Skocz do zawartości

wydarzenie_FLM_Tuchola.png

Zapraszamy na Zlot Forum Łódzkich Motocyklistów  - więcej informacji tutaj.

Odnośnie Przeniesienia Mojego Wątka Do Śmietnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może nie tyle dzwony, co tę propagandę lecącą z głośników od rana! Człowiek nie może się wyspać! Ja rozumiem, że ktoś jest religijny i chce sobie posłuchać mszy, ale niech robi to w kościele a nie żeby głośniki były wywieszone na zewnątrz i zmuszały postronnych ludzi do słuchania tego...

 

jestem ugodowa dziś, jedno i drugie dopiszcie do listy :P

Kocham motocykle, pytałam tatusia czy mnie na moto czasem nie robił, mówi że nie bo niewygodnie czyli widać jak wie to co najmniej raz próbował ...

Opublikowano

24350519.jpg

 

A o przejściu na wegetarianizm nie masz jakiegoś posta :P ? LOL

qxK0W5f.jpg

Opublikowano

 

 

Wrzućcie temat do kosza bo żal 

Maćku, temat został przeniesiony do działu humor na życzenie kilku użytkowników, Suchy i ja nie mamy nic przeciwko by pozbijać się z zielonych na forum motocyklowym. Czy ja wiem czy żal? Wg mnie to dobra zabawa :smile:

Jak się jeżdżąc nie przewrócisz to się jeździć nie nauczysz...

Opublikowano

oj tak, dzwony w kościele wkurzają przy spokojnej niedzieli - komu nie przeszkadzają, niech pierwszy rzuci kamieniem - w dzwon oczywiście :biggrin:

W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 😆
avatar2.jpg

Opublikowano

:hihi:  prawie jak na WP przeczytać kilka linijek bzdurnego artykułu a później czym prędzej do komentarzy :smile: poprawa humoru gwarantowana :biggrin:

www.szpiegowskie.com.pl

Opublikowano

Bo to jest syn wiatru i kurzu tuman.

Opublikowano

(NIE USUNIĘCIA, DZIĘKI UNAOCZNIENIU, WYKAZANIU, UŚWIADOMIENIU, PROBLEMU, A WRĘCZ PRZECIWNIE!)...

Gratuluję zrozumienia...; odpowiedzialności...; wysokiego poziomu etyki...; zdolności do wyprowadzenia, ustalenia hierarchii ważności, wartości...; postępowania na odwrót (destruktorzy są wspierani, a konstruktywiści są zmilczani)...

Hmmmm przypomnial mi sie kabaret limo i tekst "co k**wa?!" czy tylko ja nie kminie co ma na celu wyliczanie mądrych słów? ;p troche hipstersko :biggrin: awangarda, ironia, weltschmerz! Uwielbiam was zieloni :biggrin: jestescie tacy zabawni

Opublikowano

Cytuje ze strony tego Pana:

 

 

OSOBY CHCĄCE WESPRZEĆ MOJE PISMO, DZIAŁANIA PROSZĘ O WPŁATY NA KONTO:

 

bla bla


ILE ZOSTAŁO WPŁACONE BĘDĘ PRZEDSTAWIAŁ CO 3 MIESIĄCE NA PODSTAWIE WYDRUKU BANKOWEGO (na życzenie, przy wpłacie od 100 zł, będę podawał jej wielkość oraz wskazane dane wpłacających).

Stan wpłat od 2000 r. do dnia 01.08.2012 r.: 100 zł.

 

Hahahahah 12 lat i 100 PLN - nie ma to jak pomoc czytelników :smile:))) A pewnie i tak sam to wpłacił :smile:))))

 

...a patrząc na jego wypociny czasami się zastanawiam że nigdy nie wiadomo kogo się mija na ulicy i lekko mnie to niepokoi :smile:

Opublikowano

Oprócz dzwoniących telefonów i placów zabaw i dzwonów w kościele to nie do zniesienia są skrzypiące buty MOTOCYKLISTÓW !! o MASAKRA ! mózg  rozwala ten hałas !!!!

Opublikowano

i te muchy tak tupią

Opublikowano

przecież ja bym tym do pracy nie dojechał, a gdzie tu mowa o powrocie.... geez. panie daj se pan spokój

Opublikowano

No to proszę teraz sprawdzić oferty.

