• Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
piotreklodz

Jakie Opony Polecacie W Teren Do Lekkiego Enduro

23 postów w tym temacie

Hej.

Szukam opony (na razie na tył) do Hondzinki XR400R. Doświadczenie z oponami typowo w teren do lekkiego moto praktycznie zerowe, więc może coś polecicie?

- rozmiar - myślę że 120-130 R18

- teren - głównie luźne kopne piaski i błoto

 

Może ktoś polecić jakiegoś sprzedawcę z dobrymi cenami albo sam handluje (mile widziane michelinki) ?

Edytowano przez piotreklodz (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zdążyłem się zorientować ( sam rozglądam się za jakąś oponką na tył ) najbardziej uniwersalną , wytrzymałą oponą jest Michaelin AC10 z tego co wiem oponka ma też homologację cena nowej oponki z tego co patrzyłem to około 200zł. także myślę , że też nie jest tak źle. Może nie będzie to najlepsza opona na piach i błoto ale na pewno swoje zadanie będzie spełniać i tak jak mówię podobnież oponka nie do zdarcia :biggrin:

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

AC10 ma świetną cenę, CrossCompetition jest średnio 60zł droższa - jeździł ktoś już na nich i może się wypowiedzieć?

 

Sprecyzowałem temat bo widzę że nic konstruktywnego bym się tu nie dowiedział.

 

A zielone orbit są dla bab B)

Edytowano przez piotreklodz (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Micheliny AC10 dobre gumy, fajnie trzymają też Pirelli Scorpion, a jak chcesz tani półśrodek Kup sobie czeskie Mitasy z seri C (bardziej agresywne) lub E (niższa kostka, z homologacją na drogi). Zjechałem parę kompletów C10 i opona żarła jak wściekła, do tej mocy Ci wystarczy, bo 530 w KTMie potrafi pourywać z niej kostki ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mitasy znam  bo w Transalpie cioram. Mitasy c10 są w tej samej cenie, a nawet droższe od michelina ac10, więc chyba nie ma sensu - chyba że w tym przypadku są lepsze w co wątpię ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie Jak będą jakieś konkretne opony potrzebne to proszę podesłać ... Postaramy się coś w dobrej cenie załatwić !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie mialem napisac ze ja oponki zalatwialem u chlopakow z Enduro-cross, w dobrej cenie, wszystko szybko zostało zalatwione wiec szczerze polecam ! :smile: Ja oponki brałem Mitasa C-04 bardzo dorbze sie trzymaja terenu i w miare wytrzymałe (jeszcze kostek mi nie pourywało) co zdażało się z Michałkami :smile:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja także polecam na tył czeskie Mitasy z serii C. Używam ich od lat i nie narzekam, w XR400 powinny się dobrze spisywać. Podobno Husabergi 650 urywają w niej kostki ale sprzęty w zakresie 30-40 KM nie mają takich problemów. Na przód mam teraz Pirelli Scorpion Pro FIM, na razie miałem na nich tylko dwa wyjazdy i póki co jestem mega zadowolony. Mitasy C na przód też nie były złe, ale jakoś szybko się zużywały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinie - właśnie zamówiłem Michasie CrossComp. s12. Trafił się w mega atrakcyjnej cenie. W mitasy wierzę bo jak wspominałem w Transalpie mam i e07 i c02, c21, uważam że do ciężkiego klocka nie ma lepszych gum w teren - ale jeśli michelin trafia się w praktycznie tej samej cenie to ciężko się oprzeć. Zobaczymy co to będzie :smile:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zależy po czym chcesz jeździć, Ta jest raczej na twarde. W błocie się nie sprawdzi, w piachu też nie bardzo. I nie wiem czy nie za szeroka do 125.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio miałem Dunlopy D952 jak dla mnie lepsze niz AC-10 kasa podobna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak twierdzicie że Mitas jest dobry :blink: , to chyba nie jezdziliscie w porzadnym terenie i nie mam nic wiecej do powiedzenia w tej kwestii... :hihi:

