shymko Opublikowano 6 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 6 Stycznia 2014 Witam Na początek przepraszam, bo może problem ten był już omawiany na forum, a mianowicie... nie załącza mi się wiatrak chłodnicy w mojej hondzie z 2005r. Podczas jazdy temperatura płynu chłodzącego jest stała i oscyluje między 76-78 *C bez względu na temperaturę otoczrenia, natomiast szybko rośnie jadąc w korkach, lub gdy motocy stoi w miejscu. Ponieważ nie jestem mechanikiem chciałbym zapytać, w czym może tkwić problem i w jaki sposób można go samemu rozwiązać. Z góry dzięki za odpowiedź. 0 Cytuj
Suchy-wolk Opublikowano 6 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 6 Stycznia 2014 Nie załącza się wentylator? A ile wkazuje Ci miernik temp *C podczas tej jazdy w korku itd.? Jeśli przekracza 100-110*C i się nie załącza, to jest faktycznie czym się powoli martwić (uszkodzone styki, miernik, przekaźnik itd.), zaś musiałbyś sprawdzić w serwisówce lub podpytać kolegów, którzy mają ten sam motocykl, jaki jest próg, czyli od jakiej temp. włącza się wentylator. U mnie w Thundercacie było to dokładnie 105*C, zaś w Daytonie już w okolicach 90-95*C się załącza. 0 Cytuj Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości w Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl
kwinto Opublikowano 6 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 6 Stycznia 2014 (edytowane) Co oznacza że "szybko rośnie" ? To normalne że moto w korku grzeje się dużo bardziej. U mnie wiatrak załącza się dopiero powyżej 105 c... Edytowane 6 Stycznia 2014 przez kwinto (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj
Tomi Opublikowano 6 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 6 Stycznia 2014 Problem? Nie ma problemu, wszystko jest jak powinno być. Chyba, ze wiatrak nie włącza sie nawet przy temp. 105-110 stopni. 0 Cytuj Suzuki SV650S 2007
shymko Opublikowano 6 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 6 Stycznia 2014 No niestety o tyle mnie to martwi ,że raz temperatura podczas jazdy w korku przekroczyła 110 *C i mimo to nadal wiatrak nie załączył się. Ale pamiętam, że w dniu zakupu motocykla wiatrak się włączył.Od tamtej pory nie miał wiele okazji do załączanie się gdyż jeździłem w sposób, który nie wymagał dodatkowego chłodzenia. Ale martwi mnie to, bo jest męczące, gdy wjeżdżam w miasto, widzę korki i w głowie już myśli, by moto nie przegrzać. A co proponujecie sprawdzić, by problem usunąć? 0 Cytuj
crucial Opublikowano 6 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 6 Stycznia 2014 Na początek sprawdź bezpieczniki. 0 Cytuj
AndrzejCBR Opublikowano 6 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 6 Stycznia 2014 (edytowane) Dokładnie jak wyżej, później połączenie przewodów, następnie samo działanie wentylatora(na krótko) następnie czujnik. Edytowane 6 Stycznia 2014 przez AndrzejCBRF2 (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj
renpa1971 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Stycznia 2014 Wypnij kostke przy chlodnicy od czujnika wlaczania wentylatora i zmostkuj dwa styki w kostce. Powinien wentyl zalaczyc,jezeli nie to czujnik j**niety lub gdzies styki luzne i nie lacza .Sprawdz ewent spryskaj preparatem do poprawienia przewodzenia elektrycznego. 0 Cytuj
shymko Opublikowano 17 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2014 Przepraszam, że dopiero się odzywam, postaram się zrobić wszystko jak we wskazówkach i dam znać czy i co pomogło 0 Cytuj
golona93 Opublikowano 1 Lutego 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2014 kolego mialem podobny problem w swojej cbr f2 przyczyna byl czujnik na chlodnicy . 0 Cytuj
michal_lc4 Opublikowano 2 Lutego 2014 Zgłoś Opublikowano 2 Lutego 2014 Jak wyżej, w CBR 600 zdaża sie często uszkodzenie czujnika w chłodnicy. I jak dobrze pamiętam mam on jeden przewód, a nie dwa który dla sprawdzenia czy to kwestia czujnika trzeba dotknać do masy. 0 Cytuj Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane... SUPERMOTO LDZ Inspekcja Rowów Przydrożnych https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=aymt_homepage_panel
Soltys Opublikowano 24 Lutego 2014 Zgłoś Opublikowano 24 Lutego 2014 (edytowane) w 600RR chyba nie ma czujnika w chłodnicy, działa to zupełnie inaczej niż w F2 (tam to było o wiele prostrze) w 600RR komputer steruje wentylatorem proponuję zacząć od bezpiecznika, sprawdziłeś? w CBR 600 zdaża sie często uszkodzenie czujnika w chłodnicy dodam jeszcze, że: CBR600F posiada czujnik temperatury chłodnicy który załącza wentylator cbr600RR natomiast są dwa osobne obwody: 1. czujnik temperatury (który podaje również temp. na zegary) - jest sprawny bo autor tematu pisze iż temperatura na zegarach jest wyświetlona 2. obwód wentylatora (trzeba sprawdzać w kolejności: bezpiecznik, przekaźnik i wentylator) to on musiał ulec "uszkodzeniu" wszystko przechodzi przez jednostkę centralną (ECM), ona czerpie informacje z czujnika temperatury(ECT (Engine Coolant Temperature) Sensor) i następnie steruje wentylatorem i wyświetlaczem temp. na zegarach Może byc również przerwane połączenie->zaśniedziałe kostki bądź zerwany przewód. Zaczął bym od sprawdzenia bezpiecznika a następnie sterował przekaźnikiem by załączyć wentylator. Sprawa jest dość prosta lecz jeśli nie ogarniasz pstryczków elektryczków zaprowadź do mechanika-elektryka Edytowane 24 Lutego 2014 przez Suchy-wolk (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj
shymko Opublikowano 26 Lutego 2014 Autor Zgłoś Opublikowano 26 Lutego 2014 Dziéki za podpowiedz, przed wyjazdem wlasnie zauwazylem ,ze nie ma przy chlodnicy zadnego czujnika wiec masz racje.Niestety w chwili obecnej jestem za granica a moje Hondzia grzecznie czeka. Jak tylko wroce od razu to sprawdze. A propos, czy moze moglbys mi podpowiedziec gdzie szukac tego bezpiecznika, bo szczerze mowiac w kabelkach nie jestem najlepszy . Pozdrawiam forumowiczow i mam nadzieje, ze na wiosne spotkamy sie gdzies na trasie 0 Cytuj
mundurowy88 Opublikowano 1 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Marca 2014 najczęściej są gdzieś pod wypełnieniem plastików przy kierownicy ewentualnie tak jak u mnie pod kanapą kierowcy 0 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.