Jump to content

R6 A Filtr K&n I Dawka Paliwa


mundurowy88
 Share

Recommended Posts

mundurowy88

Witam :smile:

Gdzieś ostatnio czytałem co do wymiany zwykłego filtra powietrza na filtr K&N'a że trzeba grzebać przy dawce paliwa bo jest nie adekwatna do dawki powietrza co może się wiązać ze spadkiem mocy. Więc mam pytanie czy przy R6 2003r na wtrysku też trzeba ingerować w paliwo czy ECU sam sobie zmieni i dostosuje ? bo kwestie przepustnic itd mam za sobą czyszczone i regulowany były na dniach.

Link to comment
Share on other sites

Lord Vader

 

 

czy przy R6 2003r na wtrysku też trzeba ingerować w paliwo czy ECU sam sobie zmieni i dostosuje ?

O ile pamiętam to r6 2003 nie ma sondy (ale może pamięć mnie zawodzić) najlepiej sam zerknij u siebie.

Link to comment
Share on other sites

temat rzeka

jeśli założyłes kn czy inny sportowy filtr( pipercross trochę lepiej wypada niż KN )

moc Ci na pewno nie spadnie , może troszkę lepiej wkręcać sie na obroty

żadna sonda , ecu nie dostosuje sobie sama mieszanki bo ma wgrane odpowiednie mapy zapłony , paliwa z których korzysta

jeśli chcesz bawić się w pro strojenie to do tego jeszcze pełen układ , świece irydowe , zyskasz pare kucyków ale przede wszystkim wygładzisz krzywą momentu obrotwego , ale takie strojenie powinno sie robić sondą szerokopasmową gdyż zwykla lambda wąskopasmowa ma AFR w granicach 14,3-14,7 czyli mieszanka stechiometryczna kompromis w stosunku mocy a spalania . Największą moc i moment osiąga się w granicach AFR na poz 13,2 Ale z góry uprzedzam takie strojenie nie jest tanie i często wymaga PowerComander lub Bazzaz gdyż nie każde Ecu da się dłubnąć .Wgrywanie map na pałe z pc czy mapę którąś ktoś napisał nei wchodzi w grę bo zwykle tylko pogarsza sprawę

Czyli podsumowując ja mam KN bo nie wymieniam go co sezon tylko czyszczę i smaruję zestawem nie modziłem nic w ECU bo mi to nie potrzebne choć się zastanawiam

jeśli chcesz poprawę osiągów to TRE

Edited by Majka11 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Lord Vader
czyli lepiej zostawić jak jest i nie ruszać

 

:smile: ...no nie do końca. Jeżeli masz wtrysk to na 99,9 % nic nie będziesz musiał robić. O ilości powietrza "decyduje" przepływomierz a komp tylko ustala czasy wtrysku (oczywiście wg mapy). Osobiście nie słyszałem żeby ktoś stroił motocykl pod K&Na tylko ;)

Jeżeli pozmieniasz np wydechy to wtedy owszem nowa mapa wg mnie by się przydała ;) ale skoro mowa tylko o filtrze to nie ma obaw. Inaczej sprawa się  ma w przypadku gaźników gdzie bez wymiany dyszy się nie obejdzie.

Generalnie oczywiście Twój wybór,a nigdy nie miałem problemu z mokrym filtrem.

Edited by Lord Vader (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

 

 

O ilości powietrza "decyduje"przepływomierz

pokaz mi w moto ten przepływomierz 

myślę że wyczerpałem temat

sportowe filtry warto choć by dla tego że tylko sobie go czyścisz raz albo dwa razy w sez zależy jak ile i gdzie jeździsz

najważniejsze żeby nei czyścić ich kompresorem

Link to comment
Share on other sites

Lord Vader
Nie do końca odczytałeś moją myśl. Napisałem, że moto na wtrysku na 99% nie będzie miało problemu z takim filtrem bez strojenia.

Co do przepływomierza to powinien być w " ", bo jeżeli jest to jest to map (działający na podobnej zasadzie z tym, że podciśnieniowo bla bla bla), w nowszych r szóstkach jest a jak w tej ...nie wiem, nie sprawdzałem. 

Wracając do meritum zmieniając na taka wkładkę nie będzie problemu.
Link to comment
Share on other sites

jeśli już coś to czujnik powietrza który mozna sobie o kant d*py wytrzeć tak samo jak lambde

Link to comment
Share on other sites

mundurowy88

kupowałem ją z kominem arrowa reszta seryjna i teraz filtr powietrza. ogólnie zdania są podzielone i każdy mówi co innego ... jest ktoś w łodzi kto się zajmuje takimi sprawami ?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Inaczej sprawa się  ma w przypadku gaźników gdzie bez wymiany dyszy się nie obejdzie.

