Jump to content

Czujnik Temperatury Oleju, Zamiast Bagnetu


piotreklodz
 Share

Recommended Posts

piotreklodz

Hej.

Ma ktoś doświadczenia z takimi czujnikami?

Jak to się sprawdza, czy odczyty są wiarygodne?

Tylko Honda -> XL600V + XR400R = :riding:

Link to comment
Share on other sites

działkowy emeryt

jeśli to ten szwaks wkręcany w miejsce korka wlewu oleju to... o dziwo działa. Odczyt nie jest jakiś hiper dokładny, ale orientacyjne będziesz wiedział, czy oleum ma 20stC czy 120stC. Pokazuje z pewną zwłoką, ale to normalne, bo oparty jest na bimetalowej sprężynie, która potrzebuje chwilę na pokonanie swojej bezwładności cieplnej. Jak chcesz wiedzieć jaką temp ma Twoje oleum - montuj. Generalnie działają wszystkie, czy to JR, czy MotoDetail, czy Louis'a... mam wrażenie, że wszystkie produkuje ten sam wytwórca.

...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę....

 

 

 

... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!?

... bo to nieładne jest...

Link to comment
Share on other sites

piotreklodz

A masz jakiś lepszy pomysł Emerycie na wskaźnik temp w XRce 400 chłodzonej olejem? Jak jest chłodzenie cieczą to chociaż wiadomo jak się wiatrak włącza, a tu nic... myślisz że warto się martwić o przegrzanie w takim moto, czy konstruktorzy to przewidzieli montując chłodniczkę oleju?

Tylko Honda -> XL600V + XR400R = :riding:

Link to comment
Share on other sites

działkowy emeryt

oczywiście, każdy silnik da się przegrzać i w efekcie zatrzeć. Niemniej jednak rezerwy cieplne silników chłodzonych powietrzem i olejem są zdecydowanie większe, niż tych chłodzonych wyłącznie powietrzem i cieczą (wodą). Zapewnia to konstrukcja magistrali olejowej w silniku, zakończonej wymiennikiem oddawanego przez silnik ciepła - czyli chłodnicą. Dodatkowo ilość materiału w grubości bloku czy samej głowicy, a dodatkowo często wymuszony natrysk oleju od spodu na denko tłoka celem jego dodatkowego schłodzenia zapewnia bezpieczeństwo i rezerwę cieplną silnika. Zapewniam Cię, że panowie z Hondy wzięli pod uwagę przenaczenie tego silnika - był on z powodzeniem stosowany w o ile cięższym quadzie TRX400 - z tym sammym chłodzeniem i nie grzał się ponad normę. Możesz nie zawracać sobie tym głowy dbaj tylko o czystość chłodnicy oleju. Chyba, że grzebiesz XR'ką po pas w melasie i nawijasz na tylne koło 27 kilometrów, posuwając się do przodu jedynie 632 metry. Możesz sobie zapodać albo taki właśnie bimetalowy czujnik ze wskaźnikiem właśnie, albo jeśli chcesz dokładniej to wyposażyć się w drugi korek oleju, i zamocować w nim od wewnątrz czujnik termistorowy podając zasilanie i wypuszczając przewody przezeń na zewnątrz. Ten z kolei poda Ci temperaturę w stC na wyświetlacz, np na kierownicy. Problemem jedynie jest to, że musisz mieć tam w układzie prąd. Zestawy do dobrania na popularnym portalu aukcyjnym ;) .

Z drugiej strony, z autopsji - znam rozwiązania stosowane w off-roadzie, gdzie silniki są narażone na potężne obciążenia i długą nieprzerwaną pracę w "gównie po uszy" - i prócz samego silnika olej chłodzi jeszcze np (gorącą jak piekło) turbosprężarkę. Montuje się dodatkowe chłodnice oleju a na nie wydajne elektrowentylatory np. Spal'a, włączane ręcznie np z pulpitu. Można pomyśleć nad takim miniaturowym rozwiązaniem do moto, ale z kolei to kolejny układ wymagający prądu, dodatkowego okablowania no i jak by nie było podatny na potencjalną awarię... 

...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę....

 

 

 

... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!?

... bo to nieładne jest...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...