da27 Opublikowano 30 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 Witam planuje wymiane oleju w mojej hodzie cbr z 1999r. zakupiłem juz filtr oleju oryginał z salonu hondy w łodzi teraz czas na olej którego jeszcze nie posiadam do jego wymiany. planuje kupic full syntetyka motul 300v tylko nie wiem jeszcze dokładnie jaki bo nie wiem jaka jest róznica miedzy 10w40 a 15w50. jak ktos wie to niech napisze i mi doradzi z góry dziekuje 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOTORWINGS Opublikowano 30 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 Motula 300V do bajka z 1999r.? Jeśli nie jeździsz po torze to bez sensu- w najlepszym przypadku wywalisz kasę niepotrzebnie, w najgorszym wywalisz jeszcze kasę na wymianę uszczelek silnikowych. Zalej go półsyntetykiem (Motul 5100), a za zaoszczędzoną kasę zrób inne rzeczy w moto. Motul 5100 i tak przekracza wielokrotnie specyfikację oleju zalecanego do tego moto w chwili produkcji. Ewentualnie jeśli bardzo chcesz syntetyka to Motul 7100, natomiast nie wlewaj w żadnym razie 300V czy innych podwójnie estrowanych olejów-one służą do użytku ekstremalnego i tylko wtedy się sprawdzają. Do tego, o czym nie wielu ludzi wie, 300V powinien być dużo częściej wymieniany, niż normalny olej. Do Twojego moto w Polskich warunkach lepsze będzie 10w40. 0 Cytuj Polub nas na Facebook'u http://www.facebook.com/Motorwings Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
da27 Opublikowano 30 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 to chyba zaleje go 7100 10w40 stary naprawde duzo mi pomogłes 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOTORWINGS Opublikowano 30 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 You're welcome Jak byś chciał to MOTUL 7100 jest u nas jeszcze w promocji 4l za 179 zł 0 Cytuj Polub nas na Facebook'u http://www.facebook.com/Motorwings Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejCBR Opublikowano 31 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 (edytowane) Temat jest z zapytaniem o różnice miedzy 10w-40 a 15w-50 najpierw napiszę Ci czym się różnią bo wcześniej nie zostało to powiedziane. Więc pierwsza liczba oznacza gęstość oleju u niskich temperaturach tzn 10w można swobodnie odpalić eksploatować w temperaturze -20. 15W w temperaturze -15. (piszę z pamięci mam nadzieję, że się nie pomyliłem z wartościami. natomiast druga liczna oznacza lepkość w wysokich temperaturach podczas pracy silnika tym samym czym większa liczba druga tym lepsza lepkość i mniejsze tarcie. Reasumując nikt nie używa motocykla sportowego w temperaturach -20 czy -10. Także czy kupisz 10W czy 15W nie ma to różnicy tak naprawdę ponieważ motocyklem w zimę się nie jeździ. Darować można sobie gadki o tym że olej 10W dotrzę do silnika szybciej niż niż 15W w temperaturach których użytkuje się moto nie ma to znaczenia. Ja osobiście CBR F2 z 94 jeżdzę na motul 5100 15W-50 jestem z niego zadowolony. Tobie również mogę polecić ten olej. Tak jak wyżej już pisał przedstawiciel MW bez sensu kupować 300V lub 7100. Nic Ci to nie da. 5100 bedzię git. Pozdrawiam. Edytowane 31 Grudnia 2013 przez AndrzejCBRF2 (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Suchy-wolk Opublikowano 31 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 Proponuję zacząć od podstaw dot.klasyfikacji olejów silnikowych: 0 Cytuj Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości w Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOTORWINGS Opublikowano 31 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 W przypadku olejów motocyklowych pierwsza wartość ma bardziej znaczenie jako gęstość oleju niż jako temperatura zimowa z oczywistych względów W praktyce ma to bardziej znaczenie dla pracy skrzyni biegów i sprzęgła niż silnika, choć oczywiście w przypadku pieców mocno "spracowanych" dobiera się zazwyczaj większą gęstość licząc na mniejsze ubytki w stanie oleju Dlatego nie ma też co pisać, że nie ma różnicy między 10W a 15W, bo ona istnieje i najczęściej jest odczuwalna na skrzyni biegów i sprzęgle. No i oczywiście zalecane lepkości w tym co wkleił Suchy dotyczą aut a nie motocykli. Ja osobiście zalałbym 10w40 i zobaczył jak się to sprawdzi u Ciebie, bo w większości przypadków taka wartość daje najlepsze rezultaty(oczywiście po za tymi sprzętami gdzie serwisówka zaleca inne wartości). 