Mavver Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Witajcie, ostatnio zauważyłem coś dziwnego w moim FZS 600. Mianowicie gdy puszczę kierownicę zaczyna latać na prawo lewo i powoli się to nasila(coś w stylu shimmy). Gdy trzymam kierownicę ruchów tych prawie nie czuć. Zastanawiam się gdzie leży problem. Dodam, że trze mi jedna tarcza z przodu - gdy toczę motocykl słychać to dość wyraźnie - czy to może być przyczyna? Planuję wymianę klocków w mojej Yamaszce, jeśli to nie pomoże podjadę gdzieś wyważyć koła, a jeśli problem nadal będzie występował zastanowię się nad łożyskiem główki ramy. Dobrze kombinuję?Z drugiej strony czytałem, że te drgania mogą powstawać przez to, że stary Fazer nie ma amortyzatora skrętu, ale wydaje mi się, że wcześniej te drgania nie występowały, więc stwierdzenie "Fazer tak ma" jest chyba bzdurą. Co o tym sądzicie? 0 Cytuj „Żeby być motocyklistą nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny także olej w głowie” Zapraszam na mojego bloga: www.mankut.blog.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyygy Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 podobno tak ma, powiedz jeszcze czy ma tak zawsze czy tylko przy małych prędkościach i niskich biegach ( tzn. 1,2). 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
działkowy emeryt Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 wyząbkowana przednia opona 0 Cytuj ...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę.... ... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!? ... bo to nieładne jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreklodz Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 A nie założyłeś przypadkiem centralnego kufra? 0 Cytuj Tylko Honda -> XL600V + XR400R = Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mavver Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Jeżdżę bez kufra, bieżnik na przedniej oponie wydaje się być ok, drgania występują przy prędkościach do 100km/h(przed chwilą sprawdziłem), przy czym przy 60 są chyba najmocniejsze. Mogę sprawdzić w wolnej chwili co się dzieje powyżej 100. 0 Cytuj „Żeby być motocyklistą nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny także olej w głowie” Zapraszam na mojego bloga: www.mankut.blog.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreklodz Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 zobacz jeszcze łożysko główki ramy.... 1 Cytuj Tylko Honda -> XL600V + XR400R = Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mavver Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Po pierwsze sprawdzenie stanu łożysk Aby sprawdzić ich stan, w taki sposób podeprzyj motocykl, żeby kierownica mogła się swobodnie obracać, a przednie koło nie dotykało podłoża. Najlepszym rozwiązaniem jest podstawka pod tylny wahacz i podłożenie pod silnik podnośnika samochodowego z deseczką, aby nie uszkodzić karteru. W ostateczności możesz podwiesić bike’a za ramę. 1. Powoli kręcąc kierownicą, zwróć uwagę, czy obraca się ona lekko i płynnie, bez charakterystycznego przeskakiwania i stukania. Przy maksymalnym skręcie chwyć za dolną część lag i sprawdź, czy łożyska nie mają luzów. Kierownica obraca się płynnie, bez żadnych dziwnych dźwięków ani skoków, wydaje mi się, że żadnych luzów też nie ma... Dodam teraz, że jest najgorzej przy ostrym schodzeniu z obrotów na niskim biegu (1-3). Gdy pociągnę go na 2 do 10tys,a potem dość gwałtownie odpuszczę manetkę, podczas hamowania silnikiem efekt drgań kierownicy dość mocno się nasila - może zbyt mocno naciągnięty łańcuch- może to mieć jakiś wpływ na zachowanie kierownicy? 0 Cytuj „Żeby być motocyklistą nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny także olej w głowie” Zapraszam na mojego bloga: www.mankut.blog.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz_Sob Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Ja mam krzywą i spawaną felgę w psie i objawy jak ty,z tym że u mnie najgorzej przy 80km/h,a jak miałem na połowie opony mniej bieżnika to dopiero było 0 Cytuj http://autoteam.com.pl>KLIMA I WEBASTO W TWOIM SAMOCHODZIE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kochu Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Patryk jutro zerkniemy ;-) jak połączymy nasza wiedzę to na 100% znajdziemy :-P hehe 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilTsn Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Miałem ten identyczny problem u siebie. Zmiana kapci pomogła, ale to oczywiście może być również co innego a po kapciu nie bylo nic widać zeby byl nie taki. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
