Jump to content

30Km/h W Centrum - Czerwcowe Konsultacje


Koper
 Share

Recommended Posts

Pewnie większość z Was już słyszała, a jeśli nie, to podaję 2 linki:
http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/1871725,w-centrum-lodzi-bedziemy-jezdzic-z-szybkoscia-30-km-h,id,t.html

http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/904569,30-km-h-w-centrum-lodzi-buspasy-bez-rowerow,id,t.html

 

"Kierowców w Łodzi czeka rewolucja: władze Łodzi chcą ograniczyć prędkość w ścisłym centrum do 30 km/h. Planują też budowę skrzyżowań równorzędnych, na których powierzchnia będzie podniesiona."

 

czerwcu mają się odbyć konsultacje na ten temat. Dotychczasowy model działania władz miasta wygląda tak, że najpierw coś robią, później pytają ludzi kompetentnych o zdanie (tak było np z buspasami, kiedy to o opinię policji zapytano na kilka dni po ich wprowadzeniu). ZDiT nie bierze jeńców jeśli chodzi o pomysły dla Łodzi i niedługo można spodziewać się trójek robotniczo-chłopskich, które będą rekwirowały pojazdy mechaniczne w imię "zrównoważonego transportu".

 

W odróżnieniu od rowerzystów, homoseksualistów, feministów, nauczycieli, pielęgniarek, matek pierwszego kwartału, a nawet chłopców z ONRu kierowcy nie potrafią podnieść ryja znad michy i zaszczekać kiedy ktoś "puszcza im brzydkie bąki". Wydaje mi się, że na te konsultacje ze strony kierowców powinna iść silna grupa, która zadba o nasze interesy. Najlepiej w sposób kompetentny i merytoryczny, nie pozostawiając niedomówień i skutecznie odpierając wszystkie argumenty wesołków z UMŁ mając za sobą twarde dane, dowody, opinie i przykłady. Jeśli takich ludzi się nie uzbiera, to można od biedy zebrać grupkę pieniaczy, żeby ktokolwiek nas bronił. To przykre, kiedy jedyną formą protestu kierowców są pyskówki w komentarzach pod artykułem lokalnej e-gazety. 

 

Moim zdaniem trzeba wyczerpać wszystkie formy cywilizowanej debaty, a jeśli to nie pomoże to po prostu robić coraz bardziej radykalne bydło. Dlaczego? Bo paradoksalnie w XXI wieku tylko taka forma protestu przynosi rezultaty, ale dla spokoju sumienia proponowałbym zacząć działać zgodnie z ich regułami i KONSULTOWAĆ.

 

Teraz pytanie główne: do jakich organizacji, stowarzyszeń i instytucji można się zwracać w poszukiwaniu osób, które rzetelnie i z pewnym autorytetem powiedzą urzędnikom, żeby się je8li w łeb?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Suchy-wolk

Urząd Miasta Łodzi planuje przeprowadzić konsultacje z łodzianami w sprawie nowych rozwiązań komunikacyjnych dwukrotnie: w czerwcu oraz na przełomie października i listopada.

 

Tia...wyjdą na 5min na Piotrkowską pogadać z osobami, które w życiu nie jechały samochodem i są w ciągłym (pieszym) ruchu, na ich podstawie uznają urzędnicy, że piesi górą! Jak tak dalej pójdzie, to na hulajnodze będę przejeżdżał na drugi koniec Łodzi  ^_^

Budujesz dom lub remontujesz mieszkanie? Zajrzyj na www.wega-lodz.pl

Link to comment
Share on other sites

 Jak tak dalej pójdzie, to na hulajnodze będę przejeżdżał na drugi koniec Łodzi  ^_^

 

tylko nie przeginaj :biggrin: bo przekroczysz jeszcze prędkość 30km/h :biggrin: 

 

i potem jak się wytłumaczysz przed rodziną i znajomymi? że dostałeś mandat za jazdę na hulajnodze? :biggrin:

 

przestaję się dziwić po co wymyślają np. chowane tablice 

 

jeśli oni chcą zastosować tak absurdalne ograniczenia to co na tym zyskają? mandaty za przekroczenie prędkości?

 

przecież zwykły Kowalski przesiądzie się na MPK bo taniej i szybciej niż autem w korku poruszającym się do 30 km/h :smile: 

Link to comment
Share on other sites

Ja proponuję zakazać ruchu samochodowego, pieszego i rowerowego w całej łodzi wtedy na pewno problemy znikną...Ciekawe kto i kiedy wymyśli jeszcze głupsze pomysły

Link to comment
Share on other sites

I tak zrobią co chcą. Będą chcieli zrobić ruch tylko pieszy na głównych arteriach miasta to też to zrobią. Nie od dziś wiadomo, że urzędasy mają gówno we łbach. :whip:

Suzuki SV650S 2007 icon1.png

Link to comment
Share on other sites

w ścisłym centrum

ścisłe centrum to tylko śródmieście?

