Mavver Opublikowano 21 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 Witam. Od dłuższego czasu martwie się chrobotem, który występuje przy ruszaniu na 1 z niskich obrotów, lub gdy tocząc się wolno wrzucam 2 i jadę dalej. Wydawało mi się, że może to być dziwny dźwięk łańcucha, ale naciąg jest OK, w dodatku łańcuch mocno dolega do tylnej zębatki, co chyba oznacza, że nie jest zużyta. W wolnym czasie sprawdzę jeszcze przednią zębatkę. A może problem leży gdzie indziej? Na wyższych obrotach nic takiego nie ma miejsca. 0 Cytuj „Żeby być motocyklistą nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny także olej w głowie” Zapraszam na mojego bloga: www.mankut.blog.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soltys Opublikowano 21 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 wydaje się że łańcuch jest za mocno naciągnięty, ale to jak wróżenie z fusów bez przyjrzenia się motocyklowi 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seb94 Opublikowano 21 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 a ja bym powiedział odwrotnie - może rolki mają luz? na starym napędzie jak miałem za mocno naciągnięte to im szybciej tym było głośniej + mocno było czuć na podnóżkach 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bzyq Opublikowano 21 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 Najpierw sprawdź stan przedniej zębatki. Zarówno stan jej "uzębienia" jak i jej luz na wałku zdawczym. U mnie w Trampku przy ruszaniu też wydawała dziwne dźwięki, ale takie bardziej stukanie niż "chrobot". Okazało się, że była już dość mocno wyrobiona na wewnętrznym wieloklinie mimo niezłego stanu zębów. Wymiana na nową rozwiązała problem. 0 Cytuj "...nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem..." http://bikepics.com/members/bzyq/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazek Opublikowano 22 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 (edytowane) Miałem tak. Łatwo wykryć po podniesieniu tyłu i kręceniem ręką kołem. Słychać jak ogniwa schodzą z zębatki. Powód - za mały luz na części łańcucha przy nierówno rozciągniętym. Także przy zbyt luźnym słychać tarcie/grzechot o ślizg łańcucha. Edyt: Żeby nie było za proste w wykryciu dodam, że podobny odgłos chrobotu [może głośniejszy] oddaje uszkodzone łożysko koła/zabieraka tarczy łańcuchowej [ razem szt. 3] Edytowane 23 Października 2013 przez kazek (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati5679 Opublikowano 23 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 Przyczyną może być nierówno rozciągnięty łańcuch, oraz zużyte zębatki. Miałem identyczny problem przed zmianą napędu. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejCBR Opublikowano 23 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 Lub taka opcja ze zapomniałeś totalnie o smarowaniu łańcucha. Jeśli już się kończy to ten sezon dokończysz a na następny wrzucisz nowy napęd. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mavver Opublikowano 27 Października 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 (edytowane) Dobra, czyli na przyszły sezon porządny przegląd i ewentualnie zmiana napędu - koszt rzędu 500zł? :/A póki co mogę jeszcze z tym jeździć? Chciałbym zrobić w tym roku jeszcze z 200-300km - da radę, czy lepiej wstawić już sprzęt do garażu i nie ruszać ?Zauważyłem też, że 3 gorzej wchodzi, tak ciężej, z lekkim oporem, to też pewnie przez ten łańcuch... Edytowane 27 Października 2013 przez Mavver (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj „Żeby być motocyklistą nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny także olej w głowie” Zapraszam na mojego bloga: www.mankut.blog.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid Xrv Opublikowano 27 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 (edytowane) Skoro nawet biegi ciężko wchodzą to zainteresowałbym się jak wygląda sytuacja łożyska wałka zdawczego... Czy nie dostało po d*pie. Może pomogłoby mycie łańcucha w nafcie, a potem kąpiel w hipolu Edytowane 27 Października 2013 przez Dawid Xrv (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mavver Opublikowano 27 Października 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 Łańcuch był myty w nafcie i nasmarowany specjalnym środkiem - pewnie nierówno się wyciągnął.Ta trójka nie tyle wchodzi ciężko(może źle się wyraziłem), co tak dość znacząco zostaje zapięta, słyszalnie i dość sztywno- jakby szarpnęła łańcuchem - ale pewnie kolejny raz przesadzam. Gdy biegi wrzucam w granicach 4-5tys. wszystko wchodzi leciutko i idealnie ( 3 również). Natomiast gdy robię to poniżej tej wartości tj. np przy 3tys. obrotów to 2 wchodzi głośniej, a 3 tak jak wyżej opisałem. 0 Cytuj „Żeby być motocyklistą nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny także olej w głowie” Zapraszam na mojego bloga: www.mankut.blog.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejCBR Opublikowano 28 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Myślę, że zmiana biegów tutaj nie ma nic wspólnego z łańcuchem. Załóż nowy napęd będziesz miał spokój, podciągniesz raz, dwa razy na sezon i będziesz zadowolony brak problemów z wyciąganiem szarpaniem itp. 500zl wystarczy by kupić dobry łańcuch i zębatki, nie licząc mechanika. Jak potrafisz zrobić nie będziesz płacił za niego. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOTORWINGS Opublikowano 28 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Jak chcesz to podjedź do nas to spojrzymy Ci na to co jest przyczyną-za free. Lepiej, żebyś wiedział na czym stoisz niż wróżył z fusów...Zwłaszcza, że skrzynia biegów w FZSie jest akurat dość wrażliwa, a zębatka zdawcza ma tendencję do spadania, więc lepiej rozwiać Twoje wątpliwości. Tylko zadzwoń wcześniej, żeby na pewno Michał był na warsztacie jak podjedziesz. Pozdrawiam Mateusz 1 Cytuj Polub nas na Facebook'u http://www.facebook.com/Motorwings Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.