Jump to content

Honda Mt 50/70 - Toczy Się A Nie Jedzie.


Konrad96
 Share

Recommended Posts

Od jakiegoś czasu jeżdżę Hondą MT 50 i od samego początku są z nią straszne problemy.

Oryginalnie był tam cylinder 50cc, poprzedni właściciel założył tam aluminiowy cylinder na nicasilu o pojemności 70cc firmy Airsal.

Kupiłem motocykl z uszkodzonym gaźnikiem, niby jeździł ale lało się z niego z każdej strony i zaworek w komorze pływakowej nie nadał się do niczego.

Pojeździłem chwilę na tym gaźniku żeby zobaczyć co ten pierdzikółek potrafi.

Ruszam nim z miejsca i tu pierwsze miłe zaskoczenie, ciężko było nim ruszyć z miejsca żeby nie stanął na dęba, a o tym żeby wcale nie podnieść przedniego koła do góry nie było mowy.

Któregoś razu chcąc szybciej ruszyć potłukłem tylną lampę i zgiąłem błotnik.

Ale ok, jadę dalej, kolejne zaskoczenie, tym razem nie miłe. 55km/h i więcej nawet nie ma mowy i to do tego tylko z górki tak jechał.

No to szybka diagnoza - gaźnik jest napewno uszkodzony.

W serwisie wymienili mi na nowy i wyregulowali. Przy okazji powiedzieli że z tyłu jest za duża zębatka i dla tego tak rusza (nawet o tym nie wspomniałem, serwisant sam to zauważył)

Szybki test w drodze do domu, osiągi takie same, nadal staje na dęba i 55km/h 

No przynajmniej przestało mi wylatywać paliwo bo na tamtym gaźniku tyle go wyciekało że po przeliczeniach palił około 12l na 100km z tego zapewne połowa poprostu wyciekała.

Teraz niedawno przyjżałem się gaźnikowi i został on wymieniony na taki: http://allegro.pl/gaznik-king-los-chopper-atv-quad-110-125-i3471304785.html

Nie jestem do końca pewny czy jest odpowiedni, przelot 17,5 mm, jaka dysza jest to nie wiem, ale jest napisane że do "crossów i quadów 110 125ccm"

No więc znów szybka diagnoza - pewnie tak jak mówił mechanik, za duża zębatka tylna.

Z tyłu zębatka 45z, a z przodu 15.

Znalazłem zębatkę na tył 38z.

Założyłem i jadę, niestety nie zdążyłem sprawdzić jak zmieniły się osiągi bo żywot silnika akurat dobiegł końca.

Padł cylinder, jakimś dziwnym sposobem dostał się tam straszny syf, oraz miał złe smarowanie, poprzedni właściciel lał do mieszanki olej do Stihla... 

Jeśli miał to być dla mnie motocykl który ma mi służyć jeszcze długie lata to doszedłem do wniosku że nie ma co oszczędzać więc robię kapitalke silnika, wal do regeneracji, wszystkie łożyska w szkrzyni i silniku nowe, uszczelki, simeringi tak samo, oraz nowy cylinder i tłok, kupiłem to co było wcześniej ponieważ dosyć tani i ponoć dobry więc założyłem ponownie Airsala Sport 70cc.

Ok, silnik poskładany, zębatka 38z założona, jedziemy w trasę.

Silnik na dotarciu więc zrobiłem nim 300km na spokojne, cylinder jest aluminiowy więc producent sam zaleca żeby nie docierać go dłużej niż 500km. Więc po 300km postanowiłem go wypróbować. Zrobił się muł niesamowity. Przyśpieszenie jest masakryczne, ale sobie myślę może wcześniej też tak było i teraz mam tylko takie wrażenie. Więc za skalę porównawczą wziąłem sobie to jak idzie na koło (nie jest to moim priorytetem, ale nie miałem innego pomysłu żeby mieć jakieś miarodajne porównanie) Jadę na 1, nie ma mowy o tym żeby podnieść koło chociaż o cm do góry, no to dobra, spróbujemy przy ruszaniu, przypominam że wcześniej sam wstawał na dęba, aż potłukłem lampę. 

Próbuję z miejsca a on nawet się nie podniósł, nawet przy manetce do oporu i jak momentalnie puściłem sprzęgło to nie podniósł się nic.. A wcześniej jakbym tak zrobił to penie salto by zrobił...