 

ps Nie dotyczyłoby to jednak arterii: Mickiewicza-Piłsudskiego i Kościuszki-Zachodnia.

Link to comment
Share on other sites

Jedziemy na te konsultacje, pilnujcie kiedy mają być ;)

Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla !!!

 

Jest to pasja, którą trzeba poczuć całym sercem, rodzi się pewien rodzaj więzi 'człowiek-maszyna', dająca sens życiu i uczucie wolności jakiej nikt nie jest w stanie dać nam na tym świecie.

 

Pasja ta staje się najmocniejszym narkotykiem, który rządzi naszym życiem. Nawet gdy ją porzucimy zostawia za sobą pustkę, jakiej nie da się wypełnić niczym innym !!!

Link to comment
Share on other sites

My to my, jednak przydaliby się jeszcze ludzie z większym autorytetem, tylko skąd ich wziąć?

Link to comment
Share on other sites

 

 

My to my, jednak przydaliby się jeszcze ludzie z większym autorytetem, tylko skąd ich wziąć?

Masz kogoś konkretnego na myśli ???

Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla !!!

 

Jest to pasja, którą trzeba poczuć całym sercem, rodzi się pewien rodzaj więzi 'człowiek-maszyna', dająca sens życiu i uczucie wolności jakiej nikt nie jest w stanie dać nam na tym świecie.

 

Pasja ta staje się najmocniejszym narkotykiem, który rządzi naszym życiem. Nawet gdy ją porzucimy zostawia za sobą pustkę, jakiej nie da się wypełnić niczym innym !!!

Link to comment
Share on other sites

@Ridrick, myślałem o:
1) Kimś z NIKu, kto przypomniałby wnioski z raportu o przyczynach wypadków drogowych http://www.nik.gov.pl/aktualnosci/nik-o-przyczynach-wypadkow-drogowych.html

 

2) Do tego kimś z drogówki, kto przedstawi dotychczasowe statystyki dotyczące przyczyn wypadków w centrum (choć to mógłby być strzał w stopę, bo te śmierdzące lenie zwykle wpisują niedostosowanie prędkości... -_-)

3) Kimś, kto Kopenhagę widział lepiej niż świnia niebo i przedstawi powody dlaczego tam, to nie tu.

 

4) Do tego człowiek, który powie, że takie rozwiązanie wpłyną jedynie na zwiększenie korków, nie na wzrost pasażerów w MPK i że koszta się nie zwrócą.

5) I tak jak pisałem w pierwszym poście - ludziach z fundacji, stowarzyszeń i organizacji, które zajmują się ruchem drogowym na codzień.

Link to comment
Share on other sites

Boże chroń Nas od tych tępych urzędasów!!!!!!!!!! nie zniosę muszę chyba zmienić prace!!!!! Dlaczego właśnie Głupcy mają władzę w tym kraju a fachowcy emigrują bo są młodzi i nie mają układów :whip:  :whip:  :whip:

Link to comment
Share on other sites

 

 

Dlaczego właśnie Głupcy mają władzę w tym kraju a fachowcy emigrują bo są młodzi i nie mają układów

Akurat paradoksalnie moda na strefy "Tempo 30" przyszła z zachodniej Europy a nasze urzędnicze bezmózgowie (bez obrazy Gosiu) tylko klonuje ich tępe pomysły.

 

 

 

Konsultacje podobno mają się dopiero odbyć, ale z treści artykułu wynika, że władza już wie jaki będzie ich efekt

Ja się chętnie wybiorę na te konsultacje. Dawajcie panowie ze mną. A jak nie zmienią tego to trzeba będzie zrobić inaczej. W godz pracy urzędów podjeżdżać grupą 20-30 motocykli i pałować, trąbić i utrudniać im życie. Niestety ale skoro robienie bydła działa najefektywniej w tym kraju to trzeba właśnie tak robić. Zastanawiam się tylko, czy w godzinach pracy urzędników zbierzemy taką grupę, większość z nas pracuje i pewnie nie będzie na to szans.

 

 

 

Jedziemy na te konsultacje, pilnujcie kiedy mają być

Jeśli się wybierasz to chętnie dołączę.

