Jump to content

Honda Cb600F Hornet - Jakie Modyfikacje?


Sikorr
 Share

Recommended Posts

Witam,

w związku z tym iż Hornecik to moje pierwsze moto, nie posiadam jeszcze wiedzy jakie modyfikacje w tego rodzaju motorze są wskazane. Które z nich poprawią parametry jezdne a jakie poprawią np. charakterystykę silnika lub przedłużą jego życie :smile: Liczę na wskazówki bardziej doświadczonych kolegów i koleżanek :smile: Baza, czyli moja Hania, to egzemplarz w pełnym oryginale, nawet migacze ma seryjne (czyli większe od całego moto...)

Link to comment
Share on other sites

Ja zainwestowałem w filtr powietrza K&N. Mam przelotowy wydech mivv i po regulacji gaźników zauważam różnicę. Nie wiem czy jest to bardziej zasługa regulacji czy samego filtra ale jest zdecydowanie lepiej. Wcześniej troszkę się dławiła przy niskich obrotach, a teraz przyśpiesza płynnie. Przed wymianą na 4 biegu powyżej 180 km/h praktycznie już nie przyspieszała i ledwo rozpędzała się do 220 km/h. Na 5 i 6 nie było mowy o rozpędzeniu się do takiej prędkości. Teraz przyspiesza dość dobrze do 210 na 4,5 i 6. Na 5 v-max 240 km/h. Myślę, że dedykowany przelotowy wydech, filtr K&N i regulacja to dobra modyfikacja dla Hornetki :smile:

 

Co do spalania to wolę się nie wypowiadać. Średnie spalanie przy prędkościach 200-240 km/h to 10,5 litra :biggrin: W cyklu mieszanym (100-240) spaliła 6,5.

 

Dodam jeszcze, że poprzednio jeździłem na kompletnie łysej gumie więc prędkościomierz na pewno troszkę zawyżał. Teraz guma jest nowa, a prędkości były sprawdzane z innymi motocyklami.

Edited by Jędrzej (see edit history)

wolę dwieście po mieście

Link to comment
Share on other sites

No właśnie jutro wstawiam Hanie na regulację gaźników i wymianę filterka :smile: Zastanawiam się jeszcze nad wymianą oleju w lagach, teoretycznie były właściciel zrobił to w połowie zeszłego sezonu ale jest stara osłona przeciwkurzowa (zbutfiała) trochę głupota zostawić starą przy takim serwisie, prawda to?? A przy okazji zawieszenia chciałem zapytać o opinie na temat amortyzatora skrętu do Hornetka...? Czytałem że to rozwiązanie jest często stosowane na naszych uwielbianych koleinkach.

Link to comment
Share on other sites

Jest często stosowane ale mi osobiście nie podoba się sposób montowania amortyzatora do Hornetki. Jest duży i w kiepskim miejscu. W dodatku to dość spory wydatek. Jeżeli nie masz zamiaru latać na gumie ( Hornetka się średnio do tego nadaje ze względu na ramę - można silnik zgubić ) i po torze to bym sobie darował amortyzator skrętu.

wolę dwieście po mieście

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...