shymko Posted January 6, 2014 Report Share Posted January 6, 2014 Witam Na początek przepraszam, bo może problem ten był już omawiany na forum, a mianowicie... nie załącza mi się wiatrak chłodnicy w mojej hondzie z 2005r. Podczas jazdy temperatura płynu chłodzącego jest stała i oscyluje między 76-78 *C bez względu na temperaturę otoczrenia, natomiast szybko rośnie jadąc w korkach, lub gdy motocy stoi w miejscu. Ponieważ nie jestem mechanikiem chciałbym zapytać, w czym może tkwić problem i w jaki sposób można go samemu rozwiązać. Z góry dzięki za odpowiedź. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suchy-wolk Posted January 6, 2014 Report Share Posted January 6, 2014 Nie załącza się wentylator? A ile wkazuje Ci miernik temp *C podczas tej jazdy w korku itd.? Jeśli przekracza 100-110*C i się nie załącza, to jest faktycznie czym się powoli martwić (uszkodzone styki, miernik, przekaźnik itd.), zaś musiałbyś sprawdzić w serwisówce lub podpytać kolegów, którzy mają ten sam motocykl, jaki jest próg, czyli od jakiej temp. włącza się wentylator. U mnie w Thundercacie było to dokładnie 105*C, zaś w Daytonie już w okolicach 90-95*C się załącza. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kwinto Posted January 6, 2014 Report Share Posted January 6, 2014 (edited) Co oznacza że "szybko rośnie" ? To normalne że moto w korku grzeje się dużo bardziej. U mnie wiatrak załącza się dopiero powyżej 105 c... Edited January 6, 2014 by kwinto (see edit history) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomi Posted January 6, 2014 Report Share Posted January 6, 2014 Problem? Nie ma problemu, wszystko jest jak powinno być. Chyba, ze wiatrak nie włącza sie nawet przy temp. 105-110 stopni. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
shymko Posted January 6, 2014 Author Report Share Posted January 6, 2014 No niestety o tyle mnie to martwi ,że raz temperatura podczas jazdy w korku przekroczyła 110 *C i mimo to nadal wiatrak nie załączył się. Ale pamiętam, że w dniu zakupu motocykla wiatrak się włączył.Od tamtej pory nie miał wiele okazji do załączanie się gdyż jeździłem w sposób, który nie wymagał dodatkowego chłodzenia. Ale martwi mnie to, bo jest męczące, gdy wjeżdżam w miasto, widzę korki i w głowie już myśli, by moto nie przegrzać. A co proponujecie sprawdzić, by problem usunąć? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crucial Posted January 6, 2014 Report Share Posted January 6, 2014 Na początek sprawdź bezpieczniki. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrzejCBR Posted January 6, 2014 Report Share Posted January 6, 2014 (edited) Dokładnie jak wyżej, później połączenie przewodów, następnie samo działanie wentylatora(na krótko) następnie czujnik. Edited January 6, 2014 by AndrzejCBRF2 (see edit history) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
renpa1971 Posted January 8, 2014 Report Share Posted January 8, 2014 Wypnij kostke przy chlodnicy od czujnika wlaczania wentylatora i zmostkuj dwa styki w kostce. Powinien wentyl zalaczyc,jezeli nie to czujnik j**niety lub gdzies styki luzne i nie lacza .Sprawdz ewent spryskaj preparatem do poprawienia przewodzenia elektrycznego. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
shymko Posted January 17, 2014 Author Report Share Posted January 17, 2014 Przepraszam, że dopiero się odzywam, postaram się zrobić wszystko jak we wskazówkach i dam znać czy i co pomogło 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
golona93 Posted February 1, 2014 Report Share Posted February 1, 2014 kolego mialem podobny problem w swojej cbr f2 przyczyna byl czujnik na chlodnicy . 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal_lc4 Posted February 2, 2014 Report Share Posted February 2, 2014 Jak wyżej, w CBR 600 zdaża sie często uszkodzenie czujnika w chłodnicy. I jak dobrze pamiętam mam on jeden przewód, a nie dwa który dla sprawdzenia czy to kwestia czujnika trzeba dotknać do masy. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soltys Posted February 24, 2014 Report Share Posted February 24, 2014 (edited) w 600RR chyba nie ma czujnika w chłodnicy, działa to zupełnie inaczej niż w F2 (tam to było o wiele prostrze) w 600RR komputer steruje wentylatorem proponuję zacząć od bezpiecznika, sprawdziłeś? w CBR 600 zdaża sie często uszkodzenie czujnika w chłodnicy dodam jeszcze, że: CBR600F posiada czujnik temperatury chłodnicy który załącza wentylator cbr600RR natomiast są dwa osobne obwody: 1. czujnik temperatury (który podaje również temp. na zegary) - jest sprawny bo autor tematu pisze iż temperatura na zegarach jest wyświetlona 2. obwód wentylatora (trzeba sprawdzać w kolejności: bezpiecznik, przekaźnik i wentylator) to on musiał ulec "uszkodzeniu" wszystko przechodzi przez jednostkę centralną (ECM), ona czerpie informacje z czujnika temperatury(ECT (Engine Coolant Temperature) Sensor) i następnie steruje wentylatorem i wyświetlaczem temp. na zegarach Może byc również przerwane połączenie->zaśniedziałe kostki bądź zerwany przewód. Zaczął bym od sprawdzenia bezpiecznika a następnie sterował przekaźnikiem by załączyć wentylator. Sprawa jest dość prosta lecz jeśli nie ogarniasz pstryczków elektryczków zaprowadź do mechanika-elektryka Edited February 24, 2014 by Suchy-wolk (see edit history) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
shymko Posted February 26, 2014 Author Report Share Posted February 26, 2014 Dziéki za podpowiedz, przed wyjazdem wlasnie zauwazylem ,ze nie ma przy chlodnicy zadnego czujnika wiec masz racje.Niestety w chwili obecnej jestem za granica a moje Hondzia grzecznie czeka. Jak tylko wroce od razu to sprawdze. A propos, czy moze moglbys mi podpowiedziec gdzie szukac tego bezpiecznika, bo szczerze mowiac w kabelkach nie jestem najlepszy . Pozdrawiam forumowiczow i mam nadzieje, ze na wiosne spotkamy sie gdzies na trasie 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mundurowy88 Posted March 1, 2014 Report Share Posted March 1, 2014 najczęściej są gdzieś pod wypełnieniem plastików przy kierownicy ewentualnie tak jak u mnie pod kanapą kierowcy 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.