Jak się jeżdżąc nie przewrócisz to się jeździć nie nauczysz...

Link to comment
Share on other sites

Akurat paradoksalnie moda na strefy "Tempo 30" przyszła z zachodniej Europy a nasze urzędnicze bezmózgowie (bez obrazy Gosiu) tylko klonuje ich tępe pomysły.

 

niby tak ale np w centrum Berlina gdzie jest ograniczenie do 30 km/h są zazwyczaj 3 pasy w jednym kierunku...

Link to comment
Share on other sites

Jeśli się wybierasz to chętnie dołączę.

Nawet garniak założę ;P

Tylko kiedy bo  nie widziałem nigdzie terminu

 

Kwestia  jest po co to 30km/h.

U nas to w niczym nie pomoże. Płynność jazdy jest i tak do d...... Nawet i 10km/h nie pomoże bo kulawa jest organizacja.

Z racji że mam okazję pracować z tymi od dróg to oni sa  z siebie zupełnie zadowoleni, uważają że robią wszystko jak trzeba.

 

Co do robienia bydła to lepiej zrobić to tuż przed 8 i po 16 jak gnoje jadą do i z  pracy bo w biurze to będą mieli nas w d*pie.

Edited by ridrick (see edit history)

Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla !!!

 

Jest to pasja, którą trzeba poczuć całym sercem, rodzi się pewien rodzaj więzi 'człowiek-maszyna', dająca sens życiu i uczucie wolności jakiej nikt nie jest w stanie dać nam na tym świecie.

 

Pasja ta staje się najmocniejszym narkotykiem, który rządzi naszym życiem. Nawet gdy ją porzucimy zostawia za sobą pustkę, jakiej nie da się wypełnić niczym innym !!!

Link to comment
Share on other sites

Mnie by generalnie to tempo 30 nie martwiło, gdyby nie chęć wprowadzenia progów. Mam dość niszczenia sobie podwozia dla rzekomego bezpieczeństwa idiotów biegnących na czerwonym na tramwaj...

 

Spróbujmy coś z tym zrobić!



 

 

Tylko kiedy bo  nie widziałem nigdzie terminu

W artykule na samym dole pisze jedynie, że czerwiec. Trzeba będzie śledzić na bieżąco.

Jak się jeżdżąc nie przewrócisz to się jeździć nie nauczysz...

Link to comment
Share on other sites

Arecki_ELW

Jeśli chodzi o kogoś, kto może być autorytetem w dziedzinie PoRD, to według mnie najlepszym kandydatem jest wykładowca z DELTY Paweł Kolasa, ma bardzo życiowe podejście do różnych "nowinek" w przepisach...

128330.png
Link to comment
Share on other sites

Wrzucam link do komunikatu urzędu miasta dotyczącego konsultacji tego projektu. Nie wczytywałem się jeszcze dokładnie, na dole do pobrania jest formularz pytań, na które odpowiedzi można przesłać. Wydaje mi się, że po zapoznaniu się z całością można rozpropagować to wśród forumowiczów, a także innymi kanałami do zmotoryzowanych mieszkańców Łodzi, żeby chociaż zasypać ich skrzynkę naszymi opiniami. Ja również wybieram się na konsultacje, ale im więcej maili dostaną tym lepiej :smile:
http://uml.lodz.pl/samorzad/konsultacje_spoleczne/konsultacje_spoleczne_dotyczace_dylematow_transportowych_miasta_lodzi_zdefiniowanych_dla_potrzeb_opracowania_pod_nazwa_aktualizacja_studium_systemu_transportowego_dla_miasta_lodzi

Link to comment
Share on other sites

ale dlaczego do 30km/h,ja bym poszedł o krok dalej i wprowadzi 20km/h albo o dwa kroki dalej............................. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

ale dlaczego do 30km/h,ja bym poszedł o krok dalej i wprowadzi 20km/h albo o dwa kroki dalej............................. :biggrin:

Tak, w centrum powinno się wysiadać z puszki i ją pchać poza strefę, tak samo z moto...
Link to comment
Share on other sites

Ma ktoś wiarygodne informacje na jakich ulicach ma być to ograniczenie do 30 km/h? Może jest gdzieś jakaś mapka zasięgu tej strefy? Bo robi się szum i panika jakby świat się walił, a mi się coś mi się zdaje że to mają być tylko krótkie odcinki ulic (na długości Kościuszki - Sienkiewicza) prostopadłych do Piotrkowskiej. Na samej Piotrkowskiej już jest ograniczenie do 20 km/h (którego i tak nikt nie przestrzega).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...