Jump to content

Fzr 600 - Słaba Kompresja


krzysiek94
 Share

Recommended Posts

Mam taki problem posiadam yamahe fzr 600 z 91 r  w  silniku jest slaba kompresja na skrajnych cylindrach na 1 i na 4 kompresja wynosi  7 zrobilem probe olejowa i wykazala na pierscienie zastanawiam sie jesli kupil bym cylindry z tlokami to problem sie rozwiaze czy wymiana jedynie tej jednostki nie pomoze bo nie wiem czy szukac tej czesci czy calego silnika z gory dziekuje za pomoc

Link to comment
Share on other sites

po pierwsze powitalnia. po 2 jak kupisz inny silnik to minimum 1000 PLN i nie wiadomo w jakim stanie, jak remont to jakieś 1500 ale za to wiesz co masz.... same uszczelki pod głowice itp 450zł + inne części


aa no + robota no chyba że sam

Link to comment
Share on other sites

Przepraszam ze bez powitania przeszedlem do konkretow moj blad . A czy po remoncie bede mial pewnosc ze bedzie wszystko dzialalo ?

Link to comment
Share on other sites

Masz juz zjezdzony piecyk. Może być tak ze jak poprawisz gore czyli kompresje to zacznie odzywać sie dół i panewki pójdą sie jebac. Poszukaj dobrego pieca najlepiej zebys mógł dojechać ew gwarancja rozruchowa, jak dobrze pogadasz to ktoś pozwoli zmierzyć Ci kompresje.

Link to comment
Share on other sites

zależy kto będzie robił i jak zrobi.

a jest mozliwosc ze np kompresja poprawi sie ale za jakis czas bedzie to samo albo panewki sie obroca?

I moje 2 pytanie masz kogos zaufanego kto jest dobry w tego typie remontow

 

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze  :smile:  Zorientował bym sie najpierw na Twoim miejscu czy nie masz nicasilu na cylindrach bo wtedy remont to będzie porażka bo nikt w PL nie nanosi dobrze nicasilu. Po drugie, zorientuj się następnie ile kosztują tłoki z pierścieniami i czy można kupić pojedynczo, w Twoim przypadku 2 szt a jak sie domyślam ten silnik będzie wymagał juz zrobienia wszystkich 4 cylindrów skoro 1 i 4 poleciały. Ile takie tłoki kosztują bo możesz sie zdziwić  :decayed:  Po trzecie nie kupisz oddzielnie 1 i 4 cylindra  :biggrin: I po czwarte szukaj urzywanego silnika z pewnej ręki, choć to nie będzie łatwe znaleźć takiego "dziadka sporta" w bardzo dobrym stanie.

 

A nie możesz ratowac się wymianą samych pierścieni ? Jaki to moto ma w ogóle przebieg?

Link to comment
Share on other sites

kompresja poprawi sie ale za jakis czas bedzie to samo albo panewki sie obroca?

wszystko jest możliwe... powtórzę zależy jak to będzie zrobione a co do panewek to tak samo jak kilka słów wcześniej no i zależy od właściciela... jak dba tak ma, jeśli ktoś ma pusto w bani i na zimnym silniku będzie kręcił wysoko albo popisy przed kolegami i dziewczynkami jak to super jest jak się trzyma na odcięciu to nawet motocykl prosto z salonu po 2 dniach będzie gotowy do odbycia drogi na złom

Edited by Massi (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jak w motocyklach ale w samochodach po zdjęciu głowicy paluchem sprawdzalismy "progi" jak nie były duże to nowe pierścienie nowe panewki i delikatna jazda na początku zwykle wystarczało do końca żywota pojazdu tzn 4-5 lat

