Skocz do zawartości

Suchy Recenzuje - Kask Motocyklowy Hjc Rpha 10 Evoke


Suchy-wolk

Rekomendowane odpowiedzi

RECENZJA KASKU MOTOCYKLOWEGO - HJC RPHA 10 EVOKE

flm_1384972275__dsc00026.jpg

Słowem wstępu... Recenzja powstała w celu wymiany doświadczeń związanych z użytkowaniem tego kasku. Dość spore grono łódzkich motocyklistów w sezonie 2013 nabyło model RPHA 10 i chciałbym się dowiedzieć jakie jest zdanie osób, które używają go na co dzień. Trudno cokolwiek opisać i do czego się przyczepić, gdyż dla jednego kask jest cichy, dla drugiego głośny. Jeden woli dobrą wentylację, a drugi utrzymywanie ciepła. Zatem zapraszam do dyskusji i konfrontacji moich argumentów :smile: Poniżej garść danych technicznych.

Skorupa:

  • kask wykonany w specjalnej technologii P. I. M. (włókno szklane, aramid, polietylen)
  • trzy rozmiary skorupy, dokładnie dopasowane do rozmiaru głowy
  • Wnętrze/wyściółka:

  • wyjmowane wnętrze antybakteryjne Silver Cool
  • wizjer 2D Anti-Fog, Pinlock Ready, ochrona UV
  • mechanizm umożliwiający szybką wymianę szyby
  • rozbudowany układ wentylacji
  • deflektor na nos i kurtyna pod podbródkiem
  • bezpieczne zapięcie DD
  • w zestawie dodatkowa szyba LightSmoke oraz Pinlock®
  • masa kasku 1250g w rozmiarze XS
  • POKAŻ KOTKU CO MASZ W ŚRODKU

    flm_1384972367__dsc00036.jpg

    Jak powszechnie wiadomo im więcej bajerów tym większy uśmiech u nabywcy. Jednakże w przypadku zakupów u HJC nie doświadczymy naklejek, breloczków i innych gadżetów sygnowanych logo producenta.

    Do wyboru mamy kilkanaście wersji kolorystycznych kasku, zaś mnie do gustu najbardziej przypadło malowanie EVOKE ze względu na przystępną cenę. W zestawie znajduje się wszystko, co jest niezbędne do rozpoczęcia podróży, tj.pinlock, przezroczysta i przyciemniana szyba, worek na kask, podbródek oraz tzw.nosek.

    Mój kask w rozmiarze M waży 1351g (z założonym pinlockiem, podbródkiem i noskiem), czyli na prawdę nieźle ustawiając się na podium wagi lekkiej ;)

    ZAJRZYJMY DO WNĘTRZNOŚCI

    flm_1384973094__dsc00032.jpg

    Środek kasku to jedno z ważniejszych miejsc, zatem rozmiar musi być idealnie dopasowany do naszej głowy.

    Co tu dużo mówić - trzeba sprawdzić na włąsnej skórze. Jednakże śmiało mogę napisać, że w żadnym dotychczasowo użytkowanym kasku nie było mi tak wygodnie jak w tym od firmy HJC. Miałem kilka kasków na głowie i nie przypadły mi tak do gustu jak te skorupy z za oceanu.

    W kasku jest mi po prostu wygodnie - wypinana wyściółka, brak towarzyszących uciśnięć, bardzo dobra widoczność (poszerzony kąt widzenia w porównaniu z poprzednim modelem) w połączeniu z zapięciem DD*, czyli najbezpieczniejszym z możliwych dają poczucie wygody i bezpieczeństwa, a o to przede wszystkim chodzi.

    * - nazywane także 2D lub podwójne D/Double D. W kaskach crossowych zapięcie DD góruje pod jeszcze jednym względem – piach nie ma możliwości dostania się do mechanizmu, bo po prostu żadnego mechanizmu tam nie ma.

    ANTONIO, FA CALDO! - SPRAWDZAMY WENTYLACJĘ

    flm_1384978266__dsc00051.jpg

    Upały i chłodne dni nie służą motocyklistom, zatem wentylacja kasku to istotna sprawa.

    HJC RPHA 10 dobrze sobie radzi ze skrajnymi warunkami atmosferycznymi. Po otwarciu wszystkich wlotów powietrza w kasku robi się niezła "wichura", ale na tyle silna, że przy większych prędkościach pęd powietrza ma ochotę zdjąć nam kask z głowy. Trzeba zatem na prawdę dobrze się chować za szybką motocykla, ale jak to mówią miłośnicy golasów "Naked, to naked", więc dla takich ludzi jeden strumień powietrza więcej to pikuś, Pan Pikuś ;) Na szczęście nie jest to na tyle uciążliwe i silne działanie, aby zniechęcić nas do używania któregokolwiek wlotu powietrza.

    Warto jednak dodać, iż powyższe zawirowania pędu powietrza bardzo dobrze redukuje wyjmowalny podbródek, którego zadaniem jest zablokowanie powietrza wlatującego od dołu. Gdy raz pojeździsz z tym małym gadżetem, już nie wrócisz do "ogołoconej" wersji ;)

    ZATYCZKI DO USZU? - OCEŃMY HAŁAS WEWNĄTRZ SKORUPY

    flm_1384975467__dsc00059.jpg

    Hałas to kolejna sprawa, którą mogę ocenić wyłącznie subiektywnie.