Opublikowano

ja coś czuję że ktoś sobie robi zwyczajnie jaja :biggrin: 

Opublikowano (edytowane)

Czy ktoś mógłby napisać streszczenie do tego? 

Dla niektórych ewolucja zarówno technologiczna jak zmiana świata na przestrzeni wieków to coś przerażającego. Najszczęśliwszy byliby napier*@#ąc mamuty maczugą bo to zgodne z ich naturą.

Edytowane przez xanton (wyświetl historię edycji)
Opublikowano

w sumie zwisa mi to i powiewa ;p niech se robi jaja, ale na elektryczne skuterki nie przejdę ;p w porównaniu do moto to jak gówno do twarogu.

Opublikowano

25km/h to ja szybciej biegam w sumie i chyba bałbym się w czymś takim pokazać na dzielni

Opublikowano

Temat jak temat, ale napisać to tak żeby za cholerę (mimo chęci) nie dało się doczytać nawet do połowy to trzeba umieć... gratki.

Rowery z silnikami elektrycznymi to nawet ciekawa sprawa, chciałem kiedyś złożyć taki wehikuł zimą, ale po tym co redaktorek wypisuje to nic dziwnego że każdy to zlewa.... też mi się gorzej zrobiło.

Tylko Honda -> XL600V + XR400R = :riding:

Opublikowano

A mnie denerwują dzięcioły ...

"Jazda na motocyklu to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu,,

Opublikowano

Dzięcioł jak dzięcioł ale taki kogut z rana to ładnie potrafi wkurzyć..

Opublikowano

Na Galileo ostatnio pokazywali rower ;) który popinał 100km/h ;)

Zasięg 200km, ładowanie 3h włączając do normalnego gniazdka :smile:

 

Jedyny MINUS 60.000 Euro ;]

 

http://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/najszybszy-rower-swiata-jedzie-100-km-h,163261.html

 

P.S.

Osobiście bym zblokował Redaktora za wprowadzanie zamętu, głoszenie poglądów niepopieranych przez większość forumowiczów :]

qxK0W5f.jpg

Opublikowano

Akumulator litowo-siarkowy

https://www.google.pl/search?q=Akumulatory+Litowo+Siarkowe&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a

 

Akumulator Li-Air (litowo-powietrzny)

https://www.google.pl/search?q=Akumulator+Li-Air&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a

 

 

http://kopalniawiedzy.pl/SMC-samochod-elektryczny-akumulator-bateria-gestosc-mocy-gestosc-energii,13727 | 22 sierpnia 2011, 13:04

SMCs - REWOLUCJA NA RYNKU POJAZDÓW ELEKTRYCZNYCH?

Akumulator opracowany przez Nanotek Instruments ma wszelkie szanse stać się przełomowym urządzeniem na rynku pojazdów elektrycznych. Specjaliści zaprojektowali urządzenie przechowujące energie, która jest w stanie bardzo szybko uwięzić dużą liczbę jonów litu pomiędzy elektrodami, których działania wspomagają duże ilości grafenu. Naładowanie takiego akumulatora, który mógłby napędzać samochody elektryczne, może trwać mniej niż minutę. Urządzenie przyda się również np. do przechowywania energii ze źródeł odnawialnych.

 

Wynalazcy nazwali je „surface-mediate cells" (SMCs). Już w tej chwili, mimo, że materiały oraz konstrukcja urządzenia nie zostały zoptymalizowane, charakteryzuje się ono osiągami przewyższającymi zarówno konstrukcje litowo-jonowe jak i superkondensatory. Gęstość mocy urządzenia wynosi 100 kW/kg, jest zatem 100-krotnie większa od baterii litowo-jonowych i 10-krotnie przekracza możliwości superkondensatorów. Im większa zaś jest gęstość mocy, tym szybszy transfer energii, a co za tym idzie - tym krótsze czasy ładowania. Ponadto gęstość energii - czyli ilość energii, którą można przechowywać w danej objętości lub masie - sięga 160 Wh/kg. Jest więc porównywalna z gęstością baterii litowo-jonowych i 30 razy większa od gęstości konwencjonalnych superkondensatorów.

