Jump to content

Dziwne Zachowanie Moto - Silnik Gaśnie


kamilTsn
 Share

Recommended Posts

Witajcie,

Piszę do Was z całą historią, liczę na Was. Może mi coś wyjaśnicie tudzież podpowiecie :smile:
Tak więc zaczynamy od początku. Wyjechałem z Łodzi po pracy. Jechałem na takich wyższych obrotach. Dojechałem do skrzyżowania Rzgów - Pabianice. Ruszyłem z pod światłem rozpędziłem się i nagle jakoś dziwnie motocykl zaczął reagować na gaz. Odpuszczając  powoli schodził z obrotów, ale w górę nie szło tak gładko. Manetke dość ostro musiałem odkręcić a i tak szedł na jakiś 5k obrotów na najwyższym biegu. Bardzo opornie zaczął reagować. Pomyślałem sobie że nie będę kombinował ( bo miałem już w tamtym sezonie coś takiego) i zjadę na stację, która jest przy ptaku. Ale tam korek to zjechałem  na tą powierzchnię wyłączoną z ruchu i sobie powoli jechałem. Niestety już za wolno jechałem i chciałem zrzucić bieg. Złapałem za sprzęgło i dosłownie w sekundę zgasł... Dopchałem na stację. Spróbowałem odpalić i nic. Tylko chechłał. To spróbowałem na pełnym ssaniu raz.  I zapalił tyle, że dosłownie na dwie sekundy i padł. Poczekałem jakieś 15-20 minut i zapalił normalnie...
Ze spraw technicznych to:
- paliwo - było jakaś 1/4 baku. - odpaliłem i dojechałem zatankować na lotosie w Kruszowie.
- filtr paliwa - był przeczyszczony na ten sezon
- gaźniki - wyregulowane 
- olej, filtr - wymienione

Czy istnieje jakieś logiczne wytłumaczenie tego zjawiska ? Podejrzewam że zapewne ma to związek z wysoką temperaturą otoczenia/motocykla. W tamtym roku też mi się tak stało w ciepły dzień na dobrze nagrzanym silniku. Ale co to to nie mam pojęcia. 

Jak toś doczyta do końca to dziękuje :smile: 
Pozdrawiam :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ciężko tutaj jednoznacznie stwierdzić przyczynę ale sprawdziłbym najpierw podstawowe rzeczy, może być to wina zaworów które reagują na temperaturę. 

Link to comment
Share on other sites

Na moje oko coś jest zbyt ciasno skręcone. Rozgrzewa się nadmiernie i przestaje prawidłowo działać.

Suzuki SV650S 2007 icon1.png

Link to comment
Share on other sites

Ciężko tutaj jednoznacznie stwierdzić przyczynę ale sprawdziłbym najpierw podstawowe rzeczy, może być to wina zaworów które reagują na temperaturę. 

Od temperatury zmienjsza się luz na zaworach i jak jest za ciasny to wypala gniazda, po ostygnięciu raczej to się nie naprawi :P

Sprawdź zapłon, w moim moto jak się cewka rozgrzała to przebicie dostała i iskra zanikała

Edited by Olo (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za propozycje :smile: Popatrzę na tą elektrykę bo to właśnie tak wygląda, że nagle traci iskrę. Dzięki ;)

Link to comment
Share on other sites

Mialem podobne objawy w poprzednim moto Gsxfie. Przyczyna padniete obie cewki. Zmierz ich impedancje wg serwisowki jesli taka masz. Ja korzystalem z Haynesa do Gsxf i byly tam podane parametry impedancji.

www.antybrowar.pl

facebook.com/antybrowar

Link to comment
Share on other sites

miałem bardzo podobną sytuację, ale mnie to się paliwo skończyło, i musiałem przejść na rezerwę, ale te same objawy, czyli nie ciągnie obrotów i jak zwolnisz do 4k to gaśnie, na ssaniu ruszy, przejedzie kilometr i pada. Ale jak mówiłem u mnie wystarczyło przekręcić kurek na rezerwe

Link to comment
Share on other sites

 

 

miałem bardzo podobną sytuację, ale mnie to się paliwo skończyło, i musiałem przejść na rezerwę, ale te same objawy, czyli nie ciągnie obrotów i jak zwolnisz do 4k to gaśnie, na ssaniu ruszy, przejedzie kilometr i pada. Ale jak mówiłem u mnie wystarczyło przekręcić kurek na rezerwe

Bro, czytaj ze zrozumieniem. Przeciez , autor watku, napisal wyraznie,ze paliwa w baku mial mniej wiecej 1/4 wiec w tym problemu nie bylo. POza tym w 15-20 minut, gdy moto styglo paliwa magicznie nie przybylo - wiec logicznie patrzac to nei jest powtorka z Twojego przypadku;)

ps. za to dosc czesto takie objawy daje zapchane odpowietrzenie baku. Zerknij, czy tu nie ma problemu.

Link to comment
Share on other sites

a czy twój model Kawasaki nie ma podgrzewania gaźników? Mój miał i w tym tkwił problem... na rozgrzanym silniku był problem z odpaleniem...  podgrzewanie gaźników zostało usunięte u mechanika (JAKUBKO) i do dziś nie mam problemów...

Link to comment
Share on other sites

u mnie podobna historia i wymiana swiec zakonczyla sprawę

 

Na drodze spotykam się z masą nieodpowiedzialności,Wielu ludzi jeździ po wariacku, nie przestrzegają znaków,Ani ograniczeń prędkości, nie mają za grosz wyobraźni.Aż czasami ciężko ich wyprzedzić.... ;)

podpisrx.jpg

Link to comment
Share on other sites

O dzięki za taki odzew :smile:
Świece wymieniłem na ten sezon, a w tamtym też to mi się zdarzyło. Także to odpada :smile:
Co do gaźników to raczej nie, ale musiałbym się upewnić, choć z odpaleniem na rozgrzanym nie ma problemu.
Najbardziej prawdopodobna opcja to cewka. Muszę to zbadać w wolnej chwili jakoś. Choć podpowiedź Pablosa mnie zaciekawiła. Z tym odpowietrzaniem to powiem, że jak własnie przejadę po dłuższym czasie to po zgaszeniu silnika po jakimś czasie właśnie słyszę dziwny pisk (odpowietrzenie baku) z baku. I czy to jest normalne ? Wydawało mi się, że tak ale czy oby na pewno ? Przy zimniejszych dniach nie słyszę tego odpowietrzania.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Podbijam temata ;)
Zajrzałem "do baku". W momencie gdy tak dziwnie syczał po podróży to odłączyłem przewód od tyłu do odpowietrzania i na momencie ustało to pomyślałem przewód przytkany, ale dmuchnąłem i wszystko git elegancko przechodzi. No to dziś w wolnej chwili zajrzałem do samego korka. Odkręciłem go i pytanko do Was. Jak to dziadostwo działa że tak się spytam ? Szukałem czegoś w necie, ale ciężko ( albo jestem tępy w te klocki ). 
Jak można sprawdzić czy wszystko jest w nim ok ? Rozkręciłem go troszkę więcej ale jak zobaczyłem w środku jakieś "cuda" jakby mechanizm filtrowania to dałem spokój. Dodam że było mokro, jakiś płyn był. 
Pozdro :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...