Jump to content

Tablet, A Gwarancja


Kitket987
 Share

Recommended Posts

Mam pewien problem z tabletem Manta, a konkretnie to z gwarancją.

Otóż przez przypadek spowodowane zostało pęknięcie matrycy w tablecie. Posiadam do niego przedłużoną gwarancję i jest tam zapis od przypadkowego uszkodzenia sprzętu. Jest tylko mały haczyk, na umowie jest napisane, że ta gwarancja obowiązuje od 01.12.2014. Byłem dzisiaj w sklepie gdzie zakupiłem tablet i facet powiedział, że nie przyjmie go, bo gwarancja producenta nie obejmuje wymiany tego, chyba że sam za to zapłacę ( wymiana droższa jak nowy sprzęt ). 

Czyli jeśli dobrze rozumiem to mam czekać prawie rok na to żeby ktoś mi to wymienił ? Czy ktoś miał może podobny problem i to wszystko w jakiś sposób obszedł ?

 

Bo wychodzi na to, że mam dwie gwarancje z czego każda obejmuje coś innego, w różnym okresie.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź na pewno czy masz gwarancje czy ubezpieczenie to "przedłużone".

Żaden producent uszkodzeń mechanicznych nie obejmuje gwarancją.

Link to comment
Share on other sites

To przedłużone to właśnie dokładnie ubezpieczenie. "Dokument ubezpieczenia sprzętu (Polisa)"

A zapis o który dokładnie mi chodzi to :

"2. W wariancie "przypadkowe uszkodzenie:

a) pokrycie kosztów naprawy określonego w dokumencie sprzętu lub

b )wypłatę odszkodowania w wysokości kosztów wymiany sprzętu  na nowy w przypadku szkody całkowitej powstałych w związku z wystąpieniem przypadkowego uszkodzenia sprzętu."

Edited by Kitket987 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

No to jeżeli to jest ubezpieczenie i jeżeli ochrona zaczyna działać w grudniu 2014 to niestety trzeba czekać aż polisa zacznie działać. Niemniej byłoby to bardzo dziwne bo zazwyczaj ubezpieczenie jak i gwarancja działają od daty zakupu wiec najlepiej zadzwonićvdo ubezpieczyciela i zapytać jak to jest w tym przypadku.

Link to comment
Share on other sites

Czyli tak jak mówiłem ubezpieczenie.

Należy jeszcze się upewnić czy nie ma zapisu o niezwłocznym zgłoszeniu uszkodzenia bo wtedy się okaże że za późno i nie będą wypłacać ani pokrywać kosztów.

Albo że uszkodzenie powstało przed objęciem ubezpieczeniem danego przedmiotu czyli że tak powiem za wcześnie się zepsuło

Link to comment
Share on other sites

Jest coś takiego: "W razie szkody ubezpieczający ma obowiązek niezwłocznie powiadomić CAS pod nr itd" z tym, że w jaki sposób mi udowodnią to, że matryca pękła akurat dnia tego i tego, bo tablet jakby nie patrzeć mogę odpalić także daty ostatniego uruchomienia nie sprawdzą.

Link to comment
Share on other sites

Szczerze powiem że dziwnie to brzmi że ubezpieczenie- polisa działa dopiero od 01.12.2014r Jeśli chodzi o przedłużenie gwarancji-o rok lub dwa to nie polisa ubezpieczenie można wykupić osobno raczej od daty zakupu działa i są zawsze jakieś haczyki pan mi tłumaczył jak laptopa kupowałam że gdyby mi się coś rozlało nie działa musiałabym napisać że dziecko czy nawet kot -więc takie cwaniactwo -tu może właśnie ta data?/