1 osoba lubi to

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)

Chłopaku, teren terenowi nierówny ;) . Co dla jednego dany teren to max możliwości, to dla drugiego dopiero początek zabawy. Więc zamiast się puszyć i pisać teksty w stylu "gówno wiecie, ja wiem lepiej i nie powiem" podaj konkretne przykłady opon. Model, rozmiar, na jakim moto, w jakim terenie, ile służyły. Wtedy pomożesz, bo takie posty nic nie wnoszą, a jedynie podnoszą twoje ego przed samym sobą. Bez urazy. Więc pisz konkrety, a nie bzdety ... Z chęcią poczytamy :smile:

Edytowano przez Dawid Xrv (zobacz historię edycji)
3 osoby lubią to

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak twierdzicie że Mitas jest dobry :blink: , to chyba nie jezdziliscie w porzadnym terenie i nie mam nic wiecej do powiedzenia w tej kwestii... :hihi:

1/3 zawodników Pucharu Republiki Czeskiej w Enduro śmiga na Mitasach ale co oni tam się znają...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)

Ok Panowie napisze co wiem z mojego doswiadczenia, ale prosze bez takich tekstów- "gówno wiecie, ja wiem lepiej i nie powiem"-bo tak sie nie wyraziłem!!! Chłopaku! Jezdze w terenie juz troche czasu, zaczynałem jak wiekszość od WSKi, Mz, Cz380 Cross, Yamaha TT600, KTM 525, KTM SXF 250, KTM 530 i nie wymieniam tych którymi jezdziłem pożyczonymi od kolegów...w sumie 16 latek zleciało jak jeden sezon. Wiec sądze ze jako takie doświadczenie mam. Przerabiałem temat opon, bo w terenie dla mnie to podstawa! Mozna mieć mało mocy ale jak sie nie ma dobrych opon to jest guzik nie zabawa. Zdania nie zmienie, Mitas jest dla mnie kiepski i mówie to jako Amator, bo zawodnikiem nie jestem, i pewnie juz nie bede, ale zdarzało mi sie startowac w profesjonalnych zawodach Cross Country, i innych na terenie polski. Mitas ma ten plus ze jest tanszy od wiekszosci markowych opon. I to jest jedyna jego zaleta. Jesli chodzi o jej zyżycie to jest na normalmym poziomie,. Jak pojezdzisz w górach po kamieniach to po jednym dniu opona może byc do wymiany! Nie ma znaczenia jaka marka opony, każda sie zuzywa. Ja osobiście preferuje Micheliny, choć są to opony ukierunkowane ścisle na rodzaj terenu. I za to je lubie i dobrze mi sie na nich jezdzi. Jest to zarazem ich zaleta i wada, ale o tym dalej. CrossCompetition,  EnduroCompetition , czy S12 stosuje sie na miekkie podłoże, błoto, trawe, nawet luzny piach,do lasu tez sie nada, za to po twardym szutrze jest bardzo śliska i szybko sie zuzywa, nawet potrafią sie kostki pourywać. I nie ma tu znaczenia MOC motocykla, jak to ktos wyżej stwierdził... Model AC10 Michelin jest oponą właśnie na twarde, szutry, kamienie, nawet na  Asfalcie daje rade, ale jak sie wjedzie na mokry grzązki teren, to da sie odczyc różnice w przyczepnosci w porównaniu z Comp, i S12. Miałem mozliwosc przesiąść sie nieraz z motocykla na motocykl, z tymi oponami i wiem co pisze. Jest różnica w trakcji i to spora. A jesli teraz miałbym porównać do nich Mitasa (nie wazne jaki model) choć miałem rózne,to moge stwierdzić, że jest przepaść miedzy nimi! Mitas jest bardziej uniwersalny, czyli do wszystkiego po trochu, a jak do wszystkiego to do NICZEGO! I do tego właśnie zmierzałem. To ze 1/3 Czeskich zawodników jezdzi na Mitasach , to tylko swiadczy o tym i potwierdza moje przypuszczenia że ta opona jest słaba , ewentualnie jeżdza i nie mają wyjscia, bo takie sa warunki sponsorów. Zapewne reszta czyli 2/3 zawodników jezdzi na innych markowych oponach. Najwieksza różnica moim zdaniem miedzy tymi oponami jest taka że w Michelinie daje sie wyczuc utrate przyczepnośći i jej granice kiedy opona sie uslizguje, ale nadal da sie kierować, a mitas nie ma tak duzej tej granicy, jak straci przyczepnosć, to jest już w zasadzie gleba, albo przestrzelony zakręt, rów itd. Ps. Miałem kiedys bardzo nieprzyjemna kontuzje, właśnie jak jezdziłem na Mitasach, bo " były tanie" ale od tamtej pory nie założe tych śmieci do swojego motocylka. Jak ktoś chce, prosze bardzo, jego wybór, jego zdrowie, jego frajda z jazdy. Tylko prosze mi nie wypisywać ze jestem stronniczy i chwale jedno. Są tez inne bardzo dobre opony, jak Metzeler, Pirelli, ale ja okurat wole Micheliny. A jak coś to ZAPRASZAM jesienia na wyprawe ENDURO, lasy, pola, bagna, rzeki, zwirownie, tor, co kto lubi, co kto woli, w czym i gdzie czuje sie dobrze, a w szczególnośći tych co chwalą MITASY ;)  Teraz jezdze w SM i też zapraszam. Pozdrawiam i PRZYCZEPNOŚCI

