Jump to content

Honda Nx650 Dominator Rd02


s2nter
 Share

Recommended Posts

Witam,

dziś wybrałem się na oględziny pierwszego motocykla z mojej okolicy.

 

To ten: http://tablica.pl/oferta/honda-nx-650-dominator-xt-dr-ttr-tt-xl-klr-klx-kle-transalp-CID5-ID4zhcB.html#3e0af8afa7

 

Niestety oglądałem po zmroku, ponieważ nie udało mi się wcześniej dojechać. Zacząłem od pytania: "co mi Pan powie o tym motocyklu". W odpowiedzi usłyszałem wszystko to co jest w opisie ogłoszenia.

 

Moje uwagi:

- sprzęgło pracuje lekko, ma wymagany luz klamki

- rollgaz dość lekko, powoli wraca do pozycji prawie zamkniętej - do smarowania?

- klocki tył do wymiany (sprzedawca potwierdził)

- przód chyba jeszcze ok

- obydwie tarcze mają na brzegu ranty, może na około 0,5 mm

- gumy na lagach przymocowane na opaski zaciskowe, "tratatatki"

- z zewnątrz nie widać wycieków nigdzie, żadnego płynu

- sprzedawca chciał zdejmować gumy z lag, więc raczej tam też nie

- olej w silniku czysty, rzadki (rzekomo wymieniany na zimę razem z filtrami)

- błotnik oryginalny sprzedawca posiada wraz z osłonami lag

- owiewka w jednym miejscu klejona

- rury lag raczej nieobtarte, bez rdzy, względnie czyste

- amortyzacja z przodu i tyłu ok, motocykl nie buja się na sprężynach

- tył wydał mi się zbyt miękki, za lekko go jedną ręką "przygiąłem" - może tak już jest w tym motocyklu?

- mocowanie tablicy rejestracyjnej nie jest idealnie w osi koła - sprzedawca tłumaczy, że to tylko stelaż

- podobno przy 100 km/h można puścić kierownicę i nie ściąga - do weryfikacji

- dekle silnika ok

- śruby silnika nie noszą śladów odkręcania

- pomiędzy prawym deklem a silnikiem wystaje na około 2-4 mm zielona uszczelka - sprzedawca: o tu widać oryginalną uszczelkę

- króciec gaźnika uszczelniony przy cylindrze silikonem - sprzedawca: tam jest oring, ale może niepotrzebnie dałem jeszcze silikon

- nie działa prawy migacz

- pod głowicą nie widać żadnych silikonów i uszczelek

- łańcuch niezbyt ładny, da się go odciągnąć wyraźnie od zębatki z tyłu

- poza jednym migaczem wszystkie światła działają

- chyba za długo trzeba kręcić rozrusznikiem (film)

- biały dym z tłumików (film)

 

 

Sprzedawca powiedział:

- napęd kompletny wymieniony w zeszłym sezonie

- regulowane zawory, bo krztusiła się i strzelała przy dojeżdżaniu do skrzyżowania

- olej i filtry wymienione przed zimą

- ten jest najlepszy w województwie, reszta to szroty

- jak na zimnym przegazuje się lekko parę razy to zgaśnie (film)

- wystająca spomiędzy prawego dekla a silnika zielona uszczelka świadczy o tym, że jest oryginalna

- bierze 100 ml oleju na 1000 km i to jest w tym motocyklu normalne, wszystkie single tak mają

- akumulator dobry, bo stał teraz tydzień i odpala (tyle, że pięć minut wcześniej mówił, że w ten piątek ktoś oglądał i jeździł)

- miał kiedyś taką Hondę i ją zakatował, w terenie aż się olej gotował

- miał nie sprzedawać, ale wystawił

- bardzo mało jeździ

- nie widziała opon z kostką

 

 

Posłuchałem uważnie odpalonego silnika i z pewnością nie wydaje stuków ani innych niepokojących dźwięków.

 

Poniżej zamieszczam film (2:30 min) z odpalania zimnej, potem troszkę rozgrzanej, pracy silnika oraz "pary" z tłumika.

 

Jeśli możecie, obejrzyjcie:

- wydaje mi się, że za długo trzeba kręcić rozrusznikiem (w porównaniu do filmów na YT)

- gaśnie po dodaniu gazu

- problemy ze ssaniem?

