s2nter Opublikowano 2 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2014 Witam, dziś wybrałem się na oględziny pierwszego motocykla z mojej okolicy. To ten: http://tablica.pl/oferta/honda-nx-650-dominator-xt-dr-ttr-tt-xl-klr-klx-kle-transalp-CID5-ID4zhcB.html#3e0af8afa7 Niestety oglądałem po zmroku, ponieważ nie udało mi się wcześniej dojechać. Zacząłem od pytania: "co mi Pan powie o tym motocyklu". W odpowiedzi usłyszałem wszystko to co jest w opisie ogłoszenia. Moje uwagi: - sprzęgło pracuje lekko, ma wymagany luz klamki - rollgaz dość lekko, powoli wraca do pozycji prawie zamkniętej - do smarowania? - klocki tył do wymiany (sprzedawca potwierdził) - przód chyba jeszcze ok - obydwie tarcze mają na brzegu ranty, może na około 0,5 mm - gumy na lagach przymocowane na opaski zaciskowe, "tratatatki" - z zewnątrz nie widać wycieków nigdzie, żadnego płynu - sprzedawca chciał zdejmować gumy z lag, więc raczej tam też nie - olej w silniku czysty, rzadki (rzekomo wymieniany na zimę razem z filtrami) - błotnik oryginalny sprzedawca posiada wraz z osłonami lag - owiewka w jednym miejscu klejona - rury lag raczej nieobtarte, bez rdzy, względnie czyste - amortyzacja z przodu i tyłu ok, motocykl nie buja się na sprężynach - tył wydał mi się zbyt miękki, za lekko go jedną ręką "przygiąłem" - może tak już jest w tym motocyklu? - mocowanie tablicy rejestracyjnej nie jest idealnie w osi koła - sprzedawca tłumaczy, że to tylko stelaż - podobno przy 100 km/h można puścić kierownicę i nie ściąga - do weryfikacji - dekle silnika ok - śruby silnika nie noszą śladów odkręcania - pomiędzy prawym deklem a silnikiem wystaje na około 2-4 mm zielona uszczelka - sprzedawca: o tu widać oryginalną uszczelkę - króciec gaźnika uszczelniony przy cylindrze silikonem - sprzedawca: tam jest oring, ale może niepotrzebnie dałem jeszcze silikon - nie działa prawy migacz - pod głowicą nie widać żadnych silikonów i uszczelek - łańcuch niezbyt ładny, da się go odciągnąć wyraźnie od zębatki z tyłu - poza jednym migaczem wszystkie światła działają - chyba za długo trzeba kręcić rozrusznikiem (film) - biały dym z tłumików (film) Sprzedawca powiedział: - napęd kompletny wymieniony w zeszłym sezonie - regulowane zawory, bo krztusiła się i strzelała przy dojeżdżaniu do skrzyżowania - olej i filtry wymienione przed zimą - ten jest najlepszy w województwie, reszta to szroty - jak na zimnym przegazuje się lekko parę razy to zgaśnie (film) - wystająca spomiędzy prawego dekla a silnika zielona uszczelka świadczy o tym, że jest oryginalna - bierze 100 ml oleju na 1000 km i to jest w tym motocyklu normalne, wszystkie single tak mają - akumulator dobry, bo stał teraz tydzień i odpala (tyle, że pięć minut wcześniej mówił, że w ten piątek ktoś oglądał i jeździł) - miał kiedyś taką Hondę i ją zakatował, w terenie aż się olej gotował - miał nie sprzedawać, ale wystawił - bardzo mało jeździ - nie widziała opon z kostką Posłuchałem uważnie odpalonego silnika i z pewnością nie wydaje stuków ani innych niepokojących dźwięków. Poniżej zamieszczam film (2:30 min) z odpalania zimnej, potem troszkę rozgrzanej, pracy silnika oraz "pary" z tłumika. Jeśli możecie, obejrzyjcie: - wydaje mi się, że za długo trzeba kręcić rozrusznikiem (w porównaniu do filmów na YT) - gaśnie po dodaniu gazu - problemy ze ssaniem? - biała "para" z tłumików FILM: http://www.youtube.com/watch?v=uxMnRfI_s8s&feature=youtu.be Z góry dziękuję za zapoznanie się z tematem i wszelkie uwagi Sprzedawca na chwilę obecną zgodził się na 5600 zł, ale nie zgłaszałem żadnych uwag Radek Kiedy wsiadam na motocykl, budzę się ze snu i zaczynam prawdziwie żyć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreklodz Opublikowano 2 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2014 (edytowane) Mnie się wydaje że rzeczywiście zimna była, za szybko ssanie zamkneliście. Obroty jakby za niskie. Bardzo niepokojące to nie jest ale motocykl trzeba oglądać w dzień. Faktycznie długo trzeba kręcić, pewnie gaźnik do regulacji. Edytowane 2 Marca 2014 przez piotreklodz (wyświetl historię edycji) Tylko Honda -> XL600V + XR400R = Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elfeti Opublikowano 3 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2014 Kurcze to kręcenie na początku to nie dramat jak dla mnie, jeżeli faktycznie był zimny i