Wybrałem się w drogę, i tu jest jakieś pocieszenie. Wyciągnąłem z niego 70km/h, ale to wciąż mało, są filmy gdzie na oryginalnym cylindrze to jedzie spokojnie z 90 i do tego ruszając staje dęba.

Więc zacząłem kombinować dalej. 

Dopatrzyłem się czegoś niepokojącego w układzie wydechowym. 

Do dyfuzora od cylindra powinien wychodzić taki stożek który się rozszerza i łączy z dyfuzorem, a tam jest wspawany kawałek prostej rury, a końcówka wydechu jest zrobiona z puszki po farbie wypchanej watą do tłumików.

 

Ale czy wydech może mieć aż tak wielki wpływ na moc?

Wiem że wydech w 2t jest ważny, ale czy aż tak?

 

Modyfikacje o których warto jeszcze wspomnieć to to że założyłem filtr stożkowy.

Ale żeby nie dostawał też za dużo powietrza wybrałem filtr Polini gąbkowy w dodatkowej plastikowej osłonie.

 

 

Teraz proszę was o pomoc co z tym może być nie tak?

Gdzie mogę podjechać żeby sprawdzili mi kompresję, podpięli pod jakieś urządzenie i sprawdzili na jakie obroty on wchodzi, ewentualnie sprawdzili moduł zapłonowy.

Chyba że ktoś z łodzi okolic czuje się na tyle obeznany w temacie takich małych enduro że sam chciałby pomóc w zdiagnozowaniu problemu.

A i jeszcze jedno pytanie, czy w tym sprzęcie to normalne że biegi wchodzą bez sprzęgła?

Przed składaniem silnika na nowo, biegi zmieniało się ze sprzęgłem.

Teraz biegi zmieniają się bez wciskania sprzęgła, zarówno do góry i do dołu, a jak wcisnę sprzęgło to biegu nie da się zmienić. 

Jedyna zmiana jaka jest możliwa ze wciśniętym sprzęgłem to z luzu na 1 i odwrotnie z 1 na luz.

 

Przepraszam że tak się rozpisałem ale wyszedłem z założenia że jeżeli chcę żeby ktoś mi pomógł to musi dobrze wiedzieć co się dzieje i co tam było robione.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czego się spodziewałeś po crossie który ma na pewno więcej lat od Ciebie i dałeś kilka stówek :P

Gaźnik to chińska replika Kei Hin PZ19 19mm. Nie jest do 110 czy 125 jak na all piszą, tylko do 50 4t.

Nie rozumiem miałeś dużo zębatkę to narzekałeś na v-max, tera dałeś małą to na przyspieszenie, zdecyduj się na czym Tobie zależy w moto?

Jak założyłeś stożek to wypada pod niego wyregulować gaźnik bo może łapa muła.

Wydech w 2t ma ogromne znaczenie, gdyż bez niego nawet motóra nie odpalisz :P Wystarczy że będzie mały przedmuch, a to możliwe jak masz jakiś pospawany, wtedy ucieka kompresja. Zamontuj jakiś dedykowany pod airsal 70.

Jak strzelałeś z klamy żeby wstawić na koło to nie dziwie się, że tera wchodzą biegi bez sprzęgła :biggrin:

Kompresje powinni zmierzyć w każdym porządnym warsztacie/serwisie

Link to comment
Share on other sites

Jak taką posiadałem to z gazu na koło na 1 szła,ale miała blokadę w dyfuzorze który został rozcięty i szła jak dzika.Sam byłem w szoku

Link to comment
Share on other sites

Nie strzelałem ze sprzęgła, tylko raz to zrobiłem bo nie było możliwości postawić go na koło inaczej, tak też się nie udało, a biegi wchodziły bez sprzęgła odrazu po złożeniu silnika. 

Narzekam na V max bo widzę że te motocykle bez problemu osiągają dużo większy V-max niż te moje 70, a przy tym nie brakuje im mocy żeby np postawić go na koło.

A mojemu brakuje mocy i prędkości więc coś nie tak jest

Link to comment
Share on other sites

Narzekam na V max bo widzę że te motocykle bez problemu osiągają dużo większy V-max niż te moje 70, a przy tym nie brakuje im mocy żeby np postawić go na koło.

A mojemu brakuje mocy i prędkości więc coś nie tak jest

Sprawdź jakie powinno być oryginalne przełożenie ;)

Link to comment
Share on other sites

Szukam tej informacji od kilku tygodni, niestety internet nie zna tego sprzętu.

