Skocz do zawartości

Cross Czy Enduro?


evolution09x

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Chciałbym kupić swojego pierwszego crossa/enduro (nie wiem dokładnie co jest mi potrzebne). W tych sprawach jestem KOMPLETNIE ZIELONY.. Nie wiem nawet co to tłok. Próbuję zrozumieć rzeczy na forach i komentarzy pod postami ale nie mam pojęcia o co chodzi. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć mi dokładnie podstawy? Ale do rzeczy. Mam 180cm wzrostu i 65kg wagi. Chciałbym jeździć przeważnie po lesie. Jest tam parę górek i parę wystających korzeni. (Akurat wiem że muszę uważać na linki w lesie, ale tam gdzie chcę jeździć nie ma czegoś takiego, sprawdzałem :smile: ). A później chciałbym może poskakać z jakiś małych górek. Co mi polecacie? Mam na wydanie około 6 - 7 tyś. Wolałbym już wydać te parę zł na jakoś crossa niż potem na zmienianie części. A moje kolejny pytanie brzmi; Jakie dokładne ochraniacze potrzebne mi do takiej jazdy? 

Dzięki wielkie chłopaki/dziewczyny już z góry. 

 

Pozdrawiam,

Filip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

działkowy emeryt

Mam na wydanie około 6 - 7 tyś. Wolałbym już wydać te parę zł na jakoś crossa niż potem na zmienianie części.

 

zdecydowanie w tym budżecie wydasz drugie tyle na części, albo zawsze będziesz jeździł zmaltretowanym padłem...

 

 A moje kolejny pytanie brzmi; Jakie dokładne ochraniacze potrzebne mi do takiej jazdy? 

dokładnie to AXO albo UFO, albo przynajmniej jakieś Acerbis'a

 

Dzięki wielkie chłopaki/dziewczyny już z góry. 

 

... nie ma za co :P

 

ale skoro już się upierasz, poszukaj Hondę CR500 w 2T, powinna zadowolić Twoje oczekiwania i dać radę na początek B)

Edytowane przez działkowy emeryt (wyświetl historię edycji)

...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę....

 

 

 

... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!?

... bo to nieładne jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filip, rozglądaj sie za DR350 w dobrym stanie. Od razu uprzedzam będzie ciężko. Zwłaszcza biorąc pod uwagę Twoje laictwo w temacie mechaniki i status początkującego. Inne będą za mocne albo za ciężkie (XR400, XR 600, LC4 400 640) z cross'em narazie daj sobie spokój. Za niski budżet to raz (typowy "liść" w 2T będzie napewno do podłubania) a dwa to 125'tka w dwusuwie potrafi dobrze sponiewierać i się szybko zniechęcisz bo nie będziesz ogarniał.

Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane...  :P   SUPERMOTO LDZ
       Inspekcja Rowów Przydrożnych   :riding:                                                                          https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=aymt_homepage_panel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu działkowy emeryt tak zniechęcasz kolegę i udzielasz mu takich odpowiedzi no ale... może ja się postaram trochę pomóc :smile:

 

Jeżeli chcesz używać motocykla do jazdy po lesie , żwirowniach itp. jest Ci potrzebne ENDURO.

Ponieważ jesteś początkującym rozglądałbym się za pojemnością 125 a dokładnie masz do wyboru :

- Yamaha DT 125 - wg 99,9% posiadających ten motocykl jest to idealny pojazd do nauki jazdy w terenie. W cenie 6-7k spokojnie wyrwiesz model w nowej budzie. Motocykl posiada homologację także będziesz mógł go bezproblemowo zarejestrować, motocykl tani w eksploatacji tak jak już wspomniałem idealny na rozpoczęcie swojej przygody z off-roadem ( sam szukam DTki dla brata który chce zacząć jeździć) :smile:

- Husqvarna WR/WRE 125 - motocykl pozwalający trochę bardziej poszaleć w terenie w porównaniu z DT ponieważ posiada troszeczkę większą moc ale przede wszystkim zdecydowanie lepszy zawias, niestety utrzymanie tego motocykla jest droższe od DTki.

- KTM EXC 125 - typowy motocykl Hard - Enduro. Na początku może Ci być ciężko go ogarnąć ponieważ dysponuje naprawdę sporą mocą, problemem może być też wyszukanie dobrego egzemplarza w cenie 6-7k. no i koszty utrzymania takiego motocykla są znaczenie większe niż np. DT 125 czy innego soft enduro.

 

Wg mnie powinieneś się rozglądać za tymi sprzętami które wymieniłem  są to proste , lekkie, 2 suwowe maszyny wybierane przez większość ludzi zaczynających z off-roadem, możesz się też rozejrzeć za sprzętami typu Suzuki DR 350 jednak dobrą Drke też ciężko będzie znaleźć w cenie 6-7k.