Jeśli porównamy SMC i baterie litowo-jonowe o tej samej wadze, to napędzany nimi samochód elektryczny będzie mógł przejechać mniej więcej taką samą trasę na pojedynczym ładowaniu. Nasze SMCs, podobnie jak współczesne urządzenia litowo-jonowe, mogą być jeszcze ulepszone pod względem gęstości energii. Jednak SMC mogą być ładowane w ciągu minut (prawdopodobnie w mniej niż minutę), a akumulatory litowo-jonowe wymagają godzin ładowania - mówi Bor Z. Jang, współzałożyciel Nanotek Instruments.

 

Nanotek i jego firma-córka, Angstron Materials, która współpracowała przy SMC, specjalizują się w badaniach nad nanometeriałami. Angston to największy na świecie producent płytek nanografenowych (NGP).

 

Jak widzimy, SMC łączą zalety baterii i superkondensatorów. Te pierwsze charakteryzują się większą gęstością energetyczną, te drugie - większą gęstością mocy. Nanotek i Angstron stworzyły nową architekturę urządzenia do przechowywania energii, która potencjalnie może zrewolucjonizować przemysł samochodowy.

 

Kluczem do sukcesu są anoda i katoda wyposażone w olbrzymie powierzchnie grafenowe. Podczas produkcji naukowcy umieścili na anodzie metaliczny lit (w postaci cząsteczek lub folii). W czasie pierwszego rozładowania, dochodzi do jonizacji litu, w wyniku czego pojawia się znacznie większa liczba jonów niż w urządzeniach litowo-jonowych. W czasie pracy urządzenia jony migrują poprzez płynny elektrolit do katody. Z kolei podczas ładowania, olbrzymia liczba jonów litu szybko przechodzi od katody do anody. Dzięki wielkiej powierzchni obu elektrod możliwe jest szybkie przesyłanie dużych ilości jonów. Dzięki temu, że jony litu przemieszczają się pomiędzy porowatymi powierzchniami elektrod udało się wyeliminować czasochłonny proces interkalacji.

 

Naukowcy prowadzili badania z różnymi rodzajami grafenu i mówią, że konieczne są dalsze eksperymenty. Chcą teraz przede wszystkim skupić się na zwiększeniu żywotności swojego urządzenia. Dotychczasowe badania wykazały, że może ono zachować 95% pojemności po 1000 cykli ładowania/rozładowania, a nawet po 2000 cykli nie zauważono, by dochodziło do powstawania zmniejszających pojemność akumulatorów kryształów dendrytycznych.

 

Nie widzimy żadnych poważniejszych przeszkód, które mogłyby uniemożliwić komercjalizację technologii SMC. Chociaż grafen jest obecnie drogi, to Angstron Materials pracuje nad technologiami umożliwiającymi jego produkcję na skalę przemysłową. Przewidujemy, że w ciągu najbliższych 1-3 lat jego cena dramatycznie spadnie - mówi Jang.

Autor: Mariusz Błońsk

http://phys.org/ 

 

 

http://www.chip.pl/news/wydarzenia/nauka-i-technika/2013/01/nadchodzi-rewolucja-naukowcy-zaprojektowali-elastyczne-baterie-litowo-jonowe-1 | 17.01.2013

Akumulatory litowo-jonowe będą trwalsze i bezpieczniejsze.

NADCHODZI REWOLUCJA: ELASTYCZNE BATERIE LI-ION!

Naukowcy z Korei Południowej zbudowali pierwsze na świecie, elastyczne baterie litowo-jonowe z płynnym, polimerowym elektrolitem.

Naukowcy z Korei Południowej zbudowali pierwsze na świecie, elastyczne baterie litowo-jonowe z płynnym, polimerowym elektrolitem.

 

Badacze nałożyli na całej powierzchni baterii specjalny nanomateriał, który tworzy płynny elektrolit polimerowy (który nie jest cieczą), zamiast stosowanych dzisiaj rozpuszczonych soli litowych (w bateriach Li-ion) lub stałego elektrolitu polimerowego (w bateriach litowo-polimerowych).

 

Dzięki zastosowaniu trwałych, ale elastycznych materiałów, zamiast cieczy, nowe baterie mogą uzyskać znacznie wyższą stabilność, niż obecne ogniwa. Ponadto będą znacznie mniej narażone na przegrzanie lub zapalanie się.