Nie ma czegoś takiego jak książka serwisowa

Nie ma czegoś takiego jak strona na której są podane jakieś dane serwisowe.

Link to comment
Share on other sites

Chodziło mi tylko żeby zobrazować jakoś jak to wygląda, żeby nie było komentarzy że napewno mi się wydaje i nie ma co oczekiwać tego od 70cc

Link to comment
Share on other sites

Jak masz świeżo dotarte 70 to powinno ładnie jeździć. Weź zdobądź normalny wydech bo to w 2t podstawa. Pobaw się później z gaźnikiem. 

Link to comment
Share on other sites

wydech w 2t ma ogromne znaczenie - bez niego (lub gdy jest prosta rura jak u ciebie) nie występuje zjawisko rezonansu i po prostu nie ma mocy

 

kiedy miał krótkie zębatki to jakąś tam moc jeszcze miał, ale jak zmieniłeś na dłuższe przełożenia to nie ma się co dziwić że przyspieszenie sporo zmalało

 

Olo dwusuwa bez wydechu odpalisz to raz, a dwa że wpływ na kompresję to on ma wtedy gdy już masz przedmuchy na pierścieniach, w końcu kompresję masz przy zamkniętym oknie wydechowym, pomiędzy denkiem tłoka a głowicą

 

Co nie zmienia faktu że takie działanie jest bezcelowe

 

stożkowy filtr przy zachowaniu seryjnego dolotu (zawór membranowy i króciec) oraz przy seryjnym wydechu (lub tka jak u ciebie - rzemiośle) nie ma sensu - jedyne co to będziesz miał częstsze czyszczenie + większe prawdopodobieństwo że jakiś piach przepuści

 

załóż seryjny filtr - zdobądź wydech (choćby oryginalny , pusty w środku - tuningowego raczej nie znajdziesz) i do tego regulacja gaźnika - z airsalem powinno hulać jak należy - założyłem parę tych cylindrów znajomym w tzr i skuterkach i naprawdę porządne wykonie w przystępnej cenie

Link to comment
Share on other sites

Stożek wpadł dlatego że oryginał się rozsypał.

Nie kupowałem jakiegoś badziewia tylko dobry filtr gąbkowy 


http://shop.mieloch.pl/filtr-powietrza-polini-air-box-czarny,pGRUPA0242.bhtml

 

A co do wydechu to znalazłem pare opcji.

http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-kolektor-wydechowy-honda-p-21538-1.html?sessID=e50f62a012a6e6938148d2e739a4e00a - dostępny od ręki w polsce i do tego najtańszy.

http://www.vsmotoparts.com/giannelli-exhaust-mt-50 - firmy giannelli, coś mi się kojarzy że ta firma robi chyba części tuningowe i chyba dość dobrej jakości, dobrze myślę? Ale jest do ściągania z Holandii

http://www.2strokeparts.de/shop/product_info.php?pName=rennauspuff-giannelli-honda-mt-50&cName=gilera-gsmh@kzulu&SESS=2cf8e56d1b1a0c7c969cff804df4e9fa - też giannelli, trochę drożej, do ściągnięcia z Niemiec, ale piszą coś przy nim że jest do pojemności 70cc, nie było oryginalnie takich mt więc myślę że to jakiś tuningowy.

http://www.scootplanet.com/part.asp?O=Jamarcol-Exhaust-Honda-MT-_3618 - tutaj jakiś Jamarcol za małe pieniądze, z Holandii.

 

Zastanawiam się czy któryś z nich jest wary uwagi i tej ceny.

Pewnie najlepszy byłby ten tuningowy giannelli, ale czy on doda tyle mocy żeby opłacało się go ciągnąć z Niemiec i płacić z 300zł więcej niż za ten dostępny w Polsce za 120zł?

Link to comment
Share on other sites

Regulowałeś chociaż gaźnik pod ten stożek?

Najpierw zrób moto żeby normalnie jeździło, później baw się w tuning

Link to comment
Share on other sites

Regulowałeś chociaż gaźnik pod ten stożek?

