Jump to content

Honda Cbr F3


master611
 Share

Recommended Posts

Witam,zastanawiam się nad kupnem f3 coś koło '98 i mam pytanie zwłaszcza do posiadaczy cbr'ek. Czytałem trochę, że lubi hałasować tam rozrząd i że zaleca się wymianę napinacza na mechaniczny. Tylko pojawia się u mnie kolejne pytanie , bo wyczytałem, że w końcowych latach produkcji tych modeli jest już zamontowany mechaniczny i już sam nie wiem.  

Ktoś się wypowie na ten temat? :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Kolego już Ci mówię, serwisówka zaleca wymianę łańcuszka rozrządu co 60kkm i w tym napinacza, jednak rozrząd w cbr f2 f3 f4 jest po prostu słychać wcześniej, sam łańcuszek wytrzymuje spokojnie 60kkm, jeśli hałasuje to napinacz w napinaczu jest trzpień który naciska na ślizg po którym chodzi łańcuszek, generalnie niektórzy to zupełnie olewają i latają z "grzechoczącym" rozrządem po kilka tysięcy i nic się nie dzieje, inni którym przeszkadza to mogą zmienić napinacz na manualny(tylko tutaj jest ważna kontrola naciągu warto gdy ktoś ma trochę pojęcia gdy będzie to robił) lub wymiana spręzyny w oryginalnym napinaczu ew. jej podciągniecie by trzpień napinacza mocniej napinał śliźg i nadal pozostajemy przy napinaczu hydraulicznym(olejowym) lub jeszcze dla zielonych po prostu zakup nowego oryginalnego napinacza. Lub jeszcze inaczej adaptacja napinacza z f4 do f3, ja naprzykład w f2 94' mam zamontowany napinacz z cbr f4 dodatkowo podciągnięta sprężynę i praktycznie rozrząd jest nie słyszalny. Jest bardzo dużo sposobów by z tym sobie poradzić i nie musisz się tego obawiać. Przy kupnie skoncentruj się na innych elementach, hondy są twarde i odporne na katowanie co nie znaczy, że nie można kupić zajeżdżonej.

P.S napisałem Ci to tylko dlatego, że pytasz o hondę. Wcześniej już toczyłeś bezsensowny temat w tym samym dziale.

Edited by AndrzejCBRF2 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

dzieki bardzo za odpowiedz, a jak to jest z napinaczem z koncowki produkcji f3?manual? bo troche czytalem na innych forach i roznie ludzie mowia O.o

Link to comment
Share on other sites

a ktos jeszcze moze powiedziec ile srednio spala oleju ?;D

Link to comment
Share on other sites

hehe xd a tak bardziej serio? ;p  pewnie nikt sie nie chce przyznac ile mu pali :P 

to moze ja powiem,mialem gs'ke i ogolnie oleju musialem pilnowac jak ognia :P

Link to comment
Share on other sites

Ja przez 4 sezony w 900 rr "od wymiany do wymiany " żadnych dolewek ,

Link to comment
Share on other sites

Ja rownież to samo bez dolewek latam na 15w50 motul. Jak kupisz smiecia to bedziesz lal olej z benzyna.

Link to comment
Share on other sites

czemu na 15w50 jezdzisz a nie na 10w40?

Link to comment
Share on other sites

Sam mogłbyś odpowiedzieć sobie na to pytanie.:smile: Więc tak wartosć 50 ma wyższą lepkość w podwyższonych temperaturach, jeżdzę na pólsyntetyku 5100. W prawdzie jest on troszkę gęstszy od 10 W ale motocykl użytkuje się w sezonie letnim i to jest dla mnie bez wiekszego znaczenia, honda i tak stoi w garazu gdzie zawsze jest minimum 20 stopni więc olej i tak jest rzadki. Nie robie dużo km w sezonie okolo 5 tys. i właściwie nie dolewam oleju. Mam oryginalny przebieg 45 tys.

Link to comment
Share on other sites

wypytuje tak bo duzo osob mowi o niezawodnosci cbr ale jakos jeszcze srad chodzi mi po glowie i nie wiem co wybrac xd

Link to comment
Share on other sites

CBR to dobry model ale wszystko ma swoje granice, cbr ma też swoje słabe punkty. Srad nie wiem ale zapewne też. Wszystko zależy od egzemplarza, aczkolwiek jeśli mielibyśmy obydwie maszyny w dobrym stanie to srad będzie bardziej czuły na gaz. Nie wiem jak tam jest ze skrzynią biegów. Generalnie model cbr f2 f3 to udane ponadczasowe modele. 100km potrafi zrobić swoje.

Link to comment
Share on other sites

nie ma rzeczy idealnych,wiadomo; znajac mnie to jak juz bede mial kupowac to dopiero sie zdecyduje co bede chcial :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Jarek cbr 600 f3

Część. Mam pytanie. Mianowicie chciałbym do swojej cbr f3 zamontować stelaż i kufer centralny. Nigdy z takim nie jeździłem i nie wiem czy wpływa to na jazdę przy tego typu motocyklu. Ktoś ma doświadczenie w tej kwesti? Polecacie coś konkretnego?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...