zino Opublikowano 12 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Od czasu zakupu moto, nie działała kontrolka rezerwy.Tzn.przy włączaniu zapłonu robi inspekcje,świeci i po chwili gaśnie tak jakby stan paliwa był powyżej rezerwy.Niestety nawet gdy zbiornik jest pusty, nie zapala się!!!. Przed kilkoma dniami robiłem mini serwis[płyny,klocki,filtr pow]. Zbiornik był w górze,to wykręciłem ten czujnik-prawdę mówiąc,spodziewałem się jakiegoś pływaka... A tu pizdryk podobny do kondensatora.Poszperałem w necie,i miał podejść od Lanosa.Kupiłem,wlutowałem i co?---nie działa!!! Dodam,że jak rozłączę kostkę od tego dziadostwa,to prawidłowo pokazuje błąd. Bardzo Proszę- jakieś pomysły??? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
działkowy emeryt Opublikowano 14 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 zino - dlaczego termistor? masz tam zmienny opór zależny od temperatury? to nie termistor... Raczej jakiś prosty tyrystor puszczjący napięcie bramkowe na kontrolkę rezerwy w zależności od poziomu paliwa w zbiorniku. Układ jeśli bez pływaka - tym lepszy - bo mniej awaryjny - jak pokazało życie potrafi się spsuć. Od Lanosa nie koniecznie musi działać, bo być może zadane napięcie [mV] w motocyklu, różni się od tego z samochodu, a element pracuje w zakresie jakiejś tolerancji zadanej fabrycznie (której nie znamy nieststy...). Dobranie elementu od innego pojazdu to trochę loteria - trafisz w zakres napięć roboczych - zadziała, nie trafisz - nie zadziała. Zapalanie się błędu jest dowodem na to, że układ jest sprawny - przynajmniej w zakresie przewodności moduł ECU widzi błąd i napięcie jest, no i sprawna jest sama kontrolka... Posprawdzaj metodą dziadka leśnego - po nitce do kłębka - wszystkie kostki i złącza elektryczne na drodze sygnału do kontrolki rezerwy. Zrób to dokładnie, jakimś miernikiem, czy jest napięcie na poszczególnych odcinkach przewodów. Jeśli jest - masz wynik - wadliwie działający czujnik w zbiorniku. Nie dziekciłbym tu specjalnie, bo to loteria i potencjalna awaria "za chwilę" - szukałbym sprawnej używki lub zamówił sobie nowy. Sprawdź jeszcze układ pod kątem ewentualnych upływów napięcia (przetarta izolacja na przewodach i zwarcie do masy) albo brudna/zapaprana kość wielostyków przy zegarach/pod zbiornikiem - też może tracić napięcie. ,,,,,yyyyyeeech.... zieeeeew 0 Cytuj ...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę.... ... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!? ... bo to nieładne jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zino Opublikowano 14 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 (edytowane) Bóg zapłać Dobry Człowieku! Nie wiem czy z tym sobie poradzę,ale pogmyram. Niby to tylko głupia kontrolka,ale wk***ia mnie jak coś jest,a nie trybi. Edytowane 14 Marca 2013 przez zino (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zino Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 zino - dlaczego termistor? masz tam zmienny opór zależny od temperatury? to nie termistor... http://moto.allegro.pl/termistor-daewoo-matiz-czujnik-rezerwy-paliwa-i3080853524.html A jednak termistor! Ale h*j w nazwę,ważne,że działaaa Przejrzałem wszystkie kostki i jest efekt. Dla potomnych: Ten cypideusz podchodzi do Yamahy i do CBR F4 na pewno!!! 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz_Sob Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Ten czujnik rezerwy to termistor o tak dobranej charakterystyce, aby nie chłodzony paliwem grzał się tak, aby zaświecić kontrolkę rezerwy 0 Cytuj http://autoteam.com.pl>KLIMA I WEBASTO W TWOIM SAMOCHODZIE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
działkowy emeryt Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Ten czujnik rezerwy to termistor o tak dobranej charakterystyce, aby nie chłodzony paliwem grzał się tak, aby zaświecić kontrolkę rezerwy na to nie wpadłem - ale przemawia do mnie Ale h*j w nazwę,ważne,że działaaa Przejrzałem wszystkie kostki i jest efekt. no to cieszę się, że się udało - stare metody leśnego dziadka są sprawdzone 0 Cytuj ...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę.... ... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!? ... bo to nieładne jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz_Sob Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 To wina leżała po stronie kostek? 0 Cytuj http://autoteam.com.pl>KLIMA I WEBASTO W TWOIM SAMOCHODZIE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zino Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 stare metody leśnego dziadka są sprawdzone Sie wie To wina leżała po stronie kostek? Raczej tak. Możliwe że stary też był sprawny,ale nowy tani jak barszcz-więc mała strata. Konkretnie to pod zbiornikiem na ramie są dwie poduchy-jedna była zdziekcona [to był kawał gumy ze śrubą w środku] i owa j**ana śrubka wycelowana była w wiązkę... 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.