 

Pozdrawiam i mam nadzieję, że dokonasz słusznego wyboru :smile:

you will never know me, you can only follow me.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc co mi polecacie? I wytłumaczylibyście mi coś o tych wszystkich częściach co i jak? Jedynie wiem że tłok powinienem wymieniać co 50h jazdy. Tyle co wiem :/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

działkowy emeryt

Nie wiem czemu działkowy emeryt tak zniechęcasz kolegę i udzielasz mu takich odpowiedzi no ale... może ja się postaram trochę pomóc :smile:

 

... dalej nie wiesz czemu Frager...? ... no to się teraz "produkuj", bo mnie się już nie chce...

...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę....

 

 

 

... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!?

... bo to nieładne jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Frager, naprawdę wielkie dzięki za pomoc! I chyba zdecyduje się na Yamaha DT 125 :smile: Naprawdę jesteś wielki. A wytłumaczyłbyś byś mi coś o częściach? :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Z ochraniaczy:

-buty

-nakolanniki

-zbroja

-rękawice

i garnek na łeb, najlepszy crossiak +gogle, w integralu ugotujesz sobie głowę jak będziesz dziczył w terenie :smile: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, ponieważ masz napisanych 735 postów ( ciekawe ile z nich nie na temat czy w dzile off-topic , a koledze nie chcesz pomóc i napisać chociażby 1 post wyjaśniający co wg Cb będzie najlepsze dla evolution09x ).

Co do tych części to chodzi Ci o eksploatacje motocykla tak ? Co ile trzeba co wymieniać tak ?

 

- wymiana oleju w silniku, co 10 mh,
- korba, łożyska na wale i uszczelniacze, 80 mh,
- wymiana tłoka, 40 mh,
- wymiana waty w wydechu, 40 mh,
- olej w zawieszeniu, 30 mh przód / 45 mh tył,

 

Spokojnie...

To są zalecenie co do eksploatacji KTM EXC 250 ;)

 

Kompletnie inaczej będzie to wyglądać w przypadku DT 125.

- wymiana oleju 2 razy w sezonie

- korba, łożyska na wale uszczelniacze... w przypadku DT... myślę, że po jakiś 40-50K ;)

- tłok - zależy... możesz kupić najtańszy za 60zł. ( widziałem takie na Allegro ) i przejedziesz na nim... 1,2K może? a możesz zainwestować w Wossnera około 300zł. i przejedziesz około 10k :smile: a co do - oleju w zawieszeniu wymieniłbym raz na sezon :smile:

 

Z tego co czytałem to niektórzy jeździli po 40K na jednym tłoku, nie wymieniając żadnych olejów od xx lat i maszyna " dawała " radę ale ja bym się nie bawił w coś takiego przy stosunkowo niskich kosztach eksploatacji  :smile:.

Edytowane przez Frager (wyświetl historię edycji)

you will never know me, you can only follow me.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może KX'a 

 

A serio to co prawda nie mam doświadczenia w terenie a Dominator którego dosiadam swoje waży, to już wiem, że sztywne buty, zbroja i przewiewny kask to  tzw "must have" bo jazda w terenie tylko w internecie wygląda na łatwą. 

 

 

A wytłumaczyłbyś byś mi coś o częściach?  
;)

Mechanik na rachunku tłumaczy najlepiej... :sad2: i osobiście uważam, że 2T będzie w Twoim przypadku bardzo kosztowne w utrzymaniu... jeżeli jesteś faktycznie aż tak "zielony"... 

motorcycle.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

działkowy emeryt

Nie wiem, ponieważ masz napisanych 735 postów ( ciekawe ile z nich nie na temat czy w dzile off-topic , a koledze nie chcesz pomóc i napisać chociażby 1 post wyjaśniający co wg Cb będzie najlepsze dla evolution09x ).

większość nie na temat, głównie w powitalni i dziale off topic oraz w anonsach towarzyskich i w tematach umawiania spotkań na pizzę B)

 

miałeś mu tłumaczyć co to jest tłok i do czego służy a Ty mu piszesz reżim serwisowy i do tego używasz pojęć typu "korba" "uszczelniacze" czy "łożyska wału"... dopisz mu jeszcze "oporopowrotnik dźwigni popychacza zaworowego", będzie wtedy wszystko wiedział :P

...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę....

 

 

 

... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!?

... bo to nieładne jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

działkowy emeryt

Frager - widzisz? a nie mówiłem? do boju chłopie :P ... piszyj :smile:

Edytowane przez działkowy emeryt (wyświetl historię edycji)

...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę....

 

 

 

... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!?