Link to comment
Share on other sites

No to jest właśnie polska biurokracja. U mnie działa to chyba na takiej zasadzie, że : przez pierwsze 2 lata jest normalnie gwarancja producenta , a dopiero w tym 3 roku działa to ubezpieczenie, które jest jako taka gwarancja. A w kwestii tego dziecka czy kota to też prawda. Na pewnej stronie był artykuł, który opisywał sytuację, gdzie kobieta kupiła 2 laptopy właśnie z takimi gwarancjami/ubezpieczeniami i powiedziała, że syn zamknął klapę i się matryca rozbiła, a Pan w serwisie powiedział, że nie przyjmie czy coś takiego dokładnie nie pamiętam , ale gdyby powiedziała, że np kot wskoczył na laptopa i to by było przyczyną to nie byłoby żadnych problemów. Podsumowaniem było, że lepiej skłamać w takich sytuacjach.

Link to comment
Share on other sites

To są kruczki o których przy dłuższej rozmowie pytaniach sami sprzedający mówią żeby potem w łeb od kogoś nie dostać :P

Link to comment
Share on other sites

Dodatkowa gwarancja (extended guarantee) to nic nowego, no może w Polsce ale nie ma się co tego bać. Osobiście na poprzedniego laptopa miałem wykupioną i się przydała. Obowiązuje to np w x-kom.pl (komputery). Działa tak, ze najpierw jest gwarancja sprzedawcy lub producenta (tutaj wybiera użytkownik! ważne żeby się nie dać spławiać do producenta bo sprzedawca tak zbywa odpowiedzialność). Po jej zakończeniu zaczyna działać gwarancja rozszerzona. Ma ona oczywiście inne warunki, często zachęcające jak np przypadkowe uszkodzenie czy zalanie sprzętu komputerowego jest wliczane. Koszt czegoś takiego to w x-kom 10% wartości sprzętu. Do standardowych 2 lat gwarancji dostajecie więc +2. Ja akurat ją wziąłem bo niestety w w.w. sklepie zakup na firmę ma gwarancję tylko na rok... dlatego dodatkowe 2 lata za 260 zł były dla mnie warte rozważenia zwłaszcza, że każda naprawa sprzętu zaczyna się od 100 zł za diagnozę  :smile:


 

 

na umowie jest napisane, że ta gwarancja obowiązuje od 01.12.2014

Zapewne umowa zaczyna działać od zakończenia się gwarancji producenta. To nie żaden przekręt :smile:

Link to comment
Share on other sites

No teraz też już zrozumiałem na jakiej zasadzie to wszystko działa. A to ubezpieczenie to faktycznie przydatne jest, tak jak Aidekk napisał koszta naprawy nie są tak małe. W moim przypadku wymiana matrycy jest droższa jak cały nowy sprzęt. No i ubezpieczenie obejmuje więcej jak gwarancja producenta.

Link to comment
Share on other sites

 

 

No i ubezpieczenie obejmuje więcej jak gwarancja producenta

Oczywiście że tak. Bo standardową gwarancję masz w cenie a za dodatkowe ubezpieczenie musisz dopłacić... więc muszą Cię czymś zachęcić żebyś chciał to zrobić. Ot czysty marketing. Cieszę się, że mogłem pomóc :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dokladnie tak jak Aidekk napisal, musisz teraz czekać do rozpoczescia waznosci ubezpieczenia. Przez 2 lata masz ubezpieczenie producenta, a producent uszkodzen mechanicznych gwarancja nie obejmuje. Szkoda tylko ze przy zakupie nikt tego nie tlumaczy...

Link to comment
Share on other sites

 

 

Szkoda tylko ze przy zakupie nikt tego nie tlumaczy...

W x-kom bardzo ładnie tłumaczą, no ale już koniec reklamy. Ja w tym sklepie kupiłem już 6 lapków i 7 też kupię tam :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja kupowałem w Media Expert, sprzedawczyni poinformowała mnie tylko o tym co obejmuje gwarancja i to też w dosyć niepełny sposób.

No ale będzie znajomość tego tematu na następny raz :biggrin:

 

PS. Dzięki wszystkim za pomoc :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...