- biała "para" z tłumików

 

FILM: http://www.youtube.com/watch?v=uxMnRfI_s8s&feature=youtu.be

 

Z góry dziękuję za zapoznanie się z tematem i wszelkie uwagi :smile:

 

Sprzedawca na chwilę obecną zgodził się na 5600 zł, ale nie zgłaszałem żadnych uwag ;)

 

Radek

Link to comment
Share on other sites

piotreklodz

Mnie się wydaje że rzeczywiście zimna była, za szybko ssanie zamkneliście. Obroty jakby za niskie. Bardzo niepokojące to nie jest ale motocykl trzeba oglądać w dzień.

Faktycznie długo trzeba kręcić, pewnie gaźnik do regulacji.

Edited by piotreklodz (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Kurcze to kręcenie na początku to nie dramat jak dla mnie, jeżeli faktycznie był zimny i stał jakiś czas... jak swój kupowałem nie odpalił za pierwszym :P dziwi mnie, że gaśnie bo równo pracował a po odkręceniu manetki zdławił się i zgasł... ale mechanikiem nie jestem...

 

Co do listy zawieszenie z tyłu jest dość miękkie, chłopaki na forum oddają sprężyny do utwardzenia albo dorabiają nowe, za to dość często tylne amorki lecą :sad2: olej też zawsze na zimę wymieniam z filtrem tzn. na koniec sezonu... wrzuć link na forum Dominatora to pewnie dostaniesz lepszy feedback...

 

jedno dobrze o nim świadczy, że ma oryginalne części od niego, ale przy tej cenie można pewnie by wymagać więcej bo i tak zaraz kila rzeczy czeka Cię do zrobienia... ja za komplet tarcz, klocków, filtr powierza, regulację i ogólny przegląd dałem prawie tysiaka... najgorszy do dostania jest moduł jak wadliwy, za używkę trzeba z 300 pln zapłacić o ile się znajdzie :sad2:

Link to comment
Share on other sites

No właśnie jest trochę do zrobienia, ale tragedii by nie było. Tylko martwi mnie to kręcenie i gaśnięcie. Może faktycznie wyłączył ssanie za wcześnie, bo majstrował tam sporo. Kiedy miałem Hondę CB500, to chodziła sobie na ssaniu aż obroty zaczęły rosnąć i dopiero wtedy wyłączałem. On chyba za wcześnie.

 

Co do odpalania, to jeśli jest to regulacja gaźnika, to nie problem. Gorzej, gdyby to było coś z zaworami lub zapłonem..

 

Ogólnie z pewnością w tym stanie cena nie jest dla mnie do zaakceptowania, ale to się szybko zweryfikuje, kiedy obejrzę sobie jeszcze z dwie maszyny. W tym tygodniu się wybieram, więc dalej będę relacjonował.

 

Mój plan wygląda tak, że obejrzę jeszcze przynajmniej dwa motocykle, a potem chciałbym wybrać się już na konkretne oględziny i objazd z kimś znającym się na rzeczy, do maszyny, która najbardziej będzie mi odpowiadać.

Edited by s2nter (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Noto powodzenia pogląndai coś wybierzesz

Już jest kandydat wytypowany. W sobotę wszystko się rozegra ;)

Link to comment
Share on other sites

Bardzo bym jeszcze prosił obecnych lub byłych posiadaczy Hondy NX 650 Dominator o infromację odnośnie prawidłowej pracy skrzyni biegów.

 

Chodzi o to, że każdy model motocykla jest pod tym względem inny. W jednych biegi wchodzą miękko i delikatnie, ale są też takie, gdzie odbywa się to mniej delikatnie i jest to normalne. Jak to jest w przypadku Dominatora?

Link to comment
Share on other sites

U mnie biegi chodziły normalnie, ani zbyt miękko ani za twardo. Ot po prostu, wyraźne klik klik. Luz normalnie na postoju z jazdy można było wżucić bez jakiegoś większego szukania.  

Link to comment
Share on other sites

U mnie biegi chodziły normalnie, ani zbyt miękko ani za twardo. Ot po prostu, wyraźne klik klik. Luz normalnie na postoju z jazdy można było wżucić bez jakiegoś większego szukania.  

Ok, czyli bardzo topornie chodzić nie powinny ;) Będę pamiętał.

Link to comment
Share on other sites

Ja już motocykl nabyłem, więc chyba ten temat można zamknąć, czy co tam się z takimi robi ;) Bardzo dziękuję za porady.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
  • Create New...