AndrzejCBR Opublikowano 27 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 Witam, zadaje trochę nie typowe pytanie, więc tak w styczniu 2012 roku zalałem moja Honde CBR F2 nowym olejem MOTUL 15-50 5100 oraz wymieniłem filtr oleju, w sezonie 2012 przejechłem 3 tysiące kilometów, motocykl nie pobiera oleju, olej w silniku jest nie wypracowany oraz o czystej barwie, tutaj moje pytanie czy wymienić olej na ten sezon? czy mogę śmigać na tym co jest? Wiem o tym, że zaleca się wymiane co rok nie zależnie od przebiegu, ale jak patrze na ten olej to żal wylewać. Czy gadanie o starzeniu sie oleju oraz rozkładu innych cząsteczek w tym przydapku jest znaczące? Proszę o praktyczne odpowiedzi. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ErR Opublikowano 27 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 Mam podobnie, zmieniłem olej wyraz z filtrem na przełomie lipca sierpnia jak kupiłem moto. Przejechałem około 4/5 tys... Motocykla nie katowalem bo to pierwszy sezon więc w sumie grzecznie uczyłem się jeździć więc turystycznie to wyglądało... 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinGraczykLDZ Opublikowano 27 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 Spotkałem się z różnymi opiniami oraz historiami - " ilu motocyklistów tyle opinii " Niektórzy są zdania że olej powinien być wymieniony przed zimowaniem motocykla, natomiast na nowy sezon również powinien być on wymieniony od nowa ... Moim zdaniem absurd. Na Twoim miejscu wymieniłbym dla spokoju własnego sumienia, tym bardziej że z tego co pamiętam to nie chcesz F2 oddawać w obce ręce. Z racji wykonywanego zawodu przywożę z Francji z miejscowości Peronne ( BP France ) olej Castrola do Strykowa. Wymagania odnośnie transportu maja ogromne - musi być to wożone na temperaturze dodatniej i jest bardzo rygorystycznie traktowane. Później ten sam olej płynie w naszych samochodach w zimie przy temperaturze minus 20 stopni przy rozruchu i nic się nie dzieje.... 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejCBR Opublikowano 27 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 Tak to prawda Marcin F2 nie chciałbym sprzedawać byle komu, bo naprawde dobra maszyna. Poczekam jeszcze na opinie kilku osób. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
działkowy emeryt Opublikowano 27 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 (edytowane) olej silnikowy to rafinat... olej motocyklowy smaruje również ( w duuuużej większości przypadków) sprzęgło - czyli elementy przenoszące moment obrotowy pod bardzo dużymi obciążeniami, w szerokim spektrum temeperatur jak i w w skrajnie wysokim tarciu... rafinaty podlegają starzeniu... czyli wytrącaniu kwasów, zywic i osadów węglowych - te ostatnie dla panewek, czopów wału korbowego czy gładzi cylindrycznej to zabójstwo. Załóżmy że we współczesnym motocyklu wał korbowy kręci się średnio z prędkością 6-8tyś obr/min... czy dosypłabyś tam mikrodrobin żużlu albo koksu...? Idżmy dalej - żaden silnik motocyklowy (ani żaden inny spalinowy) nie jest w 100% szczelny - bo konstrukcyjnie szczelny być nie może. Pierścienie uszczelniające mają swoją tolerancję luzów - i o ile są w stanie uszczelniać film olejowy o tyle już nie uszczelniają par czy skroplin frakcji benzyny, czy spalin pozostałych po spaleniu mieszanki. Te frakcje dostają się do oleju, powodując jego stopniowe rozcieńczanie, pogarszając własności smarne, następuje też żelowanie frakcji - znów zmiana jego lepkości... I wreszcie utlenianie - olej poddany działniu powietrza, zwłaszcza w wysokiej temperaturze jest poddany katalizie, gdzie metal (czyli całe wnętrze silnika) działa jak katalizator reakcji chemicznej. Efekt? Powstawanie kwasów i koksowanie frakcji