Jump to content

Lagi Do Prostowania


GSXR Custom
 Share

Recommended Posts

GSXR Custom

Witam potrzebuje informacji gdzie mogę wyprostować delikatnie pokrzywione lagi. Pacjent to Fazer 08 z 2012roku i koszt zakupu nowych jest bardzo duży więc potrzebuje kogoś kto mi to zrobi .Dzięki z góry za pomoc

Link to comment
Share on other sites

Zależy jak bardzo pokrzywione ale w Łodzi solidnie to będzie trudno. TECROL z Międzyrzecza robi poprawnie, zadzwoń i wypytaj.

Edited by Lord Vader (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hmm nie wiem czy to opłacalne poszukaj na allegro używek. podczas prostowania czy tez odkształcenia się mogła popękać warstwa zewnetrzna i ogolnie może być kicha z uszczelnieniem tego w zawisie.

Link to comment
Share on other sites

W zeszłym roku mechanik mi nie chciał złożyć widelca jak zobaczył że laga prostowana.

Nie wiem w jakim była stanie przed prostowaniem. Moto świeżo kupione.

Sprawdzaliśmy poziomicą i była jak nowa. Ale to.. jakby nazwać załamanie.. widoczne w miejscu wcześniejszego zgięcia wyglądało niepewnie.

Nastąpiła chwila namysłu... drogi jakie mamy każdy widzi.. dziury piękne.. sypnę w którąś i laga pęknie w nadwyrężonym miejscu.

Nowa kosztuje 400 zl. prostowanie ze 100?.... nie chcę umrzeć za 3 stówy.

 

Aha.. gość wpuścił lagi o 5-10mm w półkę żeby nie było widać ... dobrze że się zdziwiłem po wizycie w serwisie.... zamiast w szpitalu.

Link to comment
Share on other sites

działkowy emeryt

wszystko zależy od tego jak wygięte i jak wygląda punkt przełamania. Teoretycznie, jeśli jest dostatecznie plastyczny materiał, to da się wyprostować wszystko, ale powłoka rury nośnej może już taka plastyczna nie być. Z punktu widzenia krystalografii przeciągnięcia struktury metalu nie da się cofnąć - chyba, że w piecu hutniczym. Da się prostować osiowo, ale z punktem przełamania nie da się zrobić nic. I tak, blacharz nakłada na błotnik szpachlę, a moto-rzeźnik ustawia lagę w półkach tak, żeby nie było widać. Z reguły prostowane lagi lubią zjadać uszczelniacze, lubią popuszczać olej, a i lubią też wygiąć się ponownie w tym samym miejscu (zrób test - weź puszkę po piwsku, pognieć ładnie w rączkach i zapamiętaj jaki stawiała opór przy gnieceniu - następnie wyprostuj, ale dokładnie, ładnie wyprostuj... już? to teraz zgnieć ją w rączkach jeszcze raz - zauważyłeś różnicę w sztywności materiału? :P Nie wspominam nawet o gładzi powierzchni roboczej lagi - uszczelniacz prawdę Ci powie :smile:  Generalnie jest tak, że lagi do jeżdżenia prostuje się w Mozambiku, w Górnej Wolcie, w Gwineii Bissau i w Polsce. Francuzi, zniemczone Turasy czy inne brudasy prostują lagi w moto na handel do Polandii, bo wiedzą, że i tak ktoś "gupi" to kupi, jak nie dla siebie to na handel. I tak powstaje mit o świetności prostowania lag, struktura makowca i Góry Świętokrzyskie.

Link to comment
Share on other sites

"lagi do jeżdżenia prostuje się w Mozambiku, w Górnej Wolcie, w Gwineii Bissau i w Polsce"

 

i to jest odpowiedź na pytanie kolegi z początku postu ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...