 

Ja założyłem filtr K&N i dysz nie musiałem wymieniać. Wystarczyła zwykła regulacja gaźników.

 

Filtry K&N to tylko lepszej jakości filtry i nic więcej. Opinie, że trzeba połowę moto trzeba do nich zmodyfikować uważam za śmieszne.

wolę dwieście po mieście

Link to comment
Share on other sites

działkowy emeryt

 o kant d*py wytrzeć tak samo jak lambde

rozwiń kolego tą "świetlaną myśl"  - chętnie nauczę się czegoś nowego...

...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę....

 

 

 

... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!?

... bo to nieładne jest...

Link to comment
Share on other sites

rozwiń kolego tą "świetlaną myśl"  - chętnie nauczę się czegoś nowego...

napisałem co do sondy wyżej i o AFR

jest nie potrzebna możesz jeździć z nią czy bez nie ma to zbytnio różnicy najwyżej będzie Ci błąd wyświetlać tak ale to w Ecu idzie wyłączyć głównie chodzi o mapę zapłonu a

w samochodzi tak zgodze się że znacznie wzrośnie spalanie ja w moto takie czegoś nei zaboserwowałem

bardziej chyba chodzi o normy emisji spalin

tak samo czujnik powietrza tylko wkurza błędem jak zapomnę go podłączyć

jeśli mi nie wierzycie to sprawdźcie sami

a zresztą rubta co chceta co mnie to interesuje

Edited by Majka11 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

działkowy emeryt

napisałem co do sondy wyżej i o AFR

jest nie potrzebna możesz jeździć z nią czy bez nie ma to zbytnio różnicy najwyżej będzie Ci błąd wyświetlać tak ale to w Ecu idzie wyłączyć głównie chodzi o mapę zapłonu a

w samochodzi tak zgodze się że znacznie wzrośnie spalanie ja w moto takie czegoś nei zaboserwowałem

bardziej chyba chodzi o normy emisji spalin

... a mnie całe życie wydawało się że chodzi o zubożenie bądź wzbogacenie mieszanki, i związany z tym drastyczny wręcz wzrost temperatury w komorze spalania, prowadzący na dłuższą metę do wypalania gniazd zaworowych, wytapiania uszczelniaczy trzonków zaworowych, czy w skrajnych przypadkach spłynięcia pierścieni i przycierania panewek... ale może ja się nie znam...

 

Sonda lambda, w silniku zasilanym wtryskowo, gdzie elektronika dobiera ilość spalanego powietrza w stosunku do ilości spalanego paliwa jest NIEZBĘDNA. Można się jej pozbyć, ale trzeba ją zastąpić jakimkolwiek emulatorem. Inaczej prowadzi to - nie nie od razu, w dłuższym okresie czasu - do problemów z silnikiem i uszkodzeń występujących stopniowo. No i zwykłe jej usunięcie to niewiedza, dyletanctwo i rzeźnia techniczna.

 

Pisałeś co prawda powyżej of AFR i stosunku stechiometrycznym, ale sądząc po tej Twojej wypowiedzi, nie do końca chyba rozumiesz to zo sam napisałeś (przekopiowałeś skąś z netu..?)

 

Cytujesz stosunek tzw "Lambda ratio" podając 14,3 - pomijasz już, że do 1, czyli na jeden litr spalanego paliwa spala się 14,3 litra powietrza - ale to modelowy stosunek książkowy, bardzo trudny do uzyskania w realnych warunkach zmiennych, zależnych od temperatury powietrza, jego objętości w funkcji zmiennego obciążenia silnika, zatem jeśli już podajesz ludziom takie informacje to rób to rzetelnie i do końca, a nie po łebkach wstawiając jakieś wycinki z netu...

 

a zresztą rubta co chceta co mnie to interesuje

 

ciekawa ortografia :P ...

...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę....

 

 

 

... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!?

... bo to nieładne jest...