stał jakiś czas... jak swój kupowałem nie odpalił za pierwszym dziwi mnie, że gaśnie bo równo pracował a po odkręceniu manetki zdławił się i zgasł... ale mechanikiem nie jestem... Co do listy zawieszenie z tyłu jest dość miękkie, chłopaki na forum oddają sprężyny do utwardzenia albo dorabiają nowe, za to dość często tylne amorki lecą olej też zawsze na zimę wymieniam z filtrem tzn. na koniec sezonu... wrzuć link na forum Dominatora to pewnie dostaniesz lepszy feedback... jedno dobrze o nim świadczy, że ma oryginalne części od niego, ale przy tej cenie można pewnie by wymagać więcej bo i tak zaraz kila rzeczy czeka Cię do zrobienia... ja za komplet tarcz, klocków, filtr powierza, regulację i ogólny przegląd dałem prawie tysiaka... najgorszy do dostania jest moduł jak wadliwy, za używkę trzeba z 300 pln zapłacić o ile się znajdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s2nter Opublikowano 3 Marca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2014 (edytowane) No właśnie jest trochę do zrobienia, ale tragedii by nie było. Tylko martwi mnie to kręcenie i gaśnięcie. Może faktycznie wyłączył ssanie za wcześnie, bo majstrował tam sporo. Kiedy miałem Hondę CB500, to chodziła sobie na ssaniu aż obroty zaczęły rosnąć i dopiero wtedy wyłączałem. On chyba za wcześnie. Co do odpalania, to jeśli jest to regulacja gaźnika, to nie problem. Gorzej, gdyby to było coś z zaworami lub zapłonem.. Ogólnie z pewnością w tym stanie cena nie jest dla mnie do zaakceptowania, ale to się szybko zweryfikuje, kiedy obejrzę sobie jeszcze z dwie maszyny. W tym tygodniu się wybieram, więc dalej będę relacjonował. Mój plan wygląda tak, że obejrzę jeszcze przynajmniej dwa motocykle, a potem chciałbym wybrać się już na konkretne oględziny i objazd z kimś znającym się na rzeczy, do maszyny, która najbardziej będzie mi odpowiadać. Edytowane 3 Marca 2014 przez s2nter (wyświetl historię edycji) Kiedy wsiadam na motocykl, budzę się ze snu i zaczynam prawdziwie żyć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LUBIANY Opublikowano 4 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 Noto powodzenia pogląndai coś wybierzesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s2nter Opublikowano 4 Marca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 Noto powodzenia pogląndai coś wybierzesz Już jest kandydat wytypowany. W sobotę wszystko się rozegra Kiedy wsiadam na motocykl, budzę się ze snu i zaczynam prawdziwie żyć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s2nter Opublikowano 6 Marca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Bardzo bym jeszcze prosił obecnych lub byłych posiadaczy Hondy NX 650 Dominator o infromację odnośnie prawidłowej pracy skrzyni biegów. Chodzi o to, że każdy model motocykla jest pod tym względem inny. W jednych biegi wchodzą miękko i delikatnie, ale są też takie, gdzie odbywa się to mniej delikatnie i jest to normalne. Jak to jest w przypadku Dominatora? Kiedy wsiadam na motocykl, budzę się ze snu i zaczynam prawdziwie żyć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_lc4 Opublikowano 6 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 U mnie biegi chodziły normalnie, ani zbyt miękko ani za twardo. Ot po prostu, wyraźne klik klik. Luz normalnie na postoju z jazdy można było wżucić bez jakiegoś większego szukania. Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane... SUPERMOTO LDZ Inspekcja Rowów Przydrożnych https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=aymt_homepage_panel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s2nter Opublikowano 6 Marca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 U mnie biegi chodziły normalnie, ani zbyt miękko ani za twardo. Ot po prostu, wyraźne klik klik. Luz normalnie na postoju z jazdy można było wżucić bez jakiegoś większego szukania. Ok, czyli bardzo topornie chodzić nie powinny Będę pamiętał. Kiedy wsiadam na motocykl, budzę się ze snu i zaczynam prawdziwie żyć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s2nter Opublikowano 8 Marca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2014 Ja już motocykl nabyłem, więc chyba ten temat można zamknąć, czy co tam się z takimi robi Bardzo dziękuję za porady. Kiedy wsiadam na motocykl, budzę się ze snu i zaczynam prawdziwie żyć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi