Popular Post Suchy-wolk Posted November 17, 2013 Popular Post Report Share Posted November 17, 2013 (edited) RECENZJA OBUWIA MOTOCYKLOWEGO - TCX (S-R1) Zewnętrzna perforacja zapewniająca dobrą wentylację Wyściółka z oddychającego materiału AIR TECH Zamszowa wstawka we wnętrzu na pięcie poprawiająca trzymanie stopy Nowy system ochrony stopy T.C.S. z wlotami powietrza Poliuretanowy ochraniacz piszczeli i wzmocnienie w miejscu styku z dźwignią zmiany biegów Wymienne slidery na wysokości palców wykonane ze stopu metali mocowane chowaną śrubką Zapięcie na ekspres i rzep Podeszwa ze zróżnicowaną grubością dla wygody i bezpieczeństwa Certyfikacja CE Uniwersalny czarny kolor butów, biało czerwone wstawki oraz wysokiej jakości skórka. Czego chcieć więcej? - TCX trafił w mój gust. NA PIERWSZY RZUT OKA Słowem wstępu... Buty zostały zakupione w marcu 2013 roku, gdyż przemawiały do mnie nowe modele z koncernu TCX i niecodzienny "sportowy" wygląd obuwia. Co prawda plany były na zdobycie wyższego modelu R-S2, ale fundusze nie pozwoliły. Wygląd jak wiadomo jest kwestią gustu, ale nie ukrywam, że przy wyborze nowych butów była to równie ważna pozycja, zaraz po bezpieczeństwie. Co tu dużo pisać - model S-R1 jako nowość na rynku, nie miał jeszcze zbyt wielu recenzji na portalach motocyklowych zatem pomyślałem, że sprawdzę ten wyrób na własnej skórze i kiedyś go sam zrecenzuje. Tak też się stało SPRAWDZAMY PODWOZIE, CZYLI STAN PODESZWY Spód naszego obuwia, to jedna z bardziej narażonych na uszkodzenia część każdych butów. O ile do samej podeszwy nie można się przyczepić, to już do elementów z nią stycznych - TAK. Jak widać na fotce z prawej strony, jeden z elementów delikatnie odstaje. Generalnie zupełnie tego nie widać podczas używania butów, a widoczną szparę dostrzegłem dopiero z bliska podczas cykania zdjęć. Trudno więc podać konkretną przyczynę - być możne o coś zawadziłem. Natomiast perforacje i wszelkiego rodzaju wcięcia w podeszwie dość nieźle sobie radzą z każdym terenem podłoża. Nigdy nie miałem uślizgu ani niestabilnej sytuacji, bez względu czy chodziłem po twardym podłożu czy śliskiej trawie. OCENA ZAWIASÓW - KOMFORT PODRÓŻOWANIA Najbardziej kontrowersyjna część obuwia motocyklowego, to właśnie zawiasy. Niestety TCX w modelu S-R1 nie postarał się o wygłuszenie ich. Hałasują na każdym kroku, o każdej porze i bez względu na pogodę. Na otwartym terenie nie gra to większej roli, ale w pomieszczeniu, gdzie niesie się echo mam ochotę zdjąć te buty, gdyż słychać mnie na drugim końcu hali. Żadne specyfiki na wyciszenie zawiasów nie działają i prawde mówiąc, pielęgnacja butów ma się nijak do głośności obuwia = MIT OBALONY. Niestety, ale " CZŁOWIEK NINJA" nie może używać TCX S-R1 Ciekawostką jest też brak stabilizacji obuwia w pionie podczas swobodnej pozycji. Co prawda S-R1 jest wysokim butem, ale nigdy nie zdawałem sobie sprawy z tego, że stawiając buty bez żadnego podparcia, mogą się z biegiem czasu przechylać do zewnętrznej strony. Widocznie tak musi być w tym modelu, oby tylko nie zrobiły mi się miękkie jak kalosze po kilku sezonach. SPINAĆ BUTY PO ZAKOŃCZONEJ JEŹDZIE CZY NIE? - O TO JEST PYTANIE Z niewyjaśnionych bliżej przyczyn, po jakimś czasie zauważyłem powiększającą się lukę nad wlotami powietrza w obu butach. Sytuacja ma miejsce wyłącznie przy zapiętych ekspresach i zapiętym rzepie, gdy nie ma nogi w środku. Zatem pytanie czy zapinać ekspres po wyjęciu stopy z buta, aby nie powiększać luki czy też nie spinać ich po zakończeniu jazdy i pozostawić swobodne, aby sprawdzić czy powiększa się pochylenie do zewnętrznej strony (opisałem to w tabelce wyżej). DETALE OBUWIA - WAŻNE CZY NIE? Wszystkie rzepy i suwaki funkcjonują prawidłowo, a wloty powietrza są bardo przemyślanie umiejscowione. Nie mniej jednak pod młotek idzie do oceny "osłonka" eskpresu, która ze zwiększającą się częstotliwoscią użytkowania pofałdowała się i mogłaby wyglądać nieco lepiej... Producent chyba nie przewidział tego. ŚLIZGI - POTRZEBNE CZY ZBĘDNE? Od razu uprzedzę was, że nie szorowałem ślizgami o asfalt trzymając buta w ręku Bardzo widoczne są ślady rys, ale to dla mnie rzecz normalna i zupełnie nie wpływająca na komfort jazdy. W butach jeździłem po torze i ewentualne zbyt głębokie pochylenia przy słabo schowanym obuwiu na podnóżku powodowały, że ślizg był idealną "lampką kontrolną", która informowała o punkcie krytycznym. Na pochwałę zasługuje system mocowania, który nie ma prawa się wykręcić podczas użytkowania. Śrubka jest sprytnie schowana, a więc dokręcanie jej "co jakiś czas" nie jest absolutnie potrzebne. A jak powszechnie wiadomo, obuwie sportowe innych producentów cierpi na tą bolączkę wykręcających się śrubek... PIELĘGNACJA - JAK DBASZ, TAK MASZ Jazda w deszczu, upalne dni i inne skrajne warunki pogodowe wpływają niekorzystnie na stan butów. TCX S-R1 bardzo nie lubią piachu, kałuż i innych pułapek drogowych, gdyż można bardzo szybko je ubrudzić. Zwykła wilgotna szmatka nie jest dobrym lekarstwem dla tego obuwia. Z pomocą jednak przychodzi preparat natłuszczający do skór EFFAX (widoczny na zdjęciu z prawej strony). Świetnie współpracuje z S-R1 i warto nim pielęgnować ciuchy motocyklowe, gdyż za każdym razem efekt używania go jest bardzo widoczny, a buty przez chwilę świecą się jak psu ja... PODSUMOWANIE - GOOD SOLUTION FOR YOU OR NOT? Marka TCX nie była przed zakupem mi bliżej znana. Kierowałem się wyłącznie zajawkami z filmików wyścigów motocyklowych jakie krążyły w sieci. Trochę wujek Google podpowiedział o kraju pochodzenia (Włochy) i opis na stronie producenta pomógł w podjęciu ostatecznej decyzji. Stwierdziłem, że zaryzykuję. Nie jestem zwolennikiem recenzji redakcji motocyklowych, które otrzymują do testów nowy produkt i wydają opinię po tygodniu użytkowania. Dlatego też z moją opinią wstrzymałem się do końca sezonu, aby możliwie obiektywnie ocenić zaprezentowany produkt. Buty TCX S-R1 towarzyszyły mi na każdym kilometrze, gdy dosiadałem jakikolwiek motocykl. Ten model sprawił, że nie potrafiłem bez niego użytkować motocykla, a tym bardziej przejechać się w trampkach lub sandałach Od marca do października buty nabiły przebieg ~10.000 km po polskich drogach. Ten czas i najechane kilosy, utrzymały mnie w przekonaniu, że są to jedne z lepszych motocyklowych butów jakie miałem okazję nosić, a przede wszystkim są bardzo wygodne. Mimo tych wizualnych mankamentów nie wpływających na pogorszenie bezpieczeństwa jazdy, na prawdę szczerze POLECAM TCX S-R1. Więcej informacji o zastosowanych rozwiązaniach i systemach bezpieczeństwa znajdziesz tutaj. Edited November 18, 2013 by Suchy-wolk błędy poprawione (see edit history) 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwaśna Posted November 18, 2013 Report Share Posted November 18, 2013 (edited) jak mi powiedziałeś, że napiszesz recenzje to nie wpadłam na to że to będzie elaborat - ale muszę przyznać, że pełen profesjonalizm !! tekst - ŻYCIOWY - przejrzyście napisany , fotki super ... ALE .... (jako kobieta muszę się "doczepić " do pewnej dla mnie istotnej rzeczy) wydaje mi się, że mankamenty tego obuwia wynikają z zbyt miękkiej skóry - powiększająca się luka nad wlotami powietrza i pomarszczona osłona ekspresu to efekt użytkowania i "przystosowania" się obuwia do stopy no i jeszcze bardzo widoczne "załamania" skóry na bucie (wyglądają jak by miały kilka lat a nie parę miesięcy)... Być może to tylko drobny szczegół - bo przede wszystkim tutaj liczy się bezpieczeństwo ale czy w takim razie delikatna skóra zdoła "wykonać" swoją pracę? (ochronić stopy) Ja mam buty Pumy - bez żadnej ochrony ze stopu metali i tym podobnych rzeczy ale skóra jest gruba - nie ma załamań buty wyglądają bardzo dobrze ( a chyba więcej chodzę w nich niż Ty w swoich ) pewnie nie mam co porównywać tych dwóch modeli ale może ktoś by się wypowiedział na ten temat kto ma podobny standard obuwia jak Ty ? może stworzymy "forumowski " model obuwia - jak powinien wyglądać ? gdzie i jakie zabezpieczenia się najbardziej przydają - Co WY byście "dodali" do butów motocyklowych- jak ulepszyli ?. Chciałabym żeby dziewczyny też wypowiedziały się w tym temacie ( mamy inny punkt widzenia niż panowie ..) aa no i proszę bez złośliwych komentarzy typu : W butach motocyklowych się jeździ a nie chodzi ... Edited November 18, 2013 by Kwaśna (see edit history) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thebestof78 Posted November 18, 2013 Report Share Posted November 18, 2013 (edited) wiesz ostatnio mi ktoś powiedział, że Alpina nie chciała uznać reklamacji dotyczącej PĘKNIĘTEJ podeszwy bo "buty noszą ślady chodzenia " a co do butów Suchego mam uwagę jako obserwator postronny: k**wa SKRZYPIĄ NIEMIŁOSIERNIE !!! Edited November 18, 2013 by Thebestof78 (see edit history) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Michał_ Posted November 18, 2013 Report Share Posted November 18, 2013 Konkret recenzja Brawo! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cekal Posted November 18, 2013 Report Share Posted November 18, 2013 Suchy, bardzo profesjonalnie i fajnie przygotowany tekst Dobra robota... Żeby za mocno nie słodzić, to też dorzucę jedno ALE... (w ramach motywacji) Dopytam tylko czy testowałeś jak te buty zachowują się podczas deszczu? Ze zdjęć widać, że dziurek ci tu dostatek... więc pewnie jest dobra wentylacja kosztem ochrony przed wilgocią... Jeśli chodzi o marszczenie osłony ekspresu lub luki nad wlotem powietrza, to pewnie normalny objaw wynikający z użytkowania i wyginania skóry... W moich Alpinestars SM-X 5 klapki osłaniające zamek też uległy po jednym sezonie lekkiemu zdeformowaniu i nie wyglądają już tak idealnie... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suchy-wolk Posted November 18, 2013 Author Report Share Posted November 18, 2013 Ciesze się, że wam się podoba To motywuje do następnej recenzji, a w przygotowaniu kask, rękawice i kombinezon. Dopytam tylko czy testowałeś jak te buty zachowują się podczas deszczu? Jak najbardziej. Kilkakrotnie trafiłem na ulewę, a zdarzyło się też jeździć, gdy kropiło. Nigdy nie miałem wilgotnej stopy po takiej jeździe, aczkolwiek trzeba przyznać, że za ciepło w nogę nie było Także dziurki dziurkami, ale nie są na wylot. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marti Posted November 18, 2013 Report Share Posted November 18, 2013 Kasia super masz te buty - w Łodzi gdzieś kupowałaś ? Bo ja szukam Pumek i nie ma natomiast jeśli chodzi o wilgoć i dziurki to do skóry świetnie sprawdzają się impregnaty - ja co prawda mam zwykłe dłuższe Reeboki ale w deszcz dają radę i tu Kasia, dobrze mówi o grubej porządnej skórze bo na moich nawet nie ma ryski od wrzucania jedynki no i oczywiście Suchy spisałeś się na 5 z tą recenzją, już nie mówię o zdjęciach i każdym opisanym szczególe ale o uczciwej opinii 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suchy-wolk Posted November 18, 2013 Author Report Share Posted November 18, 2013 (edited) Trzeba załatać niszę, w której każdy wymaga opinii, a nikt nie recenzuje Przykład, jak działa taka recenzja w sieci po wpisaniu w google frazy Buty TCX S-R1 (moja recenzja jest w TOP5, bo brakuje w sieci takich opinii) Edited November 18, 2013 by Suchy-wolk (see edit history) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marti Posted November 18, 2013 Report Share Posted November 18, 2013 odnośnik najlepszy, za to masz 6 i Twoje buty są ok ale to ich własne życie, czyli skrzypienie.. wrr.. w ciemno można spokojnie podążać za Tobą WODZU 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cekal Posted November 18, 2013 Report Share Posted November 18, 2013 Przykład, jak działa taka recenzja w sieci po wpisaniu w google frazy Buty TCX S-R1 no no no... niezłe masz pozycjonowanie u wujka Google... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.