Najpierw zrób moto żeby normalnie jeździło, później baw się w tuning

 

 

jesli nie ma on dyfuzora tylko kawał rury to za cholere tego nie wyreguluje - zeby to dobrze wyregulować musi być odpowiedni dyfuzor

 

 

najwięcej mocy da ci ten gianelli do 70ccm, dobrze będzie na tym do 50ccm, na serii jako tako - co nie znaczy że słabo -  w końcu airsal tych koników ciut daje

Link to comment
Share on other sites

Tak wyregulowałem gaźnik.

Moto jest zrobione i jeździ, tylko jest słabe przez ten wydech.

Nie bawię się w tuning tylko próbuję dojść do tego czemu nie jeździ normalnie 

Link to comment
Share on other sites

Tak wyregulowałem gaźnik.

Moto jest zrobione i jeździ, tylko jest słabe przez ten wydech.

Nie bawię się w tuning tylko próbuję dojść do tego czemu nie jeździ normalnie 

 

odpowiedź jest w Twoim poście - jedyne co to teraz zamówić ten wydech

 

na seryjnym z racnig planet jakoś to będzie - o wiele lepiej niż na obecnej rurze

Link to comment
Share on other sites

Ten z Racing planet nie jest seryjny tylko ma taki sam kształt jak seryjny.

Znalazłem pusty, używany, oryginalny dyfuzor, końcówkę mam w domu od Derbi Sendy przelotową, założę to wszystko i zdam relację jakie są tego efekty.

A teraz mam jeszcze jedno pytanie.

W króćcu ssącym jest miejsce żeby podłączyć tam jakiś wężyk, prawdopodobnie szedł tam olej z dozownika, dozownik wyjęty więc żadnego wężyka tam nie ma.

Wygląda to podobnie jak tu:

 215_0397.jpg

Łapie tam lewe powietrze, zaślepiłem to zatkanym wężykiem, ale nie jestem pewien czy to dobre rozwiązanie.

Macie jakiś sposób żeby to uszczelnić tak żeby napewno tam żadnego powietrza nie łapał? 

Link to comment
Share on other sites

zatkany wężyk właśnie żeby ciasno naszedł albo zalepić to z zewnątrz poxipolem czy czymś

 

wężyk lepszy - w razie czego możesz użyć tego króćca ponownie

Link to comment
Share on other sites

Trochę odświeżę temat ...

Te wydechy co podałeś ,a raczej dyfy to są do serii ,a tym masz 70 ccm Airsal'a więc będzie za słaby i nie będzie się toczył tak jak powinien .

Jakiego masz Airsal'a 70 ? Racing czy Sport ? To spora różnica .

A co do gaźnika to mi odpowiedz jaki arisal tam siedzi ,jak sport to 17.5 by wystarczył a max do niego to 21 ,a jak racing to coś na poziomie 21-26 mm (broń boże nie chińszczyzna) .

A co do zębów to 14/53 ,13/53 bym Ci polecił powinien się jakoś turlać .

Zaleciłbym większą mieszankę ,gdyż na 70 ccm może być zbyt mała od seryjnej chociaż 1:45 ,na forum mielocha i senda.pl każdy po tuningu tak robi i jest dobrze (ja też tak robię ) :smile:

Edited by WiTuF4 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Cylinder to Airsal Sport 70cc.

No więc tak, gaźnik był ten chińczyk 17,5mm założony, ale palił jak smok więc postanowiłem reanimować oryginalny gaźnik od MT50.

Gaźnik oryginalny który jest teraz założony ma gardziel 14mm, trochę mało mi się wydaje, ale jeżdżą na takich gaźnikach przy airsalu i jest dobrze.

Po założeniu gaźnika seryjnego motorek zaczął się dziwnie zachowywać, przyśpieszał tylko jeśli przepustnica nie była otwarta bardziej niż do połowy, jeśli odkręciłem manetkę na max to poprostu się dusił. Stwierdziłem że prawdopodobnie dostaje za mało paliwa, podniesienie iglicy nic nie dało więc wymieniłem dyszę główną na większą. Była oryginalna 58, a założyłem 85 bo taką akurat miałem. Przestał się dusić.

Przypominam że mam założony filtr powietrza stożkowy Polini, gąbkowy w takiej plastikowej obudowie.

Teraz mam kilka pytań odnośnie spalania.

Zakładając że będę miał już dobrany wydech (najprawdopodobniej ten http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-kolektor-wydechowy-honda-p-21538-1.html?sessID=e50f62a012a6e6938148d2e739a4e00a) chyba że znajdę coś innego na bajzlu.