0 Cytuj Polub nas na Facebook'u http://www.facebook.com/Motorwings Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Suchy-wolk Opublikowano 31 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 No i oczywiście zalecane lepkości w tym co wkleił Suchy dotyczą aut a nie motocykli. Bo nie mogłem znaleźć motocyklowej rozpiski, więc różnicy dużej prawdopodobnie nie ma albo nikt jeszcze nie przygotował klasyfikacji dla moto. You know @da27 aby utrzymać "ciągłość" w zmianie oleju, możesz też wyciągnąć np. strzykawką jakieś 100ml oleju i oddać do darmowej analizy do Apteki olejowej i będziesz wiedział czy jeździsz aktualnie na syntetyku/pół-syntetyku czy jeszcze innym specyfiku. Korzystałem z tego rozwiązania kilkakrotnie i pomagało w doborze oleju, który był wcześniej wlany przez innego właściciela. 0 Cytuj Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości w Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejCBR Opublikowano 2 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Zgdzam się z tym co napisał MW z tym, że te różnice w pracy skrzyni biegów i sprzęgła będą minimalne i będą odczuwalne tylko na początku ponieważ przy osiągnięciu roboczej temperatury oleju obydwa te oleje będą o podobnej gęstości. W każdym bądź razie autor posta ma bardzo dobrze wyjaśnione swoje pytanie, więc to co wleje zależy od niego a odpowiedzi są sensowne więc może być spokojny o swoją maszynę. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek4026e Opublikowano 3 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Ciekawy artykuł o olejach również motocyklowych.http://chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/olej.htm 1 Cytuj Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rogal Opublikowano 1 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2017 No właśnie... I ja doszedłem do tego tematu, gdyż stoję przed koniecznością wymiany oleju. Wcześniej dawałem do serwisu, zalewano mi motul i tyle... Mówili, że ten jest do mojego silnika najlepszy i nie zadawałem pytań. Teraz, kiedy będę to robił sam, zacząłem zastanawiać się nad odpowiednim doborem. @MOTORWINGS pisze logicznie! Mam zx6r z 98 i trafia do mnie to co napisali powyżej. Z kolei artykuł zamieszczony @bartek4026e mówi trochę inaczej. Przekonuje do używania syntetycznego oleju. Znaczy poleca mineralny olej do maszyn z lat 60 i bardziej skupia się na dodatkach w olejach. Ale pokazuje ten syntetyczny jako dużo korzystniejszy! No i tu jest właściwe pytanie. Lubię czasem przycisnąć moto. Lubię czasem zobaczyć wskazówkę obrotomierza w czerwonym polu. Ale nie jeżdżę po torze. Nie mam całodniowych sesji z piłowanie silnika i trzymaniem do na wysokich obrotach. Ale chce wiedzieć, ze jak daje w palnik, to nie zużywał silnika a jeśli tak, to olej którym zalałem moto. Daje mi najlepszą ochronę. Wiec, syntetyk motula czy 15 w50 pół syntetyk? Sorry za odgrzebywanie ale mega mnie to nurtuje 0 Cytuj ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek rst1000 Opublikowano 16 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2017 Dnia 1.12.2017 o 14:53, Rogal napisał: Wiec, syntetyk motula czy 15 w50 pół syntetyk? Sorry za odgrzebywanie ale mega mnie to nurtuje Szukasz odpowiedzi na temat, który jest jest bez oczekiwanej odpowiedzi. Nie polepszysz właściwości motocykla poprzez zmianę oleju, nie możesz zalać coś lepszego. Czasami jest tak, że sprzęgło się inaczej zachowuje. (To temat rzeka.) Np. nie zmieniasz sprzęgła na nowe, zmieniasz olej i NIBY się polepszyło, np. nie ślizga się albo biegi wchodzą ale w pewnych obrotach przycierasz silnik. W ogóle tego nie czujesz, z czasem coś się tam zmienia. Jak nie jedno to drugie. Po prostu każdy sprzęt ma swoje zalety , ma i wady. A w ogóle to wysilone maszyny to worek bez dna, olejem nie poprawisz typu sprzętu. Chcesz mieć sprzęt o innych parametrach to trzeba wymienić całość, najlepiej na nowy. Ha, 50 tys zamiast 3 stów. Niezbyt optymistyczny punkt widzenia. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rogal Opublikowano 16 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2017 Punkt docelowy mojego pytania to nie jak zrobić coś, żeby chodziło jak nowe, ale zrobić coś, co nie zaszkodzi i wydłuży żywotność. Mam świadomość, że wszystko się złużywa i że nowe jest lepsze, ale jak ma się stare, to chcę o to dbać. Dlatego szukam oleju, popartego wyjaśnieniem logicznym i merytorycznym, który będę mógł zalać do zx6r z 98 roku. Motocykl jest we wzorowym stanie. Wszystko robione z serwisowką. Dwa lata temu luzy zaworowe, gaźniki czyszczone regulowane i synchronizowane co 1,5 roku. Chce zachować ten stan rzeczy 0 Cytuj ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_lc4 Opublikowano 16 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2017 9 godzin temu, Rogal napisał: Wszystko robione z serwisowką. Więc olej zalej również zgodny z serwisówką. 