działkowy emeryt Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Dodam teraz, że jest najgorzej przy ostrym schodzeniu z obrotów na niskim biegu (1-3). Gdy pociągnę go na 2 do 10tys,a potem dość gwałtownie odpuszczę manetkę, podczas hamowania silnikiem efekt drgań kierownicy dość mocno się nasila - może zbyt mocno naciągniety łańcuch- może to mieć jakiś wpływ na zachowanie kierownicy? ... wyząbkowana przednia opona... niskie biegi -> relatywnie małe prędkści obrotowe przedniego koła, odpuszczenie gazu = dociążenie przedniego koła -> opona po obwodzie o kształcie piły tarczowej = chybotanie kierownicy 2 Cytuj ...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę.... ... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!? ... bo to nieładne jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elwood Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Miałem kiedyś taki objaw, jak motor stał na bez powietrza w przednim kole przez zimę. Po wymianie opony, "shimmy" zniknęło. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyygy Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2013 więc powiem tak, naprawiłem wszystko co mogło wpływać na to zjawisko i poprawa była nieznaczna. kupiłem nową oponę wymieniłem olej i uszczelniacze w lagach sprawdziłem łożysko, wszystko zostało dokrecone co ciekawe wysoki bieg np. 4,5 i niska prędkość problem ten nie występuje. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koper Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Mam to samo w moim. Muszę sprawdzić jak to jest przy wyższych biegach i wyższej prędkości, ale wydaje mi się, że problem wtedy nie znika. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejCBR Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2013 To nie sa normalne objawy kierownica nie powinna się tak zachowywać, przychylam się do zdania działkowego wyzabkowana opona, niestety tak się dzieje, miałem tak w aucie, choć to jest mniej odczuwalne, radze zapoznać się z zaczeniem wyzabkowanej opony. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karwas Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Przerabiałem ten temat przy CB 500 i wymiana opon na lepsze rozwiązała kłopot drgania. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mavver Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 No nic, to póki co dziękuję za pomoc, dolatam ten sezon na starych kapciach, a na przyszły kupię nowe i zobaczymy czy to rozwiąże problem. 0 Cytuj „Żeby być motocyklistą nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny także olej w głowie” Zapraszam na mojego bloga: www.mankut.blog.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seb94 Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2013 u mnie pomogło na to wymiana łożyska główki ramy i opony + wyważenie koła 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_Ka Opublikowano 12 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Ja mam podobnie od jesieni - czy nieudane ustawienie tylniego koła po naciąganiu łańcucha może to spowodować ? Choć dziś zmieniłem olej nasmarowałem łancuch i naciągnąłem i ustawiałem łańcuch (mierząc odległość od śrubu mocującej wahacz do osi koła) - efekt taki, że nadal "buja" sterem. Obawiam się, że jakoś opon w romecie też możę pozostawiać wiele do życzenia... 0 Cytuj ekowkuchni.pl - Już niedługo zjesz zdrowo i smacznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soltys Opublikowano 18 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 u mnie pomogło na to wymiana łożyska główki ramy i opony + wyważenie koła a sprawdzałeś po każdej opracji? bo ja równie dobrze bym powiedział że u mnie pomogło: wymiana koła i kasku na głowie 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boroś Opublikowano 31 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2015 (edytowane) Miałem takie same objawy po założeniu kufra centralnego i wymianie opony. Mechanik sprawdzał łożysko główki ramy i było niby ok. Przy okazji wymiany uszczelniaczy i oleju w lagach okazało się że łożysko jest do wymiany. Po wymianie problem znikną. Stawiał bym na łożysko Edytowane 31 Marca 2015 przez boroś (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj boroś LwG! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.