Skocz do zawartości

Naciąganie Łańcucha


Kochu

Rekomendowane odpowiedzi

Tak sobie myślę , czy autor tego tematu jeszcze zada jakiekolwiek pytanie na tym ,,forum" Aż strach pomyśleć, jak  by się chciał czegoś dowiedzieć na temat regulacji zaworów...


"Jazda na motocyklu to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle, że zadam. Szkoda, tylko, że oprócz małej garstki osób, które chcą pomóc i doradzić, istnieje również spore grono ludzi, którzy tylko czekają żeby kogoś pocisnac :-/ ehhh

Łańcuch naciągniety. Dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nie chcę tworzyć nowego wątku, więc zapytam w tym.

Ostatnio naciągałem łańcuch i jak dokręcałem koło to wszystko było równo, jednak wczoraj zauważyłem, że z prawej strony oś jest cofnięta, od strony zębatki wszystko na miejscu. I teraz pytanie: czy to znaczy, że zjadłem za lekkie śniadanie i za słabo dokręciłem koło, czy jeśli z lewej nie zmieniło położenia, a z prawej tak, to sam młodzieńczy entuzjazm i klucze płaskie nie wystarczą do przywrócenia pożądanego stanu.

I jeszcze jedno: czy taka sytuacja może wynikać z niedostatecznej siły dokręcenia śruby, czy może powstać na skutek zbyt mocno naciągniętego łańcucha, dodatkowego tyłka na kanapie i jakiejś wyjątkowo niemiłej nierówności na drodze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem był podobny, gdy robiło się tą czynność (naciąganie) w jedną osobę, gdyż nie byłem w stanie przypilnować dwóch stron wahacza. Koło się przesuwało zazwyczaj z jednej strony, więc tak jak u Ciebie naciąg się przesuwał i trzeba było poprawiać.

 

P.S. Na Twoim miejscu podjechałbym do serwisu motocyklowego jakiegoś w pobliżu, to za przysłowiowe grosze Ci to dobrze nastawią, Ty usiądziesz, zejdziesz, podpatrzysz i dojdziesz do wprawy.

Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości winfakt_logo_sygnatura.png

Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym, że ja już kilka razy naciąg robiłem i kręcę naciąg z dwóch stron symetrycznie. Nigdy wcześniej oś koła nie zmieniała położenia, zwłaszcza tylko z jednej strony i to prawej. i zaznaczam, że to po czasie, bo przykręciłem i było dobrze, do wczoraj.

Edytowane przez Koper (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Słuchajcie mam kolejne pytanie. Wczoraj naciagalem łańcuch, i dzisiaj podczas jazdy usłyszałem co jakoś czas szum. Posprawdzalem łańcuch i okazało sie że wszędzie mam luz ok 3 cm a w jednym punkcie ok 2 cm albo i mniej. Lepiej jutro usiąść i zluzowac ten łańcuch czy odpuścić i poczekać aż troszkę sie rozciagnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz powinien być ustawiany w "miejscu" gdzie jest najciaśniej.

Zbyt napięty jest bardziej niebezpieczny niż zbyt luźny łańcuch. Ja bym poprawił.

 

Przy takiej różnicy proponował bym wymienić łańcuch na nowy sezon. Dodatkowo polecam sprawdzić w najbardziej "rozciągniętej" części łańcucha odległość między 21 pinami, nie powinna przekroczyć 319,4 mm, jeśli przekracza cały napęd do wymiany (według suzuki oczywiście, każdy może mieć własne zdanie na ten temat, są tacy co lubią dostać łańcuchem po plecach ;) )

 

a co do:

 

teoria Paweł... z tym pełnym skokiem to teoria.

Korzysta się z pełnego skoku w motocyklu, na większej nierówności (czytaj dziura bądź np. niespodziewany próg zwalniający, mnie zawsze zaskakują ;) ) zawieszenie dobije aż do ogranicznika, i to jest cały skok zawieszenia. A chodzi o to by nie naciągnąć łańcucha zbyt mocno bo to jest szkodliwe  np. dla obsadzenia łożyska zębatki zdawczej jak i  łożyskowania wahacza. Oczywiście zbyt duży luz też jest szkodliwy, zdziera wachacz, i powoduje szarpnięcia które również zużywają mocniej łańcuch.

 

Konkludując, ustawianie luzu łańcucha tylko pod obciążeniem motocykla na stopce bocznej ustawiając luz podany przez producenta w "najciaśniejszym" miejscu, natomiast ustawiając zawieszenie, szczególnie napięcie wstępne sprężyny pod ciężarem kierowcy z pasażerem i bagażem jakim będzie użytkowany motocykl. 

 

Na ulicy nie jest to takie ważne jak na torze i nie ma sensu zmienić tych ustawień na jedną krótką wycieczkę z pasażerem gdy zawsze jeździmy solo (choć czasem się bez tego nie obędzie ;) ) jednak jadąc w podroż z pełnym załadunkiem polecał bym utwardzić sprężynę, nie bez powodów w turystykach ustawianie napięcia wstępnego sprężyny, szczególnie z tyłu, posiada możliwość zrobienia tego bez kluczy (pokrętłem bądź elektronicznie)

Edytowane przez Soltys (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja dorzuce swoje trzy grosze,do naciagania łancucha nakretke oski tylko lekko luzujemy.W wielu motocyklach oska ma stozek od strony nakretki i  przy dokreceniu potrafi ten stozek wlasnie przestawic ustawiony naciag,wiec po dokreceniu oski  warto spojrzec na znaki czy sie nie poprzestawiały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie brałem to Paweł pod uwage bo za każdym razem sie przestawialo :-/ wczoraj byłem luzowac łańcuch bo nie wytrzymalem presji i chodzilbym posrany caly wieczór. I podczas luzowania zauwazylem, ze ta różnica w luzie łańcucha jest bardzo duza. Czyli pewnie na wiosnę dojdą mi koszty wymiany. Tylko wymienia sie zawsze kompletny naped? Czy wystarczy sam łańcuch?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompletny naped i problem na dlugo z głowy.

 

A koszt wymiany?  :unsure: Jeszcze przed wymianą warto by ktoś kto sie na tym znał potwierdził, że to jest do wymiany  :smile:  Na szczęście czas na wymianę mam aż do wiosny więc powinienem jakąś kasę odłożyć  :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo poprostu łańcuch jest już złom, najlepiej wymiana kompletnego napedu, wymienisz napęd wszysto się ułoży podciagniesz łańcuch i jak nie szalejesz to przez pół sezonu masz spokój z naciagiem tylko go smarujesz co jest bardzo ważne. Możliwe, że Twój łańcuch był wcześniej źle eksploatowany tzn nie naciagany na czas zle smarowany co spowodowało różnice w jego rozciągnieciu. Do smarowania łańcucha polecam bellraya.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do smarowania łańcucha polecam bellraya.

 

I bellrayem było smarowane, ale mimo, że mam ponad pół napędu to faktycznie może ktoś zaniedbywał ten łańcuch  :wacko: W każdym razie dzięki wszystkim za podpowiedzi  :smile:

Edytowane przez Kochu (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...