węglopochodnych - to w końcu rafinaty... Zatem lecząc Wasze bolące brzuszyska ... mikrofrakcje koksu, żużlu czy węgla - działają na panewki, gładzie łożyskowe czy ściany cylindrów jak ... papier ścierny... Kwasy? ... weż nawet rozcieńczony kwas siarkowy i pokrop nim gumowy czy silikonowy uszczelniacz wału korbowego, albo uszczelniacze trzonków zaworowych... łożyska, których bieżnie są wykonane ze stopów brązowych podlegają reakcjom red-ox... czyli... sukcesywna korozja panewek... a ich korozja to rysy, wżery a w skrajnych przypadkach wykruszanie... Czy bańka oleju jest więcej warta? ... :woot: ... nie wydaje mnie się... ale ja się nie znam... uffff nie ma to jak odreagować stres po robocie... w której cały czas widzę silniki tłokowe... jak nie takie, to inne - wchodzę na forum i co czytam? ...bleeee... Edytowane 27 Lutego 2013 przez działkowy emeryt (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj ...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę.... ... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!? ... bo to nieładne jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario Opublikowano 27 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 a z innej beczki, lepiej na koniec sezonu wymienić, czy na początku ? albo np. na koniec spuścić i bez oleju zimować, a na wiosnę zalać nowym ? 0 Cytuj Części do samochodów osobowych i dostawczych | Allegro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bulba Opublikowano 28 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 Zimuj na swiezym. 0 Cytuj "Ja chcę, żeby moja Łódź rosła, żeby miała pałace wspaniałe, ogrody piękne, żeby był wielki ruch, wielki handel i wielki pieniądz..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejCBR Opublikowano 28 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 Po przeczytaniu postu działkowego na pewno wymienie olej:-) moja honda jest dla mnie zbyt ważna. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemski Opublikowano 3 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Pytanie z tej samej beczki. Na opakowaniu oleju jest wybita data, powiedzmy 03-10-2012 (bo dokładnie nie pamiętam ale zeszłoroczna). Jeżeli nie ma żadnej informacji czego ta data dotyczy, powiedzcie czy to jest data produkcji czy ważności a może czegoś innego? 0 Cytuj CENTRUM UBEZPIECZEŃ ul. Snycerska 1 róg ul. Zachodniej i Limanowskiego, Tel: 693 188 184 motocykle, samochody, mieszkania, domy, firmy, OC podróżne, polisy na życie, NNW i motocykle Służymy Wam również doradztwem, także dzwońcie, piszcie jeśli tylko macie jakieś pytania lub potrzebujecie pomocy w spr. ubezpieczeń. nasze.ubezpieczenie@gmail.com ZAPRASZAMY!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
działkowy emeryt Opublikowano 3 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 zależy od producenta albo konfekcjonera (nie każdy konfekcjoner jest producentem...) jeśli masz samą datę to data prdukcji, jeśli masz EXP(xx.yyyy) to data rekomendowanego najpóźniejszego zastosowania. 0 Cytuj ...z każdym dniem rośnie liczba ludków, którzy mogą pocałować mnie w d*pę.... ... dlaczego mężczyźni nie mają cellulitu...?!?!? ... bo to nieładne jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemski Opublikowano 3 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Podziękował 0 Cytuj CENTRUM UBEZPIECZEŃ ul. Snycerska 1 róg ul. Zachodniej i Limanowskiego, Tel: 693 188 184 motocykle, samochody, mieszkania, domy, firmy, OC podróżne, polisy na życie, NNW i motocykle Służymy Wam również doradztwem, także dzwońcie, piszcie jeśli tylko macie jakieś pytania lub potrzebujecie pomocy w spr. ubezpieczeń. nasze.ubezpieczenie@gmail.com ZAPRASZAMY!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.