Olo Posted December 13, 2013 Report Share Posted December 13, 2013 Ostatnio zainteresowały mnie silniki 2 cylindrowe z rozwiązaniem układu pracy tłoków naprzemianległych. Przykładowo GS 500 w którym tłoki chodzą naprzemianlegle czyli na 1 cylindrze wybuch, obrót wybuch na 2 i następnie w 2 obroty na wypchnięcie spalin. W maluchu gdzie tłoki chodzą razem jest bardziej równomierna praca i nie traci się nie potrzebnego obrotu na wypchnięcie spalin. Jaki jest sens takiego rozwiązania? Nie mówię o Jawie 350, bo w 2t to bardziej logiczne. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrzejCBR Posted December 14, 2013 Report Share Posted December 14, 2013 Silnik malucha jest wolnoobrotowy, jeśli by go porównać np z gs500. Według mnie kultura pracy malucha jest dużo mniejsza niż wspomnianego gs'a. Weź pod uwagę mocowanie tego silnika oraz to że jest wyposażony w poduszkę centralną. To prawda, że w 126p dwa tłoki idą ku górze i razem w dół taka jest konstrukcja wału ale w momencie spalania gdy tłoki znajdują się u góry GMP spalanie występuje tylko na jednym tłoku, w następnym cyklu na drugim więc generalnie proces ten wygląda podobnie w gsie jeśli chodzi o wypchnięcie spalin. Generalnie rzecz biorąc są to wgl inne silniki inne przeciwwagi wałów. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jcb Posted January 30, 2014 Report Share Posted January 30, 2014 (edited) W silnikach 4T gdzie dwa tłoki idą razem zapłon masz co 360 stopni - raz na jednym raz na drugim cylindrze w równych odstępach - czyli cykl pracy jest równomiernie podzielony. Problemem jest natomiast wyważenie takiego układu - dokłada sie dużą przeciwwagę na wale korbowym żeby zredukować siły od dwóch tłoków pracujących razem. Układ posiada zatem większy moment bezwładności - trudniej o zmiany prędkości obrotowej. W GS-ie tłoki chodzące naprzemian nie powodują takich wibracji bo tłoki poruszając się w przeciwnych kierunkach (jeden w dół drugi w górę) wzajemnie wygaszają siły bezwładności przenoszone na korpus silnika. Jednak odbywa sie to kosztem rónomierności pracy - zapłon pół obrotu wału zapłon na drugim , półtora obrotu przerwy i znowu zapłon na pierwszym a po kolejnym pół obortu na drugim czyli 1 - 180 stopni - 2 - 540 stopni - 1 - 180 stopni - 2 Czyli przed wszystkim chodzi o masę i szybkość wchodzenia na obroty - silnik gdzie tłoki chodzą naprzemiennie będzie lżejszy i będzie łatwiej przyspieszać Edited January 30, 2014 by jcb (see edit history) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olo Posted April 18, 2014 Author Report Share Posted April 18, 2014 Filmik porównawczy od "fana dwóch cylindrów" 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bulba Posted April 18, 2014 Report Share Posted April 18, 2014 Ten film jest prywatny 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olo Posted April 18, 2014 Author Report Share Posted April 18, 2014 Ten film jest prywatny dzięki, poprawione już publiczny 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrzejCBR Posted April 18, 2014 Report Share Posted April 18, 2014 co tam porownujesz? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olo Posted April 18, 2014 Author Report Share Posted April 18, 2014 Który ma ładniejszą kulturę pracy i ładniejszy dźwięk 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal_lc4 Posted April 19, 2014 Report Share Posted April 19, 2014 Który ma ładniejszą kulturę pracy i ładniejszy dźwięk No właśnie tu masz różnice między efektywnością, a efektownością. "Malec" to typowy papaj, niektórym może się podobać (sam miałem dwa ) ale to GS ma 46KM przy 9tyś rpm, a nie 24 Zresztą o czym tu gadać, najpiękniejszą prace ma singiel 4T później długo, długo nic i może V2, też jest niezły jeżeli chodzi o fajność pracy. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bulba Posted April 19, 2014 Report Share Posted April 19, 2014 (edited) Nie znacie sie Ten ma najfajniejsza prace i dzwiek :DDD Edited April 19, 2014 by Bulba (see edit history) 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.