Skocz do zawartości

wydarzenie_FLM_Tuchola.png

Zapraszamy na Zlot Forum Łódzkich Motocyklistów  - więcej informacji tutaj.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

dziś wybrałem się na oględziny pierwszego motocykla z mojej okolicy.

 

To ten: http://tablica.pl/oferta/honda-nx-650-dominator-xt-dr-ttr-tt-xl-klr-klx-kle-transalp-CID5-ID4zhcB.html#3e0af8afa7

 

Niestety oglądałem po zmroku, ponieważ nie udało mi się wcześniej dojechać. Zacząłem od pytania: "co mi Pan powie o tym motocyklu". W odpowiedzi usłyszałem wszystko to co jest w opisie ogłoszenia.

 

Moje uwagi:

- sprzęgło pracuje lekko, ma wymagany luz klamki

- rollgaz dość lekko, powoli wraca do pozycji prawie zamkniętej - do smarowania?

- klocki tył do wymiany (sprzedawca potwierdził)

- przód chyba jeszcze ok

- obydwie tarcze mają na brzegu ranty, może na około 0,5 mm

- gumy na lagach przymocowane na opaski zaciskowe, "tratatatki"

- z zewnątrz nie widać wycieków nigdzie, żadnego płynu

- sprzedawca chciał zdejmować gumy z lag, więc raczej tam też nie

- olej w silniku czysty, rzadki (rzekomo wymieniany na zimę razem z filtrami)

- błotnik oryginalny sprzedawca posiada wraz z osłonami lag

- owiewka w jednym miejscu klejona

- rury lag raczej nieobtarte, bez rdzy, względnie czyste

- amortyzacja z przodu i tyłu ok, motocykl nie buja się na sprężynach

- tył wydał mi się zbyt miękki, za lekko go jedną ręką "przygiąłem" - może tak już jest w tym motocyklu?

- mocowanie tablicy rejestracyjnej nie jest idealnie w osi koła - sprzedawca tłumaczy, że to tylko stelaż

- podobno przy 100 km/h można puścić kierownicę i nie ściąga - do weryfikacji

- dekle silnika ok

- śruby silnika nie noszą śladów odkręcania

- pomiędzy prawym deklem a silnikiem wystaje na około 2-4 mm zielona uszczelka - sprzedawca: o tu widać oryginalną uszczelkę

- króciec gaźnika uszczelniony przy cylindrze silikonem - sprzedawca: tam jest oring, ale może niepotrzebnie dałem jeszcze silikon

- nie działa prawy migacz

- pod głowicą nie widać żadnych silikonów i uszczelek

- łańcuch niezbyt ładny, da się go odciągnąć wyraźnie od zębatki z tyłu

- poza jednym migaczem wszystkie światła działają

- chyba za długo trzeba kręcić rozrusznikiem (film)

- biały dym z tłumików (film)

 

 

Sprzedawca powiedział:

- napęd kompletny wymieniony w zeszłym sezonie

- regulowane zawory, bo krztusiła się i strzelała przy dojeżdżaniu do skrzyżowania

- olej i filtry wymienione przed zimą

- ten jest najlepszy w województwie, reszta to szroty

- jak na zimnym przegazuje się lekko parę razy to zgaśnie (film)

- wystająca spomiędzy prawego dekla a silnika zielona uszczelka świadczy o tym, że jest oryginalna

- bierze 100 ml oleju na 1000 km i to jest w tym motocyklu normalne, wszystkie single tak mają

- akumulator dobry, bo stał teraz tydzień i odpala (tyle, że pięć minut wcześniej mówił, że w ten piątek ktoś oglądał i jeździł)

- miał kiedyś taką Hondę i ją zakatował, w terenie aż się olej gotował

- miał nie sprzedawać, ale wystawił

- bardzo mało jeździ

- nie widziała opon z kostką

 

 

Posłuchałem uważnie odpalonego silnika i z pewnością nie wydaje stuków ani innych niepokojących dźwięków.

 

Poniżej zamieszczam film (2:30 min) z odpalania zimnej, potem troszkę rozgrzanej, pracy silnika oraz "pary" z tłumika.

 

Jeśli możecie, obejrzyjcie:

- wydaje mi się, że za długo trzeba kręcić rozrusznikiem (w porównaniu do filmów na YT)

- gaśnie po dodaniu gazu

- problemy ze ssaniem?

- biała "para" z tłumików

 

FILM: http://www.youtube.com/watch?v=uxMnRfI_s8s&feature=youtu.be

 

Z góry dziękuję za zapoznanie się z tematem i wszelkie uwagi :smile:

 

Sprzedawca na chwilę obecną zgodził się na 5600 zł, ale nie zgłaszałem żadnych uwag ;)

 

Radek

Kiedy wsiadam na motocykl, budzę się ze snu i zaczynam prawdziwie żyć...