1 Cytuj Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane... SUPERMOTO LDZ Inspekcja Rowów Przydrożnych https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=aymt_homepage_panel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rogal Opublikowano 16 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2017 To jest najprostsza i najtrafniejsza odpowiedź... Thx... 0 Cytuj ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_lc4 Opublikowano 17 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2017 I z doświadczenia polecam Motul'a 7100 np. 10W-40 jak mówi u Ciebie serwisówka. 1 Cytuj Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane... SUPERMOTO LDZ Inspekcja Rowów Przydrożnych https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=aymt_homepage_panel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michallica Opublikowano 8 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 A ja mam pytanie do kolegów z Motorwings - motocykl pt. BMW R1150GS - jeżdżony i serwisowany w DE, z książki wynika że ma wlany olej jakiejś firmy Q8 10w40, nie wiadomo jaki to olej, ale powęszyłem po necie i wygląda że jest to półsyntetyk. 10w40 oczywiście mieści się w zaleceniach z książki obsługi, ale może być również olej 15w50 który jest bardziej zalecany i wydajny w przypadku boxera chłodzonego powietrzem i olejem. Na rynku jest olej Motorex Boxer 15w50 Syntetic zalecany do boxerów, jest także Motul 7100 15w50 Syntetic. Oleje oczywiście spełniają wszystkie wymagane normy. Co sądzicie o przejściu na taki olej? Najprościej byłoby wlać Motula 5100 10w40 i nie byłoby tematu, ale człowiek ma chęć by sobie polepszyć. Chodzi o to żeby przy tym polepszaniu sobie nie popieprzyć :-) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sverige2 Opublikowano 2 Maja 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2023 Witam. ja chciałbym zapytać jaki olej wlać do Kawasaki VN 800 classic 2002 przebieg 80.000 km. oryginalny przebieg. Motocykl nie ma najmniejszych wycieków, i nigdy nic nie było przy nim naprawiane. Pracuje pięknie bez żadnych szmerów czy stuków. Będę wdzięczny za info. Pozdrawiam Jarek 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rogal Opublikowano 2 Maja 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2023 Wow. Jaki temat odkopany i to w dodatku jak trudny! Najprościej powiedzieć, że taki jaki zalecił producent. Można znaleźć go w instrukcji obsługi motocykla. Jak pogrzebiesz w necie, to na pewno znajdziesz jakiś plik w PDF. Druga opcja, to zdać się na warsztat. Jeśli zaś sam wymieniasz, to nigdy nie zawiodłem się na motul 5100 10w40. Spełnia wymagania do Twojej maszyny. 0 Cytuj ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sverige2 Opublikowano 2 Maja 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2023 Tak, ale teraz właśnie jedna z firm MC zaleca Motul 5100 15w50 i ten 10w40 posiada tylko w wersji 5000, a nie 5100, i stąd moje dociekanie. Jestem nowym posiadaczem 'Kawki" i nie chciałbym wlać czegoś niewłaściwego. Tu jest link do tej firmy : https://www.xlmoto.se/product/olja-delsyntetisk-4t-motul-5100-4l-oljefilter-snell_pid-PP-066160?v=8970 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sverige2 Opublikowano 2 Maja 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2023 Ciekaw jestem waszej opinii w tej materii ? Czy zakupić ten Motul 5100 15w50, mają go na promocji i cena razem z filtrem do mojej "Kawki", czy raczej nabyć ten Motul 5100 10w40 ? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karwoj25 Opublikowano 2 Maja 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2023 Zostaw 10W40 5100 jeśli taki do tej pory stosowałeś. Co chcesz uzyskać taką zmianą? Różnica w cenie to kiepski argument. 0 Cytuj GS500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sverige2 Opublikowano 2 Maja 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2023 Nie ma praktycznie żadnej różnicy w cenie, bo to są jakieś grosze i nie w tym rzecz. Po prostu oni mają obecnie ten 15w50 i obecnie go polecają. To jest dość znana poważna firma MC, ja natomiast nie jeździłem na cięższych mc. 40 lat, i teraz chcę trochę do tego wrócić i "poturlać" się nieco. Absolutnie żadnego znaczenia nie odgrywa tu cena, tylko czy będzie to aby na pewno lepszy wariant na teraz ? Oni tak mi powiedzieli, a ja pytam was, którzy nie mają żadnego interesu w promowaniu czegokolwiek . 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sverige2 Opublikowano 2 Maja 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2023 Chciałbym jeszcze dodać że nie będę jeździł późną jesienią i zimą. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karwoj25 Opublikowano 3 Maja 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2023 12 godzin temu, sverige2 napisał(a): To jest dość znana poważna firma MC, ja natomiast nie jeździłem na cięższych mc. Czuję się, jakbym pisał z botem 😁 Odpowiadając na twoje pytanie, to zostań przy 10W40. 0 Cytuj GS500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.