Mavver Posted August 11, 2013 Report Share Posted August 11, 2013 Witajcie, ostatnio zauważyłem coś dziwnego w moim FZS 600. Mianowicie gdy puszczę kierownicę zaczyna latać na prawo lewo i powoli się to nasila(coś w stylu shimmy). Gdy trzymam kierownicę ruchów tych prawie nie czuć. Zastanawiam się gdzie leży problem. Dodam, że trze mi jedna tarcza z przodu - gdy toczę motocykl słychać to dość wyraźnie - czy to może być przyczyna? Planuję wymianę klocków w mojej Yamaszce, jeśli to nie pomoże podjadę gdzieś wyważyć koła, a jeśli problem nadal będzie występował zastanowię się nad łożyskiem główki ramy. Dobrze kombinuję?Z drugiej strony czytałem, że te drgania mogą powstawać przez to, że stary Fazer nie ma amortyzatora skrętu, ale wydaje mi się, że wcześniej te drgania nie występowały, więc stwierdzenie "Fazer tak ma" jest chyba bzdurą. Co o tym sądzicie? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zyygy Posted August 11, 2013 Report Share Posted August 11, 2013 podobno tak ma, powiedz jeszcze czy ma tak zawsze czy tylko przy małych prędkościach i niskich biegach ( tzn. 1,2). 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
działkowy emeryt Posted August 11, 2013 Report Share Posted August 11, 2013 wyząbkowana przednia opona 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotreklodz Posted August 11, 2013 Report Share Posted August 11, 2013 A nie założyłeś przypadkiem centralnego kufra? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mavver Posted August 11, 2013 Author Report Share Posted August 11, 2013 Jeżdżę bez kufra, bieżnik na przedniej oponie wydaje się być ok, drgania występują przy prędkościach do 100km/h(przed chwilą sprawdziłem), przy czym przy 60 są chyba najmocniejsze. Mogę sprawdzić w wolnej chwili co się dzieje powyżej 100. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotreklodz Posted August 11, 2013 Report Share Posted August 11, 2013 zobacz jeszcze łożysko główki ramy.... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mavver Posted August 11, 2013 Author Report Share Posted August 11, 2013 Po pierwsze sprawdzenie stanu łożysk Aby sprawdzić ich stan, w taki sposób podeprzyj motocykl, żeby kierownica mogła się swobodnie obracać, a przednie koło nie dotykało podłoża. Najlepszym rozwiązaniem jest podstawka pod tylny wahacz i podłożenie pod silnik podnośnika samochodowego z deseczką, aby nie uszkodzić karteru. W ostateczności możesz podwiesić bike’a za ramę. 1. Powoli kręcąc kierownicą, zwróć uwagę, czy obraca się ona lekko i płynnie, bez charakterystycznego przeskakiwania i stukania. Przy maksymalnym skręcie chwyć za dolną część lag i sprawdź, czy łożyska nie mają luzów. Kierownica obraca się płynnie, bez żadnych dziwnych dźwięków ani skoków, wydaje mi się, że żadnych luzów też nie ma... Dodam teraz, że jest najgorzej przy ostrym schodzeniu z obrotów na niskim biegu (1-3). Gdy pociągnę go na 2 do 10tys,a potem dość gwałtownie odpuszczę manetkę, podczas hamowania silnikiem efekt drgań kierownicy dość mocno się nasila - może zbyt mocno naciągnięty łańcuch- może to mieć jakiś wpływ na zachowanie kierownicy? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz_Sob Posted August 11, 2013 Report Share Posted August 11, 2013 Ja mam krzywą i spawaną felgę w psie i objawy jak ty,z tym że u mnie najgorzej przy 80km/h,a jak miałem na połowie opony mniej bieżnika to dopiero było 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kochu Posted August 11, 2013 Report Share Posted August 11, 2013 Patryk jutro zerkniemy ;-) jak połączymy nasza wiedzę to na 100% znajdziemy :-P hehe 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilTsn Posted August 11, 2013 Report Share Posted August 11, 2013 Miałem ten identyczny problem u siebie. Zmiana kapci pomogła, ale to oczywiście może być również co innego a po kapciu nie bylo nic widać zeby byl nie taki. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
