Skocz do zawartości

Z Plecaczkiem. Dla Kierowcy I Dla Pasażera.


rescuer

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Do tego nauka dla +18 dla par i byznes się kręci

Czy ja o czymś nie wiem? 18+ nauka dla par... to może my z Dorotą do Ciebie przyjdziemy na te specjalne nauki dla dorosłych :biggrin:

Jak się jeżdżąc nie przewrócisz to się jeździć nie nauczysz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motosutra        :riding:  trzy poziomy wtajemniczenia :biggrin:

"organizator nie ponosi odpowiedzilności za fizyczny uszczerbek na zrowiu u uczestników szkolenia"

Jestem mila i uprzejma :laugh2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dorotka potrafiła wsiadać kiedy zwyczajnie siedziałem na moto i zakładałem kask lub rękawiczki i byłem totalnie nieprzygotowany na tą akcję

Mnie by tak Gleba wy***przyła w zgierzu na rozpoczęciu ;p ledwo co moto utrzymałem, a lekkie to to nie jest ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
działkowy emeryt

no to dajesz Szara... masz materiał szkoleniowy... :P

 

nie wiem, czy było, czy nie, ale... proszszszeeee... Państwo pakuje plecaczki na dryndy i jedzie na Dell'a, czy gdzie tam chce, ćwiczyć... powodzenia! :biggrin:

 

Edytowane przez Suchy-wolk
link (wyświetl historię edycji)

...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę....

 

 

 

... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!?

... bo to nieładne jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Odgrzewam nieco temat. Zastanawiam się czy jadąc z plecaczkiem przy prawidłowej pracy gazem, powinniśmy się bardziej bac złożeń czy przyczepnośc powinna być większa? Chodzi o to czy dociążone tylnie koło szybciej się uślizgnie niż mniej dociążone. Tą rozkminę podciągam również do jazdy solo. Jak rozkładać środek ciężkości w złożeniach solo i na ile mogę sobie pozwolić jadąc z pasażerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Odświeżam temat.

Jeździmy dwa sezony na moto i niestety do tej pory nie idzie mi najlepiej w roli plecaczka. Przy hamowaniu zjeżdżam na Jara, niezależnie jak bardzo bym ściskała udami, czy próbowała zapierać się stopami. Nie ma niestety znaczenia czy jestem w spodniach tekstylnych na moto, czy też w zwykłych jeansach. Nasz Thundercat nie ma dzielonej kanapy, więc łatwiej jest mi się zsuwać na niego. Jak siędzę natomiast przyklejona do kierowcy to zdarza się puknąć kaskiem o kask. Możliwe, że "mój kierowca" :biggrin: zbyt dynamicznie jeździ, ale to ja się muszę dostosować. Jakieś rady? Może są jakieś gumy na siedzisko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat.

Jeździmy dwa sezony na moto i niestety do tej pory nie idzie mi najlepiej w roli plecaczka. Przy hamowaniu zjeżdżam na Jara, niezależnie jak bardzo bym ściskała udami, czy próbowała zapierać się stopami. Nie ma niestety znaczenia czy jestem w spodniach tekstylnych na moto, czy też w zwykłych jeansach. Nasz Thundercat nie ma dzielonej kanapy, więc łatwiej jest mi się zsuwać na niego. Jak siędzę natomiast przyklejona do kierowcy to zdarza się puknąć kaskiem o kask. Możliwe, że "mój kierowca" :biggrin: zbyt dynamicznie jeździ, ale to ja się muszę dostosować. Jakieś rady? Może są jakieś gumy na siedzisko?

U mnie pomogło to:

http://intermotors.pl/product-pol-3207-Pas-dla-kierowcy-z-uchwytami-do-trzymania-sie-dla-pasazera.html

nawet na Tigerze którego kanapa dla pasażera jest dodatkowo pochylona w stronę kierowcy można lepiej kontrolować swoją pozycje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten pas jest raczej po to, żeby nie zgubić plecaczka przy nagłym przyspieszaniu, ja zamówiłem sobie podobny, żeby juniora nie zgubić... ;)

W Twoim przypadku rozwiązaniem może być, oczywiście jeśli istnieje techniczna możliwość, zamontowanie specjalnego uchwytu dla pasażera na zbiorniku paliwa...

