaka pod głowkę ramy. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ErR Opublikowano 17 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 nie trzeba mieć specjalnego stojaka, wystarczy zwykły samochodowy, który opierasz o silnik i do góry, czasami druga osoba musi pomóc w stabilizacji ale wszystko się da, przynajmniej ją tak robię i dość często cały przód Moto znika na domowy serwis 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwinto Opublikowano 17 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Tak jak rooland piszę. Poczytaj trochę, kup dwa tyskacze, poproś kumpla o pomoc jeden wieczór i gotowe. A jaka satysfakcja 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundurowy88 Opublikowano 17 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 do UPS nie trzeba mieć przypadkiem specjalnego klucza żeby można było wszystko wyjąć ? przynajmniej tak było w ups z R1 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ErR Opublikowano 17 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 o jaki specjalny klucz chodzi ? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavulon Opublikowano 17 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 (edytowane) Proponuję YOUTUBE, tam wszystko zobaczysz krok po kroku, i bez stresu wymieniasz uszczelniacze. Skompletuj narzędzia, dwa uszczelniacze,w zależności od zużycia dwie uszczelki przeciwpyłowe, pewnie z litr oleju o odpowiedniej gęstości, i serwisówkę. Nie bierz do roboty kumpla bo się nawalicie i wsadzicie odwrotnie uszczelniacze(zwróć uwagę w trakcie zdejmowania w którą są stronę) , poza tym kierownik może być tylko jeden Jak ci się uda wymienić to wołaj kumpla i opowiadaj że za browara też mu tak ładnie zrobisz Koszty nie powinny przekroczyć 150zł nawet z browarem, jak oddasz do serwisu dwa razy tyle, ale zrobi to osoba która prawdopodobnie już coś takiego robiła Pozdrawiam i mam nadzieję miłej pracy Edytowane 17 Marca 2014 przez Pavulon (wyświetl historię edycji) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rescuer Opublikowano 17 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 A ja rozumiem, że satysfakcja, ale wolę sam nie grzebać i oddać do serwisu ew. poprosić o pomoc kogoś kto się zna. Są ludzie nie mający smykałki technicznej i można sobie duże kuku zrobić. Chwalić Boga, jeśli to tylko kuku materialne. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikey Opublikowano 17 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Popieram Roolanda i Pavulona - zrób sam, to nic trudnego. Przerabiałem temat u siebie jakieś 3 tygodnie temu Też użyłem podnośnika samochodowego, a na YouTube'ie faktycznie jest trochę filmików na ten temat. Może nie będzie konkretnie filmiku z Twoim moto, ale zasada jest podobna. Jedyny problem możesz mieć z kluczem potrzebnym do wyciągnięcia lagi z goleni. Musisz go wsadzić do środka lagi, także potrzebne jest Ci coś długiego i o odpowiedniej końcówce. Ja dorobiłem taki klucz z pręta zbrojeniowego (100-120cm) zespawanego ze śrubą (u mnie to była śruba 24mm). Wkładasz do lagi dorabiany klucz, blokujesz nim śrubę, a z drugiej strony odkręcasz (prawodpodobnie imbusem) i problem kaput Zorientuj się tylko jaka końcówka czeka na Ciebie w środku lagi - czasami wystarczy użyć zwykłego kija od miotły do zablokowanie śruby I żeby nie było, że piszemy nie na temat, czyli 'jak coś zrobić' w momencie gdy Ty pytasz o osobe 'ktora Ci to zrobi' to dodam tylko, że nie ma pewności, że mechanik zrobi Ci to dobrze. Ktoś wspominał na czwartkowym spocie o niedokręconej zębatce po serwisie w jednym z 'renomowanych' i znanych serwisów z okolicy. Tutaj też skończyć mogło się na kuku... Wg. mnie pewnośc masz jedynie jak zrobisz to sam. Robisz sam = wiesz na czym jeździsz, a poza tym masz satysfakcję i sporą oszczędność kasy 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BobeQ Opublikowano 17 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Podrzucam Ci całkiem niezły poradnik z którego ja korzystałem przy wymianie uszczelniaczy. 1 Cytuj Motocykle , samochody to dla większości ludzi maszyny do przemieszczania się z punktu A do punktu B. Ale dla takich jak ja to coś więcej, silnik jest jak drugie serce a, akumulator, rozrusznik, przerywnik, cewka, świece są jak respirator, który ciągle to serce przywraca do życia i nie da się tego wszystkiego opisać słowami bo to jest miłość i pasja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LUBIANY Opublikowano 17 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 No Dann nie takie rzeczy się psuło wsk jawa jaki podnośnik albo stojak dwie cegły i pustak i latało ha ha 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundurowy88 Opublikowano 17 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 (edytowane) ja wspierałem się grubą dechą i paleciakiem podkładając dechę pod kolektor w miejscu gdzie schodzą się z 4 w 1. można coś podstawić i zrobić to nad kanałem w garażu o ile takowy mamy albo jak piszą podnośnik samochodowy. odkręcasz zaciski i ściągasz z tarcz następnie koło później śruby w półkach górnej i dolnej, dalej odkręcasz górną część lagi która wystaje nad górną półkę i powiedzmy że teraz robi się kłopot żeby zrobić to samemu. 1 opcja żeby zrobić samemu jest taka ... specjalny "klucz" wyglądający jak gruba masywna obejma z dwiema wkręcanymi śrubami i ściąganym pasem żeby można było odciągnąć tuleje w dół (trzymając lagę do góry nogami) w tedy można swobodnie odkręcić śrubę trzymającą lagę w całości.Teraz tak jak odkręcisz korek lagi-wystająca część nad górną półkę pod nim będzie aluminiowa tuleja pod tuleją sprężyna odciągając tuleje w dół zobaczysz gwint ze śrubą którą właśnie trzeba odkręcić 2 opcja ta sama czynność w dwie osoby gdzie druga osoba robi za obejmę z pasem - nie da się tu nic spier.... lić więc spokojnie jeżeli mamy to już zrobione korek, tuleja, coś co przypomina bagnet i sprężyna nam wyjdzie zostanie do odkręcenia rura od goleni patrząc w środek lagi zobaczysz w środku śrubę do której ciężko dotrzeć ... dorobienie klucza jest banalne - bierzemy rurę o rozmiar mniejszą żeby weszła nam idealnie do lagi na jej końcu przycinamy rurkę tak żeby były dwa zęby które muszą wejść w wyżłobienia w głębi lagi - jeżeli mamy już "profesjonalny serwisowy klucz" bierzemy imbusa kładziemy lagę na wznak w miejscu gdzie jej nie porysujemy i od strony gdzię przechodzi ośka koła czyli od spodu będzię śruba którą trzeba odkręcić bez naszego profesjonalnego klucza śrubą będzie się kręciła razem z tym środkiem i nic nam z tego nie wyjdzie. Po odkręceniu kilkoma ruchami wyszarpujesz rurę lagi z goleni przyjrzyj się dokładnie w którą stronę są uszczelniacze bo łatwo pomylić Proponuje sprawdzić ile oleju wchodzi do jednej lagi serwisówka lub wujek google O ile dobrze pamiętam na uszczelniaczach będą jeszcze takie zabezpieczenia które trzeba delikatnie zdjąć - śrubokrętem lub nożykiem - i tu proponuje obchodzić się jak z jajkiem żeby nie porysować Składanie w odwrotnej kolejności a olej możesz lać na samym końcu po wsadzeniu lagi w półkę gdyby były jakieś problemy dzwoń 3-4 godz. zabawy ale 150-200 zł w kieszeni Edytowane 17 Marca 2014 przez mundurowy88 (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.