działkowy emeryt Posted August 11, 2013 Report Share Posted August 11, 2013 Dodam teraz, że jest najgorzej przy ostrym schodzeniu z obrotów na niskim biegu (1-3). Gdy pociągnę go na 2 do 10tys,a potem dość gwałtownie odpuszczę manetkę, podczas hamowania silnikiem efekt drgań kierownicy dość mocno się nasila - może zbyt mocno naciągniety łańcuch- może to mieć jakiś wpływ na zachowanie kierownicy? ... wyząbkowana przednia opona... niskie biegi -> relatywnie małe prędkści obrotowe przedniego koła, odpuszczenie gazu = dociążenie przedniego koła -> opona po obwodzie o kształcie piły tarczowej = chybotanie kierownicy 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elwood Posted August 11, 2013 Report Share Posted August 11, 2013 Miałem kiedyś taki objaw, jak motor stał na bez powietrza w przednim kole przez zimę. Po wymianie opony, "shimmy" zniknęło. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zyygy Posted August 12, 2013 Report Share Posted August 12, 2013 więc powiem tak, naprawiłem wszystko co mogło wpływać na to zjawisko i poprawa była nieznaczna. kupiłem nową oponę wymieniłem olej i uszczelniacze w lagach sprawdziłem łożysko, wszystko zostało dokrecone co ciekawe wysoki bieg np. 4,5 i niska prędkość problem ten nie występuje. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koper Posted August 12, 2013 Report Share Posted August 12, 2013 Mam to samo w moim. Muszę sprawdzić jak to jest przy wyższych biegach i wyższej prędkości, ale wydaje mi się, że problem wtedy nie znika. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrzejCBR Posted August 12, 2013 Report Share Posted August 12, 2013 To nie sa normalne objawy kierownica nie powinna się tak zachowywać, przychylam się do zdania działkowego wyzabkowana opona, niestety tak się dzieje, miałem tak w aucie, choć to jest mniej odczuwalne, radze zapoznać się z zaczeniem wyzabkowanej opony. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karwas Posted August 13, 2013 Report Share Posted August 13, 2013 Przerabiałem ten temat przy CB 500 i wymiana opon na lepsze rozwiązała kłopot drgania. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mavver Posted August 15, 2013 Author Report Share Posted August 15, 2013 No nic, to póki co dziękuję za pomoc, dolatam ten sezon na starych kapciach, a na przyszły kupię nowe i zobaczymy czy to rozwiąże problem. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seb94 Posted August 16, 2013 Report Share Posted August 16, 2013 u mnie pomogło na to wymiana łożyska główki ramy i opony + wyważenie koła 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark_Ka Posted March 12, 2015 Report Share Posted March 12, 2015 Ja mam podobnie od jesieni - czy nieudane ustawienie tylniego koła po naciąganiu łańcucha może to spowodować ? Choć dziś zmieniłem olej nasmarowałem łancuch i naciągnąłem i ustawiałem łańcuch (mierząc odległość od śrubu mocującej wahacz do osi koła) - efekt taki, że nadal "buja" sterem. Obawiam się, że jakoś opon w romecie też możę pozostawiać wiele do życzenia... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soltys Posted March 18, 2015 Report Share Posted March 18, 2015 u mnie pomogło na to wymiana łożyska główki ramy i opony + wyważenie koła a sprawdzałeś po każdej opracji? bo ja równie dobrze bym powiedział że u mnie pomogło: wymiana koła i kasku na głowie 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boroś Posted March 31, 2015 Report Share Posted March 31, 2015 (edited) Miałem takie same objawy po założeniu kufra centralnego i wymianie opony. Mechanik sprawdzał łożysko główki ramy i było niby ok. Przy okazji wymiany uszczelniaczy i oleju w lagach okazało się że łożysko jest do wymiany. Po wymianie problem znikną. Stawiał bym na łożysko Edited March 31, 2015 by boroś (see edit history) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.