 

 

http://www.memorizer.pl/news/super-akumulatory-juz-niedlugo!,195.html

Kluczem do tej technologii jest pokruszenie metali w stanie stałym znajdujących się w dotychczasowych akumulatorach, do cząsteczek o nano-rozmiarach i zawieszenie ich w cieczy. Takie akumulatory, znane jako „pół-stałe pływające ogniwa”, przechowują swoją moc w czarnej zawiesinie, która przypomina olej samochodowy, a nazwana została „Cambridge Crude”. Ponieważ akumulator jest w stanie ciekłym, możliwe, że uda się wykorzystać tę technologię do „nalewania energii” w elektrycznych samochodach, tak jak na normalnej stacji paliw.

 

Jednak owe „pół-stałe” mogą pomieścić dwa razy tyle energii, co przeciętne litowo-jonowe, co oznacza także, że możliwe będzie wyprodukowanie lżejszych aut, lub o większej mocy.

 

Nowoczesne akumulatory mogą być także tańsze w produkcji niż popularne. Podsumowując, odkrycie to stanowi tanie rozwiązanie dotyczące produkowania nośników energii, dzięki któremu ta ze źródeł odnawialnych byłaby znacznie tańsza, a elektryczne samochody stałyby się prawdziwą konkurencją dla normalnych aut.

Źródło: grist.org

Katarzyna Sokół

 

 

http://www.tabletowo.pl/2013/02/15/wkrotce-czeka-nas-rewolucja-w-dziedzinie-akumulatorow/ | 15.02.2013

WKRÓTCE CZEKA NAS REWOLUCJA W DZIEDZINIE AKUMULATORÓW?

Rewolucja na rynku akumulatorów, dzięki naukowcom z USC, University of Southern California.

Naukowcy wpadli na pomysł wykorzystania krzemowych, elastycznych nanodrutów w anodach akumulatorów litowo-jonowych. Takie rozwiązanie pozwoli na szybsze ładowanie urządzeń elektronicznych, zwiększenie pojemności akumulatorów i żywotności ich ogniw. Jak bardzo? Może się udać osiągnąć trzykrotnie większą pojemność akumulatora, ponowne naładowanie w ciągu 10 minut i ponad 2000 cykli ładowania. Can’t wait!

 

http://www.engadget.com/2013/02/13/usc-battery-wields-silicon-nanowires-to-hold-triple-the-energy/

 

 

http://www.benchmark.pl/aktualnosci/akumulatory-krzem-nanoczastki-wysoka-wydajnosc-szybkie-ladowanie.html | 2013-02-16

AKUMULATORY O OGROMNEJ POJEMNOŚCI I WYDAJNOŚCI DZIĘKI SFERYCZNYM KRZEMOWYM NANOCZĄSTKOM

Pracownicy Uniwersytetu Południowej Kalifornii opracowali nowy typ baterii litowo-jonowej. Jako element anody wykorzystano krzemowe nanocząstki o porowatej strukturze, takiej samej, jaką mają nanorurki. Dzięki ich zastosowaniu udało się trzykrotnie zwiększyć pojemność akumulatorów, w porównaniu z już istniejącymi, a zarazem zachować niską cenę. A to nie jedyne korzyści, jakie niesie zastosowanie nanotechnologii.

Czego byśmy jeszcze chcieli? Większej liczby cykli ładowanie-rozładowanie, które nie degradują jakości akumulatora, i bardzo szybkiego ładowania. Pracownicy USC twierdzą, że są w stanie spełnić te wymagania. Przynajmniej w pewnym zakresie, bo przecież idealna bateria to taka, która działa latami bez doładowywania. Nowa technologia pozwala docelowo zwiększyć standardową liczbę cykli ładowanie-rozładowanie do 2000, co ucieszy producentów urządzeń z akumulatorami wmontowanymi na stałe. A 10-minutowy czas ładowania w pełni rozładowanego akumulatora sprawi, że użytkownicy wybaczą nawet niezbyt wydajne akumulatory stosowane w niektórych urządzeniach.

 

Porowata struktura sferycznych nanocząstek jest kluczem do sukcesu.