Edytowano przez MartinezKTM (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)

No Martinez i z tego postu można coś wywnioskować już ;) Trza było tak od razu Chłopaku :smile:

Skoro podchodzą Ci Michelin-y, to możesz powiedzieć coś o tylnej Michelin T63? 

Edytowano przez Dawid Xrv (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jest opona Dual-Sport, czyli raczej powiedziałbym 'Turystyczna", ja nigdy jej nie używałem, ale sadze ze w takim terenie jak lubie by nie dawała sobie rady... Nie chce sie wypowiadać, skoro nie miałem styczności, a do Czego Ci taka potrzebna, w sensie do jakiego motocykla?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z czystej ciekawości. Widziałem AT obutą w taką gumę na tyle, a że mam taki sam motocykl tom ciekawy był :smile:.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znajomy kupuje je juz kilka sezonow do transalpa. Jezdzi terenowo na ile trampek pozwala. On je bardzo chwali. Dla mnie za drogie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o mnie to Mitasy trzeba dobrze dobrać. Kiedyś miałem C04 wytrzymała ale słabo trzymała, z C18 byłem zadowolony.

Michelin AC10 średniak jak dla mnie coś jak C04. W podobnej cenie lepiej mi się śmigało na Dunlopach D952.

Oczywiście wszystko zależy od indywidualnych preferencji i terenu w jakim śmigamy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na mitasach jezdze juz od dobrych paru lat i powiem, ze są całkiem niezłe jak za te pieniądze. Nie oszczędzałem tych oponek, a sluzyly mi dośc dułgo. Miałem mitas c06 i na piach była fajna, ale zmieniły się moje preferencje i zacząłem szukac czegos co bedzie dobre w bloto. Kupilem c04 i to byl strzal w 10, bo ma lepiej przystosowane klocki do jazdy z blocie niz c06. Teraz pokusilem sie o wypróbowanie kolejnego modelu https://gmoto.pl/opona-mitas-90100-16-c-10,81519.html. Jak narazie nie moge nic powiedziec o c10, bo jest dopiero zalozona i jezdzilem na niej tylko raz. Mam zaufanie do mitasa, a może tez i troche sentyment...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy z Mitasami to nie jest tak że czerwony pasek oznacza twardszy mieszankę, żółty miększą itp. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!


Zaloguj się