zino Opublikowano 12 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 12 Marca 2013 Od czasu zakupu moto, nie działała kontrolka rezerwy.Tzn.przy włączaniu zapłonu robi inspekcje,świeci i po chwili gaśnie tak jakby stan paliwa był powyżej rezerwy.Niestety nawet gdy zbiornik jest pusty, nie zapala się!!!. Przed kilkoma dniami robiłem mini serwis[płyny,klocki,filtr pow]. Zbiornik był w górze,to wykręciłem ten czujnik-prawdę mówiąc,spodziewałem się jakiegoś pływaka... A tu pizdryk podobny do kondensatora.Poszperałem w necie,i miał podejść od Lanosa.Kupiłem,wlutowałem i co?---nie działa!!! Dodam,że jak rozłączę kostkę od tego dziadostwa,to prawidłowo pokazuje błąd. Bardzo Proszę- jakieś pomysły??? 0 Cytuj
działkowy emeryt Opublikowano 14 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2013 zino - dlaczego termistor? masz tam zmienny opór zależny od temperatury? to nie termistor... Raczej jakiś prosty tyrystor puszczjący napięcie bramkowe na kontrolkę rezerwy w zależności od poziomu paliwa w zbiorniku. Układ jeśli bez pływaka - tym lepszy - bo mniej awaryjny - jak pokazało życie potrafi się spsuć. Od Lanosa nie koniecznie musi działać, bo być może zadane napięcie [mV] w motocyklu, różni się od tego z samochodu, a element pracuje w zakresie jakiejś tolerancji zadanej fabrycznie (której nie znamy nieststy...). Dobranie elementu od innego pojazdu to trochę loteria - trafisz w zakres napięć roboczych - zadziała, nie trafisz - nie zadziała. Zapalanie się błędu jest dowodem na to, że układ jest sprawny - przynajmniej w zakresie przewodności moduł ECU widzi błąd i napięcie jest, no i sprawna jest sama kontrolka... Posprawdzaj metodą dziadka leśnego - po nitce do kłębka - wszystkie kostki i złącza elektryczne na drodze sygnału do kontrolki rezerwy. Zrób to dokładnie, jakimś miernikiem, czy jest napięcie na poszczególnych odcinkach przewodów. Jeśli jest - masz wynik - wadliwie działający czujnik w zbiorniku. Nie dziekciłbym tu specjalnie, bo to loteria i potencjalna awaria "za chwilę" - szukałbym sprawnej używki lub zamówił sobie nowy. Sprawdź jeszcze układ pod kątem ewentualnych upływów napięcia (przetarta izolacja na przewodach i zwarcie do masy) albo brudna/zapaprana kość wielostyków przy zegarach/pod zbiornikiem - też może tracić napięcie. ,,,,,yyyyyeeech.... zieeeeew 0 Cytuj ...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę.... ... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!? ... bo to nieładne jest...
zino Opublikowano 14 Marca 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2013 (edytowane) Bóg zapłać Dobry Człowieku! Nie wiem czy z tym sobie poradzę,ale pogmyram. Niby to tylko głupia kontrolka,ale wk***ia mnie jak coś jest,a nie trybi. Edytowane 14 Marca 2013 przez zino (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj
zino Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 4 Kwietnia 2013 zino - dlaczego termistor? masz tam zmienny opór zależny od temperatury? to nie termistor... http://moto.allegro.pl/termistor-daewoo-matiz-czujnik-rezerwy-paliwa-i3080853524.html A jednak termistor! Ale h*j w nazwę,ważne,że działaaa Przejrzałem wszystkie kostki i jest efekt. Dla potomnych: Ten cypideusz podchodzi do Yamahy i do CBR F4 na pewno!!! 0 Cytuj
Łukasz_Sob Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Ten czujnik rezerwy to termistor o tak dobranej charakterystyce, aby nie chłodzony paliwem grzał się tak, aby zaświecić kontrolkę rezerwy 0 Cytuj http://autoteam.com.pl>KLIMA I WEBASTO W TWOIM SAMOCHODZIE
działkowy emeryt Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Ten czujnik rezerwy to termistor o tak dobranej charakterystyce, aby nie chłodzony paliwem grzał się tak, aby zaświecić kontrolkę rezerwy na to nie wpadłem - ale przemawia do mnie Ale h*j w nazwę,ważne,że działaaa Przejrzałem wszystkie kostki i jest efekt. no to cieszę się, że się udało - stare metody leśnego dziadka są sprawdzone 0 Cytuj ...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę.... ... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!? ... bo to nieładne jest...
Łukasz_Sob Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 5 Kwietnia 2013 To wina leżała po stronie kostek? 0 Cytuj http://autoteam.com.pl>KLIMA I WEBASTO W TWOIM SAMOCHODZIE
zino Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 5 Kwietnia 2013 stare metody leśnego dziadka są sprawdzone Sie wie To wina leżała po stronie kostek? Raczej tak. Możliwe że stary też był sprawny,ale nowy tani jak barszcz-więc mała strata. Konkretnie to pod zbiornikiem na ramie są dwie poduchy-jedna była zdziekcona [to był kawał gumy ze śrubą w środku] i owa j**ana śrubka wycelowana była w wiązkę... 0 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.