Jump to content

Honda Cbr 600 Rr 2005R. - Nie Włącza Się Wentylator Chłodnicy


shymko
 Share

Recommended Posts

Witam

Na początek przepraszam, bo może problem ten był już omawiany na forum, a mianowicie... nie załącza mi się wiatrak chłodnicy w mojej hondzie z 2005r. Podczas jazdy temperatura płynu chłodzącego jest stała i oscyluje między 76-78 *C bez względu na temperaturę otoczrenia, natomiast szybko rośnie jadąc w korkach, lub gdy motocy stoi w miejscu. Ponieważ nie jestem mechanikiem chciałbym zapytać, w czym może tkwić problem i w jaki sposób można go samemu rozwiązać.

Z góry dzięki za odpowiedź.

Link to comment
Share on other sites

Nie załącza się wentylator? A ile wkazuje Ci miernik temp *C podczas tej jazdy w korku itd.? Jeśli przekracza 100-110*C i się nie załącza, to jest faktycznie czym się powoli martwić (uszkodzone styki, miernik, przekaźnik itd.), zaś musiałbyś sprawdzić w serwisówce lub podpytać kolegów, którzy mają ten sam motocykl, jaki jest próg, czyli od jakiej temp. włącza się wentylator. U mnie w Thundercacie było to dokładnie 105*C, zaś w Daytonie już w okolicach 90-95*C się załącza.

Link to comment
Share on other sites

Co oznacza że "szybko rośnie" ? To normalne że moto w korku grzeje się dużo bardziej. U mnie wiatrak załącza się dopiero powyżej 105 c...

Edited by kwinto (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Problem? Nie ma problemu, wszystko jest jak powinno być. Chyba, ze wiatrak nie włącza sie nawet przy temp. 105-110 stopni.

Link to comment
Share on other sites

No niestety o tyle mnie to martwi ,że raz temperatura podczas jazdy w korku przekroczyła 110 *C i mimo to nadal wiatrak nie załączył się.

Ale pamiętam, że w dniu zakupu motocykla wiatrak się włączył.Od tamtej pory nie miał wiele okazji do załączanie się gdyż jeździłem w sposób, który nie wymagał dodatkowego chłodzenia. Ale martwi mnie to, bo jest męczące, gdy wjeżdżam w miasto, widzę korki i w głowie już myśli, by moto nie przegrzać.

A co proponujecie sprawdzić, by problem usunąć?

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie jak wyżej, później połączenie przewodów, następnie samo działanie wentylatora(na krótko) następnie czujnik.

Edited by AndrzejCBRF2 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Wypnij kostke przy chlodnicy od czujnika wlaczania wentylatora i zmostkuj dwa styki w kostce. Powinien wentyl zalaczyc,jezeli nie to czujnik j**niety lub gdzies styki luzne i nie lacza .Sprawdz ewent spryskaj preparatem do poprawienia przewodzenia elektrycznego.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Przepraszam, że dopiero się odzywam, postaram się zrobić wszystko jak we wskazówkach i dam znać czy i co pomogło :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jak wyżej, w CBR 600 zdaża sie często uszkodzenie czujnika w chłodnicy. I jak dobrze pamiętam mam on jeden przewód, a nie dwa który dla sprawdzenia czy to kwestia czujnika trzeba dotknać do masy.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

w 600RR chyba nie ma czujnika w chłodnicy, działa to zupełnie inaczej niż w F2 (tam to było o wiele prostrze)

w 600RR komputer steruje wentylatorem

 

proponuję zacząć od bezpiecznika, sprawdziłeś?

 

w CBR 600 zdaża sie często uszkodzenie czujnika w chłodnicy

dodam jeszcze, że:

CBR600F posiada czujnik temperatury chłodnicy który załącza wentylator

 

cbr600RR natomiast są dwa osobne obwody:

1. czujnik temperatury (który podaje również temp. na zegary) - jest sprawny bo autor tematu pisze iż temperatura na zegarach jest wyświetlona

2. obwód wentylatora (trzeba sprawdzać w kolejności: bezpiecznik, przekaźnik i wentylator) to on musiał ulec "uszkodzeniu"

 

wszystko przechodzi przez jednostkę centralną (ECM), ona czerpie informacje z czujnika temperatury(ECT (Engine Coolant Temperature) Sensor) i następnie steruje wentylatorem i wyświetlaczem temp. na zegarach

 

Może byc również przerwane połączenie->zaśniedziałe kostki bądź zerwany przewód.

 

Zaczął bym od sprawdzenia bezpiecznika a następnie sterował przekaźnikiem by załączyć wentylator.

 

Sprawa jest dość prosta lecz jeśli nie ogarniasz pstryczków elektryczków zaprowadź do mechanika-elektryka

Edited by Suchy-wolk (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Dziéki za podpowiedz, przed wyjazdem wlasnie zauwazylem ,ze nie ma przy chlodnicy zadnego czujnika wiec masz racje.Niestety w chwili obecnej jestem za granica a moje Hondzia grzecznie czeka. Jak tylko wroce od razu to sprawdze. A propos, czy moze moglbys mi podpowiedziec gdzie szukac tego bezpiecznika, bo szczerze mowiac w kabelkach nie jestem najlepszy :smile:.

 

Pozdrawiam forumowiczow i mam nadzieje, ze na wiosne spotkamy sie gdzies na trasie :smile:

Link to comment
Share on other sites

mundurowy88

najczęściej są gdzieś pod wypełnieniem plastików przy kierownicy ewentualnie tak jak u mnie pod kanapą kierowcy

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...