shymko Opublikowano 6 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Witam Na początek przepraszam, bo może problem ten był już omawiany na forum, a mianowicie... nie załącza mi się wiatrak chłodnicy w mojej hondzie z 2005r. Podczas jazdy temperatura płynu chłodzącego jest stała i oscyluje między 76-78 *C bez względu na temperaturę otoczrenia, natomiast szybko rośnie jadąc w korkach, lub gdy motocy stoi w miejscu. Ponieważ nie jestem mechanikiem chciałbym zapytać, w czym może tkwić problem i w jaki sposób można go samemu rozwiązać. Z góry dzięki za odpowiedź. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Suchy-wolk Opublikowano 6 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Nie załącza się wentylator? A ile wkazuje Ci miernik temp *C podczas tej jazdy w korku itd.? Jeśli przekracza 100-110*C i się nie załącza, to jest faktycznie czym się powoli martwić (uszkodzone styki, miernik, przekaźnik itd.), zaś musiałbyś sprawdzić w serwisówce lub podpytać kolegów, którzy mają ten sam motocykl, jaki jest próg, czyli od jakiej temp. włącza się wentylator. U mnie w Thundercacie było to dokładnie 105*C, zaś w Daytonie już w okolicach 90-95*C się załącza. 0 Cytuj Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości w Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwinto Opublikowano 6 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 (edytowane) Co oznacza że "szybko rośnie" ? To normalne że moto w korku grzeje się dużo bardziej. U mnie wiatrak załącza się dopiero powyżej 105 c... Edytowane 6 Stycznia 2014 przez kwinto (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi Opublikowano 6 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Problem? Nie ma problemu, wszystko jest jak powinno być. Chyba, ze wiatrak nie włącza sie nawet przy temp. 105-110 stopni. 0 Cytuj Suzuki SV650S 2007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shymko Opublikowano 6 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 No niestety o tyle mnie to martwi ,że raz temperatura podczas jazdy w korku przekroczyła 110 *C i mimo to nadal wiatrak nie załączył się. Ale pamiętam, że w dniu zakupu motocykla wiatrak się włączył.Od tamtej pory nie miał wiele okazji do załączanie się gdyż jeździłem w sposób, który nie wymagał dodatkowego chłodzenia. Ale martwi mnie to, bo jest męczące, gdy wjeżdżam w miasto, widzę korki i w głowie już myśli, by moto nie przegrzać. A co proponujecie sprawdzić, by problem usunąć? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crucial Opublikowano 6 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Na początek sprawdź bezpieczniki. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejCBR Opublikowano 6 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 (edytowane) Dokładnie jak wyżej, później połączenie przewodów, następnie samo działanie wentylatora(na krótko) następnie czujnik. Edytowane 6 Stycznia 2014 przez AndrzejCBRF2 (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
renpa1971 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 Wypnij kostke przy chlodnicy od czujnika wlaczania wentylatora i zmostkuj dwa styki w kostce. Powinien wentyl zalaczyc,jezeli nie to czujnik j**niety lub gdzies styki luzne i nie lacza .Sprawdz ewent spryskaj preparatem do poprawienia przewodzenia elektrycznego. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shymko Opublikowano 17 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 Przepraszam, że dopiero się odzywam, postaram się zrobić wszystko jak we wskazówkach i dam znać czy i co pomogło 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
golona93 Opublikowano 1 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2014 kolego mialem podobny problem w swojej cbr f2 przyczyna byl czujnik na chlodnicy . 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_lc4 Opublikowano 2 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2014 Jak wyżej, w CBR 600 zdaża sie często uszkodzenie czujnika w chłodnicy. I jak dobrze pamiętam mam on jeden przewód, a nie dwa który dla sprawdzenia czy to kwestia czujnika trzeba dotknać do masy. 0 Cytuj Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane... SUPERMOTO LDZ Inspekcja Rowów Przydrożnych https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=aymt_homepage_panel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soltys Opublikowano 24 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 (edytowane) w 600RR chyba nie ma czujnika w chłodnicy, działa to zupełnie inaczej niż w F2 (tam to było o wiele prostrze) w 600RR komputer steruje wentylatorem proponuję zacząć od bezpiecznika, sprawdziłeś? w CBR 600 zdaża sie często uszkodzenie czujnika w chłodnicy dodam jeszcze, że: CBR600F posiada czujnik temperatury chłodnicy który załącza wentylator cbr600RR natomiast są dwa osobne obwody: 1. czujnik temperatury (który podaje również temp. na zegary) - jest sprawny bo autor tematu pisze iż temperatura na zegarach jest wyświetlona 2. obwód wentylatora (trzeba sprawdzać w kolejności: bezpiecznik, przekaźnik i wentylator) to on musiał ulec "uszkodzeniu" wszystko przechodzi przez jednostkę centralną (ECM), ona czerpie informacje z czujnika temperatury(ECT (Engine Coolant Temperature) Sensor) i następnie steruje wentylatorem i wyświetlaczem temp. na zegarach Może byc również przerwane połączenie->zaśniedziałe kostki bądź zerwany przewód. Zaczął bym od sprawdzenia bezpiecznika a następnie sterował przekaźnikiem by załączyć wentylator. Sprawa jest dość prosta lecz jeśli nie ogarniasz pstryczków elektryczków zaprowadź do mechanika-elektryka Edytowane 24 Lutego 2014 przez Suchy-wolk (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shymko Opublikowano 26 Lutego 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 Dziéki za podpowiedz, przed wyjazdem wlasnie zauwazylem ,ze nie ma przy chlodnicy zadnego czujnika wiec masz racje.Niestety w chwili obecnej jestem za granica a moje Hondzia grzecznie czeka. Jak tylko wroce od razu to sprawdze. A propos, czy moze moglbys mi podpowiedziec gdzie szukac tego bezpiecznika, bo szczerze mowiac w kabelkach nie jestem najlepszy . Pozdrawiam forumowiczow i mam nadzieje, ze na wiosne spotkamy sie gdzies na trasie 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundurowy88 Opublikowano 1 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2014 najczęściej są gdzieś pod wypełnieniem plastików przy kierownicy ewentualnie tak jak u mnie pod kanapą kierowcy 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.