Edytowane przez Arecki_ELW (wyświetl historię edycji)
128330.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój plecak jedną dłonią mnie obejmuje a drugą trzyma na zbiorniku paliwa. W momencie hamowania może się wtedy podpierać tą dłonią a w przypadku gwałtownego hamowania zawsze można dołożyć drugą dłoń.

W naszym przypadku taki sposób podróżowania w miarę się sprawdza.

(My jeździmy na fazerze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i taki pas może być pomocny przy przyspieszaniu, ale niestety nie rozwiązuje problemu zsuwania się i napierania na kierowcę

No patrz - a moja córka - lat 12 - całkiem dobrze sobie radzi. I to pomimo że siedzenie pasażera jest nachylone w kierunku kierowcy - nie jeżdzi mi po plecach ani nie bodzie kaskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja generalnie przez cały czas jazdy jako plecak dłonie zawsze trzymałam na baku (w VFR tez kanapa nie jest dzielona), dzięki czemu nie napierałam całym cięzarem na mojego kierownika, przy hamowaniu również wspomagałam się udami ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak macie szczupłego kierownika i długie ręce, bak jest niezłym wyjściem.

Co zrobić jak do tego baku nie sięgasz?

Może zacząć używać fabrycznych uchwytów z tyłu?

Mój plecaczek z tego kożysta. Momentami sprawdzam czy jest, tak perfekcyjnie opanowała sztukę jeżdżenia.

Edytowane przez boroś (wyświetl historię edycji)

 boroś

 ccm250.png LwG!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem dość niska i mam krótkie ręce :smile: Żeby trzymać całe dłonie na baku muszę być mega przyklejona- i wtedy zdarza się, że stuknę kaskiem. Nie raz przy hamowaniu trzymałam baku, ale palcami (nie pełną dłonią), niestety po kilkakrotnym hamowaniu dość mocno bolą mnie palce. Ale chyba nie mam wyboru i muszę zacisnąć zęby, może się przyzwyczaję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma to jest problem ;)

Wtedy najlepiej spiąć się z kierowikiem tworząc jedną mase.

Problem pukania kaskiem i wpadania przy hamowaniu masz z głowy. Jedynie tylko masa kierownika wzrasta, ale unika szturchania :smile:

 boroś

 ccm250.png LwG!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też polecam taki pas my mamy akurat taki z firmy Metro dużo tańszy ;) Przejeździłam tak 3 sezony  i  nie widać po nim zużycia dodam że nie należymy do motocyklistów latających jedynie po Łodzi ;)

Jeśli hamowanie jest dość ostre wspomagam się zapierając o bak lub łapię uchwyty od kufrów bocznych. A co do ślizgania się na kanapie to w jeansach masakra, w pierwszych moto spodniach trochę lepiej ale bez szału i dopiero teraz jak kupiłam spodnie firmy polo ze skórą na tyłku i we wnętrzu ud jest ok i się nie suwam (jeździmy Banditem).

Ale najlepszy sposób na suwanie się to przesiąść się tak jak ja do przodu zostając kierowcą ;)

Edytowane przez sysia (wyświetl historię edycji)

Jeżeli musisz wybierać pomiędzy byciem sobą a realizacja marzeń, zastanów się czy to napewno Twoje marzenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, czyli uchwyty z tyłu nie są takie niebezpieczne jak się je opisuje.

Mam nadzieję, że już niedługo nie będę miała problemu zsuwania się na kierowcę, a moim jedynym problemem będą osoby zsuwające się na mnie :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A się trzymam tylko dosiadem. Może sprawdźcie ułożenie stóp pasażera. Jak siedzi jak kaczka to będzie jeździł po kanapie...

Stayin' Alive

Instruktor motocyklowy w MotoInstruktor, Szkoła MotocyklowaTurbo i KULIKowisko.pl
Ratownik MotoPozytywni.pl

Jeśli instruktor siadaąąaz kursantem na tylne siedzenie, podczas zajęć w ruchu drogowym, to ok.
Jeśli jedzie autem i mądrzy się przez radio, to amator i niewiele przekaże podczas zajęć.

Co do szkolenia w aglomeracji łódzkiej, to ja proponuję szkołę Turbo, gdzie szkoli motoTomasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...