Link to comment
Share on other sites

nic nie kopiowałem

myślisz że to sonda lambda dobiera ilość paliwa do powietrza?może i tak ale w bardzo małym stopniu ( ma tam swoje widełki ale jak mowiłem jest to sonda wąskopasmowa ) a  wszystko zakodowane jest w mapach paliwa czy zapłonu

w aucie zgodzę się że jeśli np padnie lambda czy przepływka to podawana jest za duża mieszanka

co do stosunku to pisałem to na szybko bo komunie zaraz miałem jechać , zresztą myślałem że jest to logiczne no ale widać nie do końca a jeśli już chcesz polemizować o tym to zwykle wyraża się w to gramach a nie litrach

chyba tez jest logiczne że wszystko zależy od warunków powietrza i np paliwa które jak wiadomo nei zawsze ma taką wartość jaka jest podawana i w tuningu silników  jest to udręką i prowadzi często do spalania stukowego

zresztą napisałem że temat rzeka i nie da się go w paru zdaniach przestawić

Edited by Majka11 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

działkowy emeryt

oho, coraz lepiej Łukaszu...

 

 

myślisz że to sonda lambda dobiera ilość paliwa do powietrza?

tak, nie tylko myślę, ale jestem pewien - sonda Lambda to czujnik, który tylko zbiera dane i podaje odpowiedni sygnał elektryczny do ECU, a to zawiaduje składem - bez sondy lambda - dynamiczna zmiana składu mieszanki jest niemożliwa



a jeśli już chcesz polemizować o tym to zwykle wyraża się w to gramach a nie litrach

mylisz się nieststy - objętość paliwa czy powietrza w procesie spalania w silnikach spalinowych podaje się w litrach - czyli dm3 (albo jednostkach pochodnych), gram w układzie CGS jest jednostką masy, objętość powietrza zmienia się w funkcji temperatury  - i to jest istotne, a masa pozostaje stała.




chyba tez jest logiczne że wszystko zależy od warunków powietrza i np paliwa które jak wiadomo nei zawsze ma taką wartość jaka jest podawana i w tuningu silników  jest to udręką i prowadzi często do spalania stukowego

 

spalanie stukowe ma związek ze stopniem sprężania a nie składem mieszanki. To dlatego podaje się liczbę oktanów (czy cetanów w przypadku ON) aby wyrazić próg odporności danego paliwa na jego spalanie stukowe w silniku, o danym stopniu sprężania. Im niżej, tym lepiej, niestety nowoczesne silniki na skutek bardzo wysokiej kompresji mają ten próg bardzo wysoko, dlatego nie nalejesz do swojego GiXXera benzyny 78 czy 86. :P

...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę....

 

 

 

... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!?

... bo to nieładne jest...

Link to comment
Share on other sites

oho, coraz lepiej Łukaszu...

 

 

tak, nie tylko myślę, ale jestem pewien - sonda Lambda to czujnik, który tylko zbiera dane i podaje odpowiedni sygnał elektryczny do ECU, a to zawiaduje składem - bez sondy lambda - dynamiczna zmiana składu mieszanki jest niemożliwa

dobra źle się wyraziłem za pomocą sondy , pasi ?

nie rób ze mnie idioty bo wiem że sonda to czujnik który  bada ilość tlenu w spalinach

to widzisz dwie inne szkoły tyle że ja kieruje się w stronę tuningu gdzie zwykła sonda lambda raczej się na nic zda ,  a Ty raczej dążysz do oryginału

ale ciekawa rozmowa się wywiązała , chciał bym  kiedys pogadać z tobą na żywo przy piwku

Edited by Majka11 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Łukasz_Sob

 

 

tak samo czujnik powietrza tylko wkurza błędem jak zapomnę go podłączyć jeśli mi nie wierzycie to sprawdźcie sami

 

Majka,ten map sensor ma  zadanie bardzo duże dla ECU,chodzi tu o wyprzedzenie zapłonu,kiedyś na aucie z map-em robiłem testy-moze w czasie jazdy nie jest to odczuwalne ale bardzo ładnie było to widoczne na lampie stroboskopowej,jestem ciekaw jak na dłuszą metę zachował by się silnik bez niego.A piwko? czemu nie możecie wbić do mnie

http://autoteam.com.pl>KLIMA I WEBASTO W TWOIM SAMOCHODZIE
Link to comment
Share on other sites

działkowy emeryt

ale ciekawa rozmowa się wywiązała , chciał bym  kiedys pogadać z tobą na żywo przy piwku

po to jest forum, żeby dyskutować :smile: ... będzie kiedyś okazja - pogadamy przy :cheers:  ... do Sobola się wybieram już tak... z pół roku B)

...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę....

 

 

 

... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!?

... bo to nieładne jest...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...