Konrad96 Posted August 28, 2013 Report Share Posted August 28, 2013 Rozglądając się za jakimś dobrym olejem do mieszanki w silniku 2T natrafiłem na dużo różnych olejów, różnych producentów, rodzajów i o różnych cenach. Mam praktycznie nowy silnik w swojej MT5 więc chcę żeby jeździła na dobrym oleju, ale tu pojawia się problem. Zdecydowałem się raczej na markę Motul, ale ta marka też ma masę produktów z których ciężko coś wybrać. Oleje które znalazłem są to: -MOTUL Scooter Expert 2T Jest to olej półsyntetyczny - Można kupić za 25-30zł/1L -MOTUL 100 2T Jest to olej mineralny - Można kupić za 28zł/1L -MOTUL 510 2T Jest to olej półsyntetyczny bezdymny (przynajmniej tak pisze producent) - Można kupić za 30-35zł/1L lub 190zł za 4L (to i tak sporo drożej niż jakby kupić 4x1L) -MOTUL 710 Jest to olej 100% syntetyczny bezdymny - Można kupić za 42-45zł/1L lub 174zł/4L -MOTUL 800 Off-Road - Można kupić za 55-60zł/1L lub 205zł/4L Teraz chciałem się zapytać który z nich będzie najlepszym wyborem, oczywiście ten MOTUL 800 będzie raczej miał najlepsze parametry, ale czy opłaca się płacić 2 razy więcej za niego niż za np 510? Ogólnie zastanawiam się między 510, a 710. Czy są jakieś zauważalne różnice między tymi olejami? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seb94 Posted August 28, 2013 Report Share Posted August 28, 2013 (edited) minerał odpuść na starcie - taki olej to do komara który miał mocy tyle co nic i bardzo nisko kręcił skoro masz praktycznie po pełnym remoncie silnik to ja bym zalał olej syntetyczny dłużej będziesz docierał (chyba że aluminium) ale i większy przebieg nakręcisz zanim kompresja zacznie spadać z tym że 800-tka będzie nad wyrost - 710 ci spokojnie wystarczy znakomitym olejem jest również ipone: http://allegro.pl/olej-ipone-scoot-run-do-mieszanki-truskawkowy-2t-i3466848860.html potwierdzam że zapach truskawki jest wyczuwalny i to wyraźnie osobiście polecam - praktycznie 0 nagaru na denku tłoka i głowicy w porównaniu do Castrola Racing Synt. Edited August 28, 2013 by seb94 (see edit history) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konrad96 Posted August 28, 2013 Author Report Share Posted August 28, 2013 Silnik już dotarty, cylinder aluminiowy na Nicasilu. Niestety te swoje 300km przejechał na Orlen półsyntetyk. Mam nadzieję że nie jest to bardzo zły olej i nie zaszkodziłem mu. W takim razie zdecyduję się chyba na ten 710 z racji tego że to syntetyk. Zostaje jeszcze kwestia mieszanki. Robię ją w sam w baku, podczas docierania 1:20 żeby mieć pewność że smarowanie jest napewno dobre. Motul zaleca robienie mieszanki 1:50, więc nie wiem czy jak już silnik będzie dotarty to lać 1:50 czy może lepiej 1:40 dla lepszego smarowania? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frager Posted August 29, 2013 Report Share Posted August 29, 2013 Castrol Power Racing 2t używam tego oleju w Suzuki RM 250 i Yamaha DT 125 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seb94 Posted August 29, 2013 Report Share Posted August 29, 2013 Castrol Power Racing 2t używam tego oleju w Suzuki RM 250 i Yamaha DT 125 ja osobiście nie polecam - trochę silników na tym przelatało ale ilość nagaru po rozebraniu - cóż , nieciekawie to wygląda przykład - silnik rs125 po remoncie z kutym tłokiem - z początku olej ipone truskawka- wypolerowana głowica i tłok przez pierwsze 300km 0 nagaru (zaglądając przez otwór świecy było ładne wypolerowane denko+ można było odczytać napisy na tłoku) nastepnie 100km na castrolu racing - po zajrzeniu napisy na tłoku nieczytelne + tłok w czarnym nagarze olej jako olej jest ok - ma dobre właściwości smarne i (częściowo poprzez nagar) utrzymuje kompresję silnika przez dłuższy okres, ale pod względem pozostawianego nagaru jest słabiutko mieszanka 1:20 jaką robiłeś to dla niego o wiele za dużo - na docieraniu te 1:40 jest ok, po docieraniu normalnie 1:50 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz_Sob Posted August 29, 2013 Report Share Posted August 29, 2013 Panowie,szkoda że nikt nie napisał czy olej idzie poprzez dozownik czy wlewamy mieszankę pomijając zdechły dozownik.Chyba wiecie że jak padnie dozownik to nawet najlepszy olej może być podawany w zbyt dużych ilosciach lub też w mniejszych.Może autor powie jak tam jest z dozownikiem u niego i czy działa prawidłowo 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konrad96 Posted August 29, 2013 Author Report Share Posted August 29, 2013 Dozownika nie ma, mieszanka jest robiona w baku, wszystko dokładnie odmierzane, ilości oleju i paliwa co do mililitra. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz_Sob Posted August 29, 2013 Report Share Posted August 29, 2013 Właśnie o to i chodziło,Może niech Seb94 napisze czy te testy olejowe robił tylko na mieszance czy z dozownikiem? Pamiętacie jeszcze Esso 2T Special? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seb94 Posted August 30, 2013 Report Share Posted August 30, 2013 (edited) Właśnie o to i chodziło,Może niech Seb94 napisze czy te testy olejowe robił tylko na mieszance czy z dozownikiem? Pamiętacie jeszcze Esso 2T Special? testy na rs125 były przeprowadzone przy robieniu samemu mieszanki 1:50 przez cały okres testu Edited August 30, 2013 by seb94 (see edit history) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz_Sob Posted August 30, 2013 Report Share Posted August 30, 2013 testy na rs125 były przeprowadzone przy robieniu samemu mieszanki 1:50 przez cały okres testu Teraz widzisz,przyznaję rację co do pomijania układów w moto-więc twoje porównania będą wiarygodne Ja aż takich testów nie robiłem,szedł albo Mixol do Wsk(zaklejacz wszystkiego)albo Esso 2t special do innych moich 2T 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrzejCBR Posted August 31, 2013 Report Share Posted August 31, 2013 Castrol Power Racing 2t używam tego oleju w Suzuki RM 250 i Yamaha DT 125 Jak kolega polecam ten olej, jeździłem na nim w tzr 125 lany był do dozownika nie było żadnych problemów, po rozgrzaniu 2t prawie na żadnym oleju nie będzie kopcił ( pomijam mixol:) nie wczuwaj się też bardzo. Lać, jechać i się uśmiechać! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ClearWater Posted August 31, 2013 Report Share Posted August 31, 2013 Szczerze powiedziawszy ja od siebie nie polecam oleju Castrol racing. Kopci mocno, wytrzworzył spooro nagaru na 1000 km, podczas gdy elf moto xt tech prawie zero, zero kopcenia i kiedyś w jakimś teście też wypadł o wiele lepiej niż inne tudzież castrol, mobil. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WiTuF4 Posted August 31, 2013 Report Share Posted August 31, 2013 Castrol Power Racing 2t - no to i ja "dołożę parę groszy" od siebie ,mi Senda na 70 Airsal'u (czyli tak jak ty z czego widzę) chodziła idealnie Zawsze od pierwszego kopa ,prawie zawsze trzymała od początku niskie obroty a kopciła tylko przez pierwsze minuty stanie/jeżdżenia ,także polecam . 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konrad96 Posted September 1, 2013 Author Report Share Posted September 1, 2013 No tym dziadowskim orlenie za 17zł też mi pali od kopa i trzyma wolne obroty więc to nie jest żadnym wyznacznikiem, zakupiłem już Motula 710 i leję 1:50, jak narazie jest dobrze. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WiTuF4 Posted September 1, 2013 Report Share Posted September 1, 2013 No tym dziadowskim orlenie za 17zł też mi pali od kopa i trzyma wolne obroty więc to nie jest żadnym wyznacznikiem, zakupiłem już Motula 710 i leję 1:50, jak narazie jest dobrze. W jakimś stopniu jest skoro moja Senda na sporcie na orlenie po 50 km zrobionych v-max ograniczył się do 80 km/h ,gasła i kopciła 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
majik Posted September 1, 2013 Report Share Posted September 1, 2013 (edited) podobno castrol actevo dostepny na lukoilu tez daje rade. ja leje motul 710 2% Edited September 1, 2013 by majik (see edit history) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konrad96 Posted September 1, 2013 Author Report Share Posted September 1, 2013 W jakimś stopniu jest skoro moja Senda na sporcie na orlenie po 50 km zrobionych v-max ograniczył się do 80 km/h ,gasła i kopciła Ja też mam Airsala Sport i nic mi nie gasło na orlenie, zobaczymy co będzie po jakimś czasie jazdy na motulu. Mam tylko nadzieje że żadne nieodwracalne zmiany tam nie zaszły przez ten dziadowski olej. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.