Jump to content

Dzwiny Chrobot Łańcucha(?) Przy Ruszaniu Z 2 Lub Z 1 Na Niskich Obrotach


Mavver
 Share

Recommended Posts

Witam. Od dłuższego czasu martwie się chrobotem, który występuje przy ruszaniu na 1 z niskich obrotów, lub gdy tocząc się wolno wrzucam 2 i jadę dalej. Wydawało mi się, że może to być dziwny dźwięk łańcucha, ale naciąg jest OK, w dodatku łańcuch mocno dolega do tylnej zębatki, co chyba oznacza, że nie jest zużyta. W wolnym czasie sprawdzę jeszcze przednią zębatkę. A może problem leży gdzie indziej? Na wyższych obrotach nic takiego nie ma miejsca.

Link to comment
Share on other sites

wydaje się że łańcuch jest za mocno naciągnięty, ale to jak wróżenie z fusów bez przyjrzenia się motocyklowi

Link to comment
Share on other sites

a ja bym powiedział odwrotnie - może rolki mają luz?

 

na starym napędzie jak miałem za mocno naciągnięte to im szybciej tym było głośniej + mocno było czuć na podnóżkach

Link to comment
Share on other sites

Najpierw sprawdź stan przedniej zębatki. Zarówno stan jej "uzębienia" jak i jej luz na wałku zdawczym. U mnie w Trampku przy ruszaniu też wydawała dziwne dźwięki, ale takie bardziej stukanie niż "chrobot". Okazało się, że była już dość mocno wyrobiona na wewnętrznym wieloklinie mimo niezłego stanu zębów. Wymiana na nową rozwiązała problem.

Link to comment
Share on other sites

Miałem tak.

Łatwo wykryć po podniesieniu tyłu i kręceniem ręką kołem. Słychać jak ogniwa schodzą z zębatki.

Powód - za mały luz na części łańcucha przy nierówno rozciągniętym.

Także przy zbyt luźnym słychać tarcie/grzechot o ślizg łańcucha.  

 

Edyt:

 

Żeby nie było za proste w wykryciu dodam, że podobny odgłos chrobotu [może głośniejszy] oddaje uszkodzone

łożysko koła/zabieraka tarczy łańcuchowej [ razem szt. 3]

 

 

Edited by kazek (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Przyczyną może być nierówno rozciągnięty łańcuch, oraz zużyte zębatki. Miałem identyczny problem przed zmianą napędu.

Link to comment
Share on other sites

Lub taka opcja ze zapomniałeś totalnie o smarowaniu łańcucha. Jeśli już się kończy to ten sezon dokończysz a na następny wrzucisz nowy napęd.

Link to comment
Share on other sites

Dobra, czyli na przyszły sezon porządny przegląd i ewentualnie zmiana napędu - koszt rzędu 500zł? :/

A póki co mogę jeszcze z tym jeździć? Chciałbym zrobić w tym roku jeszcze z 200-300km - da radę, czy lepiej wstawić już sprzęt do garażu i nie ruszać ?
Zauważyłem też, że 3 gorzej wchodzi, tak ciężej, z lekkim oporem, to też pewnie przez ten łańcuch...

Edited by Mavver (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Skoro nawet biegi ciężko wchodzą to zainteresowałbym się jak wygląda sytuacja łożyska wałka zdawczego...

Czy nie dostało po d*pie.

Może pomogłoby mycie łańcucha w nafcie, a potem kąpiel w hipolu

Edited by Dawid Xrv (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Łańcuch był myty w nafcie i nasmarowany specjalnym środkiem - pewnie nierówno się wyciągnął.

Ta trójka nie tyle wchodzi ciężko(może źle się wyraziłem), co tak dość znacząco zostaje zapięta, słyszalnie i dość sztywno- jakby szarpnęła łańcuchem - ale pewnie kolejny raz przesadzam. Gdy biegi wrzucam w granicach 4-5tys. wszystko wchodzi leciutko i idealnie ( 3 również). Natomiast gdy robię to poniżej tej wartości tj. np przy 3tys. obrotów to 2 wchodzi głośniej, a 3 tak jak wyżej opisałem.

Link to comment
Share on other sites

Myślę, że zmiana biegów tutaj nie ma nic wspólnego z łańcuchem. Załóż nowy napęd będziesz miał spokój, podciągniesz raz, dwa razy na sezon i będziesz zadowolony brak problemów z wyciąganiem szarpaniem itp. 500zl wystarczy by kupić dobry łańcuch i zębatki, nie licząc mechanika. Jak potrafisz zrobić nie będziesz płacił za niego.

Link to comment
Share on other sites

Jak chcesz to podjedź do nas to spojrzymy Ci na to co jest przyczyną-za free. Lepiej, żebyś wiedział na czym stoisz niż wróżył z fusów...Zwłaszcza, że skrzynia biegów w FZSie jest akurat dość wrażliwa, a zębatka zdawcza ma tendencję do spadania, więc lepiej rozwiać Twoje wątpliwości. Tylko zadzwoń wcześniej, żeby na pewno Michał był na warsztacie jak podjedziesz.

 

Pozdrawiam

 

Mateusz

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...