Baterie, akumulatory wykorzystujące sferyczne nanocząstki jeszcze nie zalegają magazynów w oczekiwaniu na transport do sklepów, ale technologia jest bliska komercjalizacji. Zdaniem USC nastąpi to w ciągu najbliższych 2-3 lat.

Stworzenie działającego akumulatora litowo-jonowego z krzemową anodą to zdaniem badaczy zwieńczenie wieloletnich prób zastosowania tego materiału. Szansą było już zastosowanie nanorurek zamiast zwykłych płytek, ale nanorurki są trudne w masowej produkcji. Na szczęście można je zastąpić sferycznymi nanocząstkami, które są łatwiejsze w wytwarzaniu. Wytrawiono w nich pory, które nadały im podobne własności jak w przypadku nanorurek. W przyszłości planowane jest zastąpienie również materiału katody efektywniejszym.

Źródło: USC, http://www.thenanoresearch.com (schemat)

 

 

Nowe elektrody zwiększą pojemność superkondensatorów

http://www.elektroonline.pl/news/4561,Nowe_elektrody_zwieksza_pojemnosc_superkondensatorow | 12 październik 2011

 

 

http://automatykab2b.pl/katalog-produktow/produkt/3491-superkondensatory-12-24-v-sub-dc-sub-o-zywotnosci-1-miliona-cykli | 2012.12.02

SUPERKONDENSATORY 12/24 VDC O ŻYWOTNOŚCI 1 MILIONA CYKLI

Firma Kold Ban International wprowadza do oferty nową generację superkondensatorów KAPower do rozruchu silników i innych zastosowań impulsowych wymagających oddania do obciążenia bardzo dużej mocy w krótkim czasie.

 

 Stanowią one alternatywę dla standardowych akumulatorów kwasowych, w odróżnieniu od których nie wykazują pogorszenia parametrów elektrycznych w długim okresie użytkowania i dają możliwość rozruchu silnika bez względu na ilość pozostałego w ogniwie ładunku (w pełnym zakresie napięć od 4 do 14,5 V).

 

Występują w wersjach o napięciu 12 i 24 V oraz o gromadzonej energii 35, 70 i 120 kJ. Są konstruowane z wykorzystaniem elektrod niklowych i węglowych, nieprzewodzących separatorów i alkalicznego elektrolitu wypełniającego komory.

 

Do najważniejszych zalet tych modułów należy zaliczyć:

    czas pełnego ładowania wynoszący zaledwie 30 sekund,

    zdolność przechowywania ładunku przez okres 2 lat,

    żywotność 1 miliona cykli lub 15-20 lat,

    niewrażliwość na temperaturę otoczenia (normalna praca już od -50°C),

    znaczącą redukcję masy w porównaniu ze standardowymi akumulatorami,

    bezobsługową pracę,

    możliwość łączenia szeregowego i równoległego,

    zgodność z wymogami militarnymi.

 

Więcej na http://www.st.com

 

 

ARP S.A. będzie poszukiwać produktów rynkowych wykorzystujących grafen wytwarzany według polskiej technologii. Za wdrożenie wybranych zastosowań odpowiedzialna będzie powołana przez ARP S.A. spółka celowa Nanocarbon, której akt założycielski podpisany został 4 listopada 2011 r. Polska technologia wytwarzania grafenu jest jedną z wiodących w skali światowej. Konsorcjum zdolne do wytwarzania produktu na bazie grafenu lub innych nanostruktur węglowych ma szansę powstać już na przełomie 2012 i 2013 r.

http://www.arp.com.pl/wsparcie_innowacyjnosci.aspx

 

 

Superkondensatory, koła zamachowe

http://www.ozewortal.pl/files/prezentacje/iwaszkiewicz_superkondensator.pdf

 

 

Badania in-situ kondensatorów elektrochemicznych nowej generacji

http://www.swiss.opi.org.pl/sighted/projekt/badania-in-situ-kondensatorow-elektrochemicznych-nowej-generacji/ 

 

 

Elastyczne i przeźroczyste superkondensatory

http://evertiq.pl/news/9587 | 21.11.2012

 

 

„Wieczny” akumulator z regulacją napięcia wyjściowego

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2462506.html

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
  • Dodaj nową pozycję...