    Dla mnie jest bardzo cicho, ale ta cisza ma swoje minusy. Boczne wygłuszenie jest na tyle silne, że podczas wyczekiwania np.na światłach ciężko jest porozmawiać z motocyklistą, tudzież motocyklistką obok. Pomijam fakt, że kask szczękowy rozwiązuje ten problem, to jednak wielu osobom, które chciałyby korzystać z Intercomu, komunikacja głosowa może sprawić sporo utrudnień. Użytkując przez 2 lata kask NOLAN N85 szkoda tutaj czasu na porównania doznań dźwiękowych, gdyż jest kolosalna różnica na plus dla RPHA 10.

    Jako jeździeć "miastowy" ciszę w kasku zaliczam do zalet, ze względu na wyciszenie 'ulicznego gwaru'. Do jeźdźca docierają najbardziej istotne fale dźwiękowe, niezbędne do komfortowej jazdy.

    PIELĘGNACJA - JAK DBASZ, TAK MASZ

    flm_1384715800__dsc00069.jpg

    Po każdej jeździe powinno się oczyścić kask, a w szczególności szybkę z wszelkiego rodzaju zabrudzeń, ale jak wiadomo nie zawsze jest czas, aby po nocnej "rundce" zajmować się czyszczeniem kasku w środku nocy...

    Z pomocą przychodzą specjalne środki, wspomagające właściwą pielęgnację kasku i usuwanie najcięższych zabrudzeń jakie napotykamy na drodze. Bieżąca woda i szmatka po "zastygniętych" komarach nie często rozwiązuje problem, dlatego kiedyś zakupiłem środek do kasków firmy IPONE i nigdy nie miałem problemów z utrzymywaniem w czystości mojej skorupy.

    Gorzej ma się sytuacja z oczyszczaniem zabrudzonych wlotów powietrza. Jedynym sensownym środkiem w moim asortymencie okazało się sprężone powietrze, usuwając powierzchownie osad znajdujący się w szczelinach. Nie mniej jednak problemu zabrudzonych wlotów to nie rozwiązuje...

    PODSUMOWANIE - HOT CZY GNIOT?

    flm_1384984408__dsc00038.jpg

    Kiedy wprowadzono kaski HJC RPHA 10 na łódzki rynek śmiało można powiedzieć, że przypadły do gustu motocyklistom lubiącym niecodzienne malowania skorup.

    Patrząc na ilość łódzkich użytkowników widać rosnącą popularność tego modelu. Obniżające się ceny wraz z opadającymi temperaturami, dobrze wróżą na najbliższe miesiące. Wydaje się zatem, że HJC znajdzie potencjalnych klientów na ten kask jeszcze przez długi czas. Pamiętać jednak należy, że jakość kasku możemy ocenić dopiero przy kolizji... Oby było ich jak najmniej i nikt nie musiał testować trwałości na własnej skórze ;)

    Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości winfakt_logo_sygnatura.png

    Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    pomocne, bo rozważam zakup takiego właśnie kasku. :smile:

     

    jeszcze zapytam o zapięcie.. sprawa mniej istotna może, ale jest. :smile:

     

    oraz, choć przyciemniana szybka jest, to o blendę przeciwsłoneczną - czy jest, i ew jak sobie radzi? :smile:

    "proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów"

     

    SV1000S

     

    icon3.png

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Krzychoslav - blendy nie ma bo jest szybka przyciemniana, a  co chcesz wiedzieć o zapięciu? Suchy napisał , że jest DD :smile: - na początku trudno się przyzwyczaić do tego typu zapięcia ale jak już człowiek nabierze wprawy to wydaje się to banalnie proste w użyciu ...

    Jak dla mnie kask nieco za głośny -szczególnie przy większych prędkościach jak "chowałam" się za szybką motocykla - w wygodnej dla mnie pozycji huczało w kasku, że własnych myśli nie słyszałam - musiałam "zejść" nico niżej co sprawiało że pozycja nie była  wygodna ...

    No i upierdliwe jest dla mnie wożenie tej drugiej szybki  :sad2: . kupienie specjalnej "saszetki " na szybkę to kolejny wydatek ....

    Edytowane przez Kwaśna (wyświetl historię edycji)
    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

     

     

    Suchy napisał , że jest DD

     

    sorki, nie doczytałem  :decayed: a o to mi właśnie chodziło.

     

     

    kupienie specjalnej "saszetki " na szybkę to kolejny wydatek ....
    a ile za taka przyjemność ?

    "proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów"

     

    SV1000S

     

    icon3.png

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

     

     

    a ile za taka przyjemność ?

     

    W zależności od ilości kieszonek, jakości wykonania etc. Ja osobiście korzystam z HELD VISOR BAG, ze względu na spore kieszenie, gdzie mogę pomieścić spokojnie portfel, dwa telefony i jeszcze jest luz ;) Nie mnie jednak, kobietom taka torba nie pasuje, z tego co mi wiadomo :biggrin:

    Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości winfakt_logo_sygnatura.png

    Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    • 2 miesiące temu...

    Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

    ×
    • Dodaj nową pozycję...