Olo Opublikowano 13 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 Ostatnio zainteresowały mnie silniki 2 cylindrowe z rozwiązaniem układu pracy tłoków naprzemianległych. Przykładowo GS 500 w którym tłoki chodzą naprzemianlegle czyli na 1 cylindrze wybuch, obrót wybuch na 2 i następnie w 2 obroty na wypchnięcie spalin. W maluchu gdzie tłoki chodzą razem jest bardziej równomierna praca i nie traci się nie potrzebnego obrotu na wypchnięcie spalin. Jaki jest sens takiego rozwiązania? Nie mówię o Jawie 350, bo w 2t to bardziej logiczne. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejCBR Opublikowano 14 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2013 Silnik malucha jest wolnoobrotowy, jeśli by go porównać np z gs500. Według mnie kultura pracy malucha jest dużo mniejsza niż wspomnianego gs'a. Weź pod uwagę mocowanie tego silnika oraz to że jest wyposażony w poduszkę centralną. To prawda, że w 126p dwa tłoki idą ku górze i razem w dół taka jest konstrukcja wału ale w momencie spalania gdy tłoki znajdują się u góry GMP spalanie występuje tylko na jednym tłoku, w następnym cyklu na drugim więc generalnie proces ten wygląda podobnie w gsie jeśli chodzi o wypchnięcie spalin. Generalnie rzecz biorąc są to wgl inne silniki inne przeciwwagi wałów. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jcb Opublikowano 30 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2014 (edytowane) W silnikach 4T gdzie dwa tłoki idą razem zapłon masz co 360 stopni - raz na jednym raz na drugim cylindrze w równych odstępach - czyli cykl pracy jest równomiernie podzielony. Problemem jest natomiast wyważenie takiego układu - dokłada sie dużą przeciwwagę na wale korbowym żeby zredukować siły od dwóch tłoków pracujących razem. Układ posiada zatem większy moment bezwładności - trudniej o zmiany prędkości obrotowej. W GS-ie tłoki chodzące naprzemian nie powodują takich wibracji bo tłoki poruszając się w przeciwnych kierunkach (jeden w dół drugi w górę) wzajemnie wygaszają siły bezwładności przenoszone na korpus silnika. Jednak odbywa sie to kosztem rónomierności pracy - zapłon pół obrotu wału zapłon na drugim , półtora obrotu przerwy i znowu zapłon na pierwszym a po kolejnym pół obortu na drugim czyli 1 - 180 stopni - 2 - 540 stopni - 1 - 180 stopni - 2 Czyli przed wszystkim chodzi o masę i szybkość wchodzenia na obroty - silnik gdzie tłoki chodzą naprzemiennie będzie lżejszy i będzie łatwiej przyspieszać Edytowane 30 Stycznia 2014 przez jcb (wyświetl historię edycji) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olo Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Filmik porównawczy od "fana dwóch cylindrów" 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bulba Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Ten film jest prywatny 0 Cytuj "Ja chcę, żeby moja Łódź rosła, żeby miała pałace wspaniałe, ogrody piękne, żeby był wielki ruch, wielki handel i wielki pieniądz..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olo Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Ten film jest prywatny dzięki, poprawione już publiczny 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejCBR Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 co tam porownujesz? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olo Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Który ma ładniejszą kulturę pracy i ładniejszy dźwięk 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_lc4 Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Który ma ładniejszą kulturę pracy i ładniejszy dźwięk No właśnie tu masz różnice między efektywnością, a efektownością. "Malec" to typowy papaj, niektórym może się podobać (sam miałem dwa ) ale to GS ma 46KM przy 9tyś rpm, a nie 24 Zresztą o czym tu gadać, najpiękniejszą prace ma singiel 4T później długo, długo nic i może V2, też jest niezły jeżeli chodzi o fajność pracy. 0 Cytuj Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane... SUPERMOTO LDZ Inspekcja Rowów Przydrożnych https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=aymt_homepage_panel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bulba Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 (edytowane) Nie znacie sie Ten ma najfajniejsza prace i dzwiek :DDD Edytowane 19 Kwietnia 2014 przez Bulba (wyświetl historię edycji) 4 Cytuj "Ja chcę, żeby moja Łódź rosła, żeby miała pałace wspaniałe, ogrody piękne, żeby był wielki ruch, wielki handel i wielki pieniądz..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.