Opublikowano (edytowane)

Mnie się wydaje że rzeczywiście zimna była, za szybko ssanie zamkneliście. Obroty jakby za niskie. Bardzo niepokojące to nie jest ale motocykl trzeba oglądać w dzień.

Faktycznie długo trzeba kręcić, pewnie gaźnik do regulacji.

Edytowane przez piotreklodz (wyświetl historię edycji)

Tylko Honda -> XL600V + XR400R = :riding:

Opublikowano

Kurcze to kręcenie na początku to nie dramat jak dla mnie, jeżeli faktycznie był zimny i stał jakiś czas... jak swój kupowałem nie odpalił za pierwszym :P dziwi mnie, że gaśnie bo równo pracował a po odkręceniu manetki zdławił się i zgasł... ale mechanikiem nie jestem...

 

Co do listy zawieszenie z tyłu jest dość miękkie, chłopaki na forum oddają sprężyny do utwardzenia albo dorabiają nowe, za to dość często tylne amorki lecą :sad2: olej też zawsze na zimę wymieniam z filtrem tzn. na koniec sezonu... wrzuć link na forum Dominatora to pewnie dostaniesz lepszy feedback...

 

jedno dobrze o nim świadczy, że ma oryginalne części od niego, ale przy tej cenie można pewnie by wymagać więcej bo i tak zaraz kila rzeczy czeka Cię do zrobienia... ja za komplet tarcz, klocków, filtr powierza, regulację i ogólny przegląd dałem prawie tysiaka... najgorszy do dostania jest moduł jak wadliwy, za używkę trzeba z 300 pln zapłacić o ile się znajdzie :sad2:

motorcycle.gif
Opublikowano (edytowane)

No właśnie jest trochę do zrobienia, ale tragedii by nie było. Tylko martwi mnie to kręcenie i gaśnięcie. Może faktycznie wyłączył ssanie za wcześnie, bo majstrował tam sporo. Kiedy miałem Hondę CB500, to chodziła sobie na ssaniu aż obroty zaczęły rosnąć i dopiero wtedy wyłączałem. On chyba za wcześnie.

 

Co do odpalania, to jeśli jest to regulacja gaźnika, to nie problem. Gorzej, gdyby to było coś z zaworami lub zapłonem..

 

Ogólnie z pewnością w tym stanie cena nie jest dla mnie do zaakceptowania, ale to się szybko zweryfikuje, kiedy obejrzę sobie jeszcze z dwie maszyny. W tym tygodniu się wybieram, więc dalej będę relacjonował.

 

Mój plan wygląda tak, że obejrzę jeszcze przynajmniej dwa motocykle, a potem chciałbym wybrać się już na konkretne oględziny i objazd z kimś znającym się na rzeczy, do maszyny, która najbardziej będzie mi odpowiadać.

Edytowane przez s2nter (wyświetl historię edycji)

Kiedy wsiadam na motocykl, budzę się ze snu i zaczynam prawdziwie żyć...

Opublikowano

Noto powodzenia pogląndai coś wybierzesz

Opublikowano

Noto powodzenia pogląndai coś wybierzesz

Już jest kandydat wytypowany. W sobotę wszystko się rozegra ;)

Kiedy wsiadam na motocykl, budzę się ze snu i zaczynam prawdziwie żyć...

Opublikowano

Bardzo bym jeszcze prosił obecnych lub byłych posiadaczy Hondy NX 650 Dominator o infromację odnośnie prawidłowej pracy skrzyni biegów.

 

Chodzi o to, że każdy model motocykla jest pod tym względem inny. W jednych biegi wchodzą miękko i delikatnie, ale są też takie, gdzie odbywa się to mniej delikatnie i jest to normalne. Jak to jest w przypadku Dominatora?

Kiedy wsiadam na motocykl, budzę się ze snu i zaczynam prawdziwie żyć...

Opublikowano

U mnie biegi chodziły normalnie, ani zbyt miękko ani za twardo. Ot po prostu, wyraźne klik klik. Luz normalnie na postoju z jazdy można było wżucić bez jakiegoś większego szukania.  

Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane...  :P   SUPERMOTO LDZ
       Inspekcja Rowów Przydrożnych   :riding:                                                                          https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=aymt_homepage_panel

Opublikowano

U mnie biegi chodziły normalnie, ani zbyt miękko ani za twardo. Ot po prostu, wyraźne klik klik. Luz normalnie na postoju z jazdy można było wżucić bez jakiegoś większego szukania.  

Ok, czyli bardzo topornie chodzić nie powinny ;) Będę pamiętał.

Kiedy wsiadam na motocykl, budzę się ze snu i zaczynam prawdziwie żyć...

Opublikowano

Ja już motocykl nabyłem, więc chyba ten temat można zamknąć, czy co tam się z takimi robi ;) Bardzo dziękuję za porady.

Kiedy wsiadam na motocykl, budzę się ze snu i zaczynam prawdziwie żyć...

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
  • Dodaj nową pozycję...