... bo to nieładne jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#działkowy Emeryt, #Frager mi polecił dobre enduro w którym się zakochałem i naprawdę mu za to dziękuje. :smile: Teraz liczę na kogoś że mi wytłumaczy o częściach. :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

miałeś mu tłumaczyć co to jest tłok i do czego służy a Ty mu piszesz reżim serwisowy i do tego używasz pojęć typu "korba" "uszczelniacze" czy "łożyska wału"... dopisz mu jeszcze "oporopowrotnik dźwigni popychacza zaworowego", będzie wtedy wszystko wiedział

Zapomniałeś Działkowy o ćwierćwałku  ;)

 Nie mam siły, by wstać,

nie mam siły, by iść.
Nie mam siły, by grać,
nie mam siły, by żyć.
Eksploduje mój mózg,
atakuje mnie chłód.
Zasypuje rój gruz,
to rujnuje mnie znów,
ale nagle w żagle łapię ciepły wiatr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

działkowy emeryt po h.j się tak spinasz? Jak nie umiesz, nie możesz nic doradzić to się po prostu nie wypowiadaj ;]

 

Co do ubrania się na motocykl terenowy :

- http://www.motox.pl/szkola-motocrossowa-motox-com-pl/jak-ubrac-sie-na-motocross-enduro-lub-quady-atv-video.html w formie video

- http://www.motox.pl/garaz-motox-com-pl-motocross/jak-sie-ubrac-na-motocross-enduro-atv.html do poczytania ;)

 

 

 

Jak będziesz kupował moto, na co zwrócić uwagę ;) Warto przeczytać ;)

- http://www.motox.pl/garaz-motox-com-pl-motocross/jak-kupic-motocykl-czyli-co-wziac-pod-uwage.html

 

 

I kilka podstawowych rzeczy :

- Prawda i mity o tłokach 2T - http://www.motox.pl/garaz-motox-com-pl-motocross/prawda-i-mity-o-tlokach-2t.html

- Wszystko o świecach zapłonowych - http://chudzikj.republika.pl/Technika/Swiece/swiece.htm

- Dobór i eksploatacja tłoka - http://www.motox.pl/garaz-motox-com-pl-motocross/jak-dobrac-tlok-i-jak-dlugo-eksploatowac.html

- O nicasilu o którym niestety w " polskim internecie " nie ma za wiele - http://www.motox.pl/garaz-motox-com-pl-motocross/wszystko-co-chcialbys-wiedziec-o-nikasilu.html

 

 

Jeżeli uważnie przeczytasz to wszystko co jest w tych linka powinieneś wiedzieć w co i jak masz się ubrać, i jakieś tam pojęcie na temat tłoków, silnika 2T. Jeśli czegoś nie wiesz to po prostu " googluj " i tyle :biggrin: I polecam stronę www.motox.pl i ich forum , największe forum o polskim motocrossie i naprawdę ciekawe artykuły do poczytania na temat techniki jazdy i mechaniki ;)

you will never know me, you can only follow me.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

działkowy emeryt

działkowy emeryt po h.j się tak spinasz?

Karolku,...tracisz dystans kolego i ironia w d*pę Cię kopie... :P

 

 Jak nie umiesz, nie możesz nic doradzić to się po prostu nie wypowiadaj ;]

 

tak zrobię... nie znam się, nie umiem ... nic się zatem merytorycznie nie odzywam :smile: ... żeby tak chociaż o pizzy, ale tu chcą o tłokach... :laugh2:

...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę....

 

 

 

... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!?

... bo to nieładne jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe - zakochałeś się pomiędzy 18.50, a 20.01 i już wiesz że to jest to ? :laugh2:

Sądzisz że przez kolejną godzinę nauczysz się całej mechaniki??

 

Skoro jesteś taki zielony i naprawdę chcesz się czegoś nauczyć to kup sobie pierwszy lepszy podręcznik do technikum samochodowego lub poszukaj w necie - wszystko znajdziesz :smile:

Co do motocykla - Yamaha tt600r bo jesteś wysoki i sam nie wiesz czego chcesz, a to ma parę zastosowań lub polecana przez wszystkich dr350.

Edytowane przez piotreklodz (wyświetl historię edycji)

Tylko Honda -> XL600V + XR400R = :riding:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

O nicasilu o którym niestety w " polskim internecie " nie ma za wiele

 

Cytat z ww. strony

 

Konstruktorów silników samochodowych, motocyklowych i nie tylko (szczególnie lotniczych), od dawna nurtuje problem ciężaru, osiągów i trwałości. Z jednej strony, kadłuby jednostek napędowych (w tym cylindry) wykonane z żeliwa są bardzo ciężkie i słabo przewodzą ciepło (problem z chłodzeniem), ale za to są tanie, trwałe

 

Czy słabo widzę?czy piwo mi szkodzi

http://autoteam.com.pl>KLIMA I WEBASTO W TWOIM SAMOCHODZIE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...