Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Suchy-wolk Opublikowano 17 Listopada 2013 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2013 (edytowane) RECENZJA OBUWIA MOTOCYKLOWEGO - TCX (S-R1) Zewnętrzna perforacja zapewniająca dobrą wentylację Wyściółka z oddychającego materiału AIR TECH Zamszowa wstawka we wnętrzu na pięcie poprawiająca trzymanie stopy Nowy system ochrony stopy T.C.S. z wlotami powietrza Poliuretanowy ochraniacz piszczeli i wzmocnienie w miejscu styku z dźwignią zmiany biegów Wymienne slidery na wysokości palców wykonane ze stopu metali mocowane chowaną śrubką Zapięcie na ekspres i rzep Podeszwa ze zróżnicowaną grubością dla wygody i bezpieczeństwa Certyfikacja CE Uniwersalny czarny kolor butów, biało czerwone wstawki oraz wysokiej jakości skórka. Czego chcieć więcej? - TCX trafił w mój gust. NA PIERWSZY RZUT OKA Słowem wstępu... Buty zostały zakupione w marcu 2013 roku, gdyż przemawiały do mnie nowe modele z koncernu TCX i niecodzienny "sportowy" wygląd obuwia. Co prawda plany były na zdobycie wyższego modelu R-S2, ale fundusze nie pozwoliły. Wygląd jak wiadomo jest kwestią gustu, ale nie ukrywam, że przy wyborze nowych butów była to równie ważna pozycja, zaraz po bezpieczeństwie. Co tu dużo pisać - model S-R1 jako nowość na rynku, nie miał jeszcze zbyt wielu recenzji na portalach motocyklowych zatem pomyślałem, że sprawdzę ten wyrób na własnej skórze i kiedyś go sam zrecenzuje. Tak też się stało SPRAWDZAMY PODWOZIE, CZYLI STAN PODESZWY Spód naszego obuwia, to jedna z bardziej narażonych na uszkodzenia część każdych butów. O ile do samej podeszwy nie można się przyczepić, to już do elementów z nią stycznych - TAK. Jak widać na fotce z prawej strony, jeden z elementów delikatnie odstaje. Generalnie zupełnie tego nie widać podczas używania butów, a widoczną szparę dostrzegłem dopiero z bliska podczas cykania zdjęć. Trudno więc podać konkretną przyczynę - być możne o coś zawadziłem. Natomiast perforacje i wszelkiego rodzaju wcięcia w podeszwie dość nieźle sobie radzą z każdym terenem podłoża. Nigdy nie miałem uślizgu ani niestabilnej sytuacji, bez względu czy chodziłem po twardym podłożu czy śliskiej trawie. OCENA ZAWIASÓW - KOMFORT PODRÓŻOWANIA Najbardziej kontrowersyjna część obuwia motocyklowego, to właśnie zawiasy. Niestety TCX w modelu S-R1 nie postarał się o wygłuszenie ich. Hałasują na każdym kroku, o każdej porze i bez względu na pogodę. Na otwartym terenie nie gra to większej roli, ale w pomieszczeniu, gdzie niesie się echo mam ochotę zdjąć te buty, gdyż słychać mnie na drugim końcu hali. Żadne specyfiki na wyciszenie zawiasów nie działają i prawde mówiąc, pielęgnacja butów ma się nijak do głośności obuwia = MIT OBALONY. Niestety, ale " CZŁOWIEK NINJA" nie może używać TCX S-R1 Ciekawostką jest też brak stabilizacji obuwia w pionie podczas swobodnej pozycji. Co prawda S-R1 jest wysokim butem, ale nigdy nie zdawałem sobie sprawy z tego, że stawiając buty bez żadnego podparcia, mogą się z biegiem czasu przechylać do zewnętrznej strony. Widocznie tak musi być w tym modelu, oby tylko nie zrobiły mi się miękkie jak kalosze po kilku sezonach. SPINAĆ BUTY PO ZAKOŃCZONEJ JEŹDZIE CZY NIE? - O TO JEST PYTANIE Z niewyjaśnionych bliżej przyczyn, po jakimś czasie zauważyłem powiększającą się lukę nad wlotami powietrza w obu butach. Sytuacja ma miejsce wyłącznie przy zapiętych ekspresach i zapiętym rzepie, gdy nie ma nogi w środku. Zatem pytanie czy zapinać ekspres po wyjęciu stopy z buta, aby nie powiększać luki czy też nie spinać ich po zakończeniu jazdy i pozostawić swobodne, aby sprawdzić czy powiększa się pochylenie do zewnętrznej strony (opisałem to w tabelce wyżej). DETALE OBUWIA - WAŻNE CZY NIE? Wszystkie rzepy i suwaki funkcjonują prawidłowo, a wloty powietrza są bardo przemyślanie umiejscowione. Nie mniej jednak pod młotek idzie do oceny "osłonka" eskpresu, która ze zwiększającą się częstotliwoscią użytkowania pofałdowała się i mogłaby wyglądać nieco lepiej... Producent chyba nie przewidział tego. ŚLIZGI - POTRZEBNE CZY ZBĘDNE? Od razu uprzedzę was, że nie szorowałem ślizgami o asfalt trzymając buta w ręku Bardzo widoczne są ślady rys, ale to dla mnie rzecz normalna i zupełnie nie wpływająca na komfort jazdy. W butach jeździłem po torze i ewentualne zbyt głębokie pochylenia przy słabo schowanym obuwiu na podnóżku powodowały, że ślizg był idealną "lampką kontrolną", która informowała o punkcie krytycznym. Na pochwałę zasługuje system mocowania, który nie ma prawa się wykręcić podczas użytkowania. Śrubka jest sprytnie schowana, a więc dokręcanie jej "co jakiś czas" nie jest absolutnie potrzebne. A jak powszechnie wiadomo, obuwie sportowe innych producentów cierpi na tą bolączkę wykręcających się śrubek... PIELĘGNACJA - JAK DBASZ, TAK MASZ Jazda w deszczu, upalne dni i inne skrajne warunki pogodowe wpływają niekorzystnie na stan butów. TCX S-R1 bardzo nie lubią piachu, kałuż i innych pułapek drogowych, gdyż można bardzo szybko je ubrudzić. Zwykła wilgotna szmatka nie jest dobrym lekarstwem dla tego obuwia. Z pomocą jednak przychodzi preparat natłuszczający do skór EFFAX (widoczny na zdjęciu z prawej strony). Świetnie współpracuje z S-R1 i warto nim pielęgnować ciuchy motocyklowe, gdyż za każdym razem efekt używania go jest bardzo widoczny, a buty przez chwilę świecą się jak psu ja... PODSUMOWANIE - GOOD SOLUTION FOR YOU OR NOT? Marka TCX nie była przed zakupem mi bliżej znana. Kierowałem się wyłącznie zajawkami z filmików wyścigów motocyklowych jakie krążyły w sieci. Trochę wujek Google podpowiedział o kraju pochodzenia (Włochy) i opis na stronie producenta pomógł w podjęciu ostatecznej decyzji. Stwierdziłem, że zaryzykuję. Nie jestem zwolennikiem recenzji redakcji motocyklowych, które otrzymują do testów nowy produkt i wydają opinię po tygodniu użytkowania. Dlatego też z moją opinią wstrzymałem się do końca sezonu, aby możliwie obiektywnie ocenić zaprezentowany produkt. Buty TCX S-R1 towarzyszyły mi na każdym kilometrze, gdy dosiadałem jakikolwiek motocykl. Ten model sprawił, że nie potrafiłem bez niego użytkować motocykla, a tym bardziej przejechać się w trampkach lub sandałach Od marca do października buty nabiły przebieg ~10.000 km po polskich drogach. Ten czas i najechane kilosy, utrzymały mnie w przekonaniu, że są to jedne z lepszych motocyklowych butów jakie miałem okazję nosić, a przede wszystkim są bardzo wygodne. Mimo tych wizualnych mankamentów nie wpływających na pogorszenie bezpieczeństwa jazdy, na prawdę szczerze POLECAM TCX S-R1. Więcej informacji o zastosowanych rozwiązaniach i systemach bezpieczeństwa znajdziesz tutaj. Edytowane 18 Listopada 2013 przez Suchy-wolk błędy poprawione (wyświetl historię edycji) 9 Cytuj Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości w Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwaśna Opublikowano 18 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 (edytowane) jak mi powiedziałeś, że napiszesz recenzje to nie wpadłam na to że to będzie elaborat - ale muszę przyznać, że pełen profesjonalizm !! tekst - ŻYCIOWY - przejrzyście napisany , fotki super ... ALE .... (jako kobieta muszę się "doczepić " do pewnej dla mnie istotnej rzeczy) wydaje mi się, że mankamenty tego obuwia wynikają z zbyt miękkiej skóry - powiększająca się luka nad wlotami powietrza i pomarszczona osłona ekspresu to efekt użytkowania i "przystosowania" się obuwia do stopy no i jeszcze bardzo widoczne "załamania" skóry na bucie (wyglądają jak by miały kilka lat a nie parę miesięcy)... Być może to tylko drobny szczegół - bo przede wszystkim tutaj liczy się bezpieczeństwo ale czy w takim razie delikatna skóra zdoła "wykonać" swoją pracę? (ochronić stopy) Ja mam buty Pumy - bez żadnej ochrony ze stopu metali i tym podobnych rzeczy ale skóra jest gruba - nie ma załamań buty wyglądają bardzo dobrze ( a chyba więcej chodzę w nich niż Ty w swoich ) pewnie nie mam co porównywać tych dwóch modeli ale może ktoś by się wypowiedział na ten temat kto ma podobny standard obuwia jak Ty ? może stworzymy "forumowski " model obuwia - jak powinien wyglądać ? gdzie i jakie zabezpieczenia się najbardziej przydają - Co WY byście "dodali" do butów motocyklowych- jak ulepszyli ?. Chciałabym żeby dziewczyny też wypowiedziały się w tym temacie ( mamy inny punkt widzenia niż panowie ..) aa no i proszę bez złośliwych komentarzy typu : W butach motocyklowych się jeździ a nie chodzi ... Edytowane 18 Listopada 2013 przez Kwaśna (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thebestof78 Opublikowano 18 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 (edytowane) wiesz ostatnio mi ktoś powiedział, że Alpina nie chciała uznać reklamacji dotyczącej PĘKNIĘTEJ podeszwy bo "buty noszą ślady chodzenia " a co do butów Suchego mam uwagę jako obserwator postronny: k**wa SKRZYPIĄ NIEMIŁOSIERNIE !!! Edytowane 18 Listopada 2013 przez Thebestof78 (wyświetl historię edycji) 2 Cytuj Kocham motocykle, pytałam tatusia czy mnie na moto czasem nie robił, mówi że nie bo niewygodnie czyli widać jak wie to co najmniej raz próbował ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Michał_ Opublikowano 18 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Konkret recenzja Brawo! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cekal Opublikowano 18 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Suchy, bardzo profesjonalnie i fajnie przygotowany tekst Dobra robota... Żeby za mocno nie słodzić, to też dorzucę jedno ALE... (w ramach motywacji) Dopytam tylko czy testowałeś jak te buty zachowują się podczas deszczu? Ze zdjęć widać, że dziurek ci tu dostatek... więc pewnie jest dobra wentylacja kosztem ochrony przed wilgocią... Jeśli chodzi o marszczenie osłony ekspresu lub luki nad wlotem powietrza, to pewnie normalny objaw wynikający z użytkowania i wyginania skóry... W moich Alpinestars SM-X 5 klapki osłaniające zamek też uległy po jednym sezonie lekkiemu zdeformowaniu i nie wyglądają już tak idealnie... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Suchy-wolk Opublikowano 18 Listopada 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Ciesze się, że wam się podoba To motywuje do następnej recenzji, a w przygotowaniu kask, rękawice i kombinezon. Dopytam tylko czy testowałeś jak te buty zachowują się podczas deszczu? Jak najbardziej. Kilkakrotnie trafiłem na ulewę, a zdarzyło się też jeździć, gdy kropiło. Nigdy nie miałem wilgotnej stopy po takiej jeździe, aczkolwiek trzeba przyznać, że za ciepło w nogę nie było Także dziurki dziurkami, ale nie są na wylot. 0 Cytuj Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości w Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marti Opublikowano 18 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Kasia super masz te buty - w Łodzi gdzieś kupowałaś ? Bo ja szukam Pumek i nie ma natomiast jeśli chodzi o wilgoć i dziurki to do skóry świetnie sprawdzają się impregnaty - ja co prawda mam zwykłe dłuższe Reeboki ale w deszcz dają radę i tu Kasia, dobrze mówi o grubej porządnej skórze bo na moich nawet nie ma ryski od wrzucania jedynki no i oczywiście Suchy spisałeś się na 5 z tą recenzją, już nie mówię o zdjęciach i każdym opisanym szczególe ale o uczciwej opinii 1 Cytuj "Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Suchy-wolk Opublikowano 18 Listopada 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 (edytowane) Trzeba załatać niszę, w której każdy wymaga opinii, a nikt nie recenzuje Przykład, jak działa taka recenzja w sieci po wpisaniu w google frazy Buty TCX S-R1 (moja recenzja jest w TOP5, bo brakuje w sieci takich opinii) Edytowane 18 Listopada 2013 przez Suchy-wolk (wyświetl historię edycji) 2 Cytuj Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości w Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marti Opublikowano 18 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 odnośnik najlepszy, za to masz 6 i Twoje buty są ok ale to ich własne życie, czyli skrzypienie.. wrr.. w ciemno można spokojnie podążać za Tobą WODZU 0 Cytuj "Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cekal Opublikowano 18 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Przykład, jak działa taka recenzja w sieci po wpisaniu w google frazy Buty TCX S-R1 no no no... niezłe masz pozycjonowanie u wujka Google... 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.