To czy wpływ na spalanie czy osiągi będzie miał filtr powietrza który założyłem?  http://shop.mieloch.pl/filtr-powietrza-air-box,pGRUPA0137,vZ047953.bhtml

Czy zmiana gaźnika z oryginalnego o gardzieli 14mm na jakiś Dellorto lub Tec (replika dellorto,tańsza 2 razy) o gardzieli 17 lub 19mm też będzie miała wpływ na spalanie? 

Zakładając że wszystko będzie odpowiednio wyregulowane i dopasowane

Edited by Konrad96 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Przy dobrej regulacji nie zmieni się MOCNO spalanie :smile: Stożek ,dość mocno powiększa spalanie ,więc jeśli seryjny wyrabiał to lepiej go załóż .

Do sporta byłby dobry Conti CHR .

EDIT

Zapomniałem dodać tego słowa  :whistling:

A że przy dobrej regulacji spalanie się diametralnie nie zmienia ,świetnym dowodem jest różnica między EBS (stary silnik Derbi .który miał 14 mm gaźnik) ,a D50B0 (nowy który miał 17.5mm) spalanie jest mniejsze/równe niż w EBS'ie wgl. firmy Derbi mniejsze ,a w rzeczywistości różnie bywa .

A jeśli tak masz tak bardzo ograniczony budżet to lepiej dozbierać i kupić coś pokroju Conti CHR ,Gianelli lub najzwyczajniej spawak ...

Edited by WiTuF4 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ale każdy stożek tak zwiększa spalanie?

Bo ten gąbkowy, nasączony tym olejem do filtrów przepuszcza dużo mniej powietrza niż taki zwykły siatkowy 

Link to comment
Share on other sites

Widzę że kolega uparł się na wydech za 130PLN i myśli że będzie to prażyć. Więc wyjaśnię kilka kwestij.

 

Wydech do 2T musi być dobrze dobrany :biggrin: i niestety finansowo to odczujesz ( ale na 100% nie będziesz żałował że kupiłeś coś za kilak stówek ) bo tak jak chłopaki wcześniej napisali WYDECH W 2T TO PODSTAWA. Kupno tego za 130zł mija się z celem bo to jest dyfuzor do seryjnej 50-siątki ;/  Ty masz 70ccm i nawet może się już różnić średnica kanału wydechowego z rurą w dyfuzorze ;/ więc będzie KWAS 

 

Zwiększając gaźnik z 14mm na 17,5mm lub 19mm spalanie pójdzie do góry ;/ nie wierz w bajkę że będzie takie samo ( skoro zmienia się przekrój gardzieli to dostaje w 1sekundzie więcej powietrza, a za tem pliwa również więcej :smile: )

 

Stożek zwiększy spalanie, łatwiej też zasysa powietrze ( mówiesz że moczysz w specjalnym oleju, jeżeli oryginalny filtr jest gąbkowy to również powinieneś go moczyć :biggrin: ) ale kwestia polega na tym że w stożku powietrze zasysane jest przez całą jego obiętość, a nie przez jedną lub kilka dziurek :smile:

 

Kolejny etap to zawór membranowy który też warto zmienić :smile: inaczej zacznie reagować na gaz itp.

 

Ogólnie 2T jest łatwe do ogarnięcia lecz jeżeli chcesz mieć fajnie latający sprzęt to trzeba włożyć trochę grosza więcej niż 130PLN.

 

Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

No ok, ja wszystko rozumiem, wydech w 2t to podstawa jest.

Ale Airsal produkuje swoje cylindry tak żeby pasowały pod resztę seryjnego osprzętu, w moim przypadku nawet głowica jest seryjna.

Producent nawet nie wspomina o wymianie gaźnika, wydechu czy innych rzeczach.

Oryginalny wydech pasuje wymiarami i mocowaniami do tego tuningowego cylindra.

Zastanawiałem się nawet nad sportowym wydechem spawanym na zamówienie, ale niestety pan powiedział za niego 600zł. 

Tu jest wydech do 70cc http://www.2strokeparts.de/shop/product_info.php?pName=rennauspuff-giannelli-honda-mt-50&cName=gilera-gsmh@kzulu&SESS=2cf8e56d1b1a0c7c969cff804df4e9fa ale 90euro + przesyłka z Niemiec, a to już trochę dużo, prawie połowa wartości tego sprzętu.

A z wyglądu, ani kształtu nie różni się od seryjnego 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...