Link to comment
Share on other sites

wszystko jest możliwe... powtórzę zależy jak to będzie zrobione a co do panewek to tak samo jak kilka słów wcześniej no i zależy od właściciela... jak dba tak ma, jeśli ktoś ma pusto w bani i na zimnym silniku będzie kręcił wysoko albo popisy przed kolegami i dziewczynkami jak to super jest jak się trzyma na odcięciu to nawet motocykl prosto z salonu po 2 dniach będzie gotowy do odbycia drogi na złom

motocykl ma juz troszke nastukane kupujac go nie mialem wiekszej kwoty na motocykl dlatego go kupilem w ciagu roku pomalowalem go w czarna perle wymienilem obicie na siedzenia opony i inne rzeczy ktore sporo mnie kosztowaly niestety silniczek nie jest pierwszek mlodosci od samego poczatku mialem problem bo bral olej teraz zastanawiam sie co mnie lepiej wyjdzie i co bedzie bardziej solidne jesli ktos ma kogos kogo moze polecic to chetnie skorzystam lub jesli by chcial mi pomoc bo niestety z mechaniki nie jestem az tak dobry aby rozlozyc go i wszystko posprawdzac

motocykl ma juz troszke nastukane kupujac go nie mialem wiekszej kwoty na motocykl dlatego go kupilem w ciagu roku pomalowalem go w czarna perle wymienilem obicie na siedzenia opony i inne rzeczy ktore sporo mnie kosztowaly niestety silniczek nie jest pierwszek mlodosci od samego poczatku mialem problem bo bral olej teraz zastanawiam sie co mnie lepiej wyjdzie i co bedzie bardziej solidne jesli ktos ma kogos kogo moze polecic to chetnie skorzystam lub jesli by chcial mi pomoc bo niestety z mechaniki nie jestem az tak dobry aby rozlozyc go i wszystko posprawdzac

 

Po pierwsze  :smile:  Zorientował bym sie najpierw na Twoim miejscu czy nie masz nicasilu na cylindrach bo wtedy remont to będzie porażka bo nikt w PL nie nanosi dobrze nicasilu. Po drugie, zorientuj się następnie ile kosztują tłoki z pierścieniami i czy można kupić pojedynczo, w Twoim przypadku 2 szt a jak sie domyślam ten silnik będzie wymagał juz zrobienia wszystkich 4 cylindrów skoro 1 i 4 poleciały. Ile takie tłoki kosztują bo możesz sie zdziwić  :decayed:  Po trzecie nie kupisz oddzielnie 1 i 4 cylindra  :biggrin: I po czwarte szukaj urzywanego silnika z pewnej ręki, choć to nie będzie łatwe znaleźć takiego "dziadka sporta" w bardzo dobrym stanie.

 

A nie możesz ratowac się wymianą samych pierścieni ? Jaki to moto ma w ogóle przebieg?

tloki  oraz cylinder kosztuje 200 zl jestem tego swiadom ze wymienic trzeba calosc ps po takiej wymianie bedzie trzeba cos jeszcze robic czy tylko uszczelnic i skrecic a w jakim stanie sa piersienie nie powiem wam bo nie rozkrecilem jeszcze go :smile: ktos chetny w pomocy

:smile:

 

Masz juz zjezdzony piecyk. Może być tak ze jak poprawisz gore czyli kompresje to zacznie odzywać sie dół i panewki pójdą sie jebac. Poszukaj dobrego pieca najlepiej zebys mógł dojechać ew gwarancja rozruchowa, jak dobrze pogadasz to ktoś pozwoli zmierzyć Ci kompresje.

w przypadku nowego silnika tez jest ryzyko bo silniki sa wyjete z ramy moze byc tak ze kompresja bedzie ok ale silnik bedzie rozpierdzielony co bedzie sie wiazalo z kosztami robocizny dla mechanika ja sam nie jestem wstanie wsadzic nowego silnika nie mam takiej wiedzy i sprzetu bo trzymac jedna reka silnika a druga skrecac nie dam rady

Edited by krzysiek94 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

tloki  oraz cylinder kosztuje 200 zl

Nowy ??? Czy używany taki, jaki już masz. Jeżeli ten zestaw za 200 zeta jest w bardzo dobrym stanie, a tylko to go kwalifikuje do założenia to bym brał bez zastanawiania sie. 

