Skocz do zawartości

Silnik W Układzie R2 Z Układem Naprzemianległych Tłoków


Olo

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio zainteresowały mnie silniki 2 cylindrowe z rozwiązaniem układu pracy tłoków naprzemianległych. Przykładowo GS 500 w którym tłoki chodzą naprzemianlegle czyli na 1 cylindrze wybuch, obrót wybuch na 2 i następnie w 2 obroty na wypchnięcie spalin. W maluchu gdzie tłoki chodzą razem jest bardziej równomierna praca i nie traci się nie potrzebnego obrotu na wypchnięcie spalin. Jaki jest sens takiego rozwiązania? Nie mówię o Jawie 350, bo w 2t to bardziej logiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik malucha jest wolnoobrotowy, jeśli by go porównać np z gs500. Według mnie kultura pracy malucha jest dużo mniejsza niż wspomnianego gs'a. Weź pod uwagę mocowanie tego silnika oraz to że jest wyposażony w poduszkę centralną. To prawda, że w 126p dwa tłoki idą ku górze i razem w dół taka jest konstrukcja wału ale w momencie spalania gdy tłoki znajdują się u góry GMP spalanie występuje tylko na jednym tłoku, w następnym cyklu na drugim więc generalnie proces ten wygląda podobnie w gsie jeśli chodzi o wypchnięcie spalin. Generalnie rzecz biorąc są to wgl inne silniki inne przeciwwagi wałów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W silnikach 4T gdzie dwa tłoki idą razem zapłon masz co 360 stopni - raz na jednym raz na drugim cylindrze w równych odstępach - czyli cykl pracy jest równomiernie podzielony.  Problemem jest natomiast wyważenie takiego układu - dokłada sie dużą przeciwwagę na wale korbowym żeby zredukować siły od dwóch tłoków pracujących razem. Układ posiada zatem większy moment bezwładności - trudniej o zmiany prędkości obrotowej. 

 

W GS-ie  tłoki chodzące naprzemian nie powodują takich wibracji  bo tłoki poruszając się w przeciwnych kierunkach (jeden w dół drugi w górę) wzajemnie wygaszają siły bezwładności przenoszone na korpus silnika. Jednak odbywa sie to kosztem rónomierności pracy - zapłon pół obrotu wału zapłon na drugim , półtora obrotu przerwy  i znowu zapłon na pierwszym a po kolejnym pół obortu na drugim  czyli 1 - 180 stopni - 2 - 540 stopni - 1 - 180 stopni - 2

 

Czyli przed wszystkim chodzi o masę i szybkość wchodzenia na obroty - silnik gdzie tłoki chodzą naprzemiennie będzie lżejszy i będzie łatwiej przyspieszać :smile:

Edytowane przez jcb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ten film jest prywatny :P

"Ja chcę, żeby moja Łódź rosła, żeby miała pałace wspaniałe,
ogrody piękne, żeby był wielki ruch, wielki handel i wielki pieniądz..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Który ma ładniejszą kulturę pracy i ładniejszy dźwięk

No właśnie tu masz różnice między efektywnością, a efektownością. "Malec" to typowy papaj, niektórym może się podobać (sam miałem dwa  :decayed: ) ale to GS ma 46KM przy 9tyś rpm, a nie 24  ;)

 

Zresztą o czym tu gadać, najpiękniejszą prace ma singiel 4T  :P później długo, długo nic :biggrin:  i może V2, też jest niezły jeżeli chodzi o fajność pracy.

Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane...  :P   SUPERMOTO LDZ
       Inspekcja Rowów Przydrożnych   :riding:                                                                          https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=aymt_homepage_panel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znacie sie

Ten ma najfajniejsza prace i dzwiek :DDD

 

 

Edytowane przez Bulba (wyświetl historię edycji)

"Ja chcę, żeby moja Łódź rosła, żeby miała pałace wspaniałe,
ogrody piękne, żeby był wielki ruch, wielki handel i wielki pieniądz..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...