Skocz do zawartości

wydarzenie_FLM_Tuchola.png

Zapraszamy na Zlot Forum Łódzkich Motocyklistów  - więcej informacji tutaj.

Honda Cbr 600 Rr 2005R. - Nie Włącza Się Wentylator Chłodnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Na początek przepraszam, bo może problem ten był już omawiany na forum, a mianowicie... nie załącza mi się wiatrak chłodnicy w mojej hondzie z 2005r. Podczas jazdy temperatura płynu chłodzącego jest stała i oscyluje między 76-78 *C bez względu na temperaturę otoczrenia, natomiast szybko rośnie jadąc w korkach, lub gdy motocy stoi w miejscu. Ponieważ nie jestem mechanikiem chciałbym zapytać, w czym może tkwić problem i w jaki sposób można go samemu rozwiązać.

Z góry dzięki za odpowiedź.

Opublikowano

Nie załącza się wentylator? A ile wkazuje Ci miernik temp *C podczas tej jazdy w korku itd.? Jeśli przekracza 100-110*C i się nie załącza, to jest faktycznie czym się powoli martwić (uszkodzone styki, miernik, przekaźnik itd.), zaś musiałbyś sprawdzić w serwisówce lub podpytać kolegów, którzy mają ten sam motocykl, jaki jest próg, czyli od jakiej temp. włącza się wentylator. U mnie w Thundercacie było to dokładnie 105*C, zaś w Daytonie już w okolicach 90-95*C się załącza.

Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości winfakt_logo_sygnatura.png

Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl

Opublikowano (edytowane)

Co oznacza że "szybko rośnie" ? To normalne że moto w korku grzeje się dużo bardziej. U mnie wiatrak załącza się dopiero powyżej 105 c...

Edytowane przez kwinto (wyświetl historię edycji)
Opublikowano

Problem? Nie ma problemu, wszystko jest jak powinno być. Chyba, ze wiatrak nie włącza sie nawet przy temp. 105-110 stopni.

Suzuki SV650S 2007 icon1.png

Opublikowano

No niestety o tyle mnie to martwi ,że raz temperatura podczas jazdy w korku przekroczyła 110 *C i mimo to nadal wiatrak nie załączył się.

Ale pamiętam, że w dniu zakupu motocykla wiatrak się włączył.Od tamtej pory nie miał wiele okazji do załączanie się gdyż jeździłem w sposób, który nie wymagał dodatkowego chłodzenia. Ale martwi mnie to, bo jest męczące, gdy wjeżdżam w miasto, widzę korki i w głowie już myśli, by moto nie przegrzać.

A co proponujecie sprawdzić, by problem usunąć?

Opublikowano

Na początek sprawdź bezpieczniki.

Opublikowano (edytowane)

Dokładnie jak wyżej, później połączenie przewodów, następnie samo działanie wentylatora(na krótko) następnie czujnik.

Edytowane przez AndrzejCBRF2 (wyświetl historię edycji)
Opublikowano

Wypnij kostke przy chlodnicy od czujnika wlaczania wentylatora i zmostkuj dwa styki w kostce. Powinien wentyl zalaczyc,jezeli nie to czujnik j**niety lub gdzies styki luzne i nie lacza .Sprawdz ewent spryskaj preparatem do poprawienia przewodzenia elektrycznego.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Przepraszam, że dopiero się odzywam, postaram się zrobić wszystko jak we wskazówkach i dam znać czy i co pomogło :smile:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

kolego mialem podobny problem w swojej cbr f2 przyczyna byl czujnik na chlodnicy .

Opublikowano

Jak wyżej, w CBR 600 zdaża sie często uszkodzenie czujnika w chłodnicy. I jak dobrze pamiętam mam on jeden przewód, a nie dwa który dla sprawdzenia czy to kwestia czujnika trzeba dotknać do masy.

Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane...  :P   SUPERMOTO LDZ
       Inspekcja Rowów Przydrożnych   :riding:                                                                          https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=aymt_homepage_panel

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

w 600RR chyba nie ma czujnika w chłodnicy, działa to zupełnie inaczej niż w F2 (tam to było o wiele prostrze)

w 600RR komputer steruje wentylatorem

 

proponuję zacząć od bezpiecznika, sprawdziłeś?

 

w CBR 600 zdaża sie często uszkodzenie czujnika w chłodnicy

dodam jeszcze, że:

CBR600F posiada czujnik temperatury chłodnicy który załącza wentylator

 

cbr600RR natomiast są dwa osobne obwody:

1. czujnik temperatury (który podaje również temp. na zegary) - jest sprawny bo autor tematu pisze iż temperatura na zegarach jest wyświetlona

2. obwód wentylatora (trzeba sprawdzać w kolejności: bezpiecznik, przekaźnik i wentylator) to on musiał ulec "uszkodzeniu"

 

wszystko przechodzi przez jednostkę centralną (ECM), ona czerpie informacje z czujnika temperatury(ECT (Engine Coolant Temperature) Sensor) i następnie steruje wentylatorem i wyświetlaczem temp. na zegarach

 

Może byc również przerwane połączenie->zaśniedziałe kostki bądź zerwany przewód.

 

Zaczął bym od sprawdzenia bezpiecznika a następnie sterował przekaźnikiem by załączyć wentylator.

 

Sprawa jest dość prosta lecz jeśli nie ogarniasz pstryczków elektryczków zaprowadź do mechanika-elektryka

Edytowane przez Suchy-wolk (wyświetl historię edycji)
Opublikowano

Dziéki za podpowiedz, przed wyjazdem wlasnie zauwazylem ,ze nie ma przy chlodnicy zadnego czujnika wiec masz racje.Niestety w chwili obecnej jestem za granica a moje Hondzia grzecznie czeka. Jak tylko wroce od razu to sprawdze. A propos, czy moze moglbys mi podpowiedziec gdzie szukac tego bezpiecznika, bo szczerze mowiac w kabelkach nie jestem najlepszy :smile:.

 

Pozdrawiam forumowiczow i mam nadzieje, ze na wiosne spotkamy sie gdzies na trasie :smile:

Opublikowano

najczęściej są gdzieś pod wypełnieniem plastików przy kierownicy ewentualnie tak jak u mnie pod kanapą kierowcy

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...