 

Tłok z pierścieniami do jednocylindrówki kosztuje w granicach 600-700zł Ty masz x4  :smile:

 

 

 

ps po takiej wymianie bedzie trzeba cos jeszcze robic czy tylko uszczelnic i skrecic a w jakim stanie sa piersienie nie powiem wam bo nie rozkrecilem jeszcze go

Nie, nie trzeba nic więcej robić, trzeba rozłożyć, wymienić i złożyć :decayed:  Tu nie ma co więcej wróżyć, skoro stwierdziłeś brak kompresji na 1 i 4, i stwierdziłeś że jest to wina pierścieni to powinieneś to rozebrać, pomierzyć cylindry z tłokami czy jesczze się nadadzą jak tak to wymienić pierścienie (o ile są dostępne same pirścienie) i już. A jak nie, to na mój gust jak wpomniałem wcześniej, szukać dobrego używanego silnika. Bo dobry remont na nowych tłokach + uszczelki + robocizna to może być koszt CBR'ki F2 w zimowej cenie z Allegro która jeszcze polata  ;) Bo zrobisz cylindry, a zaraz się może okazać że poleci Ci głowica albo panewki, bo też nie wiadomo w jakim to jest stanie skoro piecyk już kompresje gubi.

Edited by michal_lc4 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

W Tuszynie maż dwóch fahowców Wagnera robi motory na tory jest bardzo dobry i drogawy drugi też nie gorszy mniej reklamowany Mocek

Link to comment
Share on other sites

 

 

o może być koszt CBR'ki F2 w zimowej cenie z Allegro

 

dokładnie ja bym zmienił motocykl zamiast pchać pieniądze w zjeżdżony i awaryjny motocykl

 

cbr 600 F2 będzie o niebo lepsza i dużo trwalsza

Link to comment
Share on other sites

fzr wgl slabo jezdzi mialem okazję tym jechać i d*py nie urywa, cbr to inna konstrukcja jest juz czym pojechać.

Link to comment
Share on other sites

Hej,przerobiłem ten silnik, co do śrubki

Same pierscienie to około 1100 zł kpl

Jeśli ci olej łyka to bankowo zużyte pierscienie olejowe(ten rocznik i typ tak ma)sam kombinowałem ale po taniosci nie wyszło nic

Co do ciśnienia to próba olejowa rozwieje twoje watpliwosci,będziesz wiedział czy pierscienie czy zawory-jeśli pierscienie to daj sobie siana,szkoda kasy.uszczelki oraz pierscienie to już 1500 zł(a to początek nie licząc robocizny)

Ja sprzedałem dół silnika za 500 zł i kupiłem drugi piec(w sumie całe moto bez koła i lag za 1100 zł. z czego sprzedałem gratów na 500 zł więc? piec wyszedł  100 zł  w ciągu trzech miesiecy(silnik piękny i tez brał olej hehe )

Przesiadłem się na hondę,Poszukaj sobie cbr F2 bo remont silnika  FZR to strata kasy,ale jeśli bedziesz chciał to podpowiem śrubka po śrubce co odkręcać a co nie

Link to comment
Share on other sites

Hej,przerobiłem ten silnik, co do śrubki

Same pierscienie to około 1100 zł kpl

Jeśli ci olej łyka to bankowo zużyte pierscienie olejowe(ten rocznik i typ tak ma)sam kombinowałem ale po taniosci nie wyszło nic

Co do ciśnienia to próba olejowa rozwieje twoje watpliwosci,będziesz wiedział czy pierscienie czy zawory-jeśli pierscienie to daj sobie siana,szkoda kasy.uszczelki oraz pierscienie to już 1500 zł(a to początek nie licząc robocizny)

Ja sprzedałem dół silnika za 500 zł i kupiłem drugi piec(w sumie całe moto bez koła i lag za 1100 zł. z czego sprzedałem gratów na 500 zł więc? piec wyszedł  100 zł  w ciągu trzech miesiecy(silnik piękny i tez brał olej hehe )

Przesiadłem się na hondę,Poszukaj sobie cbr F2 bo remont silnika  FZR to strata kasy,ale jeśli bedziesz chciał to podpowiem śrubka po śrubce co odkręcać a co nie

Dziekuje wszystkim za podpowiedzi w sprawie motocykla decyzja zapadla motocykl sprzedam na czesci kontakt do mnie 506-055-013 cena plastikow to 1500 sa swiezo po malowaniu w czarnej perle zdjecia niebawem dodam jest warto je kupic bo nie ma na nich nawet jednej rysy bo nie byly jeszcze zakladane na motocykl z reszta czesci moge sie dogadac motocykl bez plastikow sprzedam za 1000zl

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
  • Create New...