Jump to content

Różnica W Chłodnicy 9, A 14 Kratek?


tukan88
 Share

Recommended Posts

W warsztacie powiedzieli mi że mam za małą chłodnie bo w 600 jest chłodnica ktura ma 9 kratek a podobno w 750 ma 14 kratek jak patrze na np.Allegro to piszą że ta z 9 kratkami jest do 750 ale są też takie z 14 stoma i pytanie czy może być ta z 9 w 750 czy nie czy silnik sie nie bedzie grzał?motor kupiłem miesiąc temu wiec dużo nim nie najeździłem proszę o pomoc ludzi któży mają o tym pojęcie

Edited by Suchy-wolk
zmiana tytułu (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Najprościej pojezdzij nim trochę. Jak nie będzie się gotować to zostaw jak jest. Jak zacznie się gotować to wtedy się martw. ;)

Suzuki SV650S 2007 icon1.png

Link to comment
Share on other sites

Chlodnica od 750 olejaka jest duzo wieksza niz od 600 oraz sporo wieksza od bandita 1200.Mam wlasnie taka zalozona w bandicie i bez ciecia owiewek nie miesci sie pod czasza.Zmierz jej szerokosc to porownamy jaka masz.Wg mnie roznica w chlodzeniu jest zauwazalna,niestety nie zmierzylem jeszcze jak silnik grzeje sie po pałowaniu.

Link to comment
Share on other sites

Guest theSroka

To ze jest optycznie wieksza nie musi oznaczac ze ma wieksza wydajnosc. 

Najlepiej byloby zalozyc oryginal zeby nie okazalo sie ze silnik nie bedzie sie dogrzewal.

Proponuje najpierw zainwestowac w termometr zeby bylo wiadomo co sie dzieje. 

Koszt okolo 60 zl na MWB a czy z taka czy z inna chlodnica dobrze to miec.

 

Jesli bedzie przekraczal 100 st wymien chlodnice na ta z 14 kratkami i powinno byc ok.

 

Te silniki maja tendencja do grzania sie w korkach bo nie maja wentylatora.

Link to comment
Share on other sites

Jest wydajniejsza.Jest to jeden z zabiegow poprawiana b12.Ma grubsze przewody olejowe i wieksza pojemnosc.Na jakims spotkaniu bedziesz mogl obejrzec i porownac.

Edited by ajejman (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Guest theSroka

Skoro sprawdziles i tak jest to rzeczywiscie pozostaje zalozyc ta z 14 zebrami i mies spokoj, 

Dla pewnosci ze jest dobrze i aby wiedziec kiedy silnik osiaga optymalna temperature pracy dolozyc termometr i łyyyycha.

 

Z checia obejrze ta chlodnice. W prawdzie z czystej ciekawosci bo nie widze potrzeby takich przerobek w moim sprzecie. 

Po miescie staram sie jezdzic jak najmniej a na trasie w cieply letni dzien temperatura oscyluje w okolicy 100 st wiec jest ok.

 

Taka czy inna chlodnice olejowa warto czasami przeplukac przy zmianie oleju dla pewnosci ze nie zgromadzil sie w niej osad i ze jest w pelni wydajna.

 

.

Link to comment
Share on other sites

Zgadza sie.Namacalny dowod bede mial jak zaloze czujnik.Wtedy zobacze czarno na bialym czy jest dobrze.

Link to comment
Share on other sites

Guest theSroka

Niebawem Weteram wiec bedzie opcja.

Mnie kosztowal jakies 60-80 zl o ile mnie pamiec nie myli a info ile mam stopni na piecu bezcenne. 

W sumie to chyba jedyny sposob uzyskania takiej informacji w tym motocyklu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...