Jump to content

Neander - Motocykl Na Ropę


D.Berni
 Share

Recommended Posts

Neander - motocykl na ropę

 

Dla tych którzy nie lubią plastikowych ścigaczy a chcą posiadać motocykl z potężnym momentem obrotowym i mocą powyżej 100 KM mamy nową propozycje - choppera z silnikiem Diesla o pojemności 1.4 L.

Jest to obecnie jedyny cywilny seryjnie produkowany motocykl z turbodoładowanym silnikiem Diesla. Pomysł nie jest nowy bo już wielokrotnie próbowano montować wysokoprężne silniki do jednośladów. Większość takich modyfikacji wykonywana była przez pasjonatów, którzy próbowali z rożnym skutkiem przerobić swoje maszyny. Produkcją motocykli z silnikiem Diesla interesowało się również wojsko, obecnie w siłach NATO używana jest zmodyfikowana wersja Kawasaki KLR.

 

Konstruktorzy Neandera pracowali nad swoim motocyklem blisko siedem lat. Ideą , która im przyświecała było stworzenie maszyny, który będzie dysponowała odpowiednio dużym zapasem mocy. Rozwiązaniem, które pozwalało na realizacje tego planu było użycie silnika Diesla.

 

W Meanderze 1400 zastosowano nowoczesną konstrukcję z dwoma przeciwbieżnymi wałkami korbowymi, która minimalizuje drgania silnika. Moc jaką osiąga to monstrum z pojemności 1340 cm3 to112 KM przy 4200 obr/min. Momentu obrotowego pozazdrościć mogą mu wszystkie sportowe maszyny - 214 Nm przy 2600 obr/min, co jest dwa razy lepszym osiągnięciem niż parametry najmocniejszych superbikeów. Napęd jak w większości tego typu motocykli przenoszony jest za pomocą bezobsługowego pasa.

 

Zaprojektowane od podstaw ultra-wytrzymałe zawieszenie skonstruowano tak aby radziło sobie z niebagatelna wagą 270kg i długością prawie 2,5 metra oraz pozwalało na bezproblemowe poruszanie się z prędkością powyżej 200 km/h.

 

Osiągi Neandera są naprawdę imponujące. Prędkość maksymalna 225 km/h, przyspieszenie 4,5s do 100km/h. Dzięki zastosowaniu silnika wysokoprężnego średnie spalanie wynosi 4,5L na 100 km.

 

Neander prezentuję się całkiem przyzwoicie. Jest to sporych rozmiarów chopper o ciekawej budowie z silnikiem Diesla, który dysponuje ogromny zapasem mocy w pełnym zakresie obrotów. Jednak to co może odstraszać to wręcz kosmiczna cena, która wynosi w przybliżeniu 350 000 PLN.

 

Rocznie produkowanych będzie koło 60 egzemplarzy w jedynym dostępnym kolorze - czarnym.

 

http://youtu.be/eGnc3fGFwbk

 

Dane techniczne

 

Dane techniczne: Neander 1400 Silnik: czterosuwowy, chłodzony powietrzem Układ: dwucylindrowy rzędowy Pojemność skokowa: 1340 cm3 Średnica i skok tłoka: 105 x 77.6 mm Moc maksymalna: 112 KM przy 4200 obr/min Moment obrotowy: 214 Nm przy 2600 obr/min. Rozruch: elektryczny Skrzynia biegów: manualna, 6-biegowa Opony przód/tył: 150/80 17 / 240/40 18 Waga: 270 kg Zbiornik paliwa: 14 l. Cena: 350 000 PLN

źródło: moto.pl

Edited by Suchy-wolk
czcionka (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

szkoda, że cenę podałeś na końcu ;p Bo się człowiek naczyta, a później kopara opada i smutny zamykam strone ;p

Link to comment
Share on other sites

ciekawe czy na jednym zbiorniku dojedzie z jednej stacji do drugiej :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...